Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Arama için liste kayıtlarını optimize etme

Müşteriler, ürünlerinizi satın almadan önce onları bulabiliyor olmalıdır. Bunun temel yolu ise arama yapmaktan geçer. Müşteriler, ürün için sağladığınız bilgiler (başlık, açıklama vb.) ile eşleşen anahtar kelimeleri girerek arama yapar. Metin eşleşme derecesi, fiyat, bulunurluk, seçim ve satış geçmişi gibi faktörler, ürününüzün müşteri arama sonuçlarında nerede görüneceğini belirler. Ürününüz için uygun ve eksiksiz bilgiler sağlayarak, ürününüzün görünürlüğünü ve dolayısıyla satışlarınızı artırabilirsiniz. Aşağıda, ürün liste kayıtlarınızı daha iyi hale getirmek için bazı genel talimatlar verilmiştir.

Ürün Detay Sayfası

Ürün Adı (Başlık) kısmındaki her kelime, kendi başına aranabilir bir kelimedir. Örneğin; Laura Ashley Sophia Collection 300 İplikli Yastık Kılıfları (Mavi, Queen, 2'li set) adındaki bir ürün, Mavi Yastık Kılıfları adlı bir üründen daha iyidir. Bunun nedeni, yukarıda tavsiye edilen Ürün Adının şu bilgileri içermesidir:

  • Marka - Laura Ashley
  • Ürün grubu - Sophia Collection
  • Malzeme veya ana özellik - 300 İplikli
  • Ürün Türü - Yastık Kılıfları
  • Renk - Mavi
  • Boy - Queen
  • Paket/Adet - 2'li Set

Başlıklar

Başlıklar, yaklaşık 60 karakter uzunluğunda olmalıdır. Müşterinin dikkatini çekmek için çok kısa bir süreniz vardır ve Amazon'daki çevrimiçi başlığınız, ürünün fiziksel paketinin üzerinde ne olduğunu çağrıştırmalıdır.

Anahtar kelimeler

Ürünü açıklamak için, ASIN katalog verilerine ek anahtar kelimeler ekleyebilirsiniz. Müşterileriniz bu kelimeleri göremez.

Not: Arama sonuçlarının kalitesini artırmak için, arama terimlerinin uzunluğunu kısa süre önce 250 baytla sınırlamaya başladık. Arama terimlerini etkin biçimde kullanarak ürünlerinizi bu sınırlar içinde keşfedilebilir hale getirme hakkında daha fazla bilgi edinin.

Arama Terimleri

Amazon'da, ürünlerinize arama terimleri ekleyebilirsiniz. Bu arama terimleri, yalnızca ürününüzün keşfedilebilirliğini artıran genel kelimeler olabilir. Örneğin kulaklık satıyorsanız, arama terimleriniz "kulaklıklar" ve "kulak içi kulaklıklar" gibi yakın veya eş anlamlı kelimeler içerebilir. Arama terimleri, doldurulması zorunlu alanlar değildir.

Arama terimleri girme ile ilgili en iyi uygulamalardan bazıları şunlardır:

  • Marka adı, ürün adı, uyumlu ürün adı, ASIN, UPC kodu gibi ürün tanımlayıcılarını kullanmayın.
  • Yanlış ürün kategorisi, yanlış cinsiyet, bağlam dışı kelimeler gibi doğru olmayan, yanlış yönlendirici veya ilgisi olmayan bilgiler vermeyin.
  • Aşırı uzun içerik girmeyin. Farklı alanlar için belirlenen sınırlara uyun.
  • Başlık, yazar, marka gibi diğer alanlarda halihazırda verilmiş bilgileri gereksiz yere tekrar vermeyin. Bu işlem, arama sonuçlarında ürününüzün daha yukarıda görünmesini sağlamaz.
  • Birkaç kelimeyi bir arama terimi olarak girerken, bunları mümkün olduğunca mantıklı bir sıraya sokmaya çalışın. Müşterilerin "oyuncak pelüş ayılar" yerine "büyük pelüş oyuncak ayılar" şeklinde arama yapma ihtimali daha yüksektir.
  • Anahtar kelimeleri ayırmak için tek boşluk kullanın. Virgül, noktalı virgül veya şapka karakterine gerek yoktur.
  • "Yeni", "indirimde" veya "geldi" gibi doğruluğu geçici olan ifadeler kullanmayın.
  • Muhteşem, kaliteli gibi öznel yorumlarda bulunmayın. Çoğu müşteri, aramalarında öznel terimleri kullanmaz.
  • Ürün adının yanlış yazılmış hallerini dahil etmeyin. Amazon arama motoru, sıkça yapılan müşteri yazım hatalarını algılar ve düzeltici önerilerde bulunur.
  • Boşluklu, noktalama işaretli, büyük harfli ve çoğul varyasyonları kullanmayın ("80GB" ve "80 GB," "bilgisayar" ve "bilgisayarlar" vb.). Arama motorumuz; farklı harf biçimlerini, sözcük biçimlerini ve yazım varyasyonlarını aramaya otomatik olarak dahil eder.
  • Kaba veya hakaret içerikli terimler kullanmayın.
  • Kısaltmalar, alternatif adlar, konular ve başlıca karakterler (kitaplar, filmler vb. için) arama terimi olarak kullanılabilir.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates