Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Ürün görsel gereklilikleri

Amazon mağazasındaki her detay sayfasında en az bir ürün görseli olması gerekir. Ancak önerimiz, altı görsel ve bir video eklemenizdir. İyi görseller, müşterilerin ürünü değerlendirmesini kolaylaştırır. Görseller net, bilgilendirici ve estetik olmalıdır. Ürün detay sayfasındaki ilk görsel "ANA" görseldir. Arama sayfasında müşterilerin karşısına bu görsel çıkar. ANA görselde, satılan ürün tek başına ve beyaz bir arka planda gösterilmeli, görsel çerçevesini doldurmalıdır. Ek görsellerde ürünün kullanım sırasında veya belirli bir ortamda farklı açılardan çekilmiş fotoğrafları yer almalı ve çeşitli özellikleri gösterilmelidir.

Önemli: Bazı ürün kategorilerine özel olarak, ilgili kategorinin Ürün sayfası stil kılavuzları içerisinde Amazon'un görsel standartlarının bir listesini bulabilirsiniz. Herhangi bir çakışma veya çelişki durumunda, kategori talimatlarının öncelikli olduğunu unutmayın.

Görsel Sorunları

Yüklediğiniz görsel dosyaları, teknik dosya gerekliliklerini karşıladığını doğrulamak için kontrol edilir. Bu gereklilikleri karşılamayan dosyalar liste kayıtlarınıza yüklenmez. Birden fazla satıcıdan görsel alındığında Amazon, stil kılavuzlarına ve standartlara uyan görselleri tercih eder.

Amazon ürün liste kayıtlarınızdaki görseller, bu ürün görseli gerekliliklerine uymuyorsa veya Satış Politikaları ve Satıcı Davranış Kuralları'nı ihlal ediyorsa ürün liste kayıtları, uyumlu bir görsel sağlanana kadar aramadan kaldırılabilir.

Görselleri yüklerken sorun mu yaşıyorsunuz? Daha fazla bilgi ve görsel örnekleri için Görsel Sorunları bölümüne bakın.

TÜM ürün görselleri için site standartları

  • Görseller, satılan ürünü doğru bir şekilde temsil etmelidir.
  • Görseller ürün başlığı ile uyumlu olmalıdır.
  • Ürün, görselin en az %85'ini doldurmalıdır.
  • Detay sayfalarında görsellerin en iyi şekilde yakınlaştırılabilmesi için dosyaların en uzun kenarı 1.600 piksel veya daha uzun olmalıdır. Bulgular, yakınlaştırma özelliğinin satışları artırmada katkı sağladığını göstermektedir. Bu gerekliliği karşılayamıyorsanız dosyanız, yakınlaştırma yapılabilmesi için en az 1.000 piksel ve siteye yüklenebilmesi için en az 500 piksel olmalıdır.
  • Görsellerin en uzun kenarı 10.000 pikselden fazla olmamalıdır.
  • Görsel dosyalarının biçimi JPEG (.jpg veya.jpeg), TIFF (.tif), PNG (.png) veya GIF (.gif) olmalıdır. JPEG tercih edilir. Sunucularımız animasyonlu GIF dosyalarını desteklemez.
  • Görseller bulanık, piksellenmiş veya kenarları kesilmiş olmamalıdır.
  • Görseller çıplaklık içermemeli veya müstehcen olmamalıdır. Çocuklara ve bebeklere yönelik streç giysiler, iç çamaşırları ve mayolar insan model üzerinde gösterilmemelidir.
  • Görsellerde herhangi bir Amazon logosu veya ticari markası ya da bunların varyasyonları, modifikasyonları veya Amazon logolarına ve ticari markalarına karışıklık yaratacak derecede benzeyen hiçbir şey bulunmamalıdır. Buna (bunlarla sınırlı olmamak üzere) AMAZON, PRIME, ALEXA terimlerini veya Amazon Smile tasarımını içeren tüm kelimeler ve logolar dahildir.
  • Görsellerde Amazon'da kullanılan hiçbir etiket veya varyasyonları, modifikasyonları ya da bu etiketlere karışıklık yaratacak derecede benzeyen hiçbir şey bulunmamalıdır. Buna (bunlarla sınırlı olmamak üzere) "Amazon's Choice", "Premium Choice", "Amazon Alexa", "Works with Amazon Alexa", "Çok Satan" veya "Top Seller" dahildir. Daha fazla bilgi için ticari marka kullanım talimatlarına bakın.

ANA ürün görselleri için site standartları

  • ANA görselin arka planı tamamen beyaz olmalıdır (RGB renk değerleri 255, 255, 255 olan beyaz, Amazon arama ve ürün detay sayfalarıyla uyumludur).
  • ANA görseller, gerçek ürünlerin profesyonel fotoğrafları olmalıdır (grafiklere, çizimlere, modellere veya yer tutuculara izin verilmez). Müşterinin kafasını karıştırabilecek harici aksesuarlar veya dekorlar gösterilmemelidir.
  • ANA görseldeki ürünün üstünde veya arka planda metinler, logolar, çerçeveler, renk blokları, filigranlar ya da başka grafikler olmamalıdır.
  • ANA görseller aynı ürünün birden çok görüntüsünü içermemelidir.
  • ANA görsellerde, satılan ürünün tamamı gösterilmelidir. Takı (ör. kolyeler) dışındaki ürünlere ait görseller, görsel çerçevesinin kenarı ile temas etmemeli veya çerçeve nedeniyle kesilmiş olmamalıdır.
  • ANA görsellerde ürünler ambalajının dışında gösterilmelidir. Koli, çanta ve kılıflar, ürünün önemli bir özelliği olmadığı sürece görselde görünmemelidir.
  • ANA görsellerde, oturan, diz çöken, bir yere yaslanan veya yatan insan modeller gösterilmemelidir ancak yardımcı teknoloji ile sağlanan fiziksel hareketliliklerin (tekerlekli sandalye, protezler gibi) gösterilmesi tavsiye edilir.
  • Çoklu paketteki kıyafet ürünlerine ve aksesuarlara ait ANA görseller, düz halleriyle (model üzerinde olmadan) fotoğraflanmış olmalıdır.
  • Giyim aksesuarlarının ANA görsellerinde, cansız mankenin görünümünden (şeffaf, tek renkli, ten rengi, iskelet veya askı) bağımsız olarak, cansız mankenin hiçbir bölümü gösterilmemelidir.
  • Kadın ve erkek giyim ürünlerinin ANA görsellerinde ürünler, insan modelin üzerinde gösterilmelidir.
  • Tüm çocuk ve bebek giyim görselleri düz halleriyle (model üzerinde olmadan) fotoğraflanmış olmalıdır.
  • Ayakkabıların ANA görsellerinde, 45 derecelik açıyla sola dönük şekilde tek bir ayakkabı gösterilmelidir.

Görsellerinizi kendiniz oluşturuyorsanız self servis görsel oluşturmaya yönelik ürünlerimiz ve fotoğrafçılık videolarımız size yardımcı olabilir.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates