Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Ürün detay sayfası için değişiklik önerme

Self servis araç

Detay sayfası bilgilerini nasıl seçiyoruz?

Birden fazla satıcı aynı ürünü tek bir detay sayfasında sattığında Amazon, müşterilere en iyi deneyimi sunmak için farklı satıcılardan gelen en iyi ürün bilgilerini otomatik olarak bir araya getirir. Satıcılar ve üreticiler, ürün detay sayfalarındaki bilgilere katkıda bulunabilir. Bilgi katkıları değerlendirilirken satış hacmi, para iadesi oranı, alıcı değerlendirmeleri ve A'dan Z'ye Garanti talepleri dikkate alınır.

Ürün detay sayfasındaki öznitelikleri düzeltme

Envanter Yönetimi sayfasını kullanarak ürün detay sayfasını düzeltmek için aşağıdaki adımları izleyin:

  1. Envanter Yönetimi sayfasında, düzeltmek istediğiniz ürünün yanındaki Düzenle düğmesine tıklayın. Yeni bir pencerede Ürün bilgilerini düzenleme sayfası açılır.
  2. Aşağıdaki bilgileri değiştirmek için uygun sekmeyi seçin:

    Seçenek Açıklama
    Önemli bilgi Başlığı ve önemli ürün bilgilerini güncelleyin.
    Görseller Yeni görsel yükleyin.
    Açıklama Açıklamayı ve madde işaretli listeyi güncelleyin.

  3. Düzenlemelerinizi yaptıktan sonra Kaydet'e tıklayın.
    Not: Bir liste kaydına ait görsellerinizi doğrudan Envanter Yönetimi sayfasından yönetmek için, liste kaydının yanındaki Düzenle açılır menüsünde Görsel yönetimi seçeneğine tıklayın. Bir ana görsel ve sekiz ek görsel için önerilerde bulunabilirsiniz.
Bilgi katkılarınız Amazon tarafından doğrulandıktan sonra 24 saat içinde ürün detay sayfasında görünür. Bilgi katkılarınız ayrılan süre dolduğu halde ürün detay sayfasında görünmüyorsa sistemimiz, ürünü belirlediğimiz talimatlara göre en iyi şekilde tanımlayan, başka bir satıcıya ait bilgi katkılarını seçmiştir.

Detay sayfasındaki ürün varyasyonlarını düzeltme

Bazı ürün detay sayfalarında renk, desen ve beden/büyüklük/kapasite gibi varyasyonlar sunulur. Satıcının ürüne ürün detay sayfasında belirtilenden farklı bir varyasyon eklemiş olabileceğini düşünüyorsanız bu durumu düzeltebiliriz. Yanlış varyasyonlar kullanılması, müşterinin doğru ürünü satın aldığından emin olmasını zorlaştırabilir.

Düzeltme talep etmeden önce aşağıdaki hataları ve örnekleri inceleyin:

Varyasyon hatası Açıklama Örnek
Farklı ürün Ürünün varyasyonu, ürün detay sayfasından tamamen farklı. Ürün detay sayfası bir ekmek kızartma makinesi için düzenlenmiş ancak varyasyon bir kaleme ait.
Aynı ürün, farklı marka Varyasyon aynı ürün gibi görünüyor ancak farklı bir marka için üretilmiş. Ürün detay sayfası "Sony Stereo Kulaklık" için düzenlenmiş ancak varyasyon "Bose Stereo Kulaklık" ürününe ait.
Aynı marka, farklı ürün grubu Markalar aynı ancak ürünler farklı. Ürün detay sayfası "UGG Klasik Kısa Kadın Botu" için düzenlenmiş ancak varyasyon "UGG Kadın Terliği" ürününe ait.
Benzer ürün türleri Varyasyon, benzer kategorideki bir ürüne, ancak farklı bir ürün türüne ait. Ürün detay sayfası "Kadın Taytı" için düzenlenmiş ancak varyasyon "Kadın Pantolonu" ürününe ait.
Sürüm Varyasyon, ürünün önceki sürümünün açıklamasından farklı olan başka bir sürümüne ait. Ürün detay sayfası "Uzaktan Kumandalı X4 Helikopteri ve 4 Düğmeli Uzaktan Kumanda" için düzenlenmiş ancak varyasyon "Uzaktan Kumandalı X5 Helikopteri ve 5 Düğmeli Uzaktan Kumanda" ürününe ait.

Bu senaryolardan herhangi biri geçerliyse yukarıdaki self servis aracı kullanarak Amazon'a bu sorunu düzeltmesi için bir talep gönderebilirsiniz.

Detay sayfasındaki öznitelik bilgilerini güncellemeye ilişkin kanıt gerekliliği

Önemli: Marka sahibi değilseniz ürün detay sayfası için önerilen değişiklikleri destekleyen kanıt sağlamanız gerekir. Öznitelik güncelleme talepleri için kabul edilebilir kanıtlar şunlardır:
  • Önerilen değişikliklerin yanı sıra ilgili ürün tanımlayıcıyı (UPC, EAN, ISBN vb.) açıkça gösteren, üreticiye veya yayıncıya (kitaplar için) ait web sitesinin URL'si
  • Önerilen değişikliklerin yanı sıra ilgili ürün tanımlayıcıyı (UPC, EAN, ISBN vb.) açıkça gösteren yüksek çözünürlüklü ürün fotoğrafları
  • Ürün tanımlayıcıyı (UPC, EAN, ISBN vb.) ve değiştirmeniz gereken özniteliği veya öznitelikleri gösteren, orijinal paketindeki ürünün yüksek çözünürlüklü bir fotoğrafı

Üreticinin veya yayıncının web sitesine ait URL, ürün görseli güncelleme talepleri için kabul edilebilir tek kanıttır. Değişiklikleri destekleyen geçerli bir kanıt içermeyen talepler kabul edilmez.

Ürün özniteliklerini toplu olarak düzeltmek için, doğru ürün bilgilerini içeren bir envanter dosyası şablonu yükleyin.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates