Alıcı-Satıcı Mesajlaşma hizmeti, Amazon mağazasında alıcılarla satıcılar arasındaki iletişimi kolaylaştırır. Alıcıların ve satıcıların, her iki tarafın gizliliğinin korunmasına yardımcı olacak şekilde birbirleriyle iletişim kurmasına olanak tanımasının yanı sıra, alıcıların her birine benzersiz ve anonim bir e-posta takma adı atar. Satıcılar, anonim e-posta takma adını gerçek bir e-posta adresi gibi kullanabilir. Ayrıca, anonim e-posta takma adı aynı alıcı ile kuracağınız tüm iletişimlerinizde aynı kalır. Alıcılara her satıcı ilişkisi için benzersiz bir e-posta takma adı atanır.
Yinelenen içerikleri girmeniz gerekmemesi için artık Amazon tarafından sağlanan içeriklerin bulunduğu şablonları kullanabilirsiniz. Bu şablonlar, alıcılara iletilen mesajların tutarlı bir tarzda ve tonda olmasını sağlar. Ayrıca, Amazon'un sağladığı metin, alıcınızın bulunduğu pazaryerinin varsayılan diline otomatik olarak çevrilir.
Alıcıya Ulaş sayfasında, sipariş durumuna ve belirli ürün kategorilerine göre belirlenen iletişim nedenleri sunulur. Örneğin, sipariş henüz tamamlanmadıysa beklenmedik bir sorunu bildirmek için alıcıyla iletişime geçme seçeneğini görürsünüz, ancak iadeyle ilgili olarak alıcıyla iletişime geçme seçeneği sunulmaz.
Alıcılar, tüm satıcılardan istenmeyen mesaj almamayı tercih edebilir. Bu durumda, e-postanız engellenir ve önemli durumlarda alıcıyla nasıl iletişim kurabileceğinize yönelik talimatların yer aldığı bir geri dönüş e-postası alırsınız. Bu tercih, ilk olarak alıcının size mesaj gönderdiği durumlarda, aynı mesaj konusuna cevap verdiğiniz sürece uygulanmaz. Cevabınız engellenmişse alıcıya (yeni bir konu açmak yerine) orijinal mesaj konusu üzerinden cevap vermeyi deneyin ve orijinal mesajı cevabınıza eklediğinizden emin olun.
Evet. Amazon, alıcıların satıcılardan istenmeyen mesajları almamayı tercih etmesine izin verir. Bununla beraber, sizinle iletişimi başlatan alıcılar sizden cevap almamayı seçemezler.
Amazon, siparişin tamamlanması için gerekli olan mesajları engellemez. Mesajınız engellendiyse bunun sebebi, alıcının satıcılardan gelen önemli olmayan mesajları almamayı tercih etmiş olması ya da Amazon'un, seçilen iletişim nedenini siparişi tamamlamak için önemli olmayan bir neden olarak değerlendirmesidir.
Talimatlar için bkz. Alıcıya önemli bir mesaj gönderme.
Aşağıdaki mesajların alıcının siparişini tamamlamak için önemli olduğu kabul edilir:
Aşağıdaki mesajların alıcının siparişini tamamlamak için önemli olmadığı kabul edilir:
Alıcılar satıcı iletişimi almamayı tercih ettiğinde e-posta geri dönüş mesajı almamayı seçebilirsiniz.
E-posta, Hesap Bilgisi sayfasına girmiş olduğunuz müşteri hizmetleri e-posta adresine gönderilir.
Mesajlar bölümünde Cevap Bekleyen açılır filtresine tıklayıp Gönderilen mesajlar seçeneğini seçerek alıcıya iletilmiş mesajları görüntüleyebilirsiniz.
Hayır. Kargo onayına ilişkin mevcut Amazon süreçlerini kullanmanız gerekir.
Mesajlar sayfasına ilk gittiğinizde varsayılan olarak, cevaplanması gereken mesajları görürsünüz. Bu filtreyi değiştirmek için, Cevap Bekleyen açılır menüsüne tıklayıp farklı bir seçenek seçebilirsiniz.
Cevaplanması gerekmeyen bir mesajı işaretlemek için Mesajlar sayfasında mesajın altındaki Cevap Gerekli Değil seçeneğine tıklayın. Aldığınız e-postadaki Cevap gerekli değil olarak işaretle bağlantısına da tıklayabilirsiniz. Bu eylemlerden herhangi biri, mesajı cevaplama süresi hesaplamalarından hariç tutacaktır.
Evet. Alıcıyla iletişim kurmak için satıcı hesabınıza giriş yapmanız gerekmez.
Evet. Bir günde gönderebileceğiniz maksimum mesaj sayısı aşağıdaki formülle belirlenir: Günlük ortalama sipariş hacminizin 5 katı + 600 mesaj.
Sipariş Yönetimi sayfasında bir kargoyu onayladığınızda Amazon, kargo bildirimlerini veya takip numaralarını sizin adınıza gönderdiği için bunları Alıcı-Satıcı Mesajlaşma Hizmeti aracılığıyla ayrıca göndermeniz gerekmez.
E-posta takma adı, alan adı da dahil olmak üzere, 35 karakter uzunluğundadır. Örnek: t969vz2jn3bdsy7@marketplace.amazon.com.
Hayır. Alıcılara her satıcı ilişkisi için benzersiz bir e-posta takma adı atanır.
Hayır. Anonim e-posta takma adı, her bir alıcıyla kurduğunuz tüm iletişimlerde aynı kalır. Bu sayede, birden fazla siparişteki konuşmaları takip etmek için benzersiz bir tanımlayıcı olarak alıcının anonim e-posta adresini kullanabilirsiniz.
Evet, alıcılar ve satıcılar arasında HTML e-posta desteklenmektedir.
Alıcılara ek gönderebilir ve onlardan ek alabilirsiniz. Bkz. Alıcılara ek gönderme.
Alıcı, sipariş sayfasının dışından iletişime geçtiğinde mesajda sipariş numarası bulunmayabilir. Alıcının sipariş numarasını Sipariş Yönetimi bölümünde anonim e-posta takma adını arayarak bulabilirsiniz. Alıcının e-posta takma adı, aldığınız mesajın Gönderen alanında yer alır.
Alıcılar ve satıcılar arasındaki mesajların kaydını tutarak, Amazon Anlaşmazlık Çözüm Ekibinin A'dan Z'ye Garanti taleplerini ve ters ibrazları incelerken tüm alıcı-satıcı iletişimlerine erişimini sağlayıp anlaşmazlıkları daha hızlı çözüme kavuşturabiliyoruz.
Hayır. Satıcı olarak satıcının vitrin sayfasındaki "Bir soru sorun" özelliğini kullanarak başka bir satıcıyla iletişime geçmemelisiniz. Telif hakkı, ticari marka veya patent ihlali bildirmeniz gerekiyorsa bkz. İhlal Bildirin sayfası .
Bir mesajı bildirmek için Mesajlar sayfanızda, Satıcı Uygulamasında veya aldığınız e-postada yer alan Mesaj Bildir düğmesine tıklayın. Ardından mesajı bildirme nedeninizi seçin ve mesajın alt kısmında görüntülenen Mesaj Bildir düğmesine tıklayarak bildiriminizi gönderin.
Spam olduğunu düşündüğünüz mesajlar gibi her çeşit şüpheli aktiviteyi Amazon'a bildirmek için Mesaj Bildir düğmesini kullanın. Bildirilen her mesajı araştıramasak da, şüpheli aktivite kalıplarını belirlemek ve gelecekte bu tür kötüye kullanımları önlemek için bu verileri analiz ediyoruz. Bildirdiğiniz mesajları cevaplamanız veya Cevap gerekli değil olarak işaretlemeniz gerekmez. Bildirdiğiniz mesajları gelen kutunuzdan kaldırmanıza da gerek yoktur.
Alıcılara gönderdiğiniz mesajlarda, alıcının e-posta gelen kutusunda Gönderen alanında Amazon'un yerine işletmenizin adı görüntülenir. Alıcı, mesajınızı açtığında mesajın gövde metninde işletmenizin adı belirtilir.