Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Alıcı-Satıcı Mesajları - Sık Sorulan Sorular

Alıcı-Satıcı Mesajlaşma hizmeti, Amazon mağazasında alıcılarla satıcılar arasındaki iletişimi kolaylaştırır. Alıcıların ve satıcıların, her iki tarafın gizliliğinin korunmasına yardımcı olacak şekilde birbirleriyle iletişim kurmasına olanak tanımasının yanı sıra, alıcıların her birine benzersiz ve anonim bir e-posta takma adı atar. Satıcılar, anonim e-posta takma adını gerçek bir e-posta adresi gibi kullanabilir. Ayrıca, anonim e-posta takma adı aynı alıcı ile kuracağınız tüm iletişimlerinizde aynı kalır. Alıcılara her satıcı ilişkisi için benzersiz bir e-posta takma adı atanır.

Alıcıya Ulaş sayfası

Alıcıya Ulaş deneyimini neden değiştirdiniz?

Yinelenen içerikleri girmeniz gerekmemesi için artık Amazon tarafından sağlanan içeriklerin bulunduğu şablonları kullanabilirsiniz. Bu şablonlar, alıcılara iletilen mesajların tutarlı bir tarzda ve tonda olmasını sağlar. Ayrıca, Amazon'un sağladığı metin, alıcınızın bulunduğu pazaryerinin varsayılan diline otomatik olarak çevrilir.

Bazı iletişim nedenleri neden mevcut değil?

Alıcıya Ulaş sayfasında, sipariş durumuna ve belirli ürün kategorilerine göre belirlenen iletişim nedenleri sunulur. Örneğin, sipariş henüz tamamlanmadıysa beklenmedik bir sorunu bildirmek için alıcıyla iletişime geçme seçeneğini görürsünüz, ancak iadeyle ilgili olarak alıcıyla iletişime geçme seçeneği sunulmaz.

Mesaj iletimi

Neden Amazon'dan mesajımın iletilemediğine dair bir bildirim aldım?

Alıcılar, tüm satıcılardan istenmeyen mesaj almamayı tercih edebilir. Bu durumda, e-postanız engellenir ve önemli durumlarda alıcıyla nasıl iletişim kurabileceğinize yönelik talimatların yer aldığı bir geri dönüş e-postası alırsınız. Bu tercih, ilk olarak alıcının size mesaj gönderdiği durumlarda, aynı mesaj konusuna cevap verdiğiniz sürece uygulanmaz. Cevabınız engellenmişse alıcıya (yeni bir konu açmak yerine) orijinal mesaj konusu üzerinden cevap vermeyi deneyin ve orijinal mesajı cevabınıza eklediğinizden emin olun.

Not: Alıcı, satıcı mesajlarını almamayı seçtiğinde e-posta geri dönüş mesajı almak istemiyorsanız aşağıdaki "E-posta geri dönüş mesajlarını nasıl engellerim?" bölümüne bakın.

Alıcılar, satıcılardan mesaj almamayı seçebilir mi?

Evet. Amazon, alıcıların satıcılardan istenmeyen mesajları almamayı tercih etmesine izin verir. Bununla beraber, sizinle iletişimi başlatan alıcılar sizden cevap almamayı seçemezler.

Mesajım engellendiğinde, siparişi tamamlamak için gereken mesajları nasıl gönderebilirim?

Amazon, siparişin tamamlanması için gerekli olan mesajları engellemez. Mesajınız engellendiyse bunun sebebi, alıcının satıcılardan gelen önemli olmayan mesajları almamayı tercih etmiş olması ya da Amazon'un, seçilen iletişim nedenini siparişi tamamlamak için önemli olmayan bir neden olarak değerlendirmesidir.

Talimatlar için bkz. Alıcıya önemli bir mesaj gönderme.

Ne tür mesajlar siparişi tamamlamak için önemli sayılır?

Aşağıdaki mesajların alıcının siparişini tamamlamak için önemli olduğu kabul edilir:

  • Ürün kişiselleştirme soruları
  • Teslimat planlama
  • Kargo adresiyle ilgili sorunlar

Aşağıdaki mesajların alıcının siparişini tamamlamak için önemli olmadığı kabul edilir:

  • Satıcı değerlendirmesi veya alıcı yorumu talepleri
  • Sipariş, kargo, teslimat veya para iadesi onayları. Amazon, halihazırda bu e-postaları göndermektedir.
  • Proaktif müşteri hizmetleri; örneğin ürün kılavuzları, ürün kullanımıyla ilgili ipuçları, sık sorulan sorulara verilen cevaplar, sorun çıkması halinde öneriler
  • Stok dışı veya gecikme bildirimleri ya da alternatif ürün teklifleri (bunları yapmak yerine siparişi iptal edin)

E-posta geri dönüş mesajlarını nasıl engellerim?

Alıcılar satıcı iletişimi almamayı tercih ettiğinde e-posta geri dönüş mesajı almamayı seçebilirsiniz.

Uyarı: E-posta geri dönüş mesajlarını engellerseniz alıcıya gönderilen mesajın engellendiğini veya teslim edildiğini doğrulayamazsınız.

  1. Ayarlar> > Bildirim Tercihleri seçeneğine tıklayın.
  2. Mesajlaşma bölümünün yanındaki Düzenle seçeneğine tıklayın.
  3. Alıcı Ayrıldı onay kutusunun işaretini kaldırın ve ardından Kaydet düğmesine tıklayın.

Alıcı benimle iletişime geçtiğinde mesaj nereye gönderilir?

E-posta, Hesap Bilgisi sayfasına girmiş olduğunuz müşteri hizmetleri e-posta adresine gönderilir.

Amazon'un e-postamı alıcıya iletip iletmediğini nasıl öğrenebilirim?

Mesajlar bölümünde Cevap Bekleyen açılır filtresine tıklayıp Gönderilen mesajlar seçeneğini seçerek alıcıya iletilmiş mesajları görüntüleyebilirsiniz.

Genellikle, siparişin kargoya verildiğinin bildirilmesi için alıcıların e-posta adresini taşıyıcı firmamla paylaşıyorum. Bunu anonim e-posta takma adıyla yapabilir miyim?

Hayır. Kargo onayına ilişkin mevcut Amazon süreçlerini kullanmanız gerekir.

Mesajları yönetme

Cevaplamadığım mesajları nasıl bulabilirim?

Mesajlar sayfasına ilk gittiğinizde varsayılan olarak, cevaplanması gereken mesajları görürsünüz. Bu filtreyi değiştirmek için, Cevap Bekleyen açılır menüsüne tıklayıp farklı bir seçenek seçebilirsiniz.

Bir alıcıdan yanıtlanması gerekmeyen bir e-posta aldım. Bu durumun cevaplama süremin hesaplanışını etkilememesi için ne yapabilirim?

Cevaplanması gerekmeyen bir mesajı işaretlemek için Mesajlar sayfasında mesajın altındaki Cevap Gerekli Değil seçeneğine tıklayın. Aldığınız e-postadaki Cevap gerekli değil olarak işaretle bağlantısına da tıklayabilirsiniz. Bu eylemlerden herhangi biri, mesajı cevaplama süresi hesaplamalarından hariç tutacaktır.

Alıcılarla olan iletişimimi yönetmek için mevcut e-posta istemcimi kullanmaya devam edebilir miyim?

Evet. Alıcıyla iletişim kurmak için satıcı hesabınıza giriş yapmanız gerekmez.

Not: Hesabınızın Mesajlaşma izinleri kapsamında kayıtlı e-posta adresleri dışındaki bir adresten alıcılara gönderdiğiniz e-postalar reddedilir. Kullanmak istediğiniz e-posta adresini ekleyip onayladıktan sonra bu mesajları tekrar gönderebilirsiniz.

Bir gün boyunca gönderebileceğim mesaj sayısı sınırlı mıdır?

Evet. Bir günde gönderebileceğiniz maksimum mesaj sayısı aşağıdaki formülle belirlenir: Günlük ortalama sipariş hacminizin 5 katı + 600 mesaj.

Sipariş Yönetimi sayfasında bir kargoyu onayladığınızda Amazon, kargo bildirimlerini veya takip numaralarını sizin adınıza gönderdiği için bunları Alıcı-Satıcı Mesajlaşma Hizmeti aracılığıyla ayrıca göndermeniz gerekmez.

E-posta adresi ve özellikleri

E-posta takma adının uzunluğu ne kadardır? Biçimi nasıldır?

E-posta takma adı, alan adı da dahil olmak üzere, 35 karakter uzunluğundadır. Örnek: t969vz2jn3bdsy7@marketplace.amazon.com.

Alıcının e-posta takma adı birden fazla satıcı için aynı mıdır?

Hayır. Alıcılara her satıcı ilişkisi için benzersiz bir e-posta takma adı atanır.

Her bir konu için ayrı e-posta adresleri mi olur?

Hayır. Anonim e-posta takma adı, her bir alıcıyla kurduğunuz tüm iletişimlerde aynı kalır. Bu sayede, birden fazla siparişteki konuşmaları takip etmek için benzersiz bir tanımlayıcı olarak alıcının anonim e-posta adresini kullanabilirsiniz.

HTML e-posta destekleniyor mu?

Evet, alıcılar ve satıcılar arasında HTML e-posta desteklenmektedir.

E-posta ekleri destekleniyor mu?

Alıcılara ek gönderebilir ve onlardan ek alabilirsiniz. Bkz. Alıcılara ek gönderme.

Ek bilgiler

Sipariş numarası olmayan bir alıcı mesajı aldım. Alıcının sipariş bilgisini nasıl bulabilirim?

Alıcı, sipariş sayfasının dışından iletişime geçtiğinde mesajda sipariş numarası bulunmayabilir. Alıcının sipariş numarasını Sipariş Yönetimi bölümünde anonim e-posta takma adını arayarak bulabilirsiniz. Alıcının e-posta takma adı, aldığınız mesajın Gönderen alanında yer alır.

Amazon, Amazon aracılığıyla gönderilen alıcı-satıcı mesajlarının kaydını neden tutar?

Alıcılar ve satıcılar arasındaki mesajların kaydını tutarak, Amazon Anlaşmazlık Çözüm Ekibinin A'dan Z'ye Garanti taleplerini ve ters ibrazları incelerken tüm alıcı-satıcı iletişimlerine erişimini sağlayıp anlaşmazlıkları daha hızlı çözüme kavuşturabiliyoruz.

Satıcı olarak diğer satıcılarla iletişime geçebilir miyim?

Hayır. Satıcı olarak satıcının vitrin sayfasındaki "Bir soru sorun" özelliğini kullanarak başka bir satıcıyla iletişime geçmemelisiniz. Telif hakkı, ticari marka veya patent ihlali bildirmeniz gerekiyorsa bkz. İhlal Bildirin sayfası .

Alıcıdan gelen bir mesajı nasıl bildirebilirim?

Bir mesajı bildirmek için Mesajlar sayfanızda, Satıcı Uygulamasında veya aldığınız e-postada yer alan Mesaj Bildir düğmesine tıklayın. Ardından mesajı bildirme nedeninizi seçin ve mesajın alt kısmında görüntülenen Mesaj Bildir düğmesine tıklayarak bildiriminizi gönderin.

Spam olduğunu düşündüğünüz mesajlar gibi her çeşit şüpheli aktiviteyi Amazon'a bildirmek için Mesaj Bildir düğmesini kullanın. Bildirilen her mesajı araştıramasak da, şüpheli aktivite kalıplarını belirlemek ve gelecekte bu tür kötüye kullanımları önlemek için bu verileri analiz ediyoruz. Bildirdiğiniz mesajları cevaplamanız veya Cevap gerekli değil olarak işaretlemeniz gerekmez. Bildirdiğiniz mesajları gelen kutunuzdan kaldırmanıza da gerek yoktur.

Alıcılar, satıcıların gönderdiği mesajları Amazon'un gönderdiği diğer e-postalardan nasıl ayırır?

Alıcılara gönderdiğiniz mesajlarda, alıcının e-posta gelen kutusunda Gönderen alanında Amazon'un yerine işletmenizin adı görüntülenir. Alıcı, mesajınızı açtığında mesajın gövde metninde işletmenizin adı belirtilir.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates