Amazon'da Satış, satıcıların ürünlerini ve envanterini Amazon’da satmalarını sağlayan bir programdır.
Geçerli bir mersis numarası, Türkiye vergi numarası, e-posta hesabı, banka hesabı ve kredi kartı kullanan herhangi bir şirket Amazon’da satış yapabilir. Şahıs şirketi sahiplerinin T.C. kimlik numaralarının yanı sıra vergi levhalarında yazan şirket vergi numaralarını da bildirmeleri gerekmektedir.
Kredi kartı, Satıcı hesap bakiyeniz yeterli olmadığında Amazon satış ücretlerini tahsil etmek için kullanılır.
Amazon.com.tr’de aşağıdaki kategorilere ait ürünleri satabilirsiniz: Bilgisayar, Bebek Ürünleri, Elektronik Ürünler ve Aksesuarlar, Ev ve Mutfak Ürünleri, Ev Eğlence Sistemleri, Yapı Market Ürünleri, Fotoğraf Makinesi ve Fotoğrafçılık Ürünleri, Kitap, Kişisel Bakım Aletleri, Sağlık ve Kişisel Bakım Ürünleri, Güzellik Ürünleri, Ofis Ürünleri, Oyun Konsolları ve Video Oyunları, Oyuncak ve Çocuk Oyunları, Spor ve Outdoor Ürünleri, Telefon ve Telefon Aksesuarları, Gıda Ürünleri.
Bebek Ürünleri, Kişisel Bakım Aletleri ve Oyuncak ve Çocuk Oyunları kategorilerinde kalite standartlarının sağlanması, müşteri memnuniyetinin artması ve müşteri güvenliği için bazı ürünlerin satışına başlamadan önce onay almanız gerekebilir.
Hesap açmak için aşağıdaki bilgileri bizimle paylaşmalısınız:
Geçerli ve kullanım süresi dolmamış bir kredi kartı.
Ülke koduyla birlikte, geçerli bir telefon numarası
Birincil irtibat kişisi, hesap sahibinin kendisi (kayıtlı satıcı) veya şirket içinde hesap sahibinin adına Amazon'da satıştan sorumlu kişidir. Bu kişi; hesap sahibinin adına kayıt bilgilerini sağlar, ödemeler ve iadeler gibi işlemleri başlatır ve bu kişinin, Amazon hesabına erişimi vardır. Birincil irtibat kişisinin yaptığı işlemler, hesap sahibince yapılmış sayılır.
Sağlamanız gerekenler:
Kayıt işlemini tamamlamak için banka hesap bilgilerinizi (TL hesabı) bizimle paylaşmalısınız. Bu hesap, satışlarınızdan elde ettiğiniz geliri almanız için kullanılır.
Ürünlerinizi listelemek için web tabanlı arayüzümüzü veya toplu listeleme araçlarımızı kullanabilirsiniz. Ürünlerinizin Amazon kataloğunda mevcut olup olmadığına bağlı olarak, sizden istenen bilgiler ve yükleme şekliniz değişir.
Web tabanlı arayüzümüzü kullanarak ürünlerinizi tek tek ve kolayca listeleyebilirsiniz. Sadece ürün fiyatını ve stok miktarını girmeniz yeterlidir. Bunun yerine, birden çok ürünü hızlı bir şekilde listelemenizi sağlayan toplu listeleme araçlarımızı kullanabilirsiniz. Çoklu ürün ekleme araçlarını kullanırken her ürün için EAN, ISBN veya UPC (EÜK) kodunu girmelisiniz.
Ürünlerinizi listelemek için web tabanlı arayüzümüzü veya toplu listeleme araçlarımızı kullanabilirsiniz. Kataloğumuzda yer almayan ürünleri listelemek için her bir ürüne dair aşağıdaki bilgileri girmelisiniz:
Bazı ürün kategorilerinde ek bilgiler de girmeniz istenebilir.
Amazon.com.tr ücret yapısında iki ana bileşen vardır:
Aylık Abonelik Bedeli + Satış Komisyonu
Satış Planı aylık abonelik bedeli 99 TL + KDV’dir. Satıcı olarak, Amazon'un e-ticaret teknolojisinin avantajlarından yararlanırsınız.
Hesabınızı hemen oluşturun ve aylık 99 TL + KDV olan abonelik bedelini ödemeyin.
Bu promosyon, mevcut ve yeni satıcılar içindir ve sınırlı bir süre boyunca geçerlidir. Amazon, 3 ay önceden bildirmek koşuluyla promosyonu değiştirme veya iptal etme hakkını gizli tutar.
Satıcılar, sattıkları her ürün için, kategoriye göre değişen oranlarda bir satış komisyonu öder (satış komisyonu, varsa KDV'ye tabidir).
Satış komisyonu, toplam satış fiyatı üzerinden hesaplanan bir yüzdedir.
Toplam satış fiyatı, müşteri tarafından ödenen toplam tutardır (ürün fiyatı, kargo ücreti, varsa hediye paketleme masrafları da dahil olmak üzere, müşteri tarafından ödenen toplam tutar).
Evet. Hesap açmak için uzun vadeli taahhüt istemiyoruz. Hesabınızı istediğiniz zaman kapatabilirsiniz. Bunun için bizimle satıcı hesabınız üzerinden iletişime geçmeniz yeterlidir.
Amazon hesabınıza ilk ödeme, kayıt olduktan 14 gün sonra yapılır. Takip eden süreçte ödemelerinizi 14 günlük dönemler halinde alırsınız. Para, transfer gerçekleştikten sonra 5 iş günü içinde hesabınıza geçer.
Ödemenin gerçekleşmesi için:
Müşterilere mümkün olan en iyi deneyimi sunabilmek için Amazon’da standart kargo ücretsizdir. Satıcılar, müşterilerin siparişlerini standart kargo ile ücretsiz olarak tamamlar. Ekspres kargo hizmeti sunan satıcılar, bu hizmeti satın almak isteyen müşterilerden ek ücret tahsil edebilir.
Satıcılar, müşterilerin siparişlerini kendi anlaşmalı oldukları kargo şirketleriyle gönderir. Amazon’un satıcıların kargo şirketi tercihi üzerinde herhangi bir yönlendirmesi yoktur.
Seller Central, Amazon hesabınızla ilgili her türlü işlemi yapabileceğiniz çevrimiçi arayüzdür. Seller Central’da; sattığınız ürünlerle ilgili bilgiler ekleyebilir, envanterinizi güncelleyebilir, siparişlerinizi ve ödemelerinizi yönetebilir ve satış performansınızı ölçebileceğiniz araçlara erişebilirsiniz.
Hesabınızı yönetmek, evanterinizi güncellemek, ürün özellikleri eklemek, müşterilerle iletişime geçmek, siparişlerinizi ve ödemelerinizi takip etmek için Seller Central’ı kullanabilirsiniz.
Sipariş aldığınızda, Amazon size bir e-posta gönderir. Bekleyen siparişlerinizi Seller Central ana sayfasında da görebilirsiniz. Amazon’dan hangi durumlarda e-posta almak istediğinizi, hesap ayarları altındaki bildirim tercihleri alanında düzenleyebilirsiniz.
Siparişlerinizi iki farklı şekilde yönetebilirsiniz. Web tabanlı arayüzü (Seller Central) kullanabilir veya müşteri ve sipariş bilgilerini içeren günlük sipariş raporunu bilgisayarınıza indirebilirsiniz. Dilerseniz Amazon Marketplace Web Service çözümlerini kullanarak kendi sipariş sistemlerinizle entegrasyon da sağlayabilirsiniz.
Evet. Amazon ödeme dolandırıcılığından koruma hizmeti, hileli siparişlerin engellenmesini sağlar.
A’dan Z’ye Garanti, müşterinin ürünü hiç teslim almadığı veya verdiği siparişten farklı bir ürün gönderildiği durumları çözümlemek için tasarlanmıştır. Bir sorun yaşandığında, müşterilerden öncelikle satıcıyla iletişime geçmelerini istiyoruz. Eğer satıcı problemi çözemezse, müşteri A’dan Z’ye Garanti talebi açabilir. Amazon.com.tr böyle bir talep aldığında, satıcıya talebin detaylarını içeren bir e-posta göndererek sipariş ve tedarik ile ilgili bilgileri paylaşmasını ister. Ardından, Amazon.com.tr bu talebin ne şekilde çözümleneceğini belirler. Bazı durumlarda satıcının üstleneceği şekilde müşteriye para iadesi de gerçekleştirilebilir.
Satın Alma Kutusu, ürün detay sayfasında yer alır. Müşteriler, Satın Alma Kutusu’nu kullanarak sepete ürün ekler ve satın alma sürecini başlatır. Amazon’un en önemli özelliklerinden birisi, bir ürünün farklı satıcılar tarafından aynı ürün sayfasında satılabilmesidir. Eğer bir ürün birden fazla satıcı tarafından satılıyorsa, satıcılar Satın Alma Kutusu’nda yer alabilmek için birbiriyle rekabet eder.
Satıcının Satın Alma Kutusu için rekabete girebilmesi, satıcının performansına dayalı kriterlerle belirlenir. Satın Alma Kutusu’nu kazanabilmek için satıcının sürekli yüksek müşteri memnuniyeti sağlaması gerekmektedir. Satın Alma Kutusu kriterlerini sağlayan ancak Satın Alma Kutusu’nu kazanamayan ürünler, “Diğer Teklifler” bölümünde yer alır.
Amazon, ürününüzün Satın Alma Kutusu’nu kazanacağını veya “Diğer Teklifler” bölümünde yer alacağını hiçbir zaman garanti etmez.
Evet, müşteriler ürünlere yorum yazabilir. Olumlu yorum sayısı, Amazon’daki başarınızda büyük rol oynar.
Müşteriler, Amazon.com.tr’de sadece kredi kartı ve banka kartı ile alışveriş yapabilir. Bazı ürünler için taksitle satın alma seçeneği de mevcuttur. Kapıda ödeme gibi farklı ödeme yöntemleri ile alışveriş yapılamaz.
O halde bize ulaşın. Ekibimiz, sizinle en kısa sürede iletişime geçecektir.
Amazon, satıcılardan kendileri ve işletmeleriyle ilgili bilgi sağlamalarını talep eder. Böylece satıcılar, Amazon'da satış yapmaya başlayabilir ya da devam edebilir ve Amazon'da gerçekleştirdikleri işlemlerin gelirini alabilirler.
Gerekli bilgileri sağlamak için hesabınıza ait e-posta adresini ve parolayı kullanarak Seller Central sayfasında oturum açın. Bilgileri sağlamak için Ayarlar sekmesini seçin, ardından Hesap Bilgisi üzerine tıklayın. Satıcı Hesap Bilgisi sayfanızda kırmızı ile vurgulanan her bölüme tıklayın. Bu bilgiler, Amazon'da Satış ödeme hesabınızı açmak için kullanılır. Ek bilgi gerekirse sizinle iletişime geçeriz.
Amazon, hakkınızdaki bilgilerin nasıl kullanıldığını ve paylaşıldığını önemsediğinizi bilir. Bize olan güveninize önem verdiğimiz için bu konuda son derece hassas ve dikkatli olacağımızdan emin olabilirsiniz. Amazon.com.tr Gizlilik Bildirimi de bunu yansıtmaktadır.
Satıcı Desteği ile iletişime geçerek işlem boyunca istediğiniz zaman yardım alabilirsiniz. Sık sorulan soruların yanıtlarına aşağıda göz atabilirsiniz.
Aşağıdaki belgeleri sağlamanız istenebilir:
Banka hesap numarası, kimlik bilgileri ve vergi kayıt numarası (varsa) gibi bazı bilgiler gereklidir. Bu bilgileri sağlamak için Seller Central sayfasının sağ üst kısmındaki Hesap Bilgisi seçeneğine tıklayın. Ardından, kırmızı ile vurgulanan her bölümde Düzenle seçeneğine tıklayın. Bu bilgileri girerken, bilgilerin Amazon'a ilettiğiniz resmî belgelerdeki verilerle tam olarak eşleştiğinden emin olun.
İstenilen bilgileri sağlamak için Seller Central hesabınızın Ayarlar sekmesine gidin ve ardından Hesap Bilgisi seçeneğine tıklayın. Satıcı Hesap Bilgisi sayfasında kırmızı ile vurgulanan her bölüme tıklayın. Tüm adresler Latin harfleriyle girilmelidir.
Bazen sizden birkaç belge isteyebiliriz ve bu sayı Seller Central'da belgeleri yüklemeniz için mevcut olan alan sayısından daha fazla olabilir. Bu durumda, belgeleri tek bir belgede birleştirmeniz ve kontrol edilmek üzere Seller Central'a yüklemeniz gerekir. Bunun için, aşağıda açıklanan iki yöntemden birini uygulamanızı öneririz:
Bunun yerine, belgeleri tararken bir PDF belgesi oluşturmayı seçebilir ve sayfaları tarayarak tek bir belgede toplayabilirsiniz.
Ayarlar sekmesinden Hesap Bilgisi seçeneğine tıklayın ve ardından Satıcı Hesap Bilgisi sayfasından güncellemek istediğiniz her bölüme tıklayın. Bilgileriniz zaten doğrulanmışsa veya doğrulama işlemi henüz başlamamışsa bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz. Tüm güncellemeler doğrulamaya tabidir. Doğrulama sonuçlarına bağlı olarak ek bilgi vermeniz istenebilir.
Bilgiler doğrulanırken güncelleme yapamazsınız.
Evet. Güncelleme Sihirbazı sayesinde işlemin herhangi bir adımından veri girmeye devam edebilirsiniz. Bilgilerinizi girdikten sonra, her ekranda "Gönder" düğmesine tıklamayı unutmayın.
Seller Central'ı kullanmaya devam edebilirsiniz. Ancak bilgilerinizi belirtilen süre içinde girmezseniz satış yetkileriniz askıya alınır. İstenilen bilgiler paylaşıldıktan ve doğrulandıktan sonra yetkileriniz eski haline dönecektir.
Ek bilgiye ihtiyacımız olduğunda kaydolurken kullanmış olduğunuz e-posta adresi ve Seller Central'daki bildirim alanı üzerinden bilgilendirilirsiniz.
Talep edilen belgelerden biri veya birkaçı elinizde yoksa Satıcı Desteğine ulaşın. Bize ulaştığınızda, elinizde olmayan belgelerle ilgili ayrıntılı bilgi verin. Bu durumda, kabul edebileceğimiz alternatif belgelerle ilgili olarak sizinle iletişime geçeriz.
Bilgileri İngilizce veya yerel pazar yeri dilinde (Türkçe) sağlayabilirsiniz.