Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Banka hesap bilgileri

Amazon, satış gelirlerinizi ödemek için elektronik havale kullanır. Ödeme alabilmeniz için, satıcı hesabınızda ödemeyi yapabileceğimiz bir banka hesabı belirtilmesi gerekir. Ödemeler bir kredi kartına veya PayPal gibi çevrimiçi bir ödeme sistemine yapılmaz.

Ödeme gecikmelerini önlemek için:

  • Satıcı hesabınızla ilişkili bir işletme adresi olması gerekir.
  • Banka hesabınız, Amazon Döviz Kuru Çevirici tarafından desteklenen bir ülkede olmalıdır.
  • Banka hesap bilgileriniz güncel olmalıdır.
  • Birden fazla Amazon Avrupa pazaryerinde satış yapıyorsanız her pazaryeri için ayrı bir banka hesabı girmeniz veya belirlemeniz gerekir.

Satış yaptığınız pazaryerinden farklı bir ülkede bulunan bir banka hesabını kaydetmek için Amazon Döviz Kuru Çevirici hizmetini kullanabilirsiniz. Detaylı bilgi için bkz. Satıcılar İçin Amazon Döviz Kuru Çevirici - Sık Sorulan Sorular.

Amazon için ödeme yapma yöntemi olarak doğrudan borçlandırmayı kullanacak bir banka hesabı girebilirsiniz. Böyle yaparsanız aynı banka hesabını ödeme alma yöntemi olarak da kullanmanız gerekir ve bu sizin için otomatik olarak ayarlanır. Söz konusu banka hesabının detayları, Banka Hesap Bilgileri sayfanızda görünür. Bu banka hesabını diğer Amazon Avrupa pazaryerleri için de ödeme alma yöntemi olarak kullanabilirsiniz ancak söz konusu pazaryerleri için ödeme yapma yönteminiz olarak kullanamazsınız.

Banka hesap bilgilerinizi ekleme

Banka hesap bilgilerinizi eklediğinizde veya değiştirdiğinizde, üç günlük bir bekleme süresi uygulanır. Bu bekleme süresi bitene kadar kaynak transferleri başlatılamaz. Yalnızca birincil hesap sahibi, ödeme bilgileriyle ilgili değişiklikler yapabilir.

Satıcı hesabınıza yeni banka hesap bilgisi eklemek için:


  1. Ayarlar bölümüne gidip Hesap Bilgisi seçeneğine tıklayın.
  2. Satıcı Hesap Bilgisi sayfasında, Ödeme Bilgileri bölümündeki Banka Hesap Bilgileri seçeneğine tıklayın.
  3. Banka hesabı ekleyecekseniz, sayfanın sağ tarafında Banka Hesap Bilgileri'nin yanındaki Ekle seçeneğine veya mevcut banka hesabınızı değiştirecekseniz Düzenle seçeneğine tıklayın.
  4. İlgili pazaryerinin yanındaki Ekle veya Düzenle seçeneklerinden uygun olana tıklayın.
  5. Bankanın Bulunduğu Ülke seçeneğini seçmek için açılır listeyi kullanın.
  6. Ödemeniz Nereye Yapılacak? bölümünde istenen bilgileri girin. Her ülkeye özgü banka hesabı gereklilikleriyle ilgili sorularınız varsa doğrudan bankanıza başvurun.
  7. Para birimi, satış yaptığınız pazaryerinin para biriminden farklı olan bir ülke seçtiyseniz Kur Dönüştürme Ödeme Sözleşmesi bölümüne gidin, Sözleşme seçeneğine tıklayın ve sözleşmeyi okuyun.
  8. Sözleşmenin şartlarını kabul etmek için Kur Dönüştürme Ödeme Sözleşmesi kutusunu işaretleyin.
  9. Gönder üzerine tıklayın.
Not: Mevcut bir banka hesabının bilgilerini değiştirmek istiyorsanız, güncel bilgilere sahip yeni banka hesabını ekleyin ve ardından eski hesabı silin.

Banka hesabı silme

Ödeme alma yönteminiz olarak seçilmiş olmadığı sürece, bir banka hesabını satıcı hesabınızdan silebilirsiniz. Söz konusu hesap şu anki ödeme alma yönteminiz ise eski hesabı silmeden önce yeni bir ödeme alma hesabı eklemeniz gerekir.

Banka hesabını satıcı hesabınızdan silmek için:


  1. Ayarlar bölümüne gidip Hesap Bilgisi seçeneğine tıklayın.
  2. Satıcı Hesap Bilgisi sayfasında, Ödeme Bilgileri bölümündeki Banka Hesap Bilgileri seçeneğine tıklayın.
  3. Sayfanın sağ tarafında, Banka Hesap Bilgileri bölümünün yanındaki Ödeme Alma Yöntemlerini Yönet seçeneğine tıklayın.
  4. İlgili pazaryerinin yanındaki Düzenle seçeneğine tıklayın.
  5. Silmek istediğiniz banka hesabını seçin ve ardından Sil seçeneğine tıklayın.
  6. Gönder üzerine tıklayın.
Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates