Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

İletişim Talimatları

Satıcılar, Amazon mağazalarında satış yaparken alıcılarla hem doğrudan hem de dolaylı olarak iletişim kurmaktadır. Amazon, satıcıların alıcılarla kurdukları her türlü iletişimde aşağıdaki talimatlara uymalarını zorunlu tutar. İletişim Talimatları politikası, alıcıları dolandırıcılıktan ve kötüye kullanımdan, sizi ise rakiplerinizin ilkesiz eylemlerinden korumayı amaçlar. Alıcılarla kurulan iletişimde standardın yükseltilmesi, tüm satış ortaklarımıza fayda sunarak pazaryerinin daha güçlü hale gelmesini sağlar.

Doğrudan İletişim

Sipariş durumu mesajları

  • "Siparişle ilgili sorun" mesajları: Sipariş edilen ürünü göndermenizin mümkün olmadığı durumlarda alıcılarla iletişime geçmelisiniz. Öncelikle Seller Central'daki Sipariş Yönetimi özelliğini veya sipariş düzeltme verilerini kullanarak tam sipariş tutarını düzeltin. Düzeltme için sebep kodu olarak, duruma göre NoInventory (envanter yok) veya CouldNotShip (gönderilemedi) kullanmalısınız. İkinci olarak, bu talimatları izleyerek bulacağınız Siparişle ilgili sorun seçeneğini kullanarak, siparişi gönderemediğinizi alıcıya bildirin. Mesajda, sipariş tutarında düzeltme yapıldığına dair bir onay ve bunun yanı sıra, ürünlerin neden hazır olmadığına dair uygun bir gerekçe yer almalıdır. Siparişi gönderebileceğinizi, ancak kargonun gecikerek söz verilen tarihten daha sonra ulaşacağını düşünüyorsanız, bu gecikmeyi alıcıya bildirmelisiniz. Alıcının siparişi iptal etmeye karar vermesi halinde para iadesi işlemini başlatmalısınız.
    Note: Stokunuzun tükendiği durumlarda, müşteriden iptal talebi göndermesini istemeyin.
  • İadeyle ilgili mesajlar: Sipariş tutarına ilişkin para iadelerini (varsa masraflar çıkarılarak) işleme alırken Seller Central'daki Sipariş Yönetimi özelliğini veya sipariş düzeltme verilerini kullanmalısınız. Alıcıyla iade hakkında yalnızca, iadeyi tamamlamak için ek bilgiye ihtiyacınız olduğunda veya kısmi para iadesi sunduğunuzda iletişime geçebilirsiniz. Böyle durumlarda iletişime geçmek için bu talimatları izleyin ve Ürün ve para iadeleri seçeneğini seçin.

Alıcı-Satıcı Mesajları

Ürün satın alma konusunda sizinle iletişime geçen veya Amazon'da sizden halihazırda ürün satın almış müşterilere yalnızca izin verilen mesajlar gönderebilirsiniz. İzin verilen mesajlar, bir siparişi tamamlamak veya müşteri hizmetleri sorgularına yanıt vermek için gerekli iletişim mesajlarıdır.

Proaktif izin verilen mesajlar ise alıcının sorusuna yanıt niteliğinde olmayan, sizin gönderdiğiniz mesajlardır. Proaktif izin verilen mesajlar e-posta yoluyla, Seller Central'daki Alıcıya Ulaş veya Yorum Talep Et sayfalarındaki Amazon şablonları kullanılarak, Uygulama Mağazası'ndaki üçüncü taraf uygulamalar üzerinden ya da Uygulama Programlama Arayüzü (API) aracılığıyla gönderilebilir. Proaktif izin verilen mesajları aşağıdaki amaçlarla gönderebilirsiniz: sipariş gönderimiyle ilgili bir sorunu çözmek, siparişin tamamlanması için gerekli ek bilgi talep etmek, iadeyle ilgili soru sormak, fatura göndermek, ürün incelemesi ve/veya satıcı değerlendirmesi talep etmek, ağır ya da hacimli ürünler için teslimat planı yapmak, Amazon Ev Hizmetleri randevusu ayarlamak, özel bir tasarımı doğrulamak veya alıcının satın aldığı ürünü teslim alması için iletişimin gerekli olduğu diğer durumlar. Proaktif izin verilen mesajlar, sipariş tamamlandıktan sonraki 30 gün içinde gönderilmelidir. Tüm proaktif izin verilen mesajlar, 17 basamaklı sipariş numarasını içermeli ve alıcının tercih ettiği dilde olmalıdır. Alıcınıza Amazon şablonları, üçüncü taraf uygulamalar veya API kullanarak proaktif izin verilen mesaj gönderdiğinizde sipariş numarası, tercih edilen dile çeviriler ve önemli mesaj talimatları otomatik olarak eklenir.

İzin verilen mesajlar, aşağıdaki mesaj türlerinden hiçbirini içermez (çoğu durumda müşterilere bu bilgileri e-posta ile sizin adınıza biz göndeririz):

  • Sipariş veya gönderim onayları (aşağıdaki Dolaylı İletişim bölümüne bakın)
  • Yalnızca "Teşekkür ederiz" yazan veya her türlü sorun konusunda alıcılara yardımcı olmak için hazır olduğunuzu belirten mesajlar
  • Kuponlar dahil olmak üzere pazarlama veya promosyon mesajları
  • Telafi, para, hediye kartı, ücretsiz veya indirimli ürün, para iadesi, indirim, ücret iadesi ya da geleceğe yönelik başka avantajlar dahil olmak üzere çeşitli karşılıklar sunarak alıcıyı olumlu ürün yorumları veya satıcı değerlendirmeleri göndermeye teşvik eden veya ikna etmeye çalışan ifadeler
  • Mevcut bir ürün incelemesinin kaldırılmasını veya değiştirilmesini talep eden ifadeler
  • Alıcının ürünle ilgili yalnızca olumlu deneyim yaşaması durumunda ürün incelemesi yapmasını talep eden ifadeler
  • Ürün incelemesi veya satıcı değerlendirmesi için bir daha talepte bulunmak (aynı sipariş için)

İzin verilen mesajlar aşağıdakilerden hiçbirini içeremez:

  • Siparişin tamamlanması için gerekli olan güvenli işlem bağlantıları (http değil, https) veya Amazon'a yönlendiren bağlantılar dışındaki harici bağlantılar
  • Alıcının yaşadığı bir sorunu çözüme ulaştırmak için gerekli olan ekler (örneğin kargo etiketleri, faturalar ve özel tasarımlar)
  • Web sitenizin bağlantısını içeren veya gösteren logolar
  • Mesaj almamak için tıklanılması gerektiği öne sürülen bağlantılar
  • Hassas içerikli görseller veya metinler (örneğin çıplak ten, şiddet veya kan, müstehcen ya da rahatsız edici ifadeler)
  • Takip pikselleri veya görselleri
  • E-posta adresleri
  • Garanti, kargo sağlayıcısı veya üretici ile ilgili olanlar hariç telefon numaraları
  • Satın alınan ürünlerin görselleri (Amazon sizin adınıza bu görselleri ekler)
  • Markanızla veya şirketinizle ilgili olmayan görseller

İzin verilen mesajlar, stil açısından aşağıdakilerden hiçbirini içeremez:

  • Açıklama metni (örneğin "Garanti bilgileri için buraya tıklayın") olmayan bağlantılardan veya alternatif metin içermeyen görseller ya da grafiklerden kaynaklanan erişilebilirlik sorunları
  • Yüz ifadeleri dahil olmak üzere emojiler
  • Animasyonlu GIF'ler
  • Maksimum genişliğin %20'sinden daha büyük mesaj kenar boşlukları
  • Maksimum genişliğin %80'inden daha büyük görsel veya grafik boyutları
  • Amazon'un varsayılan satır yüksekliği, yazı tipi ailesi veya yazı tipi rengine uymayan özel ayarlar
  • Üçten fazla boyutta yazılmış yazı tipleri
  • Varsayılan metin hizalama ayarlarına uymayan veya ortalanmış mesaj gövdeleri
  • Bir satırda ikiden fazla satır sonu boşluğu (paragraflar arasındaki boşluk) olması
  • Güvenli olmayan görseller (https yerine http)
  • Göze çarpan, kritik yazım hataları veya dil bilgisi yanlışlıkları

Alıcılarla iletişim kurulmasına ilişkin politikalarımız hakkında sorularınız olursa Satış Ortağı Destek Ekibi'ne ulaşın.

Note: Amazon'un, mesajlardaki konu satırını değiştirme yetkisi bulunmaktadır.

Daha fazla bilgi için Amazon'un Müşteri ürün yorumu politikaları adlı Yardım sayfasında yer alan talimatları inceleyin. Daha fazla bilgi için Alıcı-Satıcı Mesajlarını Kullanarak Alıcılarla iletişim kurma adlı Yardım sayfasını ziyaret edin.

Dolaylı İletişim

Amazon, siparişle ilgili bilgileri alıcılara "Hesabım" güncellemeleri aracılığıyla iletir. Bu güncellemeler, siparişin ne zaman gönderildiği (takip numarasıyla birlikte) veya para iadesinin ne zaman işleme alındığı gibi bilgiler içerir. Bu güncellemeler, Sipariş Yönetimi özelliği veya aşağıdaki veriler kullanılarak başlatılmış gönderim onayları ve para iadelerini temel alır:

  • Kargo onayı verisi: Bu veri, alıcı siparişlerini gönderdiğinizi Amazon'a bildirir ve alıcılara sipariş takip bilgisi gönderir. Sipariş durumunun zamanında iletilmesi, Amazon alıcıları açısından kaliteli alışveriş deneyiminin önemli bir parçasıdır.
    Note: Satıcılar, Sipariş Yönetimi özelliğini kullanarak veya kargo onayı verisini sisteme yükleyerek, tüm siparişlerin gönderim onayını zamanında vermek zorundadır. Gönderimi onaylamanızın ardından Amazon, alıcıya bir onay e-postası gönderir.
  • Sipariş düzeltme verisi: Bu veri, alıcıların para iadelerini yaptığınızı Amazon'a bildirir. Alıcılar ürünlerini iade ettikten sonra, para iadelerinin durumunu bilmek ister. Bu nedenle, para iadelerini hızlıca işleme almanız son derece önemlidir. Para iadesi yapmak için İade Yönetimi özelliğini de kullanabilirsiniz.

Bu iletişim talimatlarına uyulmaması durumunda Amazon, izin verilen mesajlarınızı Amazon'a ait şablonlarla sınırlayabilir veya Amazon mağazalarındaki satış yetkilerinizi askıya alabilir. Amazon, mesajları kendi takdiri doğrultusunda engelleme yetkisine sahiptir.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates