Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Satıcı performansınızı izleme

Satıcı performansınızı görmek için aşağıdaki talimatları izleyin:

  1. Seller Central ana sayfasına gidin.
  2. Performans bölümünde Satıcı performansı seçeneğine tıklayın.

"Satıcı performansı" sayfasında satıcı hesabınızın, performans hedeflerine ve Amazon'da satış için gerekli politikalara uygunluk durumu hakkında genel bilgilere ulaşabilirsiniz. Bu istatistikler hedeflerimizle uyuşmadığı takdirde, Amazon olarak müşterilerimize üstün bir deneyim sunabilmek için bu istatistiklerle ilgili işlem yapabiliriz.

Tüm satıcıların performansını düzenli olarak inceler ve hedeflerinden saptıklarında onları bilgilendiririz. İncelemenin amacı, söz konusu sorun, satış kabiliyetinizi etkilemeden önce size performansınızı iyileştirme fırsatı tanımaktır. Bazen, performansı çok düşük olan satıcı hesapları derhal devre dışı bırakılır.

Satıcı hesabının devre dışı bırakılmasına itiraz etme

Satıcı hesabınız devre dışı bırakıldıysa eski durumuna getirilmeye uygun olabilir. Yaptırıma neden olan sorunları gidermeye yönelik bir eylem planı sunarak bu karara itiraz edebilirsiniz. Satış yetkilerinin kısıtlanmasına veya kaldırılmasına itiraz etme hakkında bilgi edinin.

Satıcı performansınızı izleme

"Satıcı performansı" sayfası, satıcı hesabınızın aşağıdaki performans istatistiklerinin yanı sıra çeşitli ürün politikalarının hedeflerine uygun olup olmadığı hakkında bilgi sunar.

Satıcı Performans Puanı

Satıcı Performans Puanı, Amazon'un satış politikalarına uygunluk düzeyinize göre satıcı performansınızı izlemenize yardımcı olur. Bu özellik, hesabınızdaki çözüme ulaştırılmamış politika ihlallerinin sayısını, bu ihlallerin önem düzeyini ve satış faaliyetlerinizle müşteri deneyimini ne kadar olumlu yönde etkilediğinizi dikkate alır. Bu puan, Amazon'un mevcut satış politikalarını değiştirmez ve zamanla geliştirilmeye devam edecektir. Satıcı performansınızın "İyi" durumda kalması için tüm politika ihlallerini zamanında düzeltin. Satıcı Performans Puanınız "Risk Altında" veya "Kritik" ise hesabınız devre dışı bırakılma ihtimaliyle karşı karşıya olabilir. Bazı satış politikaları Satıcı Performans Puanı'na yansıtılmaz. Satıcı Performans Puanınızdan bağımsız olarak, hesabınızın devre dışı bırakılmasını önlemek için tüm şartlarımıza, politikalarımıza ve geçerli yasalara uyduğunuzdan emin olun. Satıcı Performans Puanı hakkında daha fazla bilgi almak için bkz. Satıcı Performans Puanı: sık sorulan sorular.

Kusurlu sipariş oranı

Kusurlu sipariş oranı, olumlu bir müşteri deneyimi sunma kabiliyetinizin en önemli ölçütlerinden biridir. Bir veya birden fazla kusur içeren tüm siparişleri kapsar (aşağıda açıklanmıştır) ve 60 günlük zaman dilimi içindeki toplam sipariş sayısına göre yüzde olarak gösterilir.

Sipariş kusurlarının türleri aşağıda verilmiştir:

  • Olumsuz değerlendirme
  • Reddedilmeyen A'dan Z'ye Garanti talebi
  • Kredi kartı ters ibrazı

Politikamıza göre, satıcılar Amazon'da satış yapabilmek için kusurlu sipariş oranını %1'in altında tutmalıdır. %1'in üzerindeki kusurlu sipariş oranı, hesabın devre dışı bırakılmasına neden olabilir.

İptal oranı

İptal oranı (veya Satıcı performansı sayfasında kullanılan haliyle gönderim öncesi iptal oranı), satıcı tarafından iptal edilen tüm siparişleri kapsar ve 7 günlük zaman dilimi içindeki toplam sipariş sayısına göre yüzde olarak gösterilir. İptal oranı, yalnızca satıcının gönderdiği siparişler için geçerlidir.

Bu istatistikte, müşterinin Amazon hesabındaki sipariş iptali seçeneklerini kullanarak talep ettiği iptaller hariç olmak üzere, satıcı tarafından başlatılan tüm sipariş iptalleri dikkate alınır. Müşteri tarafından doğrudan Amazon'da iptal edilen beklemedeki siparişler bu istatistiğe dahil edilmez.

Politikamıza göre, satıcılar Amazon'da satış yapabilmek için iptal oranını %2,5'in altında tutmalıdır. %2,5'in üzerindeki iptal oranı, hesabın devre dışı bırakılmasına neden olabilir.

Geç gönderim oranı

Geç gönderim oranı, kargo onay süreci tahmini kargoya veriliş tarihinden sonra tamamlanan tüm siparişleri içerir. Geç gönderim oranı, 10 veya 30 günlük zaman dilimi içindeki toplam sipariş sayısına göre yüzde olarak gösterilir. Geç gönderim oranı, yalnızca satıcının gönderdiği siparişler için geçerlidir.

Müşterilerin gönderilen siparişlerin durumunu çevrimiçi olarak görebilmesi için, siparişlerin kargoya verildiğini tahmini kargoya veriliş tarihine kadar onaylamak önemlidir.

Siparişlerin kargoya veriliş tarihinin geç onaylanması aşağıdaki sonuçlara yol açabilir:

  • A'dan Z'ye Garanti taleplerinde artış
  • Olumsuz değerlendirme
  • Müşteri iletişimleri
  • Olumsuz müşteri deneyimi

Politikamıza göre, satıcılar Amazon'da satış yapabilmek için geç gönderim oranını %4'ün altında tutmalıdır. %4'ün üzerindeki geç gönderim oranı, hesabın devre dışı bırakılmasına neden olabilir.

Geçerli takip numarası oranı

Geçerli takip numarası oranı, geçerli bir takip numarasına sahip tüm kargoları kapsar ve 30 günlük zaman dilimindeki toplam kargo sayısına göre yüzde olarak gösterilir. Geçerli takip numarası oranı, yalnızca satıcının gönderdiği siparişler için geçerlidir.

Amazon müşterileri, siparişlerinin nerede olduğu ve ne zaman teslim edileceği hakkındaki bilgilere ulaşmak için takip numaralarını kullanır. Geçerli takip numarası oranı, bu beklentileri yansıtan bir performans istatistiğidir.

Politikamıza göre, satıcılar kargoları için geçerli takip numarası oranını %95'in üzerinde tutmalıdır. Bir ürün kategorisinde geçerli takip numarası oranının %95'in altında olması, bu kategoride Amazon Lojistik olmayan ürünleri satma kabiliyetinizin kısıtlanmasına neden olabilir. Bu durum, Premium Kargo ve garantili teslimat programına katılım uygunluğunuzu da etkileyebilir.

Zamanında teslim oranı

Zamanında teslim oranı, tahmini teslim tarihine kadar teslim edilen tüm kargoları kapsar ve takip edilen toplam kargo sayısına göre yüzde olarak gösterilir. Zamanında teslim oranı, yalnızca satıcının gönderdiği siparişler için geçerlidir.

Zamanında teslim oranı performansını, sunmaya uygun olduğunuz ve daha kısa teslimat süresi sözü vererek dönüşüm oranınızı iyileştirmenizi sağlayacak taşıma sürelerini belirlerken dikkate alırız.

Satıcıların olumlu bir müşteri deneyimi sunabilmek için zamanında teslim oranını %97'nin üzerinde tutmasını öneririz. Ancak zamanında teslim oranı hedefine ulaşılamaması olumsuz bir sonuca yol açmaz.

Kusurlu fatura oranı

Kusurlu fatura oranı, Amazon Business müşterilerinden gelen ve kargo tarihinden sonraki 1 iş günü içinde faturası yüklenmeyen tüm siparişlerin, Amazon Business müşterilerinden alınan toplam sipariş sayısına göre yüzdelik oranıdır.

Amazon Business müşterileri, vergi ve muhasebe işlemleri için faturaya ihtiyaç duyar.

Satıcılar, müşterilere fatura sunmak için KDV Hesaplama Hizmeti'ni etkinleştirip Amazon'un kendileri adına ücretsiz olarak fatura oluşturmasına izin verebilir (önerilir). Ayrıca faturalar, üçüncü taraf bir çözüm ortağı aracılığıyla otomatik olarak veya Sipariş Yönetimi sayfasından manuel şekilde yüklenebilir. Hem AB'de hem Birleşik Krallık'ta KDV kaydından muaf olan satıcılar, KDV muafiyetlerini beyan ederek hiçbir ücret ödemeden Amazon'un kendileri adına makbuz oluşturmasına izin verebilir.

Politikamıza göre, satıcılar Amazon'da satış yapabilmek için kusurlu fatura oranını %5'in altında tutmalıdır. %5'in üzerindeki kusurlu fatura oranı, hesabın devre dışı bırakılmasına neden olabilir.

Müşteri değerlendirmelerini yönetme

Müşterinin deneyimine göre yaptığı değerlendirme sonucunda bazı olumsuz performans istatistikleri ortaya çıkabilir. Satıcılar, aşağıdaki seçeneklerden birini kullanarak sorunun kaynağını tespit etmek için çaba göstermeli ve müşteriyle birlikte çalışmalıdır:

Değerlendirme Yöneticisi'ni kullanma


  1. Seller Central ana sayfasına gidin.
  2. Performans bölümünde Değerlendirme seçeneğine tıklayın.
  3. En son değerlendirmeler tablosunda, ilgili sipariş numarasının yanındaki Eylemler sütununda Müşteriye ulaş seçeneğini seçin.

    Bu eylemin yalnızca nötr veya olumsuz değerlendirmelerde kullanılabileceğini unutmayın.

Alıcı-Satıcı Mesajlaşması şablonlarını kullanma

Daha fazla bilgi için bkz. Alıcı-Satıcı Mesajlaşması e-posta şablonları.

Not: Alıcı-Satıcı Mesajlaşması şablonlarını yalnızca, bir sipariş veya müşteri hizmetleri sorusuyla ilgili olarak müşteriyle iletişime geçmek için kullanabilirsiniz.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates