Yasa dışı olan ve politikamızı ihlal eden ürünleri tespit etme yöntemlerimizi iyileştirmek için müşterilerimiz adına sürekli yenilikler yapıyoruz ve bu ürünleri tespit etmek için kullandığımız sistemleri aralıksız yeniliyoruz. Sistemlerimiz, nadiren de olsa, sitemizde satılmasına izin verilen ürünleri kaldırabilir. Bu durum, bize sağlanan ürün bilgilerinin eksik veya hatalı olması ya da sistemlerimizin bir ürünü yanlışlıkla kısıtlanmış olarak tanımlaması halinde ortaya çıkabilir. Ayrıca, yasal olan bazı ürünlerin de politikalarımız uyarınca yasaklı olduğunu unutmayın. Bir ürünün kaldırılmasının hatalı olduğunu düşünen satış ortakları, Satış Ortağı Destek ekibi ile iletişime geçmelidir. Bunun üzerine ürünü inceler ve hem sistemlerimizde hem de satış ortağının hesap durumunda gerekli düzeltmeleri yaparız. Kısıtlanmış bir ürünün liste kaydını "Stokta Yok" olarak ayarlamanın ilgili liste kaydını politikalarımızla uyumlu hale getirmediğini unutmayın. Ürününüzün Amazon'da kısıtlanmış ürün şeklinde tanımlanmasının bir hata olduğunu düşünüyorsanız kısıtlamaya karşı Satış Ortağı Destek ekibine yapacağınız itiraz sürecinde uyumluluğu sağlamak için liste kaydını derhal kapatın.
Politikalarımızı veya geçerli yasaları ihlal eden satış ortaklarına suçun türüne ve satış ortağının hesap geçmişine bağlı olarak değişebilen bir yaptırım uygulanabilir. Bu yaptırımı belirlerken ihlallerin ciddiyeti ve sayısı ile diğer ilgili bilgiler dahil olmak üzere satış ortağının hesabına ait çeşitli faktörleri dikkate alırız. Satış yetkileri kaldırılan satış ortakları, çoğu durumda bu karara itiraz edebilir. Bazı durumlarda, satış ortağı, ihlallere yol açan temel nedenleri etkili bir şekilde ortadan kaldıracak ve söz konusu ihlallerin tekrarlanmasını veya başka ihlallerin yaşanmasını önleyecek sağlam bir hareket planını uygulamaya geçirdiyse kendisinin satış ortağı hesabını eski durumuna getirebiliriz.
Politikalarımıza uygunluk konusunda satış ortaklarına yardımcı olacak bazı en iyi uygulamalar aşağıda belirtilmiştir:
Eylem planı nedir?
Eylem planı, ürünlerinizin veya hesabınızın devre dışı bırakılmasına yol açan sorunları, söz konusu ihlali çözüme ulaştırma adımlarını ve bunların tekrar gerçekleşmemesini sağlamak için uyguladığınız önleyici eylemleri açıklar.
Uygulanabilir bir eylem planında aşağıdaki dört soru yanıtlanmalıdır:
Eylem planınız gerçeklere dayalı ve dolaysız olmalıdır. Ürününüzü, işletmenizi veya müşterilerinizi tanıtmak yerine, soruna yol açan olaylara ve durumlara odaklanın. Özellikle ele almanız gereken mevcut kısıtlanmış ürün ihlali varsa bunu açıklayın ancak son zamanlarda hesabınızda yaşanan tüm politika veya performans sorunlarını açıklamaya çalışmaktan kaçının.
Eylem planınızı oluşturmak, uygulamak ve göndermek için aşağıdaki adımları tamamlayın.
1. adım: Kısıtlanmış ürün ihlalinizi belirleyin
Eylem planınızda ihlali tanımlayın ve açıklayın. Politikayı ihlal eden ASIN'i veya belirli ürün türünü ekleyin.
Amazon'un kısıtlanmış ürün politikaları hakkında daha fazla bilgi için Kategori, ürün ve içerik kısıtlamaları sayfasına bakın.
İtirazınızı reddedebilecek derecede basitleştirmeden kaçının:
2. adım: Kısıtlanmış ürün ihlalinizin nedenini tanımlayın
Eylem planınızda ihlalin nedenini tanımlayın ve açıklayın. İhlalin neden gerçekleştiği konusunda mümkün olduğunca spesifik olun.
3. adım: Kısıtlanmış ürün ihlalinizi çözüme ulaştırmak için reaktif adımlar atın
İhlalinizi çözüme ulaştırmak için gereken reaktif adımları izleyin ve söz konusu adımları eylem planınızda açıklayın. Bu adımlar aşağıdakileri içerebilir (ancak bunlarla sınırlı değildir):
4. adım: Kısıtlanmış ürün ihlalinin ileride tekrar gerçekleşmesini önlemek için proaktif adımlar atın
İhlalin ileride tekrar gerçekleşmesini önlemek için proaktif adımlar atın ve söz konusu adımları eylem planınızda açıklayın. Bu adımlar aşağıdakileri içerebilir (ancak bunlarla sınırlı değildir):
Attığınız adımların, kısıtlanmış ürün ihlalinin ileride tekrar gerçekleşmesini etkili bir şekilde önleyeceğinden emin olun ve geçersiz proaktif adımlar listelemekten kaçının. Örneğin:
5. adım: Eylem planınızı gönderin
Eylem planınızı göndermek için Seller Central'daki Satıcı Performansı gösterge panelinizin üst kısmında yer alan talimatlara bakın.