Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Amazon Kolay Gönderi hakkında SSS

Teslimat için kendi taşıyıcı firmamla planlama yapabilir miyim?

Hayır. Amazon Kolay Gönderi programına katılırsanız tüm uygun siparişleriniz Amazon Kolay Gönderi ile gönderilir. Program, konumunuza ve alıcıların konumlarına göre en uygun taşıyıcı firmayı atar. Siparişlerinizi kendi taşıyıcı firma planlamalarınız aracılığıyla göndermek isterseniz Satış Ortağı Destek ekibi ile iletişim kurarak Amazon Kolay Gönderi programından dilediğiniz zaman ayrılabilirsiniz.

Bazı ASIN'ler için kendi taşıyıcı firma planlamalarımı, diğerleri için Amazon Kolay Gönderi'yi kullanabilir miyim?

Yalnızca Amazon Kolay Gönderi için uygun olmayan siparişlerde kendi taşıyıcı firmanızla planlama yapabilirsiniz. Amazon Kolay Gönderi'yi kullanmaya başladığınızda, bu programa uygun olmayan ürünler ve Amazon Lojistik programı kapsamındaki ürünler hariç, tüm ürünler Amazon Kolay Gönderi'ye dahil edilir. Ürünleri kendi taşıyıcı firmalarınızla göndermek istiyorsanız Amazon Kolay Gönderi programından ayrılmanız gerekir. Kolay Gönderi'ye uygun bir siparişi kendiniz gönderirseniz siparişinizi "kargoya verildi" olarak onaylayamazsınız. Bu durumda, siparişiniz "gönderilmemiş" sayılır ve iptal edilebilir.

Bazı ASIN'leri Amazon Lojistik, bazılarını Amazon Kolay Gönderi aracılığıyla gönderebilir miyim?

Evet. Amazon Kolay Gönderi'ye katıldığınızda tüm uygun ürünler Amazon Kolay Gönderi programına dahil edilir. Amazon Lojistik programında olanlar Amazon Lojistik ile gönderilir.

Taşıyıcı firmaya ek bir ücret ödemem gerekir mi?

Hayır, tüm Amazon Kolay Gönderi ücretleri, Amazon hesabınızda Amazon Kolay Gönderi hizmet ücretleri altında görünür.

Adresten alım için fazladan ücret ödemem gerekir mi?

Hayır, Amazon Kolay Gönderi belirli ücretler üzerinden çalışır. Ödeyeceğiniz ücretler, sizin için belirlenen taşıyıcı firmaya göre farklılık göstermez.

Kolay Gönderi iadeleri için ek bir ücret ödemem gerekir mi?

Hayır. Alıcı, Kolay Gönderi siparişini iade ederse Amazon, müşteri için ön ödemeli bir iade etiketi oluşturur. Bu etiket için sizden herhangi bir iade ücreti alınmaz.

Not:

Bu yalnızca Amazon Kolay Gönderi ile gönderilen siparişlerde ve alıcılar Kolay Gönderi iade etiketleri kullandığında geçerlidir.

Kolay Gönderi için müşteri hizmetleri nasıl yönetilir?

Kolay Gönderi siparişlerinize yönelik müşteri hizmetleri, deneyimli müşteri hizmetleri temsilcilerimiz tarafından yönetilir. Ancak, alıcılar ürüne özel sorular sormak isterse Alıcı-Satıcı Mesajlaşması özelliği aracılığıyla size her zaman ulaşabilir. Müşteri hizmetlerimiz, alıcılarınıza iade talepleri konusunda da destek sunar. Kolay Gönderi siparişlerinizle ilgili tüm iadeler, iade politikalarına uygun oldukları sürece otomatik olarak onaylanır. Alıcı bir siparişi iade etmek istediğinde Amazon alıcıya bir ön ödemeli iade etiketi sağlar. Bu etiket için ne sizden ne de alıcıdan ücret tahsil edilir.

Tahmin ettiğimden daha fazla ücretlendiriliyorum. Ne yapmalıyım?

Amazon Kolay Gönderi ücretleri hesaplanırken, taşıyıcı firmanın yaptığı ölçümlere bağlı olarak belirlenen fatura ücreti (desi ve kg'dan hangisi büyükse) dikkate alınır. Bir hata olduğunu düşünüyorsanız bize ulaşıp sipariş numaranızı ve paket boyutlarını paylaşın. Doğru ücretlendirildiğinizden emin olmak için taşıyıcı firma verilerini teyit eder ve gerekirse ücret iadesi gerçekleştiririz.

Siparişlerimin takip numarasını nerede bulabilirim?

Taşıyıcı firma siparişinizi aldıktan sonra takip numarası kargo durumu altında görünür. Bu takip numarası, alıcıya da bildirilir.

Paketimi taşıyıcı firmaya teslim ettim ancak siparişim iptal edildi. Ne yapmalıyım?

Siparişiniz, ek ücret alınmadan size iade edilecektir.

Adresten alım yapılabilen bir bölgedeyim ancak sipariş için kargoya teslim seçeneğine yönlendiriliyorum. Neden?

Adresten alım hizmeti, hem sizin hem de alıcının adresten alım yapılabilen bir bölgede (Amazon Kolay Gönderi adresten alım bölgeleri sayfasına bakın) bulunduğunuz siparişler için sunulur. Bulunduğunuz konum, adresten alım bölgeleri kapsamındaysa ancak sipariş, adresten alım bölgeleri kapsamı dışında kalan bir noktadan verilmişse otomatik şekilde, kargoya bırakma seçeneğine yönlendirilirsiniz.

Adresten alımın saatini ve gününü planladım ancak adresten alımı gerçekleştirecek taşıyıcı firma gelmedi. Ne yapmalıyım?

Taşıyıcı firma adresten alımı "Tamamlandı" olarak onaylamazsa siparişler otomatik olarak bir sonraki iş günü ve aynı zaman dilimi için yeniden planlanır. Taşıyıcı firmanın gelmediğini bildirmek içinbize ulaşın.

Kargoya teslim seçeneğine uygunum ancak taşıyıcı firmayla adresimden teslim alma konusunda bir anlaşmam var. Bunun için Amazon Kolay Gönderi etiketlerini kullanabilir miyim?

Evet. Kargoya teslim etiketlerinizi yazdırıp paketlerinize yapıştırabilir ve paketlerinizi atanan taşıyıcı firmaya teslim edebilirsiniz. Paketlerinizi taşıyıcı firmanın en yakın şubesine bırakabilir veya bir anlaşmanız varsa, teslim alım için yazdırılan etiketleri kullanabilirsiniz.

Kargoya teslim seçeneğine uygunum. Taşıyıcı firma, paketi depomdan alabilir mi?

Evet. Kargoya teslim siparişinizi başarıyla planladıktan sonra, en yakın taşıyıcı firma şubesi ile iletişime geçerek teslim alma saatini kararlaştırabilirsiniz. Ayrıca taşıyıcı firmadan, daha sonraki kargolar için günlük teslim alma saati belirlemesini de isteyebilirsiniz.

Not: Adresten alımın aksine, bu siparişler için Amazon üzerinden bir zaman dilimi belirleyemezsiniz. Bu konuda taşıyıcı firma şubenizle ayrıca anlaşmanız gerekir.

Adresten alım adresimi nasıl değiştirebilirim?

Hesap bilgisi sayfası üzerinden ulaşabileceğiniz adresinizi ve irtibat bilgilerinizi doğrudan "Amazon Kolay Gönderi ayarları" sayfasından değiştirebilirsiniz. Değişiklik, henüz adresten alım veya kargoya teslim planlanması yapılmamış tüm siparişler için geçerli hale gelir.

Planlanmış adresten alım siparişleri için adresimi değiştirebilir miyim?

Hayır. Siparişi planlarken kaydettiğiniz adresten paketi teslim edemiyorsanız siparişi iptal etmeniz gerekir. Bu, istatistiklerinizi olumsuz etkileyebilir.

Planlanmış bir sipariş adresten alım randevusu için adresimi değiştirebilir miyim?

Hayır. Bir sipariş Seller Central'da planlandıktan sonra adresinizi değiştiremezsiniz. Ancak, paketi kayıtlı şehrinizdeki herhangi bir taşıyıcı firma şubesine bırakabilirsiniz. Bunun yerine, taşıyıcı firmadan teslim alma konumunu değiştirmesini isteyebilirsiniz. Bu değişiklik garanti değildir ve taşıyıcı firma şubesinin müsaitliğine bağlı olabilir.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates