Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Ürün iadesiz çözümler

Parayı iade edip ürünün alıcıda kalmasına izin verdiğinizde ürün iadesiz bir çözüm uygulamış olursunuz. İade kargo maliyetinin yüksek olduğu bazı durumlarda, ürün iadesiz çözümler ekonomik açıdan mantıklı olabilir. Tanımladığınız kurallarla otomatik olarak ürün iadesiz çözüm sunabilir veya belirli bir iade için alıcı-satıcı mesajlaşması üzerinden müşteriyle iletişim kurabilirsiniz. Ürün iadesiz çözümleri yapılandırmanın iki yolu vardır:

Belirli koşulları sağlayan iadeler için ürün iadesiz çözümler sunma

Yeni kural oluşturmak için:

  1. Ayarlar bölümüne gidin ve İade ayarları seçeneğini seçin.
  2. Çözümler sekmesine tıklayın.
  3. Ürün iadesiz çözüm kuralı oluştur seçeneğine tıklayın.
  4. Bir kural adı oluşturun ve kurallarınızı tanımlayın. Fiyat aralığını, ürün kategorilerini ve iade sebeplerini belirleyebilirsiniz.
  5. Kaydet seçeneğine tıklayın.
    Not: Yeni yapılandırılan kural, sonraki tüm siparişler için geçerli olur.

Mevcut bir kuralı düzenlemek için:

  1. Düzenlemek istediğiniz kurala tıklayın.
  2. Düzenle seçeneğini seçin ve ayarları değiştirin.
  3. Kaydet seçeneğine tıklayın.

Mevcut bir kuralı silmek için:

  1. İlgili kurala tıklayın ve Sil seçeneğini seçin.
  2. Kuralın silinmesini istediğinizi onaylayın.

Not: Bir kural aktifken verilen tüm siparişlerde, söz konusu kural geçerli olmaya devam eder. Örneğin bir kuralı 10 Ocak'ta sildiyseniz ve müşteri 5 Ocak'ta verdiği bir sipariş için 15 Ocak'ta iade talebi oluşturduysa bu sipariş için ürün iadesiz çözüm sunulur.

Belirli SKU'lar için ürün iadesiz çözümler sunma

Envanterinizdeki belirli ürünler için ürün iadesiz çözümler de sunabilirsiniz.

  1. İade ayarları sayfasına gidin ve İade şablonları yönetimi seçeneğine tıklayın.
  2. Ürün iadesiz çözüm şablonunu indirin ve dosyadaki talimatları uygulayın.
  3. Ürün iadesiz çözüm muafiyeti sebep kodunu belirtin.
  4. Şablondaki Ürün iadesiz çözüm sekmesini doldurduktan sonra herhangi bir Excel filtresi uygulanmadığından emin olun ve şablonu kaydedin. Şablonu, bilgisayarınızda erişilebilir bir konuma Excel çalışma kitabı dosyası olarak kaydedin. Böylece şablonu yükledikten sonra üzerinde değişiklik yapabilirsiniz.
  5. Dosyayı yüklemek için şablonunuzu sekmeyle ayrılmış metin (*.txt) dosyası olarak kaydedin. Şablonu kaydetmeden önce Ürün iadesiz çözüm sekmesinin görüntülendiğinden emin olun.
    Not: Başka bir sekmeyi kaydedip yüklerseniz ürün iadesiz çözüm talebi düzgün bir şekilde işlenmez.
  6. İade ayarları sayfanıza gidin ve İade şablonları yönetimi seçeneğine tıklayın.
  7. Daha önce kaydettiğiniz ürün iadesiz çözüm dosyanızı (sekmeyle ayrılmış metin, *.txt) yükleyin.

Belirli SKU'lar için ürün iadesiz çözüm durumu talebi

Ürün iadesiz çözümü hangi SKU'lar için etkinleştirmiş olduğunuzu görmek için:

  1. İade ayarları sayfanıza gidin ve İade şablonları yönetimi seçeneğine tıklayın.
  2. Durum raporu sayfasına gidin ve açılır listeden Ürün iadesiz çözüm seçeneğini seçin.
  3. Raporu almak için Talep et üzerine tıklayın.
  4. Rapor hazır olduktan sonra, Raporu indir seçeneğine tıklayarak hangi SKU'lar için ürün iadesiz çözüm sunulduğunu görebilirsiniz.

Uluslararası iadelerde iade kargo maliyeti, müşterinin talep ettiği iadeler için de her zaman satıcıya aittir. Yurt içi iade seçeneği sunuyorsanız müşterinin talep ettiği iadeler için orijinal kargo ücretini iade etmenize gerek yoktur. Sizin talep ettiğiniz iadeler içinse orijinal kargo ücretini de iade etmelisiniz.

Bu değişiklik, düşük maliyetli olsa da uluslararası etiketleri kendi maliyetinden genellikle daha yüksek olan ürünlerin iade sürecini müşteriler ve satıcılar açısından kolaylaştırmaya ve standartlaştırmaya yardımcı olacaktır. Satış yaptığınız mağaza için yurt içi iade adresiniz yoksa Hizmet Sağlayıcısı Ağı'ndaki uluslararası iade sağlayıcısı size yardımcı olabilir.

SSS

1. Amazon benim adıma ürün iadesiz çözüm kuralları oluşturur mu?

Ürün iadesiz çözüm kuralları oluşturabilirsiniz ancak yukarıda belirtildiği gibi, en fazla 20 GBP veya 25 EUR değerindeki ürünlerle ilgili olarak 5 Ekim 2021'de geçerlilik kazanan değişiklikleri göz önünde bulundurun.

2. Kural ayarlarıma göre ürün iadesiz çözüme uygun olan bir ürünün iade talebini onaylamam gerekir mi?

Hayır. Oluşturduğunuz kurallara göre ürün iadesiz çözüme uygun ürünlerin iade talepleri otomatik olarak onaylanır.

3. Kural ayarlarıma göre ürün iadesiz çözüme uygun olan bir ürün için para iadesi yapmam gerekir mi?

Hayır. Ürün iadesiz para iadesine uygun bir iade için müşteriye ürün maliyetinin değeri tutarında para iadesi otomatik olarak yapılır. Hiçbir işlem yapmanız gerekmez.

4. Ürün iadesiz çözüme uygun ürünlerde müşteri deneyimi nasıl olur?

Müşteriler şu mesajı alır: "Para iadenizi işliyoruz. Ürünü bize iade etmenize gerek yok." Müşterilerin orijinal ödeme yöntemine 5-7 iş günü içinde otomatik olarak para iadesi yapılır ve bu para iadesi, satıcı hesabınıza yansıtılır.

5. Politikaya aykırı olan veya iade süresi dolduktan sonra talep edilen iadeler nasıl değerlendirilir?

Politikaya aykırı tüm iade talepleri, manuel onay vermeniz için size gönderilmeye devam eder. Bu talepler için ürün iadesiz çözüm sunulmaz.

6. Kural ayarlarıma göre onaylanan ürün iadesiz para iadelerini nasıl takip edebilirim?

Tüm ürün iadesiz para iadelerini İade raporları sayfasında takip edebilirsiniz.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates