Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Tüzel kişi değişikliği hakkında sık sorulan sorular

Size daha iyi bir hizmet sunabilmek için, Amazon.com.tr adresindeki satış hizmetlerimizi artık Amazon Services Europe S.à.r.l yerine Amazon Turkey Perakende Hizmetleri Limited Şirketi'nden gerçekleştireceğiz. Ticari faaliyetlerinizi olduğu gibi devam ettirmek ve bugün size sunulan seçenekleri korumak istiyorsanız satıcı hesabınızda herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Konuya dair soruların ayrıntılı yanıtlarını aşağıda bulabilirsiniz. Daha fazla bilgi için sellersupport-tr-entity-migration@amazon.com.tr adresini kullanarak Satıcı Destek Ekibimize ulaşabilirsiniz.

1. Tüzel kişi neden değişiyor?
Amazon'daki yapısal değişiklikler sonucunda, Amazon.com.tr adresindeki satış hizmetlerimizi Amazon Services Europe S.à.r.l yerine Amazon Turkey Perakende Hizmetleri Limited Şirketi'nden (ATRS olarak anılır) gerçekleştireceğiz. ATRS, Türkiye'de kurulmuş ve tüzel kişilik kazanmış bir şirkettir. Şirket bilgilerini aşağıdaki Madde 2'de bulabilirsiniz.
2. Yeni tüzel kişi kim?
Amazon Turkey Perakende Hizmetleri Limited Şirketi; Türkiye'de kurulmuş, tüzel kişilik kazanmış ve e-fatura sistemine kayıtlı bir şirkettir. Ayrıntılı şirket bilgilerini aşağıda bulabilirsiniz:
Şirket Adı: Amazon Turkey Perakende Hizmetleri Limited Şirketi
Adres: Esentepe Mahallesi Bahar Sokak No: 13/52 Şişli, İstanbul
MERSIS No: 0068097228800001
Ticaret Sicil No: 91626 / 5
KEP: amazonturkey.retail@hs01.kep.tr
3. Şirket bilgilerinizde yapılan değişikliklerle birlikte KDV nasıl hesaplanacak?
Türkiye'de vergi mükellefi bir şirket olan ATRS'den fatura alacağınızdan, KDV'nin geçerli olması durumunda faturalarınızda KDV tutarlarını göreceksiniz. Örneğin; fiyatı 100 TL olan bir ürünü sattığınızda şu ana kadar 6 TL tutarında (%6'lık) bir satış komisyonu faturası almaktaydınız. KDV'nin geçerli olduğu durumlarda, bu tutar artık 6 TL artı %18 KDV olarak hesaplanacaktır (bu bir ücret artışı değil, kanuni bir zorunluluktur). Envanterinizi fiyatlandırırken aşağıdaki bağlantıda bulunan aynı ücret çizelgesini kullanabilirsiniz. Kanun ve yönetmeliklere bağlı olarak değişebileceğinden, KDV iadeleri ve KDV tutarları konularında vergi danışmanınıza başvurmanızı öneririz.
Amazon'da Satış ücret çizelgesi: https://sellercentral.amazon.com.tr/gp/help/G200336920
4. Faturalandırma yöntemlerinde herhangi bir değişiklik olacak mı?
E-fatura sistemine kayıtlıysanız faturalarınızı e-devlet üzerinden XML dosya biçiminde alırsınız ve bu faturaların PDF kopyalarını Seller Central'da görüntüleyip indirilebilirsiniz. E-fatura istemine kayıtlı değilseniz XML ve PDF dosya biçimlerindeki faturalarınıza Seller Central üzerinden erişebilirsiniz. Her durumda, faturalarınız Seller Central'da da erişilebilir olmaya devam edecektir.
5. Satıcı hesabımda herhangi bir değişiklik yapmam gerekiyor mu?
Hayır, Amazon.com.tr adresindeki satıcı hesabınızla ilgili herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Hesabınıza giriş yapmak için aynı e-posta adresini ve parolayı kullanabilirsiniz. Liste kayıtlarınızda ve hesap ayarlarınızda herhangi bir değişiklik olmayacaktır. Satıcı hesabınızı her zamanki gibi kullanmaya devam edebilirsiniz.
Ancak yeni şirket bilgilerimizi muhasebecinizle ve vergi danışmanınızla paylaşmanız gerekebilir. Bu bilgileri yukarıdaki Madde 2'de bulabilirsiniz.
6. Bu değişiklik nedeniyle satış komisyonlarında artış olacak mı?
Hayır. İş Çözümleri Sözleşmesi'nde yapılan bu güncelleme, satış komisyonlarında herhangi bir artış yapıldığı anlamına gelmez. Envanterinizi yalnızca bu değişiklik nedeniyle güncellemenize gerek yoktur. Buradan erişebileceğiniz ücret çizelgesiyle, Amazon.com.tr'de satış yapmaya devam edebilirsiniz.
7. Başka sorularım varsa veya bu değişiklikleri kabul etmiyorsam ne yapmalıyım?
Aksi belirtilmedikçe, bu değişiklikler yakında duyurulacak bir tarihten itibaren geçerli olacak ve satıcı hesabınızı bu tarihten itibaren kullanmaya devam etmeniz, bu değişiklikleri kabul ettiğiniz anlamına gelecektir. Başka sorularınız varsa veya yeni hüküm ve koşulları kabul etmiyorsanız sellersupport-tr-entity-migration@amazon.com.tr adresini kullanarak Satıcı Destek Ekibimize ulaşabilirsiniz.
Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates