Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Kısıtlanmış Ürünler Hakkında SSS

Bir ürünü Amazon'da satışa sunmayla ilgili sorumluluklarım nelerdir?

Amazon'da ürün satıyorsanız liste kayıtlarınızın tüm yerel yasalara ve Amazon politikasına uygun olmasını sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Geçerli yasalara ve Amazon politikasına uymamanız, satış yetkilerinizin kaldırılmasına neden olabilir.

Amazon'un politikalarını veya geçerli yasaları ihlal eden bir liste kaydı görürsem bunu nereden bildirebilirim?

Eksiksiz talimatlar için İhlal Bildirme Yardım sayfasına bakın.

ASIN'im, kısıtlanmış ürün ihlali nedeniyle web sitesinden kaldırıldı. Şimdi ne yapmam gerekiyor?

Kısıtlanmış ürünlerle ilgili politikalarımızı inceleyin. Kısıtlanmış Ürünler politikası sayfalarımız, Amazon'da izin verilen ve yasaklanmış ürünler hakkında bilgilendirme amaçlı bir kılavuz görevi görür.

Kısıtlanmış Ürünler politikası sayfalarını inceledim ve ürünümün kaldırılmasının hatalı olduğunu düşünüyorum. Ne yapabilirim?

Bir ürünün kaldırılmasının hatalı olduğunu düşünüyorsanız Satış Ortağı Destek Ekibi’ne ulaşıp ASIN numarasıyla birlikte ürünün eski durumuna getirilmesi için detaylı bir gerekçe sunun. Satış Ortağı Destek Ekibi ile iletişime geçmeden önce, Kısıtlanmış Ürünler bildirimindeki tüm talimatları uyguladığınızdan emin olun.

Amazon, kısıtlanmış ürünleri tespit etmek için kullandığı sistemlerde sürekli olarak değişiklikler yapmaktadır. Sistem, nadiren de olsa, sitede izin verilen ürünleri kaldırabilir. Bunun nedeni, eksik veya yanlış ürün bilgileri ya da sadece bir sistem hatası olabilir.

Kısıtlanmış bir ürün liste kaydını Stokta Yok durumuna geçirdim. Liste kaydım, Amazon'un Kısıtlanmış Ürünler politikasıyla uyumlu oldu mu?

Hayır. Stokta Yok durumuna geçirmenin liste kaydını uyumlu hale getirmediğini unutmayın. Envanterinizdeki tüm kısıtlanmış ürün liste kayıtlarını uygun bir şekilde kapatmamak veya silmemek, satış yetkilerinizi kaybetmenize neden olabilir. Ürününüzün Amazon'da kısıtlanmış ürün şeklinde tanımlanmasının bir hata olduğunu düşünüyorsanız kısıtlamaya karşı Satış Ortağı Destek Ekibi’ne yapacağınız itiraz sürecinde uyumluluğu sağlamak için liste kaydını derhal kapatın.

Kısıtlanmış Ürünler politikası sayfalarında, sattığım ürünün aynısını değil, benzer bir ürün görüyorum. Ürünümü satışa sunabilir miyim?

Sadece Kısıtlanmış Ürünler politikası sayfalarımızda bulunmaması nedeniyle ürüne izin verildiğini varsaymamanız gerekir. Ürünün geçerli tüm federal, eyalete özel ve yerel yasalarla uyumlu olduğundan da emin olmalısınız.

Amazon'un geri çağrılan ürünlerle ilgili politikası nedir?

Üreticisi veya herhangi bir resmî ya da düzenleyici kurum tarafından geri çağrılan ürünlere ait liste kayıtları yasaktır.

Ürünüm başka bir ülkeye ihraç edilecekse veya başka bir ülkeden ithal edilecekse sorumluluklarım nelerdir?

Ürünlerin ithalatı, ihracatı ve Amazon'da satışı sırasında tüm geçerli yasalara uymalısınız. Türkiye veya ilgili diğer yetki alanlarının ticaret denetim yasaları da buna dahildir. Belirli bir yetki alanına ait ticaret denetim yasalarının geçerli olup olmaması; konumunuza, ihracat ülkesine, ithalat ülkesine, ürününüzün menşe ülkesine ve diğer faktörlere bağlıdır. Ticaret denetim yasalarının geçerli olup olmadığını belirlemek ve gerekli tüm resmî izinleri almak sizin sorumluluğunuzdadır. Kurallara uyulmamasından kaynaklanan tüm cezalardan siz sorumlu olursunuz.

Birçok farklı ürün satıyorum. Amazon'un kısıtlanmış ürünler politikalarını yanlışlıkla ihlal etmemek için neler yapabilirim?

Yapabileceklerinizden bazıları şunlardır:

  • Satmayı düşündüğünüz her ürünü incelemesi için bir çalışanı görevlendirin. Bu çalışan; ürün, sektör ve yasalar hakkındaki güncel bilgilere sahip olmalıdır.
  • Kısıtlanmış ürünler politikasını, yasaklı liste kaydı örneklerini ve ürün kataloğunuzu düzenli aralıklarla inceleyin. Otomatik bir sistem kullanarak yüklediğiniz her şey buna dahildir.
  • Sattığınız ürünleri üretici dışında bir kaynaktan alıyorsanız bu ürünlerin menşesinden ve satmayı düşündüğünüz konumda uyumlu olduklarından emin olun.

Amazon, liste kayıtlarıma ön onay verir mi?

Amazon, liste kayıtlarına ön onay vermez. Bir ürünü listelemeden önce Amazon politikalarını ve geçerli yasaları dikkatlice incelemek sizin sorumluluğunuzdadır. Yasalar sık sık değiştiğinden satıcılar, mevzuattaki değişiklikleri takip etmeli ve gereklilikleri yerine getirmelidir. Ürünlerinizle ilgili yasalar ve yönetmelikler hakkında sorularınız varsa bir hukuk danışmanına başvurmanızı öneririz.

Kısıtlanmış Ürünlerle ilgili ihlaller, Amazon'da satış yapabilmemi nasıl etkiler?

Kısıtlanmış Ürünlerle ilgili ihlaller, satış yetkilerinizin kaldırılmasına neden olabilir. Hesabınızın iyi durumda kalmasını sağlamak için, sattığınız ürünlerle ilgili tüm politika ve kısıtlamaları bilmeniz ve aldığınız bildirimlere hızlı bir şekilde yanıt vermeniz gerekir.

Amazon Lojistik satıcısıyım. Bu durum, kargolarımı ve mevcut envanterimi nasıl etkiler?

Amazon Lojistik kapsamında, kısıtlanmış ürün gelen kargolarını kabul etmiyoruz. Amazon Lojistik Politikaları ve Gereklilikleri ile Zorunlu Kaldırma politikamıza bakın.

Politika değişikliğinden önce verilen siparişlerim var. Bu siparişleri gönderirsem veya iptal edersem performans istatistiklerim bundan nasıl etkilenir?

Politika değişikliğinden önce verilen siparişleri, satıcı performansınız olumsuz şekilde etkilenmeden gönderebilirsiniz.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates