Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Olumlu değerlendirmeleri ve puanları korumak için en iyi uygulamalar

Aşağıdaki tabloda, olası sorunların tespit edilip çözüme ulaştırılmasına yönelik en iyi uygulamalar özetlenmiştir. Bu uygulamalar sayesinde, olumlu puanlar elde edilebilir.

Sorun Olası Nedenler Çözümler
Stokta ürün kalmaması Envanter mevcut değil
  • Birikmiş siparişlerdeki ürünleri listelemeyin.
  • Envanterinizi belirli bir minimum eşiğin altına düşürmeyin.
  • Devamlı stok dışı olan teklifleri kaldırın.
Envanter adedi doğru değil
  • Amazon haricindeki kanallardan sipariş geldikçe envanter güncelleme verileri gönderin. Gerekirse 15 dakikada bire varan sıklıkta güncelleme yapın.
  • Amazon siparişlerini hızla işlemeye özen gösterin.
  • Amazon siparişleri için özel bir envanter ayırın.
  • Metin dosyaları kullanıyorsanız update-delete (güncelle-sil) alanını partial update (kısmi güncelleme) olarak ayarlayıp, sadece SKU'yu ve adet verilerini girerek envanter güncellemelerini kolaylaştırabilirsiniz. Sütunların geri kalanı boş bırakılabilir.
Stoksuz satış envanteri güncel değil
  • Bulunurluk durumunu ve kargo sürelerini yakından izleyin.
  • Arka uç sistemlerinizi senkronize ederek bulunurluk durumunu ve kargo sürelerini izleyin.
Geç gönderim Ürünün müşteriye ulaşması taahhüt edilenden daha uzun sürüyor
  • Metin dosyaları kullanıyorsanız her bir SKU için kargoya hazırlama süresini doğru şekilde ayarlayın.
  • Ürün Ekle özelliğini kullanıyorsanız bu amaç için kargo hazırlık süresi alanını kullanın. .
  • XML kullanıyorsanız gönderim gecikme süresi öğesini kullanın.
  • Her tür hatayı mümkün olduğu kadar hızlı bir şekilde alıcılara bildirin ve ürünü veya siparişi varsayılan olarak iptal edin.
  • Siparişi geç gönderiyorsanız ekspres kargo yöntemine otomatik olarak geçiş yapın.
  • Sürekli olarak geç gönderilen teklifleri kaldırın.
Alıcı kargo bildirimini alamadı
  • Gönderim verilerinizle birlikte takip bilgilerini de gönderin.
İade süreci sorunlu veya karmaşık İade politikanız, 30 günden önce tam para iadesi yapılmasını kısıtlıyor
  • Standart 30 günlük süre içinde ürünler için tam para iadesi yapın.
İade politikalarınız karmaşık, muğlak veya zahmetli
  • Çevrimiçi Amazon Yardım sayfalarınızdaki iade politikasını dikkatlice inceleyin ve açık bir dil kullanmaya özen gösterin.
  • Karmaşık iade süreçlerini mümkün olduğunca basit ve daha sorunsuz hale getirin.
Ürün tanımlandığı gibi değil Ürün görseli, ürünün özelliklerini doğru bir şekilde göstermiyor
  • İzin verilen maksimum görsel boyutuna sahip, net görseller sunun.
  • Tüm ayrıntıları doğru bir şekilde göstermek için ürünü farklı görsellerle birden fazla açıdan sunun.
  • Görsellerin, tüm gereklilikleri karşıladığından emin olun. Daha fazla bilgi için bkz. Ürün görseli gereklilikleri.
Ürünün boyutu veya malzemesi beklenenden farklı
Yanlış beden/büyüklük/kapasite vb. veya yanlış ürün Yanlış ürün gönderilmiş
  • Paketleme, teslim alma ve kargolama süreçlerinizi kontrol ederek hataya neden olabilecek sorunları belirleyin.
  • SKU'nuzun Amazon'daki doğru ürünle eşleşip eşleşmediğini kontrol edin.
Ürün kalitesi Alıcı ürün kalitesinden memnun değil
  • Ürününüzü dikkatli bir şekilde açıklayın. Ürünün en önemli özelliği fiyatının düşük olmasıysa ürün için "yüksek kaliteli" gibi ifadeler kullanmayın.
  • Sürekli olarak olumsuz değerlendirme almanıza neden olan ürünleri kaldırın.
  • Ürün detay sayfasına ve kargoya kullanım talimatlarını ekleyin.
Müşteri hizmetleri sorunu Alıcılar müşteri hizmetleri departmanınıza ulaşamıyor
  • Çevrimiçi Amazon Yardım sayfalarınızdaki müşteri hizmetleri telefon numarasının ve e-posta adresinin doğru olduğundan emin olun.
  • Müşteri hizmetleri için kısa ve yazımı kolay e-posta adresleri kullanın.
  • Spam filtrenizi, alıcı mesajlarını gereksiz e-posta olarak kategorize etmeyecek şekilde ayarlayın.
Alıcılara zamanında yanıt verilmiyor
  • Her telefon çağrısını ve e-postayı 24 saat içerisinde yanıtlayın.
Değerlendirmelerin kaldırılması Yanlış değerlendirme

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Bu yardım sayfasını nasıl iyileştirebiliriz? Lütfen dikkat: Bu form bir destek olayı oluşturmaz. Lütfen içerikle ilgili nasıl bir sorun olduğunu belirtin.
1000
Hangisi yardımcı oldu?
1000
Yardımınız için tekrar teşekkürler!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz. Diğer sorularınız için Contact Us.

Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2020, Amazon.com, Inc. or its affiliates