Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Eksik ürün görselleri

Eksik görsel sorunlarını gidermek için öncelikle görsellerinizin düzgün bir şekilde gönderildiğinden emin olun. Düzgün bir şekilde gönderilmiş olmasına rağmen görselleriniz hâlâ görünmüyorsa Amazon Satış Ortağı Destek ekibine ulaşın ve teknik destek sorunu bildirin. İzleyeceğiniz sorun giderme adımları, gönderme yönteminize bağlıdır.

Eklenen görsellerin Amazon'da görünmesi 24 saati bulabilir.

Not: Görsel yüklemek, görselin görüntüleneceğini garanti etmez. Amazon, mevcut görsellerin arasından görüntülenecek görselleri seçer. Görsellerinizin görüntülenmeye uygun olduğundan emin olmak için Ürün görseli gereklilikleri yardım sayfasında verilen talimatları izleyin.

Seller Central'da görsel sorunlarını giderme

"Ürün Ekle" özelliği sayesinde, yeni ürün oluştururken ürün görseli yükleyebilirsiniz. Ürün oluşturduktan sonra yeni bir ürün görseli eklemek için Envanter Yönetimi özelliğini kullanabilirsiniz.

Ürünlerinizi yönetmek için bu özelliklerden herhangi birini kullanıyorsanız aşağıdaki adımları izleyin:


  1. Envanter bağlantısına ve ardından Envanter Yönetimi seçeneğine tıklayın.
  2. Görseli eksik olan ürünü arayın veya seçin.
  3. Ürün adına tıklayarak ürünün detay sayfasına gidin.
  4. Bu sayfada ürün görselleri var mı? Varsa görsel yüklememeyi tercih edebilirsiniz.
  5. Bir görselin görüntülenmesi 24 saat sürebilir. Görsellerinizi göndermenizin üzerinden 24 saatten uzun bir süre geçtiyse 6. adıma geçin. Geçmediyse 24 saat bitince tekrar kontrol edin.
  6. Görseliniz, burada belirtilen Amazon görsel standartlarını karşılamıyorsa görüntülenmeyebilir. Görseliniz standartları karşılamıyorsa Envanter Yönetimi sayfasına gidin, ürünü bulun, Düzenle seçeneğine tıklayıp Görsel Yönetimi seçeneğini seçerek görseli düzeltin. Ekrandaki talimatları izleyerek yeni bir görsel gönderin. Görsel seçim sürecimizi sürekli olarak iyileştirdiğimiz için, görselinizin seçilmemesinin tüm nedenlerini henüz belirtmeyebiliriz. Mevcut seçimin yanlış olduğunu düşünüyorsanız teknik destek için Amazon Services'a ulaşma hakkında aşağıdaki bölüme bakın.

Görsel sorunlarını envanter dosyalarıyla giderme

Envanter dosyasını kullanarak, Amazon'un ürün görsellerinizin birer kopyasını alabileceği bir konum belirtebilirsiniz. Ancak envanter dosyanızdaki hatalar, Amazon'un ürün görsellerini başarıyla almasını engelleyebilir.

Bu bölümde, görsellerle ilgili bazı yaygın hataları bulabilirsiniz:

Belirti Neden Çözüm
Ürün görseli Amazon'da görünmüyor. En yaygın neden, söz konusu görsele ait URL'nin aslında ürün görseline yönlendirmiyor olmasıdır. Görselin URL'sini kontrol edin ve ürün görseli verisini yeniden gönderin.
Amazon görseli reddediyor. En yaygın neden, gönderilen görselin geçersiz bir biçimde kodlanmış olmasıdır. Amazon sadece .jpg, .tif veya .gif biçimlerindeki görselleri kabul eder. Dosyayı .jpg, .tif veya .gif biçimine dönüştürün, ürün görseli veri dosyasını kontrol edin ve ürün görseli verisini yeniden gönderin.

Geçersiz görsel URL'si hatasını düzeltme hakkında daha fazla bilgi edinmek için buraya başvurabilirsiniz.

Not: Doğrudan URL kullanmalısınız. Açılır pencere veya yeniden yönlendirme URL'leri kabul edilmez ve yükleme işleme alınmaz.

Ürünlerinizi yönetmek için envanter dosyaları kullanıyorsanız aşağıdakileri yapın:

  1. Envanter dosyası işlem raporlarında hata olup olmadığını kontrol edin. (Daha fazla bilgi)
  2. Envanter dosyanızda değişiklik yaparak işlem raporundaki tüm hataları düzeltin.
  3. Değiştirilmiş envanter dosyanızı yükleyin.
  4. Envanter dosyanızdaki tüm hataları düzeltene kadar bu işlemi tekrar edin.
  5. Görsellerinizin görünmesi için 24 saat zaman tanıyın.

Daha fazla teknik destek alma

Yukarıdaki sorun giderme adımlarını izlemenize rağmen ürün görselleriniz hâlâ eksikse Amazon Satış Ortağı Destek ekibine ulaşın.

Mesajınıza aşağıdakileri ekleyin:

  • İzlediğiniz sorun giderme adımları.
  • Ürün ve envanter verilerinizi yönetmek için kullandığınız yöntem. Envanter dosyalarıyla ilgili sorun giderme adımlarını kullandıysanız parti numarası.
  • Ürün görseli olmayan her ürünün ASIN kodu

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates