Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Bir veya birden çok siparişi iptal etme

Gönderilmemiş siparişleri iptal etmek için Sipariş yönetimi aracını kullanabilirsiniz. Amazon, siparişi iptal ettiğinizde alıcıya sipariş iptalini bildiren bir e-posta gönderir.

Tek bir siparişi iptal etme


  1. Sipariş Yönetimi sayfasında iptal etmek istediğiniz siparişi bulun.
  2. Eylem sütununda Siparişi İptal Et seçeneğine tıklayın.
  3. Siparişi İptal Et sayfasında bir İptal Sebebi seçin. Ayrıca, takip etmek istediğiniz tüm bilgileri Satıcının notu alanına girebilirsiniz.
  4. Gönder seçeneğine tıklayın.

Birden çok siparişi iptal etme

Birden çok siparişi iptal etmek için aşağıdaki yöntemlerden birini de kullanabilirsiniz:

Not: Satıcıların envanter seviyelerini doğru bir şekilde tutmasını bekleriz. Envanterinizi zamanlıca ayarlamamanız, çok sayıda dağıtım öncesi sipariş iptaline yol açabilir. İptal edilen siparişlerin genel performansınıza nasıl yansıdığı konusunda bilgi edinmek için bkz. Müşteri İstatistikleri.

Sipariş iptali sebep kodları

Bir siparişi iptal ederseniz aşağıdaki sebep kodlarından birini seçmeniz gerekir ve seçtiğiniz kod, siparişin neden iptal edildiğini açıklamak üzere alıcıyla paylaşılır.

Sebep kodu Açıklama
Envanter Yok Sipariş edilen ürünlerin stoku tükendiyse ve siparişi zorunlu teslimat tarihine kadar gönderemiyorsanız bunu kullanın.
Alıcı İptal Etti Alıcı size ulaşıp siparişin iptal edilmesini talep ettiyse bunu kullanın.
Genel Düzeltme Diğer tüm genel iptal sebepleri için bunu kullanın.
Fiyatlandırma Hatası Sipariş, hatalı fiyatlandırılmış bir üründen kaynaklanmışsa bunu kullanın.
Kargo Adresine Teslimat Yapılamıyor Paket, teslimat yapılamayan bir adrese gönderildiği için sipariş iade edildiyse bunu kullanın.
Müşteri Değişimi Alıcı size ulaşıp ürün değişimi talep ettiyse bunu kullanın.

Kısmi para iadeleri

Önemli: Veriler talebi gönderebilmek için Amazon MWS geliştirici olmalısınız.

Bazen, birden çok ürün içeren bir siparişin bir kısmını iptal etmeniz ve iptal edilen ürünler için para iadesi yapmanız gerekebilir. Siparişlerini envanter yüklemeleri kullanarak yöneten satıcılar, bir Sipariş Düzeltme Verisi gönderebilir.

Birden çok ürün içeren bir siparişi kısmen iptal etmeniz veya sipariş için kısmi para iadesi yapmanız gerekiyorsa şu adımları izleyin:


  1. Gönderebileceğiniz tüm sipariş ürünlerini kargoya verin ve kargoları onaylayın.
  2. Bir Sipariş Düzeltme Verisi kullanarak, gönderemediğiniz sipariş ürünleri için para iadesi yapın. Veride aşağıdaki bilgileri sağlayın:
    • İptal Edilen Adet: Gönderilemeyen adettir.
    • Düzeltme Sebebi: Para iadesi kodu. NoInventory veya CustomerCancel sebebini seçin.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Bu yardım sayfasını nasıl iyileştirebiliriz? Lütfen dikkat: Bu form bir destek olayı oluşturmaz. Lütfen içerikle ilgili nasıl bir sorun olduğunu belirtin.
1000
Hangisi yardımcı oldu?
1000
Yardımınız için tekrar teşekkürler!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz. Diğer sorularınız için Contact Us.

Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2020, Amazon.com, Inc. or its affiliates