Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Sipariş gönderim süreci

Alıcı, ürününüzü alışveriş sepetine ekleyip ödeme yaptığında Amazon, alıcının siparişini aşağıdaki adımları izleyerek işler:

  1. Amazon, siparişi Beklemede durumuna alır. Liste kaydı için mevcut adet, Envanter Yönetimi bölümünde yer alan adet sayınızdan düşülür. Siparişin verildiği andaki adet birse sipariş işlenirken liste kaydı Amazon teklif sayfasından kaldırılır ve Envanter Yönetimi bölümünde adet sıfır olarak görünür.

    Beklemedeki siparişler, Sipariş raporunda veya Gönderilmemiş Siparişler raporunda görünmez ve Sipariş Yönetimi bölümünde gri (uygulanamaz) hale getirilir. Amazon, tüm siparişleri 30 dakika bekleterek alıcılara siparişleri iptal etme fırsatı tanır. Alıcının iptal etmiş olduğu siparişler, Sipariş Yönetimi bölümünde iptal edilmiş olarak görünür ve gri hale getirilir. Bazı durumlarda, ödeme ve sipariş detayı doğrulama işlemlerimiz sipariş işleme sürelerini 21 güne kadar uzatabilir. Daha fazla bilgi için bkz. Beklemedeki Siparişler. Alıcı, sipariş Beklemede durumundayken sizinle iletişime geçerse daha fazla bilgi için kendisini Amazon Müşteri Hizmetlerine yönlendirin.

  2. Amazon siparişi doğrular. Amazon, alıcının ödeme yöntemini ve sipariş detaylarını doğrulamaya çalışır. Bu aşamada, Sipariş Yönetimi bölümünde üç farklı durum türünden birini görürsünüz:

    Gönderilmedi

    Ödeme doğrulaması başarılı oldu. 3. adıma bakın.

    Beklemede

    Ödeme doğrulaması ilk denemede başarısız oldu veya uzatıldı. Bazı durumlarda, ödeme ve sipariş bilgisi doğrulama işlemlerimiz sipariş işleme sürelerini 21 güne kadar uzatabilir. Beklemedeki siparişler, alıcı sizinle doğrudan iletişime geçse bile, gönderilmemelidir. Beklemedeki siparişler, Sipariş raporunda veya Gönderilmemiş Siparişler raporunda görünmez ve Sipariş Yönetimi bölümünde gri (uygulanamaz) hale getirilir.

    İptal edildi

    Sipariş, ödeme onayı başarılı olmazsa veya dolandırıcılık durumlarında iptal edilir. Amazon sipariş iptal edildiğinde sizi bilgilendirmez, yalnızca Sipariş Yönetimi bölümünde siparişi iptal edildi olarak kaydeder. Başka bir eylem gerekli değildir.

    Alıcı iptal edilen bir sipariş hakkında sizinle iletişime geçerse ve envanteriniz mevcutsa alıcıyı Amazon üzerinden yeni bir sipariş vermeye davet edebilirsiniz.

  3. Siparişin ödemesi doğrulandığında, Amazon aşağıdaki adımları izler:
    • Durumu Gönderilmedi olarak değiştirir
    • Alıcıya tahmini teslim tarihi ile birlikte sipariş onayı gönderir
    • Size bir sipariş bildirimi gönderir
      Not: Sipariş onayı için yalnızca e-posta bildirimlerine güvenmeyin. Gönderilmemiş siparişler için günde en az bir defa Sipariş Yönetimi sayfanızı veya Sipariş raporlarınızı kontrol edin.
      Not: Siparişin Amazon süreçlerinden dolayı gecikmesi halinde, siparişin Beklemede durumundan çıktığı tarihe göre alıcıya yeni bir teslim tarihi bildiririz.
  4. Siparişi işlersiniz. Gönderilmedi durumundaki siparişleri göndermeli veya iptal etmelisiniz. Alıcıların, satıcının iptal ettiği siparişlerde değerlendirme bırakabileceğini unutmayın.
    Not: Amazon, satıcıların envanter düzeylerini doğru bir şekilde tutmasını bekler. Envanterinizi zamanlıca ayarlamamanız, çok sayıda gönderim öncesi sipariş iptaline yol açabilir. İptal edilen siparişlerin genel performansınıza nasıl yansıdığı konusunda bilgi edinmek için bkz. Müşteri İstatistikleri.

    1. Teslimat adresini aşağıdaki bölümlerin birinden öğrenirsiniz:
      • Sipariş Detayları sayfası
      • Sipariş raporu
      • Gönderilmemiş Siparişler raporu
      Not: Gizli alıcı bilgilerini korumak amacıyla, Amazon alıcının teslimat adresini Satıldı, Şimdi Kargoya Verin e-posta mesajına dahil etmemektedir.
    2. Siparişi, teslimat adresini ve talep edilen kargo yöntemini kullanarak alıcıya gönderirsiniz.
      Not: Yalnızca Sipariş Yönetimi sayfasında veya raporlar aracılığıyla durumunun Gönderilmedi olduğunu doğrulayabildiğiniz siparişleri gönderin.
    3. Aşağıdaki yöntemlerden birini kullanarak kargoyu onaylayın:
      Not: Siparişin kargosunu sipariş tarihinden itibaren 10 gün içinde Amazon ile onaylamanız gerekir. Aksi takdirde, Amazon siparişi otomatik olarak iptal eder ve siparişi göndermiş olsanız bile ödeme alamazsınız. 10 günlük sürenin bitiminden bir hafta önce, Sipariş Yönetimi bölümünde bir uyarı görür ("İptal edilmesini önlemek için [tarih] itibarıyla gönderildi olarak onaylayın") ve e-posta yoluyla bildirim alırsınız.
Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Bu yardım sayfasını nasıl iyileştirebiliriz? Lütfen dikkat: Bu form bir destek olayı oluşturmaz. Lütfen içerikle ilgili nasıl bir sorun olduğunu belirtin.
1000
Hangisi yardımcı oldu?
1000
Yardımınız için tekrar teşekkürler!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz. Diğer sorularınız için Contact Us.

Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2020, Amazon.com, Inc. or its affiliates