Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Satıcı performansınızı izleme

Satıcı performansınızı görmek için aşağıdaki talimatları izleyin:

  1. Seller Central ana sayfasına gidin.
  2. Performans bölümünde Satıcı Performansı seçeneğine tıklayın.

Satıcı Performansı sayfasında, satıcı hesabınızın Amazon'da satış yapmak için gerekli performans hedeflerine ve politikalara uygunluğu hakkında genel bilgilere ulaşabilirsiniz. Amazon olarak müşterilerimize üstün bir deneyim sunabilmek için, hedeflerimizle uyuşmayan istatistiklerle ilgili eyleme geçebiliriz.

Tüm satıcıların performansını düzenli olarak inceler ve hedeflerinden saptıklarında onları bilgilendiririz. İncelemenin amacı, söz konusu sorun satış yapma yetkinizi etkilemeden önce size performansınızı iyileştirme fırsatı tanımaktır. Bazen, performansı çok düşük olan satıcı hesapları derhal devre dışı bırakılır.

Not: Satıcı hesabınız devre dışı bırakıldıysa satış yetkilerinizi geri almaya uygun olabilirsiniz. Bize, yaptırıma neden olan sorunları gidermeye yönelik bir eylem planı sunarak bu karara itiraz edebilirsiniz.

Satıcı Performansı sayfasında, satıcı hesabınızın aşağıdaki performans istatistiklerine ve çeşitli ürün politikalarının hedeflerine uygunluğu hakkında bilgi edinebilirsiniz.

Aşağıdaki istatistikleri, gönderene göre hesaplar ve gösteririz.

Kusurlu Sipariş Oranı

Kusurlu Sipariş Oranı, olumlu bir müşteri deneyimi sunma kabiliyetinizin en önemli ölçütüdür. Bir veya birden fazla kusur içeren tüm siparişleri kapsar (aşağıda açıklanmıştır) ve 60 günlük bir zaman dilimi içindeki toplam siparişlerin yüzdesi olarak gösterilir.

Olumsuz bir değerlendirmeye, reddedilmeyen bir A'dan Z'ye Garanti talebine veya kredi kartı ters ibrazına neden olan siparişler kusurlu sayılır.

Politikamıza göre, satıcılar Amazon'da satış yapabilmek için Kusurlu Sipariş Oranı'nı %1'in altında tutmalıdır. Kusurlu Sipariş Oranı'nın %1'in üzerinde olması, hesabın devre dışı bırakılmasına neden olabilir.

İptal Oranı

İptal Oranı, satıcı tarafından iptal edilen tüm siparişleri belirtir ve 7 günlük zaman dilimi içindeki toplam siparişlerin yüzdesi olarak gösterilir. İptal Oranı, yalnızca satıcıdan gönderim siparişleri için geçerlidir.

Bu istatistikte, müşterinin Amazon hesabındaki sipariş iptali seçeneklerini kullanarak talep ettiği iptaller hariç olmak üzere, satıcı tarafından başlatılan tüm sipariş iptalleri dikkate alınır. Müşteri tarafından doğrudan Amazon'da iptal edilen beklemedeki siparişler bu istatistiğe dahil edilmez.

Politikamıza göre, satıcılar Amazon'da satış yapabilmek için İptal Oranını %2,5'in altında tutmalıdırlar. %2,5'in üzerindeki İptal Oranı, hesabın devre dışı bırakılmasına neden olabilir.

Geç Gönderim Oranı

Geç Gönderim Oranı, kargo onayı tahmini kargoya veriliş tarihinden sonra tamamlanan tüm siparişleri içerir. Geç Gönderim Oranı, 10 veya 30 günlük zaman dilimi içindeki toplam siparişlerin yüzdesi olarak gösterilir. Geç Gönderim Oranı, yalnızca satıcıdan gönderim siparişleri için geçerlidir.

Müşterilerin, gönderilen siparişlerin durumunu çevrimiçi görebilmeleri için siparişlerin kargosunu tahmini kargoya veriliş tarihine kadar onaylamak önemlidir. Kargo onayı geç verilen siparişler; taleplerin, olumsuz değerlendirmelerin ve/veya müşteri iletişiminin artmasına neden olabilir ve müşteri deneyimini olumsuz yönde etkileyebilir.

Politikamıza göre, satıcılar Amazon'da satış yapabilmek için Geç Gönderim Oranını %4'ün altında tutmalıdırlar. %4'ün üzerindeki Geç Gönderim Oranı, hesabın devre dışı bırakılmasına neden olabilir.

Geçerli Takip Numarası Oranı

Geçerli Takip Numarası Oranı, geçerli bir takip numarası olan tüm kargoları belirtir ve 30 günlük bir zaman dilimi içindeki toplam kargoların yüzdesi olarak gösterilir. Geçerli Takip Numarası Oranı, yalnızca satıcının gönderdiği siparişler için geçerlidir.

Zamanında Teslim Oranı

Zamanında Teslim Oranı, tahmini teslim tarihine kadar teslim edilen tüm kargoları içerir ve takip edilen toplam kargo yüzdesi olarak gösterilir. Zamanında Teslim Oranı, yalnızca satıcıdan gönderim siparişleri için geçerlidir.

Zamanında Teslim Oranı performansını, daha kısa teslimat süresi vadetmenizi ve satış dönüşümünüzü iyileştirmenizi sağlayacak, sunmaya uygun olduğunuz taşıma sürelerini belirlerken dikkate alırız.

Olumlu bir müşteri deneyimi sunabilmeleri için satıcıların Zamanında Teslim Oranını %97'nin üzerinde tutmalarını öneririz. Ancak bu performans hedefine ulaşılamaması halinde şimdilik ceza uygulanmamaktadır.

İade Memnuniyetsizlik Oranı

İade Memnuniyetsizlik Oranı ile müşterilerinizin iade deneyimiyle ilgili memnuniyet derecesi ölçülür. İade talebi alıcıdan olumsuz değerlendirme almışsa (Olumsuz İade Değerlendirmesi Oranı), 48 saat içinde yanıtlanmamışsa (Geç Cevaplama Oranı) veya hatalı şekilde reddedilmişse (Geçersiz Ret Oranı) iade deneyimi olumsuzlukla sonuçlanmıştır. İade Memnuniyetsizlik Oranınız, tüm olumsuz iade taleplerini belirtir ve toplam iade taleplerinin yüzdesi olarak gösterilir.

Politikamıza göre, satıcıların İade Memnuniyetsizlik Oranı %10'un altında olmalıdır. Bu performans hedefine ulaşılamaması halinde şimdilik herhangi bir ceza uygulanmamaktadır, ancak sorunları çözüme ulaştırılmayan müşterilerin olumsuz değerlendirme ve A'dan Z'ye Garanti talebi gönderme ihtimali yüksektir.

Sık sorulan sorular

Sipariş kusuru nedir?

Bir siparişle ilgili olumsuz değerlendirme, A'dan Z'ye Garanti talebi veya hizmet kredi kartı ters ibrazı almışsak bu sipariş kusurlu demektir.

Kusurlu Sipariş Oranı nedir?

Kusurlu Sipariş Oranı (yüzde olarak gösterilir), bir veya birden fazla kusur içeren tüm siparişleri 60 günlük zaman dilimi içindeki toplam siparişlerin yüzdesi olarak belirtir.

Kusurlu Sipariş Oranı hangi zaman dilimi için hesaplanır?

Kusurlu Sipariş Oranı, tüm geçmiş sipariş dönemleri için hesaplanabilir. Kusurların çoğu, siparişlerin verilmesinden veya teslim alınmasından birkaç hafta sonra bildirildiğinden, bunları genellikle günümüzden itibaren geçmişe dönük olarak en erken 30 gün sonra sona eren dönemler için hesaplıyoruz.

Bir siparişe ait hem A'dan Z'ye Garanti Talebi hem de olumsuz değerlendirme puanı varsa bu sipariş iki kez kusurlu sayılır mı?

Hayır, siparişler yalnızca bir kez kusurlu olabilir. Aynı siparişe ait olumsuz değerlendirme ve garanti talebi, tek bir kusur olarak sayılır.

Tüm talepler kusur olarak sayılır mı?

Hayır, tüm talepler kusur olarak sayılmaz. Reddedilip alıcı tarafından geri çekilenler dahil olmak üzere, reddedilip çözüme kavuşturulan talepler Kusurlu Sipariş Oranınızı etkilemez.

Olumsuz Değerlendirme Oranı nedir?

Olumsuz Değerlendirme Oranı; ilgili süre zarfında, olumsuz bir değerlendirme almış sipariş sayısının toplam sipariş sayısına bölünmesiyle bulunur. Bu istatistik sipariş bazlıdır; yani oranı hesaplarken değerlendirmenin alındığı tarihe değil siparişin tarihine bakarız. Kusurlu Sipariş Oranı istatistiğinin üç bileşeninden biridir.

Hizmet kredi kartı ters ibrazı nedir?

Alıcının kredi kartına yansıtılan bir satın alma harcaması için bankasına itirazda bulunması, ters ibraz talebi olarak adlandırılır. Bu ters ibrazlar, geniş kapsamda, sahtecilik veya hizmet olarak sınıflandırılır.

Sahtecilik ters ibrazı, alıcının satın alma işlemini yapmadığını iddia ettiği anlamına gelir. Bunlar, genellikle dolandırıcılık yapan alıcılar tarafından kullanılan çalıntı kredi kartları ile ilgilidir. Amazon, sahte işlem ters ibrazlarına karşı sizi %100 korur.

Hizmet ters ibrazı, alıcının satın alma işlemini kabul ettiği ancak kredi kartı sağlayıcısına bir problem yaşadığını bildirdiği anlamına gelir.

Bu tür sorunlar aşağıdakileri içerebilir:

  • Alıcı, ürünü teslim almadığını iddia eder.
  • Ürün iade edilmiş ancak karşılığında para iadesi yapılmamıştır.
  • Alıcı hasarlı veya kusurlu ürün almıştır.
Hizmet ters ibrazı, talebi değerlendirip karara bağlayan mercinin Amazon yerine kredi kartı sağlayıcısı olmasının dışında, A'dan Z'ye Garanti Talebi ile benzerdir.

Hizmet ters ibraz oranı nedir?

Hizmet ters ibraz oranı; ilgili süre zarfında, hizmet kredi kartı ters ibrazı almış sipariş sayısının toplam sipariş sayısına bölünmesiyle bulunur. Bu istatistik sipariş bazlı olup yüzde olarak temsil edilir. Kusurlu Sipariş Oranı istatistiğinin üç bileşeninden biridir.

Kayıtlı A'dan Z'ye Garanti talebi oranı nedir?

A'dan Z'ye Garanti talebi oranı; ilgili süre zarfında, A'dan Z'ye Garanti talebi almış sipariş sayısının toplam sipariş sayısına bölünmesiyle bulunur. Kusurlu Sipariş Oranı istatistiğinin üç bileşeninden biridir. A'dan Z'ye Garanti talebi oranını hesaplarken, durumuna bakmaksızın, alıcılar tarafından oluşturulan tüm talepleri dikkate alırız.

Alıcı tarafından kaldırılan olumsuz değerlendirmeler hesaplamaya dahil midir?

Hayır. Alıcı tarafından geri çekilen olumsuz değerlendirmeler, kusur oranı hesaplanırken dikkate alınmaz. İstatistiklerinizdeki bu tür değerlendirmeler, alıcının kaldırmasından sonra 48 saate kadar görünür kalabilir.

Geç Gönderim Oranı nedir ?

Geç Gönderim Oranı, kargo onayı tahmini kargoya veriliş tarihinden sonra tamamlanan tüm siparişleri içerir. Geç Gönderim Oranı, 10 veya 30 günlük zaman dilimi içindeki toplam siparişlerin yüzdesi olarak gösterilir. Geç Gönderim Oranı, yalnızca satıcıdan gönderim siparişleri için geçerlidir.

Müşterilerin, gönderilen siparişlerin durumunu çevrimiçi görebilmeleri için siparişlerin kargosunu tahmini kargoya veriliş tarihine kadar onaylamak önemlidir. Kargo onayı geç verilen siparişler; taleplerin, olumsuz değerlendirmelerin ve/veya müşteri iletişiminin artmasına neden olabilir ve müşteri deneyimini olumsuz yönde etkileyebilir.

Politikamıza göre, satıcılar Amazon'da satış yapabilmek için Geç Gönderim Oranını %4'ün altında tutmalıdırlar. %4'ün üzerindeki Geç Gönderim Oranı, hesabın devre dışı bırakılmasına neden olabilir.

İptal Oranı nedir?

İptal Oranı, satıcı tarafından iptal edilen tüm siparişleri belirtir ve 7 günlük zaman dilimi içindeki toplam siparişlerin yüzdesi olarak gösterilir. İptal Oranı, yalnızca satıcıdan gönderim siparişleri için geçerlidir.

Bu istatistikte, müşterinin Amazon hesabındaki sipariş iptali seçeneklerini kullanarak talep ettiği iptaller hariç olmak üzere, satıcı tarafından başlatılan tüm sipariş iptalleri dikkate alınır. Müşteri tarafından doğrudan Amazon'da iptal edilen beklemedeki siparişler bu istatistiğe dahil edilmez.

Politikamıza göre, satıcılar Amazon'da satış yapabilmek için İptal Oranını %2,5'in altında tutmalıdırlar. %2,5'in üzerindeki İptal Oranı, hesabın devre dışı bırakılmasına neden olabilir.

Siparişlerin satıcı tarafından iptal edilmesi neden iyi değildir?

Amazon'da satışa sunduğunuz ürünlerin stokta bulunmasını ve gönderilebilir olmasını sağlamak önemlidir. Alıcılar tarafından verilen siparişlerin satıcılar tarafından gönderim öncesinde iptal edilmesinin başlıca sebebi, ürünün stokta tükenmiş olmasıdır. Stokta ürün kalmaması, işletme pratiği gereğince kaçınılmaz olabilir. Ancak satıcıların bu tür sorunları en aza indirmelerini bekliyoruz. İptal edilen sipariş oranlarının yüksek olması, satıcı hesabınızı etkileyebilecek bir sorundur. Bu durum şirketiniz için gelir kaybı anlamına geldiğinden, kısa vadede kâr-zarar hanenizi de olumsuz yönde etkiler.

Para iadesi yapılan sipariş ile iptal edilen sipariş arasındaki fark nedir?

Kargo onayından önce siparişi göndermeme kararı almak, siparişin iptal edilmesi olarak kabul edilir. Siparişin kargosu onaylandıktan sonra iade kabul etme veya ürünü göndermeme kararı almak, para iadesi anlamına gelir. Para iadeleri her zaman olumsuz olaylar değildir, ancak yüksek bir Para İadesi Oranı, gözden geçirilmesi gereken temel bir soruna işaret ediyor olabilir.

Neden son siparişlerle ilgili veri sağlayamıyorsunuz?

Olumsuz değerlendirmeler, A'dan Z'ye Garanti talepleri ve hizmet kredi kartı ters ibrazları, sipariş tarihinden itibaren ortalama en az birkaç hafta sonra gönderilir. Bu ortalama süre geçene kadar, satıcının kusur oranı her zaman yanıltıcı biçimde düşük olacaktır. Daha uzun süre (90 gün) beklenmesi, gerçek performansı en doğru şekilde yansıtır. Ancak performansınız hakkında daha erken bilgi sağlamak amacıyla, satın alma tarihinden itibaren geçmişe dönük olarak en erken 30 gün sonra siparişlerle ilgili bilgi verebiliriz.

Performans hedefleri nelerdir?

Tüm Amazon satıcıları, satılan her ürün için aşağıdaki performans hedeflerini karşılayan bir müşteri hizmetleri seviyesi yakalamaya ve korumaya çalışmalıdır:

  • Kusurlu sipariş oranı: <%1
  • Gönderim öncesi iptal oranı: <%2,5
  • Geç gönderim oranı: <%4

Hesabımın performansı, bu performans hedeflerine ulaşamazsa ne olur?

Bu hedeflere ulaşılamaması, satış yetkinizin kaldırılmasına veya sınırlanmasına yol açabilir.

Bu bilgilerden yararlanarak işletmemi nasıl geliştirebilirim?

Zamanında gönderim oranınızı en yükseğe çıkarırken, iptal edilen sipariş ve kusurlu sipariş sayınızı en aza indirmek için hem güncel hem de geçmiş bilgilerden faydalanabileceğinizi umuyoruz. Bu uygulamalar birlikte ele alındığında, olumlu müşteri deneyimini artıracak ve müşterilerin daha iyi değerlendirmelerde bulunup alışverişlerinin ardından daha mutlu olmalarını sağlayacaktır. Bunların her ikisi de satışların artmasına katkıda bulunur.

Hesap Durumu nedir?

Satıcı hesabınız, aşağıdaki durumlardan birinde olabilir:

  • Aktif: Satıcı hesabınız Amazon'da satış yapabilir ve kaynaklar (ödemeler), normal takvime göre aktarılabilir.
  • İnceleniyor: Satıcı hesabınız Amazon'da satış yapabilir ancak şu anda Amazon tarafından incelenmektedir. Kaynaklarınız, inceleme tamamlanana kadar geçici olarak dondurulmuştur.
  • Askıya Alındı: Satıcı hesabınızla Amazon'da satış yapamazsınız ve kaynaklarınız geçici olarak dondurulmuştur.

Ürün grubuna dayalı istatistikleri nasıl kullanmalıyım?

Satıcılar, zaman zaman bazı ürün türlerinde diğerlerine göre daha iyi bir alıcı deneyimi sağlar. Örneğin; Ofis Ürünleri satışında kanıtlanmış bir performansı olan satıcı, Elektronik gibi yeni bir ürün grubuna açılırken sorunlar yaşayabilir. Kusurlu siparişlerin ve iptal oranlarının ürün türüne göre ayrılması, sorunları daha hızlı teşhis etmenizi ve daha erken düzeltmenizi sağlayabilir.

Rapordaki sayılarla hesabımdaki detaylar birbirinden neden farklı?

Şu anda birden fazla satıcı performansı görünümü mevcuttur. Bu sayfadaki istatistikler sipariş bazlı olup esasen müşteri deneyimine dayanmaktadır. Hesabınızın başka bölümlerinde bildirilen istatistikler sipariş bazlı değildir ve finansal verilerle bağlantılıdır.

Olumsuz Değerlendirme Oranı, web sitesinde alıcıların gördüğü değerden neden farklı?

Performans İstatistikleri sayfasındaki Olumsuz Değerlendirme Oranı sipariş bazlıdır ve Kusurlu Sipariş Oranı istatistiğinin üç bileşeninden biridir. Sipariş bazlı bir görünümdeki Olumsuz Değerlendirme Oranı, değerlendirmenin ne zaman alındığına bakılmaksızın, belirli bir süre zarfında olumsuz değerlendirme puanı olan siparişlerin yüzdesi olarak hesaplanır. Bu, alıcı değerlendirme puanlarının, siparişin ne zaman verildiğinden ziyade değerlendirmenin ne zaman alındığına göre hesaplanması yönünden, alıcıların gördüğü değerlendirme puanlarından farklılık gösterir.

Para İadesi Oranı, hesabımın diğer bölümlerindeki değerden neden farklı?

Performans İstatistikleri sayfasındaki Para İadesi Oranı sipariş bazlıdır. Sipariş bazlı görünümdeki Para İadesi Oranı, para iadesinin ne zaman yapıldığına bakılmaksızın, belirli bir süre zarfında para iadesi olan siparişlerin yüzdesi olarak hesaplanır. Bu, siparişin ne zaman verildiğinden ziyade para iadesinin ne zaman yapıldığına göre hesaplanan Para İadesi Oranlarından farklılık gösterir.

Sipariş bazlı istatistik nedir?

İstatistik sipariş bazlı olduğunda, belirli bir sipariş dönemine ait sonuçları inceleriz. Bu, örneğin alıcıların gördüğü olumlu değerlendirme puanlarından farklıdır. Alıcı değerlendirmesi, siparişin ne zaman verildiğinden ziyade bilgilerin ne zaman alındığına göre hesaplanır. Sipariş bazlı görünümde, değerlendirmenin ne zaman alındığına bakılmaksızın, belirli bir süre zarfında verilen siparişlerle ilgili alınan olumlu değerlendirme puanlarının sayısı gösterilir.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Bu yardım sayfasını nasıl iyileştirebiliriz? Lütfen dikkat: Bu form bir destek olayı oluşturmaz. Lütfen içerikle ilgili nasıl bir sorun olduğunu belirtin.
1000
Hangisi yardımcı oldu?
1000
Yardımınız için tekrar teşekkürler!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz. Diğer sorularınız için Contact Us.

Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2020, Amazon.com, Inc. or its affiliates