Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Satıcı performansı ölçümü

Amazon, memnun milyonlarca alıcının güvenini sürdürmeye büyük önem verir. Alıcıların, üçüncü taraf Pazar Yeri işlemleri konusunda kendilerini güvende hissederek alışveriş yapabilmeleri için satıcılara yönelik performans hedefleri belirledik.

Satıcı performansı hedefleri

Tüm satıcılar, satılan her ürün için aşağıdaki satıcı performansı hedeflerini karşılayan bir müşteri hizmetleri seviyesi yakalamaya ve korumaya çalışmalıdır:

  • Kusurlu sipariş oranı: <%1
  • Gönderim öncesi iptal oranı: <%2,5
  • Geç gönderim oranı: <%4

Bu hedeflerin yakalanamaması, satış yetkilerinizin iptaline yol açabilir.

Satıcı performansı ölçümü

Satıcı performansını ölçmek için aşağıdaki müşteri istatistikleri kullanılır:

Kusurlu sipariş oranı (KSO)

Bu oran; olumsuz bir değerlendirme, A'dan Z'ye Garanti talebi veya hizmet kredi kartı ters ibrazı alan siparişlerinizin yüzdesidir. Genel performansı tek bir istatistikle ölçmemizi sağlar.

  • Düşük bir olumsuz değerlendirme yüzdesini sürdüren satıcı, müşteri odaklı felsefemizi yansıtır. Bir ve iki yıldız puanları olumsuz olarak değerlendirilir.
  • Sipariş sorunlarını çözmek için müşterilerle proaktif olarak çalışan bir satıcı, çoğu A'dan Z'ye Garanti Talebinin önüne geçebilir. Talep oranınızı, bir talep içeren her durumdaki tüm siparişlerinizin yüzdesini kullanarak ölçeriz.
  • Alıcının kredi kartına yansıtılan bir satın alma harcaması için bankasına itirazda bulunması, hizmet ters ibraz talebi olarak adlandırılır.
Note: Alıcılarla iletişim hakkında ayrıntılar için bkz. Alıcı-Satıcı Mesajlaşma Hizmeti.

Gönderim öncesi iptal oranı

İlgili süre zarfında, kargo onayından önce satıcı tarafından iptal edilen satıcıdan gönderim siparişi sayısının satıcıdan gönderim siparişi sayısına bölünmesiyle bulunur. Bu değeri hesaplamak için herhangi bir nedenden ötürü satıcının başlattığı tüm sipariş iptallerini değerlendiririz.

Geç gönderim oranı

Tahmini kargoya veriliş tarihine kadar onaylanmamış kargoların bulunduğu satıcıdan gönderim siparişi sayısının ilgili süre zarfındaki satıcıdan gönderim siparişi sayısına bölünmesiyle bulunur. Kargo onayı geç verilen siparişler, daha fazla müşteri iletişimine neden olabilir ve müşteri deneyimini olumsuz etkileyebilir.

Performans incelemesi ve bilgilendirme süreci

Tüm satıcıların performansını düzenli olarak inceleriz ve hedeflerinden saptıklarında onları bilgilendiririz. Bu inceleme süreci, performansınızı iyileştirmeniz için size zaman tanımak amacıyla geliştirilmiştir.

Çoğu durumda, performansı düşük seyreden satıcılarla iletişime geçip ilk uyarıdan sonraki 60 gün içinde ölçülebilir bir iyileştirme yapmalarını isteriz. Performansı çok düşük olan satıcılar, zaman zaman derhal askıya alınır veya engellenir.

Satıcı hesabınız askıya alındıysa satış yetkilerinizi geri almaya uygun olabilirsiniz. Satıcı Performansı ekibimize bu duruma neden olan sorunları düzeltmek için bir eylem planı sunarak kararımıza itiraz edebilirsiniz. Satış yetkilerinin kısıtlanmasına ya da kaldırılmasına itiraz etme konusunda bilgi edinin.

Tüm satıcılara satıcı hesaplarındaki Satıcı Performansı aracını düzenli aralıklarla kullanarak performanslarını takip etmelerini şiddetle öneririz. Bu araç, hedeflerimize ulaşıp ulaşmadığınızı kolaylıkla görebilmeniz için tüm performans istatistikleri hakkında veri sağlar.

Her performans istatistiğine dair ve Satıcı Performansı aracının nasıl kullanılacağı hakkında detaylı bilgi için Performans istatistikleri ve Müşteri İstatistikleri Çizelgesi yardım sayfalarını okuyun.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Bu yardım sayfasını nasıl iyileştirebiliriz? Lütfen dikkat: Bu form bir destek olayı oluşturmaz. Lütfen içerikle ilgili nasıl bir sorun olduğunu belirtin.
1000
Hangisi yardımcı oldu?
1000
Yardımınız için tekrar teşekkürler!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz. Diğer sorularınız için Contact Us.

Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2020, Amazon.com, Inc. or its affiliates