Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Yasaklı satıcı faaliyetleri ve eylemleri

Bu yasaklı satıcı faaliyetleri ve eylemleri; alıcılar için güvenli, hem ürün hem de hizmet satıcıları içinse adil bir satış hizmeti sağlamak üzere oluşturulmuştur. Bu politikanın koşullarına uyulmaması; liste kayıtlarının iptal edilmesine, Amazon araçlarının ve raporlarının kullanımının askıya alınmasına ve/veya satış yetkilerinin kaldırılmasına neden olabilir.

Not: Bu politika, satıcı sözleşmeniz veya diğer belgeler uyarınca, diğer yükümlülüklerinize ilavedir ve onları hiçbir şekilde sınırlamaz.

Genel talimatlar

Aşağıdaki talimatlar, ürün ve hizmet satıcıları için geçerlidir. Ürünlere veya hizmetlere özel talimatlar için bu bölümün sonundaki bilgilere bakın.

KMVD Ürünlerini Gönderme

Amazon'da satışa sunulan Kitap, Müzik, Video ve DVD ürünleri, sipariş onayının size verildiği tarihten sonraki 2 iş günü içinde gönderilmelidir.

İşlemleri veya alıcıları yönlendirme girişimleri:

Yerleşik Amazon satış sürecini atlatma veya Amazon kullanıcılarını başka bir web sitesine ya da satış sürecine yönlendirme girişimleri yasaktır. Özellikle Amazon kullanıcılarını Amazon'dan ayrılmaya sevk eden veya teşvik eden reklamlar, pazarlama mesajları (özel teklifler) ya da "eylem çağrıları" yasaktır. Yasaklanmış faaliyetler şunları içerir:

  • Müşterileri Amazon satış sürecinden uzaklaştırmayı amaçlayan e-postaların kullanılması.
  • Satıcının oluşturduğu onay e-posta mesajlarında veya ürün ya da liste kaydı açıklama alanlarında, müşterileri Amazon satış sürecinden uzaklaştırmayı amaçlayan köprü bağlantıların, URL'lerin veya web adreslerinin kullanılması.

Yetkisiz ve uygunsuz işletme adları:

İşletmenizin adı (Amazon'da işletmenizi tanımlayan ad); sizi doğru şekilde tanımlayan, yanıltıcı olmayan ve kullanım hakkınızın olduğu bir ad olmalıdır (başka bir kişinin ticari markasını veya fikri mülkiyet hakkını ihlal eden bir ticari marka içeremez). Ayrıca .com, .net, .biz gibi bir e-posta son eki içeren bir işletme adı kullanamazsınız.

Uygunsuz e-posta iletişimleri:

Amazon müşterilerine istenmeyen e-posta (sipariş gönderimi ve bununla ilgili müşteri hizmetleri için gerekli olanlar dışında) ve her türden pazarlama iletişimiyle ilgili e-posta gönderilmesi yasaktır.

Müşteri telefon numaralarının uygun kullanımı:

Amazon, kendi siparişlerini gönderen Profesyonel satıcıların, taşıyıcı firma etiket gerekliliklerine uyabilmeleri için müşteri telefon numaralarına erişmelerini sağlar. Bu müşteri bilgisini alıyorsanız Amazon'un müşteri kişisel bilgileri politikasına uymalısınız. Bu politikayı, Satıcı Sözleşmesi bölümünde bulabilirsiniz.

Politikayı ve aşağıdaki kılavuzu inceleyerek, müşterilerin telefon numaralarını doğru şekilde kullandığınızdan emin olun.

  • Müşteri telefon numaralarının uygun şekilde kullanımı:
    • Taşıyıcı firma gerekliliklerini sağlamak için etiketlere yazdırın.
    • Müşterilerin siparişlerini işleme aldıktan sonra, elinizde bulunan tüm müşteri telefon numarası verilerini silin.
    • Kuruluşunuz içerisinde müşteri telefon numaralarına kimlerin eriştiğini gözlemleyin. Bu verileri korumak sizin sorumluluğunuzdadır.
  • Müşteri telefon numaralarının uygunsuz kullanımı:
    • Bir müşteriyle telefon numarasını kullanarak asla iletişime geçmeyin. Bir müşteriyle siparişleri hakkında görüşmek için yalnızca Alıcı-Satıcı Mesajlaşması bölümünü kullanın. Daha fazla bilgi için Alıcı-Satıcı Mesajlaşması SSS bölümümüze bakın.
    • Müşterinin telefon numarası bilgisini üçüncü bir tarafla asla paylaşmayın.
    • Telefon numaraları dahil olmak üzere, herhangi bir müşteri bilgisini Alıcı-Satıcı Mesajlaşma Hizmeti dışında asla paylaşmayın.

Doğrudan e-posta adresleri:

Alıcılar ve satıcılar, Alıcı-Satıcı Mesajlaşma Hizmeti aracılığıyla birbirleriyle iletişime geçebilirler. Bu hizmet, her iki tarafa da Amazon'un oluşturduğu benzersiz e-posta adresleri atar. Satıcıların, Amazon web sitesinde veya Alıcı-Satıcı Mesajlaşma Hizmeti üzerinden yapılan yazışmalarda, doğrudan ve Amazon tarafından oluşturulanların dışında e-posta adreslerini vermesi ya da istemesi yasaktır.

Temsilci veya Marka Koruma Ajansı Olarak İhlal Bildiriminde Bulunma

Amazon; birçok markanın, marka koruma ajansları veya temsilciler aracılığıyla kendi adına fikri mülkiyet ihlali bildiriminde bulunabileceğini bilir ve yetkili temsilciler ile ajansların bildirimlerini kabul eder. Ancak Amazon, aktif satış hesabına sahip olan ve bildirimde bulunmanın sonucunda kendi satış hesabı için avantaj elde edecek (örneğin, rakip liste kayıtlarını kaldırarak) kişilerin bir markanın temsilcisi olarak ihlal bildiriminde bulunmasına izin vermez. Temsilci olarak bildirimde bulunan ve satıcı olarak bu durumdan fayda elde eden kişilerin satış hesapları kapatılabilir.

Amazon satış hizmetinin kötüye kullanımı:

Amazon satış hizmetine tüm satıcılar erişebilir ve bu hizmeti kullanabilir. Satıcı sürekli olarak çok fazla miktarda veri yüklerse veya hizmeti aşırı yoğun ya da makul olmayan düzeyde kullanırsa, bu durum orantısız bir yüke neden olabilir ve diğer satıcıların hizmete kolaylıkla erişmelerini ve hizmeti kullanmalarını olumsuz yönde etkileyebilir. Amazon satış hizmetini aşırı yoğun veya makul olmayan düzeyde ya da kötüye kullanırsanız, Amazon, kendi takdirine göre, ürün verilerine veya kötüye kullanılan diğer işlevlere sağladığı erişimi, bu durum düzeltilene kadar kısıtlayabilir ya da engelleyebilir.

Amazon Olay Yönetiminin kötüye kullanımı veya Amazon çalışanlarının tehdit edilmesi

Amazon satıcı hesabınızla ilgili sorularınız varsa veya sorun yaşıyorsanız Satıcı Desteği Hizmetlerimizi kullanabilirsiniz. Satıcı Desteği Uzmanlarımızdan aldığınız yardımın kalitesini değerlendirmeniz, kendimizi sürekli olarak geliştirmemize katkıda bulunur. Bu işlevi kötüye kullanmak yasaktır. Size en iyi müşteri hizmetini sunabilmek için çalışanlarımızı yüksek kalite standartlarıyla değerlendirmelerden geçiririz ve aynı zamanda satıcılarımızdan, müşterilerimize ve çalışanlarımıza karşı profesyonel bir iletişim tarzı benimsemesini ve adil değerlendirmeler yapmasını bekleriz.

Değerlendirmelerin, geri bildirimlerin veya yorumların kötüye kullanımı:

Puanları, değerlendirmeleri veya yorumları manipüle etmeye çalışmak yasaktır.

  • Puanlar ve değerlendirmeler: Puan ve değerlendirme özellikleri, alıcıların bir satıcının genel performansını değerlendirmesini sağlar. Böylece satıcılar, Amazon pazaryerinde itibar kazanır. Küfürlü veya uygunsuz değerlendirme yapamazsınız ya da bir işlem ortağı hakkında kişisel bilgiler veremezsiniz. Buna kendi hesabınıza puan veya değerlendirme eklemek de dahildir. Alıcıdan değerlendirme talep edebilirsiniz, ancak değerlendirme yapması veya değerlendirmeyi kaldırması için alıcıya hiçbir şekilde ödeme yapamazsınız ya da teşvik teklif edemezsiniz. Ayrıca, kimlik değiştirme yoluyla veya ticari amaçlarla değerlendirme ve puan paylaşmak kesinlikle yasaktır.
  • Yorumlar: Yorumlar, Amazon pazaryeri için önemlidir, ürün ve hizmet detayları hakkındaki olumlu veya olumsuz değerlendirmeler ve yorum yapan kişilerin ürün ve hizmetlerle ilgili deneyimleri için bir ortam sağlar. Sizin sattığınız veya rakiplerinizin sattığı ürünler ya da hizmetlerle ilgili yorumlar dahil olmak üzere, mali bir çıkarınızın olduğu ürünler veya hizmetler hakkında yorum bırakamazsınız. Ayrıca bir yoruma karşılık herhangi bir fayda (ücretsiz veya indirimli ürünler dahil) sağlayamazsınız. Yalnızca olumlu yorum isteyen veya fayda teklif eden yorum talepleri göndermek yasaktır. Alıcılardan yorumlarını değiştirmelerini veya kaldırmalarını isteyemezsiniz.

Satış sıralamasının kötüye kullanımı:

En iyi satıcı sıralaması özelliği, alıcıların bir ürünün popülerliğini değerlendirmelerini sağlar. Satış sıralamasını manipüle etmeye çalışmak yasaktır. Kendi ürünlerinizi sipariş etmek dahil olmak üzere, sahte veya hileli siparişlerin verilmesini isteyemezsiniz ya da bunları bilerek kabul edemezsiniz. Alıcılara ürünlerinizi satın aldıkları için fayda sağlayamazsınız veya satış sıralamasını yükseltme amacıyla alıcılara talep kodları veremezsiniz. Ayrıca, başlık ve açıklama dahil olmak üzere, ürün detay sayfası bilgilerinde bir ürünün en iyi satıcı sıralamasına ilişkin iddialarda bulunamazsınız.

Ürün tekliflerini hatalı eşleştirme:

Mevcut bir ürün detay sayfasını kullanarak ürünleri satışa sunarken listelenen ürün, ürünü her yönden doğru şekilde tarif eden bir ürün detay sayfasında satışa sunulmalıdır. Buna (bunlarla sınırlı olmamak üzere) şu özellikler dahildir: üretici, basım, cilt, sürüm, biçim veya oynatıcı uygunluğu. Satıcılar, ürünlerini farklı bir ISBN, UPC, EAN veya harici bir tanımlayıcı içeren detay sayfasıyla eşleştiremez.

Exception: Ses CD'lerinin kulüp basımları, iki basımın EAN'leri farklı olsa bile, aşağıdaki koşullar sağlanıyorsa CD'nin standart basımının detay sayfasında satışa sunulmalıdır:
  • Her iki basımın içeriği birbirinin aynıdır
  • Kulüp basımı için EAN numarasının olduğu sayfa kataloğumuzda mevcut değildir. Ürünün bir kulüp basımı olduğunu belirtmek için liste kaydı yorumlarını kullanın. Ürünlerin (CD) biçimi benzer olmalıdır.

Mükerrer ürün detay sayfaları oluşturma:

Amazon kataloğunda halihazırda mevcut olan bir ürün için ürün detay sayfası oluşturmak yasaktır.

Ayrı liste kayıtları oluşturma:

Satıcılar, aynı ürünün bire bir kopyaları için ayrı liste kayıtları oluşturamaz. Aynı ürünü birkaç kez satışa sunmak, alıcılar için kafa karıştırıcı ve diğer satıcılar için rahatsız edicidir. Satıcılar, aynı ürünün birden fazla kopyasını satışa sunmak için adet alanını kullanmalı ve sadece aynı ürünü farklı durumlarda sunuyorlarsa ayrı ayrı listelemelidir.

Arama ve Göz Atma İşlevinin Kötüye Kullanımı:

Müşteriler, Amazon'un arama motorunu ve göz atma yapısını kullanırken uygun ve doğru sonuçlar görmek ister. Bu nedenle, Arama ve Göz Atma deneyimini manipüle etmeye çalışmak yasaktır. Yasaklanmış davranışlardan bazıları aşağıda özetlenmiştir:

  • Müşteri trafiğini yapay olarak simüle etmek (internet botlarıyla, organik arama sonuçlarına tıklama başına ödeme yaparak vb.).
  • Yanıltıcı veya alakasız katalog bilgileri vermek (başlık, madde işaretleri, açıklama, varyasyonlar, anahtar kelimeler gibi).
  • Gizli anahtar kelime özelliklerine, size ait olsalar bile, ürün tanımlayıcıları (marka adları, ürün adları, ASIN'ler vb.) eklemek.

Daha fazla bağlam ve talimat için bkz. Arama için liste kayıtlarını optimize etme.

İşlem sonrası fiyat manipülasyonu ve aşırı yüksek kargo ücretleri:

Bir işlem tamamlandıktan sonra ürünün satış fiyatını artırmaya çalışmak yasaktır. Ayrıca, aşırı miktarda sipariş gönderim ve kargo ücretleri belirleyemezsiniz.

KMVD Ürünlerinin Ön Satışları:

Satıcılar, Amazon'un önceden sipariş edilebilir olarak belirlediği Kitap, Müzik, Video veya DVD ürünlerini satışa sunmamalı veya eşleştirmemelidir. Amazon üzerinden satışa sunulan KMVD ürünleri, sipariş onayının size verildiği tarihten sonraki 2 iş günü içinde gönderilmelidir. Ayrıca, satıcı değerlendirme puanınızda "stokta kalmadı" durumları görülebileceği için, envanter kayıtlarını doğru tutmak önemlidir. Satışa sunduğunuz bir ürünün siparişten hemen sonra kargoya verilmesi mümkün olmayacaksa, siparişi iptal edin veya alıcıyı bilgilendirin ve gerekirse bir para iadesi işlemi başlatın. Amazon, önceden sipariş edilebilir olarak belirlediği Kitap, Müzik, Video veya DVD ürünlerine ait tüm satıcı liste kayıtlarını derhal iptal eder.

Yasaklanmış ürünleri satışa sunmak:

Balina, yunus, musurgiller, köpek balığı, fil (fil dişi dahil) veya nesli tükenme tehlikesi altında, başka düzenlemelere tabi bitkiler ya da hayvanlardan elde edilen parçalar veya ürünler yasaktır.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates