Özet
Amazon satıcı sözleşmenizin yanı sıra bununla ilişkili politikaları ve talimatları okuduğunuza göre, size Amazon'da başarıyla satış yapmak için büyük önem taşıyan bazı ek bilgiler sunmak istiyoruz.
Amazon'a yeni katılan satış ortakları, çoğu zaman diğer satış hizmetlerinde edindikleri deneyimlerini beraberinde getirir ve tüm satıcı hizmetlerinin aynı şekilde çalıştığını varsayar. Satıcı sözleşmesi, program politikaları ve talimatlardaki ayrıntılara fazla dikkat edilmesi gerekmediğini düşünebilirler. Bunun bir sonucu olarak da satış ortaklarından "Öyle yapmam gerektiğini bilmiyordum." gibi ifadeler içeren bildirimler alıyoruz.
Sizin de aynı duruma düşmenizi istemediğimizden, yeni satış ortaklarının en sık gözden kaçırdığı bazı şeyleri sizinle paylaşıyoruz.
Ürün listeleme
Bilmeniz gerekenler
-
Ürünlerin doğru kategorilerde ve doğru bilgilerle listelenmesi, iyi bir müşteri deneyimi ve güçlü bir satıcı performansı açısından çok önemlidir.
-
Liste kayıtlarınızın tümü, kategorinize özel stil kılavuzunda açıklanan standartlara uygun olmalıdır. Daha fazla bilgi için bkz. Ürün sayfası stil kılavuzları.
-
Amazon müşterileri, ürünlerinin iyi paketlenmiş olmasını ve zamanında ellerine geçmesini bekler.
-
Ürün detay sayfaları tek bir satıcıya ait değildir. Ürün başlığı, görseli ve detayları, tek bir ürüne veya tek bir satıcının promosyonlarına değil, ürünün kendisine özel olmalıdır. Ürün detay sayfasında, ürünün işlevi için gerekli olan tüm ek ürünlerin açıklandığından emin olun.
-
Kargo ücretlerinizi, indirimli satış fiyatlandırmanızı ve promosyonlarınızı Seller Central'da oluşturun. Bu bilgileri, ürün liste kaydı detaylarınıza eklemeyin.
-
Satıcı sözleşmenize göre, ürününüzün fiyatı ve Amazon teklifinizin diğer şartları, Amazon dışındaki çevrimiçi satış kanallarınızda aynı ürün teklifi için kullandığınız fiyat ve şartların aynısı veya daha iyisi olmalıdır.
Yapmanız gerekenler
Ürün başlıkları
-
Yalnızca ilgili ürün hakkında bilgi verin.
-
Başlığı kısa tutun ancak önemli bilgileri atlamayın.
-
Maksimum 200 karakter olmalıdır ancak 80'den az karakter kullanmanızı öneririz.
-
Mümkünse ilk olarak satıcıyı değil, ürün markasını belirtin.
-
Varsa model numarasını ekleyin.
-
Sadece düz metin kullanın (HTML biçimlendirmesi kullanmayın).
-
Büyük harfleri doğru kullanmaya özen gösterin.
-
Rakam kullanın ("iki" yerine "2").
Ürün başlığı gereklilikleri yardım sayfasına bakın.
Görseller
-
Herhangi bir aksesuar eklemeden sadece satışta olan, alıcıya teslim edilecek ürünü gösterin.
-
Tamamen beyaz bir arka plan (RGB değerleri: 255, 255, 255) kullanın.
-
Bulanık, piksellenmiş görsel kullanmaktan kaçının. Ürün ve ürünün tüm özellikleri net olarak görülmelidir.
-
Görsellerin en uzun kenarı en az 1.600 piksel olmalıdır.
-
Ürün, görsel alanının en az %85'ini doldurmalıdır.
-
Görsel biçimi JPEG (.jpg), TIFF (.tif) veya PNG (.png) olmalıdır. JPEG tercih edilir.
-
Profesyonel fotoğraflar kullanın.
Ürün görseli gereklilikleri yardım sayfasına bakın.
Kaçınmanız gerekenler
Ürün başlıkları
-
Pazarlama bilgileri, promosyonlar veya ürünle ilgili açıklayıcı olmayan tüm diğer bilgiler (ör. "%x indirim", pazarlama mesajları, başlıkta satıcının URL'si ya da adı; "ücretsiz kargo", "%100 kalite garantili" gibi promosyon ifadeleri)
-
Ürününüz için mevcut Amazon kategorisine uymayan bir kategori seçme
-
HTML kodu
-
HEPSİ BÜYÜK HARF
-
Semboller (! * $ ?)
Görseller
-
Ürünle birlikte satılmayan aksesuar veya dekor gösterme
-
Ana görsel olarak örneğin insanları ürünü kullanırken gösteren yaşam tarzı resimleri kullanma
-
Ürünün farklı renklerini veya görünümlerini gösteren tek bir görsel
-
Renkli arka planlar
-
Grafiklere, çizimlere ve animasyonlu görsellere izin verilmez.
-
Görsellerde çerçeve, filigran, metin, URL, satıcının logosu veya adı
-
Çıplaklık
-
Cansız mankenler
-
İki boyutlu çizimler veya sanatsal tasvirler