Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Amazon'da satış yapmak için bilmeniz gerekenler

Özet

Amazon satıcı sözleşmenizin yanı sıra bununla ilişkili politikaları ve talimatları okuduğunuza göre, size Amazon'da başarıyla satış yapmak için büyük önem taşıyan bazı ek bilgiler sunmak istiyoruz.

Amazon'a yeni katılan satış ortakları, çoğu zaman diğer satış hizmetlerinde edindikleri deneyimlerini beraberinde getirir ve tüm satıcı hizmetlerinin aynı şekilde çalıştığını varsayar. Satıcı sözleşmesi, program politikaları ve talimatlardaki ayrıntılara fazla dikkat edilmesi gerekmediğini düşünebilirler. Bunun bir sonucu olarak da satış ortaklarından "Öyle yapmam gerektiğini bilmiyordum." gibi ifadeler içeren bildirimler alıyoruz.

Sizin de aynı duruma düşmenizi istemediğimizden, yeni satış ortaklarının en sık gözden kaçırdığı bazı şeyleri sizinle paylaşıyoruz.

Satıcı hesabınız

Bilmeniz gerekenler

  • İkinci bir hesap açmanızı gerektiren meşru bir işletme ihtiyacınızın olduğu ve tüm hesaplarınızı iyi durumda tuttuğunuz durumlar dışında, satış yaptığınız her bölge için yalnızca bir Seller Central hesabı bulundurabilirsiniz.
  • Politikalarınız hakkında net ve detaylı bilgiler sunarak müşterilerin işletmenize güven duymasını sağlayabilirsiniz.
  • İade politikalarınızın, alıcılar açısından en az Amazon'un iade politikaları kadar avantajlı olması gerektiğini unutmayın. Daha fazla bilgi için bu sayfanın alt kısmındaki Müşteri Hizmetleri bölümüne bakın.

Yapmanız gerekenler

  • Müşterilerin şirketinizi hatırlayabilmesi için, Amazon'da görüntülenecek işletme adını girin.
  • Gerektiğinde sizinle iletişime geçebilmemiz için işletmenizin irtibat bilgilerinin (e-posta adresi ve varsa telefon numarası) güncel olduğundan emin olun.
  • Ödemeler ve hesap kesimleri için kredi kartı ve banka hesap bilgilerini güncel tutun.
  • Müşterilerin işletmenize güven duyması için kargo ve iade politikalarınızı paylaşın.
  • Hediye notu veya hediye paketi hizmeti sunuyorsanız bu hizmetleri açıklayın.
  • Logonuzu satıcı hesabınıza yükleyin. Vitrin için logo görseliniz, tam olarak 120 x 30 piksel boyutunda olmalıdır.
  • Yalnızca işletmenizi Amazon'da nasıl yönettiğinizle ilgili şirket bilgilerini girin.

Kaçınmanız gerekenler

  • Ürün verileri, işletme adı veya diğer şirket bilgilerine web sitesi adresleri ekleyerek müşterileri web sitenize veya bir üçüncü taraf web sitesine yönlendirme.

Ürün listeleme

Bilmeniz gerekenler

  • Ürünlerin doğru kategorilerde ve doğru bilgilerle listelenmesi, iyi bir müşteri deneyimi ve güçlü bir satıcı performansı açısından çok önemlidir.
  • Liste kayıtlarınızın tümü, kategorinize özel stil kılavuzunda açıklanan standartlara uygun olmalıdır. Daha fazla bilgi için bkz. Ürün sayfası stil kılavuzları.
  • Amazon müşterileri, ürünlerinin iyi paketlenmiş olmasını ve zamanında ellerine geçmesini bekler.
  • Ürün detay sayfaları tek bir satıcıya ait değildir. Ürün başlığı, görseli ve detayları, tek bir ürüne veya tek bir satıcının promosyonlarına değil, ürünün kendisine özel olmalıdır. Ürün detay sayfasında, ürünün işlevi için gerekli olan tüm ek ürünlerin açıklandığından emin olun.
  • Kargo ücretlerinizi, indirimli satış fiyatlandırmanızı ve promosyonlarınızı Seller Central'da oluşturun. Bu bilgileri, ürün liste kaydı detaylarınıza eklemeyin.
  • Satıcı sözleşmenize göre, ürününüzün fiyatı ve Amazon teklifinizin diğer şartları, Amazon dışındaki çevrimiçi satış kanallarınızda aynı ürün teklifi için kullandığınız fiyat ve şartların aynısı veya daha iyisi olmalıdır.

Yapmanız gerekenler

Ürün başlıkları

  • Yalnızca ilgili ürün hakkında bilgi verin.
  • Başlığı kısa tutun ancak önemli bilgileri atlamayın.
  • Maksimum 200 karakter olmalıdır ancak 80'den az karakter kullanmanızı öneririz.
  • Mümkünse ilk olarak satıcıyı değil, ürün markasını belirtin.
  • Varsa model numarasını ekleyin.
  • Sadece düz metin kullanın (HTML biçimlendirmesi kullanmayın).
  • Büyük harfleri doğru kullanmaya özen gösterin.
  • Rakam kullanın ("iki" yerine "2").

Ürün başlığı gereklilikleri yardım sayfasına bakın.

Görseller

  • Herhangi bir aksesuar eklemeden sadece satışta olan, alıcıya teslim edilecek ürünü gösterin.
  • Tamamen beyaz bir arka plan (RGB değerleri: 255, 255, 255) kullanın.
  • Bulanık, piksellenmiş görsel kullanmaktan kaçının. Ürün ve ürünün tüm özellikleri net olarak görülmelidir.
  • Görsellerin en uzun kenarı en az 1.600 piksel olmalıdır.
  • Ürün, görsel alanının en az %85'ini doldurmalıdır.
  • Görsel biçimi JPEG (.jpg), TIFF (.tif) veya PNG (.png) olmalıdır. JPEG tercih edilir.
  • Profesyonel fotoğraflar kullanın.

Ürün görseli gereklilikleri yardım sayfasına bakın.

Kaçınmanız gerekenler

Ürün başlıkları

  • Pazarlama bilgileri, promosyonlar veya ürünle ilgili açıklayıcı olmayan tüm diğer bilgiler (ör. "%x indirim", pazarlama mesajları, başlıkta satıcının URL'si ya da adı; "ücretsiz kargo", "%100 kalite garantili" gibi promosyon ifadeleri)
  • Ürününüz için mevcut Amazon kategorisine uymayan bir kategori seçme
  • HTML kodu
  • HEPSİ BÜYÜK HARF
  • Semboller (! * $ ?)

Görseller

  • Ürünle birlikte satılmayan aksesuar veya dekor gösterme
  • Ana görsel olarak örneğin insanları ürünü kullanırken gösteren yaşam tarzı resimleri kullanma
  • Ürünün farklı renklerini veya görünümlerini gösteren tek bir görsel
  • Renkli arka planlar
  • Grafiklere, çizimlere ve animasyonlu görsellere izin verilmez.
  • Görsellerde çerçeve, filigran, metin, URL, satıcının logosu veya adı
  • Çıplaklık
  • Cansız mankenler
  • İki boyutlu çizimler veya sanatsal tasvirler

Müşteri siparişleri

Bilmeniz gerekenler

  • Satıcı hesabınızı oluştururken, sipariş ve gönderim süreçlerinize entegre etmeniz gereken kargoyla ilgili beklentiler hakkında bilgi edinirsiniz. Ayrıca siparişlerinizi kargoya verdikten sonra bunu Amazon'da onaylamanız gerekir. Böylece, müşterilere siparişlerinin durumu hakkında bilgi verebilir ve yaptıkları alışverişle ilgili olarak ödeme yöntemlerini ücretlendirebiliriz.
  • Ödeme alabilmek için, ürünü gönderdiğinizi Amazon'da onaylamanız gerekir. Amazon, bu onay işlemi sonucunda müşteriye kargo onayı e-postası gönderir ve tahmini teslim tarihi hakkında bilgi verir.
  • Medya ürünlerini (kitap, müzik, DVD ve video) 2 iş günü içinde kargoya vermeniz gerekir. Medya olmayan ürünler, belirttiğiniz kargo uygunluğu tarihine kadar kargoya verilmelidir.
  • Yalnızca ürün detay sayfasında belirtilen ürünleri kargoya verin. Alıcıya giden kargolara ürün detay sayfasında belirtilmeyen ek ürünler eklenmesi yasaktır ve satıcı hesabınızın devre dışı bırakılmasına yol açabilir.

Yapmanız gerekenler

  • Varsayılan kargo ayarlarınızı gözden geçirin ve gönderim modelinize uyacak şekilde özelleştirin.
  • Yeni sipariş olup olmadığını görmek için satıcı hesabınızı günlük olarak kontrol edin.
  • Siparişleri ve sipariş bilgilerini takip etmek için sipariş raporları planlayın.
  • Müşterinin özel hayatını ifşa edebilecek ürünler (ör. erotik ürünler) gönderirken yalnızca ürünün kendi paketini değil, markasız ek bir paket daha kullanın.

Kaçınmanız gerekenler

  • Paket malzemelerine herhangi bir pazarlama veya promosyon materyali ekleme
  • Yalnızca e-posta bildirimlerinden yararlanma (e-postalar kaybolabilir veya silinebilir)

Müşteri hizmetleri

Bilmeniz gerekenler

  • Amazon'un iade politikalarına göre, yeni ve açılmamış ürünlerin teslimattan sonraki 30 gün içinde iade edilmesi durumunda alıcıya tam para iadesi yapılabilir. Amazon İade Politikası uyarınca, bu iadeleri kabul etmeniz ve para iadesi yapmanız gerekir.
  • Amazon, tüm sipariş ve kargo e-postalarını müşterilere gönderdiğinden, siz hiçbir sipariş veya kargo onayı e-postası göndermemelisiniz. Bu şekilde, müşteriye çelişkili veya kafa karıştırıcı mesajlar gönderilmemiş olur. Amazon'da satış yaptığınızda süreçle ilgili çoğu iletişimi Amazon yürüttüğünden, müşterilerle daha az iletişim kurmanız gerektiğini unutmayın.
  • Amazon müşterilerine ürün pazarlamamalı ya da ürün reklamı yapmamalı ve onları hiçbir şekilde Amazon satış sürecinden uzaklaştırmamalısınız. Alıcıların, ürünleriniz veya siparişleri ile ilgili sorularına yanıt verme gibi izin verilen iletişimlerde bile bu kurala uymalısınız.

Yapmanız gerekenler

  • Tüm siparişlerin dağıtımını, taahhüt edilen hazırlık süresi ve kargo zaman aralığı içinde tamamlayın ve neyi satışa ne sunduysanız tam olarak onu gönderin.
  • Kargo, iade ve para iadesi politikalarınızın ve süreçlerinizin yanı sıra ilgili diğer bilgileri de net olarak açıklayın.
  • Sipariş dağıtımı ve ilgili müşteri hizmetleri için gerekli olan iletişimler dışında müşteriyle iletişim kurmayın.
  • Alıcıların siparişlerinin durumuyla ilgili sorularını hızlı bir şekilde yanıtlayın.
  • Müşterilerin, Amazon'un sunduğu müşteri hizmetleri seviyesinin aynısını satıcılardan da beklediğini unutmayın. Bu standardı karşılayamazsanız hizmetinizden memnun kalmayan müşterilerle uğraşmak zorunda kalabilirsiniz.
  • Bilgi, iade veya para iadesi isteyen müşterilere karşı kibar ve hoşgörülü olun.

Kaçınmanız gerekenler

  • Olumlu değerlendirme almak için müşterilere rüşvet verme.
  • Müşteri iletişimlerini pazarlama amacıyla kullanma ya da alıcıları e-postalarınızda kendi web sitenize veya bir üçüncü taraf web sitesine yönlendirme.


Amazon'da satış yapmak için bilmeniz gerekenler


Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates