Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Satıcılar İçin En İyi Uygulamalar

Amazon'da başarıyla satış yapmanıza yardımcı olabilecek on ipucunu burada bulabilirsiniz.

Siparişleri her gün kontrol edin:

Hızla kargoya verebilmek için siparişleriniz hakkında hemen bilgi sahibi olmalısınız. Sipariş bildirimleri almayı seçtiyseniz, bir satış yaptığınızda size e-posta göndeririz, ancak e-postalar güvenilir değildir ve spam filtrelerine yakalanabilir. İşte bu nedenle, siparişlerinizi her gün Seller Central'dan kontrol etmenizi öneririz. Siparişler bağlantısından sipariş listesini görüntüleyebilir ve otomatik sipariş raporları oluşturabilirsiniz.

Siparişleri kargoya verdiğinizde bunu onaylayın:

Amazon yalnızca kargo Onaylandı olarak işaretlendikten sonra alıcının kredi kartını ücretlendirir. Sipariş verildikten sonra, kargo ayarlarınızda belirttiğiniz süre içinde kargoyu onaylamak sizin sorumluluğunuzdadır. (Varsayılan süre iki iş günüdür.) Bunu yapmak için Siparişler bağlantısında Kargoyu Onayla düğmesine tıklayın. Kargoyu onaylama hakkında daha fazla bilgi edinin.

Envanterinizi düzenli aralıklarla kontrol edin:

Özellikle birden çok kanalda satış yapıyorsanız stokunuzdaki envanter miktarına dikkat edin. Sonrasında stokta olmadığı anlaşılan ürünler için sipariş gönderen müşterilerin olumsuz değerlendirme bırakma ihtimali yüksektir. Böyle bir durumla karşılaştığınızda atılacak en iyi adım, alıcıyı hemen bilgilendirmek ve uygunsa yaşanan sorun nedeniyle telafi teklif etmektir. Envanter yönetimi hakkında daha fazla bilgi edinin.

Fiyatlandırmanın her zaman doğru olduğuna dikkat edin:

Diğer Teklifler sayfasında en düşük fiyatlı ürünler en üstte görüntülenir. Amazon müşterileri, her zaman en iyi teklifleri arar ve Diğer Teklifler sayfasında en üstte gösterilen ürünleri satın almaya daha eğilimlidir.

Kargo ve gönderim politikalarınızın birbiriyle uyumlu olduğundan emin olun:

Müşterileri hayal kırıklığına uğratmaktan kaçınmanın en iyi yolu, beklentileri belirlemek ve ardından bunları karşılamaktır. Kargo politikanızı oluştururken, siparişlerin ne sıklıkta işlendiği, ne sıklıkta kargoya verildiği, kullandığınız taşıyıcı firmalar ve kargoyla ilgili sorular için size nasıl ulaşabilecekleri hakkında müşterileri net bir şekilde bilgilendirin. Ürünleri geç ulaşan veya hasarlı olan alıcılar hayal kırıklığına uğrar. Bu da olumsuz değerlendirmeye, para iadelerine veya A'dan Z'ye Garanti taleplerine yol açabilir ve hesabınızın durumu olumsuz etkilenebilir.

Ulaşılabilir olun:

Bir alıcı için en sinir bozucu şey, siparişinin durumunu bilmemektir. Alıcıyla iletişim kurarken hızlı cevap verin ve kargonun gecikmesi durumunda alıcıyı bilgilendirin. Müşterilerin sorunsuz bir alışveriş deneyimi yaşayacaklarından emin olmaları için, size nasıl ulaşabileceklerini kolayca öğrenmelerini sağlayın.

Değerlendirme puanınız yüksek olsun:

Müşteriler değerlendirmelere çok dikkat eder ve biz de performansınızı izlerken bunları göz önünde bulundururuz. Bulgularımıza göre, ürünlerinizi doğru açıklamak, ürünleri alıcılara hızlı ulaştırmak ve alıcıların sorularını hemen cevaplandırmak, iyi bir değerlendirmede kilit rol oynuyor. Sevk irsaliyelerinizde de alıcılardan değerlendirme isteyebilirsiniz. Değerlendirme hakkında daha fazla bilgi edinin.

Ürün ve para iadelerini incelikle ele alın:

Kimse ürün iadesi almak ve para iadesi yapmak istemez, ama bunlar satışın bir parçası ve Amazon satış sürecinin bir zorunluluğudur. İadeleri nazikçe kabul etmek, müşteri hizmetlerinizle ilgili daha iyi değerlendirmeler almanızı sağlayabilir. Teslimattan itibaren 30 güne kadar çoğu ürünün iadesini kabul etmeniz gerekir. Ayrıca politikanız, en azından Amazon'un an itibarıyla geçerli politikası kadar avantajlı olmalıdır (daha fazla bilgi için satıcı sözleşmenize bakın).

Cevapları nerede arayacağınızı bilin:

Seller Central'daki tüm araçların yanı sıra yasal sözleşmenizi ve diğer politikalarımızı incelemek için zaman ayırın. Sorularınız olması durumunda, herhangi bir Seller Central sayfasının sağ üst köşesindeki Yardım bağlantısını kullanarak yanıt bulmaya başlayabilirsiniz. Yardım sayfasına gidin.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Bu yardım sayfasını nasıl iyileştirebiliriz? Lütfen dikkat: Bu form bir destek olayı oluşturmaz. Lütfen içerikle ilgili nasıl bir sorun olduğunu belirtin.
1000
Hangisi yardımcı oldu?
1000
Yardımınız için tekrar teşekkürler!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz. Diğer sorularınız için Contact Us.

Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2020, Amazon.com, Inc. or its affiliates