Alıcılara tutarlı bir deneyim sunmak için Amazon iade politikaları bölümünde belirtilenleri sağlamanız veya bunların ötesine geçmeniz gerekir.
1. adım: iade onayı
Amazon, operasyonel verimlilik ve tutarlı bir müşteri deneyimi için iade politikası kapsamına giren tüm iade taleplerini otomatik olarak onaylayacaktır. Otomatik olarak onaylanan iade taleplerini, Seller Central'daki İade Yönetimi sayfasında (Siparişler > İade Yönetimi) bulunan "Otomatik onaylı" işaretinden tespit edebilirsiniz.
Amazon'un iade politikasına uygun olmayan iade talepleri, otomatik olarak onaylanmaz. Ayrıca, bazı kategorilerin ve alt kategorilerin otomatik iade onayından muaf tutulduğunu ve bu kategorilerdeki ürünlere ilişkin iade taleplerinin manuel inceleme için size gönderileceğini unutmayın. Buna aşağıdakiler dahildir:
Manuel inceleme gerektiren iade taleplerine mutlaka 24 saat içinde yanıt verin. Bu tür iade taleplerini manuel olarak inceleme ve işleme hakkında daha fazla bilgi için bkz. İade taleplerini işleme koyma.
İadeleri izlemek için İade Yönetimi sayfasındaki sekmelerde gidin veya bir İade raporu indirin (Siparişler > İade Yönetimi > Raporları görüntüle). Ayrıca, alıcı bir iade talebi oluşturduğunda Amazon size e-posta gönderir.
2. adım: iade kargo etiketleri
Bir alıcının iade talebi onaylandığında ona ücretsiz iade teslimatı seçeneği sunmanız gerekir. Türkiye yasalarına ve Amazon politikalarına göre, tüm satıcılar iade teslimat masraflarından sorumludur.
İade talebi onaylandığında Amazon, alıcıya üzerinde iade adresiniz olan bir iade kargo etiketi gönderir. Varsayılan olarak, bu etiket ön ödemeli değildir ve posta bedelini alıcının ödemesi gerekir. Bununla birlikte, Ön Ödemeli İade Etiketi Programı'na kaydolarak veya özel bir ön ödemeli etiket yükleyerek alıcıya ön ödemeli bir iade etiketi de sunabilirsiniz. Özel etiket yükleme hakkında daha fazla bilgi için bkz. Ön ödemeli iade etiketi yükleme ve Ön ödemeli iade etiketi gereklilikleri.
İade etiketlerinde iade adresiniz bulunacağından, bu adres bilgisinin güncel olması önemlidir. Varsayılan iade adresinizi güncellemek için Varsayılan iade adresinizi belirleme sayfasında açıklandığı gibi İade adresi ayarları bölümüne gidin. İade adresi ayarları bölümünde yurt içi iade adresi yoksa iade kargosu etiketinde işletme adresinizin bulunacağını unutmayın.
3. adım: para iadesi yapma
Para iadesini, ürün iadesini teslim aldıktan sonraki 2 iş günü içinde yapmalısınız.
Siparişlerin para iadesini yapma hakkında daha fazla bilgi için bkz. Siparişlerin para iadesini yapma. Ürünün durumunu değerlendirebilmeniz için, para iadesi yapmadan önce iade edilen ürünü alana kadar beklemenizi öneririz. Sipariş tutarlarını iade etmenin yanı sıra veya bunun yerine bir telafi sunmak istiyorsanız bkz. Telafi sunma.
Satış yaptığınız ülkenin dışında bulunuyorsanız aşağıdakilerden birini yapmanız gerekir: