Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

İade yönetimi

Alıcılara tutarlı bir deneyim sunmak için Amazon İade Politikaları bölümünde belirtilen gereklilikleri sağlamanız veya bunların ötesine geçmeniz gerekir.

İade süreci

1. adım: İade onayı

Amazon, operasyonel verimlilik ve tutarlı bir müşteri deneyimi sağlamak için, Amazon İade Politikası kapsamına giren tüm iade taleplerini otomatik olarak onaylayacaktır. Otomatik olarak onaylanan iade taleplerini Seller Central'daki İade yönetimi sayfasında (Siparişler > İade yönetimi) bulunan Otomatik olarak onaylandı işaretinden tespit edebilirsiniz.

Amazon'un İade Politikası'na uygun olmayan iade talepleri, otomatik olarak onaylanmaz. Ayrıca, bazı kategorilerin ve alt kategorilerin otomatik iade onayından muaf tutulduğunu ve bu kategorilerdeki ürünlere ilişkin iade taleplerinin manuel inceleme ve onay için size gönderileceğini unutmayın. Buna aşağıdakiler dahildir:

  • Amazon Handmade
  • Amazon Custom
  • Amazon tarafından "tehlikeli mallar" olarak sınıflandırılan ürünler
  • Profesyonel Tıbbi Malzemeler ve Profesyonel Dişçilik Malzemeleri
  • Gıda Ürünleri ve Şarap
  • Video, Video Oyunları, Yazılım ve DVD
  • Çiçekler, Buketler ve Kesme Çiçekler
  • Amazon tarafından "hijyenik" olarak sınıflandırılan Bebek, Kişisel Bakım ve Kozmetik, Sağlık ve Kişisel Bakım, Kişisel Bakım Cihazları kategorilerindeki ürünler

Not: Muafiyetlerde, ürününüzün liste kaydını oluştururken Amazon'a sağladığınız bilgiler temel alınır. Ürün bilgilerinizin her zaman doğru ve eksiksiz olduğundan emin olun.

Manuel onay gerektiren iade taleplerine 24 saat içinde yanıt verin. Bu tür iade taleplerini manuel olarak inceleme ve işleme hakkında daha fazla bilgi için İade taleplerini işleme koyma bölümüne bakın.

İadeleri takip etmek için İade yönetimi bölümüne gidin veya bir İade raporu indirin. İade raporu indirmek için Siparişler > İade yönetimi > Raporları görüntüle bölümüne gidin. Ayrıca, alıcı iade talebi oluşturduğunda Amazon size e-posta gönderir.

2. adım: İade kargo etiketleri

Bir alıcının iade talebi onaylandığında ona ücretsiz iade teslimatı sunmanız gerekir. Türkiye yasalarına ve Amazon politikalarına göre, tüm satıcılar iade teslimat masraflarından sorumludur.

İade ayarlarınızda, üç iade etiketi seçeneğinden birini seçebilirsiniz:

  1. Ödenmemiş iade etiketi: İade talebi onaylandığında Amazon, alıcıya üzerinde iade adresiniz olan ödenmemiş bir iade kargo etiketi gönderir. Varsayılan olarak, bu iade etiketi ön ödemeli değildir ve seçtiği taşıyıcı firmaya ait posta bedelini alıcının ödemesi gerekir.
  2. Satıcı ön ödemeli iade etiketi: Seçtiğiniz taşıyıcı firmadan satıcı ön ödemeli bir etiket yükleyebilirsiniz. İade ayarlarınızda "satıcı ön ödemeli etiket" seçeneğini seçtiyseniz ancak etiket yüklemediyseniz Amazon alıcıya, ödenmemiş bir iade etiketi sağlar. Etiket yükleme hakkında daha fazla bilgi için Ön ödemeli iade etiketi yükleme ve Ön ödemeli iade etiketi gereklilikleri sayfalarına bakın.
  3. Ön Ödemeli İade Etiketi programı: İade talebi onaylandığında Amazon, alıcıya üzerinde iade adresiniz olan ön ödemeli bir iade kargo etiketi gönderir. Daha fazla bilgi için Satıcıdan Gönderim siparişleri için ön ödemeli iadeler sayfasına gidin.

İade etiketlerinde iade adresiniz bulunacağından, bu adresin güncel olması önemlidir. Varsayılan iade adresinizi nasıl yöneteceğinize dair daha fazla bilgi için Birden çok iade adresi sayfasına gidin. "İade adresi ayarları" sayfasında yurt içi iade adresi yoksa iade kargosu etiketinde işletme adresiniz yer alır.

3. adım: Para iadesi yapma

Para iadesini, ürün iadesini teslim aldıktan sonraki 2 iş günü içinde yapmanız gerekir. Para iadesi ile ilgili bir işlem yapmazsanız Amazon, sizin adınıza müşteriye para iadesi yapabilir ve bu tutarı satıcı hesabınızdan tahsil edebilir.

Siparişlerin para iadesini yapma hakkında daha fazla bilgi için Para iadesi yapmadan önce dikkate alınması gereken noktalar sayfasına gidin. Ürünün durumunu değerlendirebilmeniz için, para iadesi yapmadan önce iade edilen ürünü alana kadar beklemenizi öneririz. Sipariş tutarlarını iade etmenin yanı sıra veya bunun yerine bir telafi sunmak istiyorsanız Telafi sunma sayfasına bakın.

Uluslararası iadeler

Satış yaptığınız ülkenin dışında bulunuyorsanız aşağıdakilerden birini yapmanız gerekir:

  • Alıcılara, iade kargosu ücretini ödemiş olduğunuz bir satıcı ön ödemeli iade etiketi sunun. Bu, alıcının para iadesinden düşülmez.
  • Ürünün iadesini talep etmeden para iadesi teklif edin. Manuel işlemleri azaltmak için ürün iadesiz çözümleri otomatik hale getirebilirsiniz. Daha fazla bilgi için Ürün iadesiz para iadeleri sayfasına gidin.
  • Amazon.com.tr sitesinde satış için alıcılara Türkiye sınırları içinde bir iade adresi sağlayın. Türkiye'de bulunan bir iade adresi vermek istiyorsanız ancak Türkiye dışındaysanız Hizmet Sağlayıcısı Ağı'ndaki uluslararası bir iade sağlayıcısı size yardımcı olabilir.
Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates