Alıcılara tutarlı bir deneyim sunmak için Amazon İade Politikaları bölümünde belirtilen gereklilikleri sağlamanız veya bunların ötesine geçmeniz gerekir.
1. adım: İade onayı
Amazon, operasyonel verimlilik ve tutarlı bir müşteri deneyimi sağlamak için, Amazon İade Politikası kapsamına giren tüm iade taleplerini otomatik olarak onaylayacaktır. Otomatik olarak onaylanan iade taleplerini Seller Central'daki İade yönetimi sayfasında (Siparişler > İade yönetimi) bulunan Otomatik olarak onaylandı işaretinden tespit edebilirsiniz.
Amazon'un İade Politikası'na uygun olmayan iade talepleri, otomatik olarak onaylanmaz. Ayrıca, bazı kategorilerin ve alt kategorilerin otomatik iade onayından muaf tutulduğunu ve bu kategorilerdeki ürünlere ilişkin iade taleplerinin manuel inceleme ve onay için size gönderileceğini unutmayın. Buna aşağıdakiler dahildir:
Manuel onay gerektiren iade taleplerine 24 saat içinde yanıt verin. Bu tür iade taleplerini manuel olarak inceleme ve işleme hakkında daha fazla bilgi için İade taleplerini işleme koyma bölümüne bakın.
İadeleri takip etmek için İade yönetimi bölümüne gidin veya bir İade raporu indirin. İade raporu indirmek için Siparişler > İade yönetimi > Raporları görüntüle bölümüne gidin. Ayrıca, alıcı iade talebi oluşturduğunda Amazon size e-posta gönderir.
2. adım: İade kargo etiketleri
Bir alıcının iade talebi onaylandığında ona ücretsiz iade teslimatı sunmanız gerekir. Türkiye yasalarına ve Amazon politikalarına göre, tüm satıcılar iade teslimat masraflarından sorumludur.
İade ayarlarınızda, üç iade etiketi seçeneğinden birini seçebilirsiniz:
İade etiketlerinde iade adresiniz bulunacağından, bu adresin güncel olması önemlidir. Varsayılan iade adresinizi nasıl yöneteceğinize dair daha fazla bilgi için Birden çok iade adresi sayfasına gidin. "İade adresi ayarları" sayfasında yurt içi iade adresi yoksa iade kargosu etiketinde işletme adresiniz yer alır.
3. adım: Para iadesi yapma
Para iadesini, ürün iadesini teslim aldıktan sonraki 2 iş günü içinde yapmanız gerekir. Para iadesi ile ilgili bir işlem yapmazsanız Amazon, sizin adınıza müşteriye para iadesi yapabilir ve bu tutarı satıcı hesabınızdan tahsil edebilir.
Siparişlerin para iadesini yapma hakkında daha fazla bilgi için Para iadesi yapmadan önce dikkate alınması gereken noktalar sayfasına gidin. Ürünün durumunu değerlendirebilmeniz için, para iadesi yapmadan önce iade edilen ürünü alana kadar beklemenizi öneririz. Sipariş tutarlarını iade etmenin yanı sıra veya bunun yerine bir telafi sunmak istiyorsanız Telafi sunma sayfasına bakın.
Satış yaptığınız ülkenin dışında bulunuyorsanız aşağıdakilerden birini yapmanız gerekir: