İade ayarları sayfası, satış yaptığınız her mağaza için ayarlarınızı düzenlemenizi sağlar.
Mağaza: Ayarlarını düzenlemek istediğiniz mağazayı "mağaza" sütununda bulabilirsiniz.
İade onayı: Amazon, Amazon İade Politikası'na uygun olan iade taleplerini otomatik olarak onaylar. İstisnalar için İade yönetimi bölümüne gidin. Otomatik iade onayının zorunlu olmadığı mağazalar için, gelen iade taleplerini manuel olarak inceleyip onaylayabilirsiniz.
Amazon ön ödemeli iade etiketleri:
Birleşik Krallık'ta olduğu gibi, varsayılan iade adresi olan tüm satıcılar için Amazon ön ödemeli iade etiketlerinin zorunlu olduğu mağazalarda, Amazon bu satıcıları Ön Ödemeli İade Etiketi programına otomatik olarak kaydeder. Amazon Ön Ödemeli İade Etiketi programına kaydolmanın zorunlu olmadığı mağazalar için aşağıdaki seçenekleri görürsünüz:
Amazon Ön Ödemeli İade Etiketi programının henüz kullanılabilir olmadığı mağazalarda Kaydet düğmesi gri renkte gösterilir.
Etiket türü: Amazon Ön Ödemeli İade Etiketi programına kaydolduysanız etiket türünüz Amazon ön ödemeli olarak ayarlanır. Amazon Ön Ödemeli İade Etiketi programına kayıtlı değilseniz aşağıdaki seçenekleriniz şunlardır:
Ürün iade onayı (RMA):
Aşağıdaki seçeneklerden birini seçerek RMA numarasını kimin sağlayacağını belirleyebilirsiniz:
Muaf ürün etiketleri:
Ön Ödemeli İade Etiketi programının dışında tutulan SKU muafiyeti iadeleri için, ücreti satıcı tarafından ödenen bir etiket yüklemeyi veya Amazon'un sizin adınıza ücreti ödenmemiş bir etiket düzenlemesini tercih edebilirsiniz.
İade talimatları:
İade talimatları, iade talebi oluşturulurken müşteriye gösterilir. Müşteriye göndermek istediğiniz mesajı oluşturmak için Talimatları yazmak için buraya tıklayın seçeneğine tıklayın. Bu talimatlara bazı örnekler:
Parayı iade edip veya ürün değişimi yapıp ilk ürünün alıcıda kalmasına izin verdiğinizde ürün iadesiz bir çözüm uygulamış olursunuz. Ürün iadesiz çözüm özelliğinin kullanılabildiği mağazalarda, iade ayarlarınız üzerinden otomatik olarak ürün iadesiz bir çözüm sunabilir veya belirli bir iade yöntemi için mesajlaşma üzerinden alıcıyla iletişime geçebilirsiniz.
Daha fazla bilgi için Ürün iadesiz çözüm sayfasına gidin.
Varsayılan iade adresiniz tüm iadelerde kullanılır ve ilgili mağazaya ilişkin iade taleplerinde iade etiketinin üzerine yazdırılır. "İade adreslerini yönet" sekmesinde, satış yaptığınız mağazaların her biri için ayrı bir iade adresi ekleyebilirsiniz.
Varsayılan iade adresinizi belirleme:
"İade programı ayarları" sekmesinde, satış yaptığınız mağazalarda kullanılabilen iade programlarını inceleyebilir ve yönetebilirsiniz.
"İade şablonları yönetimi" üzerine tıklayarak, seçtiğiniz şablonu indirip düzenlenmiş şablonu işlenmek üzere yükleyebilir veya yüklenen şablonlara ait durum raporunu indirebilirsiniz.