Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

İade tercihlerinizi belirleme

İade ayarları sayfası, satış yaptığınız her mağaza için ayarlarınızı düzenlemenizi sağlar.

Genel ayarlar

Mağaza: Ayarlarını düzenlemek istediğiniz mağazayı "mağaza" sütununda bulabilirsiniz.

İade onayı: Amazon, Amazon İade Politikası'na uygun olan iade taleplerini otomatik olarak onaylar. İstisnalar için İade yönetimi bölümüne gidin. Otomatik iade onayının zorunlu olmadığı mağazalar için, gelen iade taleplerini manuel olarak inceleyip onaylayabilirsiniz.

  • Politika kapsamında (Amazon): Amazon, Amazon politikasına uygun olan tüm iade taleplerini, muaf kategorilerdeki ürünler hariç olmak üzere, otomatik olarak onaylar.
  • Manuel (satıcı): Tüm iade taleplerini manuel olarak onaylarsınız.

Amazon ön ödemeli iade etiketleri:

Birleşik Krallık'ta olduğu gibi, varsayılan iade adresi olan tüm satıcılar için Amazon ön ödemeli iade etiketlerinin zorunlu olduğu mağazalarda, Amazon bu satıcıları Ön Ödemeli İade Etiketi programına otomatik olarak kaydeder. Amazon Ön Ödemeli İade Etiketi programına kaydolmanın zorunlu olmadığı mağazalar için aşağıdaki seçenekleri görürsünüz:

  • Kayıtlı: Amazon Ön Ödemeli İade Etiketi programına kayıtlıysanız Kayıtlı ifadesini görürsünüz.
  • Kaydol: Amazon Ön Ödemeli İade Etiketi programının kullanılabilir olduğu ancak bu programa şu anda kayıtlı olmadığınız mağazalarda programa katılabilirsiniz. Katılmak için Kaydol seçeneğine tıklayın.

Amazon Ön Ödemeli İade Etiketi programının henüz kullanılabilir olmadığı mağazalarda Kaydet düğmesi gri renkte gösterilir.

Etiket türü: Amazon Ön Ödemeli İade Etiketi programına kaydolduysanız etiket türünüz Amazon ön ödemeli olarak ayarlanır. Amazon Ön Ödemeli İade Etiketi programına kayıtlı değilseniz aşağıdaki seçenekleriniz şunlardır:

  • Satıcı ön ödemeli: Satıcı ön ödemeli bir iade etiketi sağlayın.
  • Ücreti ödenmemiş etiket: Amazon tarafından ücreti ödenmemiş bir kargo etiketi sağlanır.
Not: Alıcıların satıcı ön ödemeli iade etiketlerini iade iş akışında görebilmeleri için bu etiketleri ilgili iade taleplerine yüklemenizi öneririz.

Ürün iade onayı (RMA):

Aşağıdaki seçeneklerden birini seçerek RMA numarasını kimin sağlayacağını belirleyebilirsiniz:

  • Amazon: Ürün iade onayı numarasını Amazon oluşturur.
  • Satıcı: Ürün iade onayı numarasını siz sağlarsınız.

Muaf ürün etiketleri:

Ön Ödemeli İade Etiketi programının dışında tutulan SKU muafiyeti iadeleri için, ücreti satıcı tarafından ödenen bir etiket yüklemeyi veya Amazon'un sizin adınıza ücreti ödenmemiş bir etiket düzenlemesini tercih edebilirsiniz.

  • Satıcı ön ödemeli: Ön Ödemeli İade Etiketi programından muaf olan ürünler için alıcılara ön ödemeli bir iade etiketi sunarsınız.
  • Ücreti ödenmemiş etiket: Amazon, Ön Ödemeli İade Etiketi programından muaf olan ürünler için ödemesiz bir kargo etiketi sağlar. Bu etiketi kullanan müşteriler, kargo bedelini ödemelidir.

İade talimatları:

İade talimatları, iade talebi oluşturulurken müşteriye gösterilir. Müşteriye göndermek istediğiniz mesajı oluşturmak için Talimatları yazmak için buraya tıklayın seçeneğine tıklayın. Bu talimatlara bazı örnekler:

  • İade etmeden önce cihazdaki kişisel bilgilerinizi silmeyi unutmayın.
  • Ürünün tüm bileşenlerini gönderdiğinizden emin olun.
  • Ürünle ilgili sorun yaşıyorsanız ve iade etmek yerine ürün desteği almak istiyorsanız bize ulaşın.

Çözümler

Parayı iade edip veya ürün değişimi yapıp ilk ürünün alıcıda kalmasına izin verdiğinizde ürün iadesiz bir çözüm uygulamış olursunuz. Ürün iadesiz çözüm özelliğinin kullanılabildiği mağazalarda, iade ayarlarınız üzerinden otomatik olarak ürün iadesiz bir çözüm sunabilir veya belirli bir iade yöntemi için mesajlaşma üzerinden alıcıyla iletişime geçebilirsiniz.

Daha fazla bilgi için Ürün iadesiz çözüm sayfasına gidin.

İade adreslerini yönetme

Varsayılan iade adresiniz tüm iadelerde kullanılır ve ilgili mağazaya ilişkin iade taleplerinde iade etiketinin üzerine yazdırılır. "İade adreslerini yönet" sekmesinde, satış yaptığınız mağazaların her biri için ayrı bir iade adresi ekleyebilirsiniz.

Varsayılan iade adresinizi belirleme:


  1. İade ayarları sayfasında İade adreslerini yönet sekmesine tıklayın. Satış yaptığınız her mağaza için varsayılan iade adreslerinin tümünü burada görebilirsiniz.
  2. Varsayılan iade adresinizi ayarlamak veya değiştirmek için, düzenlemek istediğiniz mağazanın kalem simgesine tıklayın.
  3. Açılır menüden, kullanmak istediğiniz varsayılan iade adresini seçin ve ardından Bu adresi kullan seçeneğine tıklayın.

İade programı ayarları

"İade programı ayarları" sekmesinde, satış yaptığınız mağazalarda kullanılabilen iade programlarını inceleyebilir ve yönetebilirsiniz.

İade şablonları yönetimi

"İade şablonları yönetimi" üzerine tıklayarak, seçtiğiniz şablonu indirip düzenlenmiş şablonu işlenmek üzere yükleyebilir veya yüklenen şablonlara ait durum raporunu indirebilirsiniz.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates