Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Amazon'da Satış için Gerekli Bilgiler

Genel

1. Amazon’da Satış nedir?

Amazon'da Satış, satıcıların ürünlerini ve envanterini Amazon’da satmalarını sağlayan bir programdır.

2. Amazon’da kimler satış yapabilir?

Geçerli bir mersis numarası, Türkiye vergi numarası, e-posta hesabı, banka hesabı ve kredi kartı kullanan herhangi bir şirket Amazon’da satış yapabilir. Şahıs şirketi sahiplerinin T.C. kimlik numaralarının yanı sıra vergi levhalarında yazan şirket vergi numaralarını da bildirmeleri gerekmektedir.

Kredi kartı, Satıcı hesap bakiyeniz yeterli olmadığında Amazon satış ücretlerini tahsil etmek için kullanılır.

3. Amazon.com.tr'de hangi ürünleri satabilirim?

Amazon.com.tr’de aşağıdaki kategorilere ait ürünleri satabilirsiniz: Bilgisayar, Bebek Ürünleri, Elektronik Ürünler ve Aksesuarlar, Ev ve Mutfak Ürünleri, Ev Eğlence Sistemleri, Yapı Market Ürünleri, Fotoğraf Makinesi ve Fotoğrafçılık Ürünleri, Kitap, Kişisel Bakım Aletleri, Sağlık ve Kişisel Bakım Ürünleri, Güzellik Ürünleri, Ofis Ürünleri, Oyun Konsolları ve Video Oyunları, Oyuncak ve Çocuk Oyunları, Spor ve Outdoor Ürünleri, Telefon ve Telefon Aksesuarları, Gıda Ürünleri.

Bebek Ürünleri, Kişisel Bakım Aletleri ve Oyuncak ve Çocuk Oyunları kategorilerinde kalite standartlarının sağlanması, müşteri memnuniyetinin artması ve müşteri güvenliği için bazı ürünlerin satışına başlamadan önce onay almanız gerekebilir.

Kayıt ve Hesap Açma

4. Amazon’da satıcı hesabı açmak için neye ihtiyacım var?

Hesap açmak için aşağıdaki bilgileri bizimle paylaşmalısınız:

  1. Kredi Kartı

    Geçerli ve kullanım süresi dolmamış bir kredi kartı.

  2. Telefon Numarası

    Ülke koduyla birlikte, geçerli bir telefon numarası

  3. Firma Kayıt Bilgileri
    • İşletme bilgisi: işletme türü, mersis numarası ve şirket vergi numarası
    • Adres: kayıtlı iş adresi bilgisi
  4. Birincil İrtibat Kişisi Bilgileri

    Birincil irtibat kişisi, hesap sahibinin kendisi (kayıtlı satıcı) veya şirket içinde hesap sahibinin adına Amazon'da satıştan sorumlu kişidir. Bu kişi; hesap sahibinin adına kayıt bilgilerini sağlar, ödemeler ve iadeler gibi işlemleri başlatır ve bu kişinin, Amazon hesabına erişimi vardır. Birincil irtibat kişisinin yaptığı işlemler, hesap sahibince yapılmış sayılır.

    Sağlamanız gerekenler:

    • Kimlik bilgileriniz (geçerli bir pasaport veya kimlik belgesi kullanabilirsiniz)
    • Doğum tarihiniz ve doğum yeriniz
    • Cep telefonu numaranız
  5. Banka Hesap Bilgileri

    Kayıt işlemini tamamlamak için banka hesap bilgilerinizi (TL hesabı) bizimle paylaşmalısınız. Bu hesap, satışlarınızdan elde ettiğiniz geliri almanız için kullanılır.

5. Ürünlerimi Amazon’a nasıl yükleyebilirim?

Ürünlerinizi listelemek için web tabanlı arayüzümüzü veya toplu listeleme araçlarımızı kullanabilirsiniz. Ürünlerinizin Amazon kataloğunda mevcut olup olmadığına bağlı olarak, sizden istenen bilgiler ve yükleme şekliniz değişir.

Ürünleriniz Amazon kataloğunda mevcutsa:

Web tabanlı arayüzümüzü kullanarak ürünlerinizi tek tek ve kolayca listeleyebilirsiniz. Sadece ürün fiyatını ve stok miktarını girmeniz yeterlidir. Bunun yerine, birden çok ürünü hızlı bir şekilde listelemenizi sağlayan toplu listeleme araçlarımızı kullanabilirsiniz. Çoklu ürün ekleme araçlarını kullanırken her ürün için EAN, ISBN veya UPC (EÜK) kodunu girmelisiniz.

Ürünleriniz Amazon kataloğunda mevcut değilse:

Ürünlerinizi listelemek için web tabanlı arayüzümüzü veya toplu listeleme araçlarımızı kullanabilirsiniz. Kataloğumuzda yer almayan ürünleri listelemek için her bir ürüne dair aşağıdaki bilgileri girmelisiniz:

  • EAN, UPC (EÜK) veya ISBN kodu
  • Ürün adı
  • Ürün tanımı
  • Ürün resmi
  • Fiyat
  • Stok bilgisi

Bazı ürün kategorilerinde ek bilgiler de girmeniz istenebilir.

Ücretlendirme

6. Amazon.com.tr’de satış yapmanın ücreti nedir?

Amazon.com.tr ücret yapısında iki ana bileşen vardır:

Aylık Abonelik Bedeli + Satış Komisyonu


  1. Aylık Abonelik Bedeli

    Satış Planı aylık abonelik bedeli 99 TL + KDV’dir. Satıcı olarak, Amazon'un e-ticaret teknolojisinin avantajlarından yararlanırsınız.

    Hesabınızı hemen oluşturun ve aylık 99 TL + KDV olan abonelik bedelini ödemeyin.

    Bu promosyon, mevcut ve yeni satıcılar içindir ve sınırlı bir süre boyunca geçerlidir. Amazon, 3 ay önceden bildirmek koşuluyla promosyonu değiştirme veya iptal etme hakkını gizli tutar.

  2. Satış Komisyonu

    Satıcılar, sattıkları her ürün için, kategoriye göre değişen oranlarda bir satış komisyonu öder (satış komisyonu, varsa KDV'ye tabidir).

    Satış komisyonu, toplam satış fiyatı üzerinden hesaplanan bir yüzdedir.

    Toplam satış fiyatı, müşteri tarafından ödenen toplam tutardır (ürün fiyatı, kargo ücreti, varsa hediye paketleme masrafları da dahil olmak üzere, müşteri tarafından ödenen toplam tutar).

7. Hesabımı kapatabilir miyim?

Evet. Hesap açmak için uzun vadeli taahhüt istemiyoruz. Hesabınızı istediğiniz zaman kapatabilirsiniz. Bunun için bizimle satıcı hesabınız üzerinden iletişime geçmeniz yeterlidir.

8. Ödememi nasıl alırım?

Amazon hesabınıza ilk ödeme, kayıt olduktan 14 gün sonra yapılır. Takip eden süreçte ödemelerinizi 14 günlük dönemler halinde alırsınız. Para, transfer gerçekleştikten sonra 5 iş günü içinde hesabınıza geçer.

Ödemenin gerçekleşmesi için:

  • Amazon satıcı hesabınızın bakiyesi sıfırın altında olmamalıdır. Komisyon oranları, işlem bedelleri, para iadeleri ve müşteri şikayetleri, hesabınızın durumunu etkileyebilir.
  • Satıcı hesabınızdaki banka bilgileri kısmı doldurulmuş olmalıdır.

9. Sattığım ürünler için kargo ücreti nedir?

Müşterilere mümkün olan en iyi deneyimi sunabilmek için Amazon’da standart kargo ücretsizdir. Satıcılar, müşterilerin siparişlerini standart kargo ile ücretsiz olarak tamamlar. Ekspres kargo hizmeti sunan satıcılar, bu hizmeti satın almak isteyen müşterilerden ek ücret tahsil edebilir.

Satıcılar, müşterilerin siparişlerini kendi anlaşmalı oldukları kargo şirketleriyle gönderir. Amazon’un satıcıların kargo şirketi tercihi üzerinde herhangi bir yönlendirmesi yoktur.

Hizmetler

10. Seller Central nedir?

Seller Central, Amazon hesabınızla ilgili her türlü işlemi yapabileceğiniz çevrimiçi arayüzdür. Seller Central’da; sattığınız ürünlerle ilgili bilgiler ekleyebilir, envanterinizi güncelleyebilir, siparişlerinizi ve ödemelerinizi yönetebilir ve satış performansınızı ölçebileceğiniz araçlara erişebilirsiniz.

11. Hesabımı nasıl yönetirim?

Hesabınızı yönetmek, evanterinizi güncellemek, ürün özellikleri eklemek, müşterilerle iletişime geçmek, siparişlerinizi ve ödemelerinizi takip etmek için Seller Central’ı kullanabilirsiniz.

12. Satış yaptığımda bunu nasıl öğrenirim?

Sipariş aldığınızda, Amazon size bir e-posta gönderir. Bekleyen siparişlerinizi Seller Central ana sayfasında da görebilirsiniz. Amazon’dan hangi durumlarda e-posta almak istediğinizi, hesap ayarları altındaki bildirim tercihleri alanında düzenleyebilirsiniz.

13. Siparişlerimi nasıl yönetirim?

Siparişlerinizi iki farklı şekilde yönetebilirsiniz. Web tabanlı arayüzü (Seller Central) kullanabilir veya müşteri ve sipariş bilgilerini içeren günlük sipariş raporunu bilgisayarınıza indirebilirsiniz. Dilerseniz Amazon Marketplace Web Service çözümlerini kullanarak kendi sipariş sistemlerinizle entegrasyon da sağlayabilirsiniz.

14. Dolandırıcılıktan korunma hizmeti sunuyor musunuz?

Evet. Amazon ödeme dolandırıcılığından koruma hizmeti, hileli siparişlerin engellenmesini sağlar.

15. A’dan Z’ye Garanti programı nedir?

A’dan Z’ye Garanti, müşterinin ürünü hiç teslim almadığı veya verdiği siparişten farklı bir ürün gönderildiği durumları çözümlemek için tasarlanmıştır. Bir sorun yaşandığında, müşterilerden öncelikle satıcıyla iletişime geçmelerini istiyoruz. Eğer satıcı problemi çözemezse, müşteri A’dan Z’ye Garanti talebi açabilir. Amazon.com.tr böyle bir talep aldığında, satıcıya talebin detaylarını içeren bir e-posta göndererek sipariş ve tedarik ile ilgili bilgileri paylaşmasını ister. Ardından, Amazon.com.tr bu talebin ne şekilde çözümleneceğini belirler. Bazı durumlarda satıcının üstleneceği şekilde müşteriye para iadesi de gerçekleştirilebilir.

16. Satın Alma Kutusu nedir?

Satın Alma Kutusu, ürün detay sayfasında yer alır. Müşteriler, Satın Alma Kutusu’nu kullanarak sepete ürün ekler ve satın alma sürecini başlatır. Amazon’un en önemli özelliklerinden birisi, bir ürünün farklı satıcılar tarafından aynı ürün sayfasında satılabilmesidir. Eğer bir ürün birden fazla satıcı tarafından satılıyorsa, satıcılar Satın Alma Kutusu’nda yer alabilmek için birbiriyle rekabet eder.

Satıcının Satın Alma Kutusu için rekabete girebilmesi, satıcının performansına dayalı kriterlerle belirlenir. Satın Alma Kutusu’nu kazanabilmek için satıcının sürekli yüksek müşteri memnuniyeti sağlaması gerekmektedir. Satın Alma Kutusu kriterlerini sağlayan ancak Satın Alma Kutusu’nu kazanamayan ürünler, “Diğer Teklifler” bölümünde yer alır.

Amazon, ürününüzün Satın Alma Kutusu’nu kazanacağını veya “Diğer Teklifler” bölümünde yer alacağını hiçbir zaman garanti etmez.

17. Müşteriler ürünlere yorum yazabilir mi ve bu yorumlar benim için neden önemli?

Evet, müşteriler ürünlere yorum yazabilir. Olumlu yorum sayısı, Amazon’daki başarınızda büyük rol oynar.

  • Yüksek olumlu yorum sayısı, müşterilerin satıcıya olan güvenini artırır. Satıcı ve ürün yorumları, ürün detay sayfasında görünür ve müşterilerin ilk baktığı bilgiler arasındadır.
  • Müşteriler, yüksek puanlı satıcılardan ürün satın almayı daha fazla tercih eder.
  • Yüksek puan, satıcı performansınızı belirlemenizde ve Satın Alma Kutusu’nu kazanmanızda önemli bir kriterdir.

18. Amazon.com.tr’de hangi ödeme yöntemleri kullanılabilir?

Müşteriler, Amazon.com.tr’de sadece kredi kartı ve banka kartı ile alışveriş yapabilir. Bazı ürünler için taksitle satın alma seçeneği de mevcuttur. Kapıda ödeme gibi farklı ödeme yöntemleri ile alışveriş yapılamaz.

19. Amazon’da Satış hakkında hâlâ sorularınız mı var?

O halde bize ulaşın. Ekibimiz, sizinle en kısa sürede iletişime geçecektir.

Bilgilerinizi Amazon'a İletme

Amazon, satıcılardan kendileri ve işletmeleriyle ilgili bilgi sağlamalarını talep eder. Böylece satıcılar, Amazon'da satış yapmaya başlayabilir ya da devam edebilir ve Amazon'da gerçekleştirdikleri işlemlerin gelirini alabilirler.

Gerekli bilgileri sağlamak için hesabınıza ait e-posta adresini ve parolayı kullanarak Seller Central sayfasında oturum açın. Bilgileri sağlamak için Ayarlar sekmesini seçin, ardından Hesap Bilgisi üzerine tıklayın. Satıcı Hesap Bilgisi sayfanızda kırmızı ile vurgulanan her bölüme tıklayın. Bu bilgiler, Amazon'da Satış ödeme hesabınızı açmak için kullanılır. Ek bilgi gerekirse sizinle iletişime geçeriz.

Amazon, hakkınızdaki bilgilerin nasıl kullanıldığını ve paylaşıldığını önemsediğinizi bilir. Bize olan güveninize önem verdiğimiz için bu konuda son derece hassas ve dikkatli olacağımızdan emin olabilirsiniz. Amazon.com.tr Gizlilik Bildirimi de bunu yansıtmaktadır.

Satıcı Desteği ile iletişime geçerek işlem boyunca istediğiniz zaman yardım alabilirsiniz. Sık sorulan soruların yanıtlarına aşağıda göz atabilirsiniz.

Gerekli Belgeler

İşletme sözleşmelerini kabul etmek istemiyorsam ne olur?

Amazon Services İş Çözümleri Sözleşmesi'ni kabul etmek, hizmete kaydolmak için şarttır. Bu şartları kabul etmezseniz Amazon'da Satış hesabınızı oluşturamazsınız, bu da Amazon TR pazar yerindeki satış yetkilerinizin kaldırılmasıyla sonuçlanır.

Bilgi Toplama

Hangi bilgileri sağlamam gerekir?

Aşağıdaki belgeleri sağlamanız istenebilir:

  • Geçerli pasaport
  • T.C. nüfus cüzdanı

Banka hesap numarası, kimlik bilgileri ve vergi kayıt numarası (varsa) gibi bazı bilgiler gereklidir. Bu bilgileri sağlamak için Seller Central sayfasının sağ üst kısmındaki Hesap Bilgisi seçeneğine tıklayın. Ardından, kırmızı ile vurgulanan her bölümde Düzenle seçeneğine tıklayın. Bu bilgileri girerken, bilgilerin Amazon'a ilettiğiniz resmî belgelerdeki verilerle tam olarak eşleştiğinden emin olun.

Bu bilgileri nasıl sağlarım?

İstenilen bilgileri sağlamak için Seller Central hesabınızın Ayarlar sekmesine gidin ve ardından Hesap Bilgisi seçeneğine tıklayın. Satıcı Hesap Bilgisi sayfasında kırmızı ile vurgulanan her bölüme tıklayın. Tüm adresler Latin harfleriyle girilmelidir.

Bir defada birden fazla belge nasıl yükleyebilirim?

Bazen sizden birkaç belge isteyebiliriz ve bu sayı Seller Central'da belgeleri yüklemeniz için mevcut olan alan sayısından daha fazla olabilir. Bu durumda, belgeleri tek bir belgede birleştirmeniz ve kontrol edilmek üzere Seller Central'a yüklemeniz gerekir. Bunun için, aşağıda açıklanan iki yöntemden birini uygulamanızı öneririz:

  1. Taranan görselleri bir Microsoft Word belgesinde birleştirip bir PDF belgesi oluşturabilirsiniz. Bunu yapmanın en kolay yolu, aşağıda açıklandığı gibi Word belgesine JPEG görüntülerini eklemek ve ardından dosyayı kaydederek PDF belgesini oluşturmaktır:
    • Microsoft Word'ün üst kısmındaki araç çubuğunda Ekle seçeneğine tıklayın.
    • Resimler sekmesine tıklayın ve belgeye eklemek istediğiniz dosyayı bulun.
    • Belgeye eklemek istediğiniz tüm görseller için yukarıdaki adımları tekrarlayın.
    • Tüm görsellerin ayrı sayfalarda olduğundan emin olun.
    • Dosya sekmesine tıklayın ve Farklı Kaydet seçeneğinden kaydedilecek belge türünü "PDF" olarak seçin.
  2. PDF oluşturmak için Adobe Acrobat'ı da kullanabilirsiniz.

Bunun yerine, belgeleri tararken bir PDF belgesi oluşturmayı seçebilir ve sayfaları tarayarak tek bir belgede toplayabilirsiniz.

Bilgilerimi güncellemem gerekirse ne olur?

Ayarlar sekmesinden Hesap Bilgisi seçeneğine tıklayın ve ardından Satıcı Hesap Bilgisi sayfasından güncellemek istediğiniz her bölüme tıklayın. Bilgileriniz zaten doğrulanmışsa veya doğrulama işlemi henüz başlamamışsa bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz. Tüm güncellemeler doğrulamaya tabidir. Doğrulama sonuçlarına bağlı olarak ek bilgi vermeniz istenebilir.

Bilgilerimi neden düzenleyemiyorum?

Bilgiler doğrulanırken güncelleme yapamazsınız.

Bilgilerimi kaydedip formu daha sonra tamamlayabilir miyim?

Evet. Güncelleme Sihirbazı sayesinde işlemin herhangi bir adımından veri girmeye devam edebilirsiniz. Bilgilerinizi girdikten sonra, her ekranda "Gönder" düğmesine tıklamayı unutmayın.

Seller Central'ı kullanmaya devam edebilirsiniz. Ancak bilgilerinizi belirtilen süre içinde girmezseniz satış yetkileriniz askıya alınır. İstenilen bilgiler paylaşıldıktan ve doğrulandıktan sonra yetkileriniz eski haline dönecektir.

Amazon'un ek bilgi istemesi durumunda nasıl bilgilendirilirim?

Ek bilgiye ihtiyacımız olduğunda kaydolurken kullanmış olduğunuz e-posta adresi ve Seller Central'daki bildirim alanı üzerinden bilgilendirilirsiniz.

Sunulan aracı kullanarak belgelerimi yükleyemezsem ne yapmam gerekir?

Satıcı Desteğine ulaşın.

Talep edilen belgelerden biri elimde bulunmuyor, ne yapmalıyım?

Talep edilen belgelerden biri veya birkaçı elinizde yoksa Satıcı Desteğine ulaşın. Bize ulaştığınızda, elinizde olmayan belgelerle ilgili ayrıntılı bilgi verin. Bu durumda, kabul edebileceğimiz alternatif belgelerle ilgili olarak sizinle iletişime geçeriz.

Bilgileri hangi dilde girmeliyim?

Bilgileri İngilizce veya yerel pazar yeri dilinde (Türkçe) sağlayabilirsiniz.

Diğer SSS'ler

Belgem Amazon'un desteklediği dillerden birinde değilse ne yapmam gerekir?

Amazon'un desteklediği dillerde (İngilizce, Almanca, Fransızca, İspanyolca, İtalyanca ve Türkçe) olmayan belgelerin yeminli tercümelerini ibraz etmeniz istenebilir.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates