Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

İade taleplerini işleme koyma

İade Yönetimi aracını kullanarak, size manuel inceleme için gönderilen iade talepleriyle ilgili çeşitli işlemler yapabilirsiniz.

Talebi onaylama

Talebi inceleyerek alıcının ürünü size iade etmesini onaylayın. İncelemek istediğiniz talepleri seçip İade Yönetimi sayfasının üst kısmındaki açılır menüden "Seçilen Tüm İadeleri Onayla" seçeneğini işaretleyerek birden fazla iade talebini aynı anda inceleyebilirsiniz.

Onay sürecinde, Amazon tarafından oluşturulan Ürün İade Onayı (RMA) numarasını kullanmanız veya kendinize ait özel bir RMA numarası girmeniz istenir. Alıcı, RMA numarasını hem RMA hem de Amazon tarafından oluşturulan iade etiketi üzerinde görür.

Bir iade adresi seçmeniz istenir. Önceden kaydedilen iade adreslerinizden birini kullanabilir veya yeni bir iade adresi ekleyebilirsiniz.

Not: Türkiye'de geçerli kanunlar uyarınca, alıcıya "ücretsiz" iade seçeneği sunmak zorundasınız. Bir taşıyıcı firma sözleşmeniz varsa, benzersiz müşteri kodunuzu ve taşıyıcı firmanın adını sağlayabilirsiniz. Aksi takdirde, bir taşıyıcı firmanın şube ofisine başvurarak özel bir ön ödemeli iade kodu satın alabilirsiniz. Alternatif olarak alıcıdan, iadeyi sizin ödeme yapacağınız (karşı ödemeli) bir taşıyıcı firma aracılığıyla göndermesini isteyebilirsiniz.

Talebi kapatma

Ürünün iadesini istemeden para iadesi yapmayı düşünüyorsanız veya iadeyi kabul etmemeye karar verdiyseniz iade talebini kapatın.

Talebi kapatma nedenini seçin ve alıcıya açıklama yapın. Amazon, alıcıya talep kapatıldıktan sonra kapatılma nedenini bildiren bir mesaj gönderir. İade talebini alıcı da kapatabilir. İade talebi alıcı tarafından kapatıldığında e-postayla bildirim alırsınız.

Alıcıları satıcılardan güvenle alışveriş yapmaya teşvik edebilmek için, iade sürecinde alıcılara kusursuz bir hizmet sunmanın önemli olduğuna inanıyoruz. Sizin veya alıcının ödeyeceği iade ücreti orijinal ürünün değerini aşıyorsa alıcıya ulaşmanızda fayda olabilir. Bu gibi durumlarda, orijinal ürünün alıcıda kalmasını ve tam para iadesi yapmayı teklif edebilirsiniz. Orijinal ürünün alıcıda kalmasını kabul etmiyorsanız ve orijinal ürünün fiyatına yakın ya da bu fiyatı aşan iade kargosu ücretlerinden alıcı sorumlu olacaksa, en azından alıcının kargo ücreti hakkında bilgisi olduğundan emin olmak için alıcıyla iletişime geçmenizi öneririz. Alıcıya daha iyi bir deneyim sunmak için ona mümkünse kredi, teşvik (indirimli kargo ücreti gibi) ya da her iki seçeneği birden teklif edin.

Para iadesi yapma

Para iadesini, ürün iadesini teslim aldıktan sonraki 2 iş günü içinde yapmanız gerektiğini unutmayın. Ürünün durumunu değerlendirebilmeniz için, para iadesi yapmadan önce iade edilen ürünü alana kadar beklemenizi öneririz.

Alıcıya ulaşma

Sorunu görüşmek ve bir çözüm bulmak için Alıcı-Satıcı Mesajlaşma Hizmeti aracılığıyla alıcıya bir mesaj gönderin.

Belli bir iade talebi hakkında daha fazla bilgi için iade talebindeki İade detaylarını ve sipariş geçmişini okuyun seçeneğine tıklayın.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates