Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

ASIN oluşturma politikası

ASIN oluşturmak için, Ürün Ekle aracımızda açıklanan adımları izleyin. Amazon kataloğunda yer alan bir ürünü satmak için, bir teklif oluşturarak bu ürünü mevcut ASIN ile eşleştirin. Ürününüz Amazon kataloğunda değilse ürün için yeni bir ASIN oluşturmanız gerekir.

Marka sahibi olmayanlar tarafından ASIN oluşturulması

Marka sahibiyle ilişkili olmayan satıcıların Marka Kaydı'na kayıtlı bir marka için yeni ASIN oluşturmasını, müşterilerin alışveriş deneyimini güvenceye almak adına sınırlandırmaktayız.

Aşağıdaki hata mesajıyla karşılaşıyorsanız bunun nedeni, marka sahibiyle ilişkili bulunmamanız ve dolayısıyla bu marka için yeni ASIN oluşturmanıza kısıtlama getirilmiş olmasıdır. Yeni ASIN'in markaya ait orijinal bir ürün olduğunu ve bu ürünün henüz bir ASIN'i olmadığını gösterebilirseniz, bu kısıtlamaya rağmen yeni ASIN oluşturma onayı talep edebilirsiniz. Gerekli olan tüm bilgileri ilk mesajınızda sağlarsanız, talebinizin incelenmesi daha çabuk tamamlanır.

Hata kodu Hata mesajı Talep edilen bilgiler
5461

Bu marka için yeni ASIN oluşturamazsınız. Ancak, bu markaya ait mevcut tüm ASIN'lere teklif ekleyebilirsiniz (liste kaydı sınırlamaları bulunabilir). Daha fazla bilgi için ASIN oluşturma politikamızı inceleyin.

Satmak istediğiniz ürünün Amazon kataloğunda bulunmadığını ve yeni bir ASIN olarak listelenmesi gerektiğini düşünüyorsanız Satış Ortağı Destek ekibine ulaşın ve 5461 kodlu hatayla karşılaştığınızı belirtin. Satış Ortağı Destek ekibine ulaşmadan önce ASIN Oluşturma Politikası'nı inceleyin ve ürününüzün katalogda listelenmediğinden emin olun.

Satış Ortağı Destek ekibi ile iletişime geçtiğinizde aşağıdaki bilgileri verin:

  • Ürün başlığı (renk, beden/büyüklük/kapasite, ölçü, model/parça numarası gibi tüm varyasyonlar dahil olmak üzere)
  • Marka
  • Üretici
  • Kategori
  • Açıklama
  • SKU
  • UPC/EAN/JAN (varsa)
  • Envanter dosyası işlem raporunun parti numarası (envanter dosyası şablonları kullanıyorsanız)
  • Ürünün gerçek görselleri (ürünün UPC'si, marka adı ve barkodu gözükecek şekilde; paketlenmiş, paketlenmemiş ve ürün kıyafetse katlanmamış halinin ön ve arka görselleri)

  • Ürün adı
  • Marka
  • Üretici
  • Kategori
  • Açıklama
  • SKU
  • UPC/EAN/JAN
  • Renk, beden/büyüklük/kapasite, ölçü, model/parça numarası gibi tüm varyasyonlar dahil olmak üzere ürün başlığı
  • Envanter dosyası işlem raporunun parti numarası
  • Aldığınız hata kodunun ekran görüntüsü
  • Ürünün görselleri (ürünün UPC'si, marka adı ve barkodu gözükecek şekilde; paketlenmiş, paketlenmemiş ve ürün kıyafetse katlanmamış halinin ön ve arka görselleri)

Ürün bilgilerini nerede bulabilirim?

Marka adı, UPC veya EAN/JAN ve parça numarası ya da model/stil numarası, ürününüzün satın alındığı üreticiden veya distribütörden alınmış bir sipariş emrinde ya da faturada bulunabilir. Bazı bilgiler doğrudan ürün ambalajında veya üreticiye ait katalogda ya da web sitesinde olabilir.

ASIN oluşturma sınırı

Müşterilerimizin alışveriş deneyimini korumak için, Amazon'da bir satış geçmişiniz oluşana kadar, bir hafta içerisinde oluşturabileceğiniz liste kayıtlarının (teklifler ve ASIN'ler) sayısını sınırlandırmaktayız. Satışlarınız arttıkça daha fazla liste kaydı oluşturabileceksiniz. Satışlarınızı kısa sürede artırmak için, satışa sunduğunuz ürünlere öncelik vermenizi öneririz.

Köklü bir satıcıysanız ve çok sayıda yeni liste kaydı oluşturduysanız, yeni liste kaydı oluşturma yetkinizi geçici olarak kaldırma hakkımızı saklı tutarız. Durumunuzu haftalık olarak yeniden değerlendiririz.

Liste kaydı oluşturma yetkinizin yanlışlıkla kaldırıldığını düşünüyorsanız Satış Ortağı Destek ekibine ulaşın.

Varyasyon politikası

Varyasyonlar, birbiriyle ilişkili ürün gruplarıdır. Alıcılar, iyi varyasyon ilişkisine sahip liste kayıtları sayesinde ürünleri, tek bir ürün detay sayfasında sunulan seçenekleri kullanarak beden/büyüklük/kapasite, renk özelliklerine veya diğer özelliklere göre karşılaştırıp seçebilir. Daha fazla bilgi için bkz. Varyasyon ilişkileri özeti.

Aşağıdaki yasaklı uygulamalar, ana ürün ASIN'inde veya ana ürün-alt ürün ilişkilerinde varyasyonların yanlış kullanımlarını gösterir. Bu uygulamalar, olumsuz müşteri deneyimine neden olur ve ASIN oluşturma veya satış yetkilerinizin geçici ya da kalıcı olarak kaldırılmasıyla sonuçlanabilir:

  • Ürünün detay sayfasını (ana ürün veya alt ürün), listelenen orijinal üründen temel olarak farklı hale gelecek şekilde değiştirmek
  • Ürün detay sayfasını ana ürünle alt ürün eşleşmeyecek şekilde değiştirmek
  • Ana ürünün gerçek varyasyonları olmayan yanlış alt ürünler eklemek. Bu durumlardan bazıları şunlardır:
    • Ana ürün ASIN'inden temel olarak farklı olan ürünler eklemek
    • Ana ürün ASIN'inden temel olarak farklı olan ürün görselleri ve/veya adları eklemek
    • Ana ürün ASIN'inin daha yeni sürümleri veya modelleri olan ürünler eklemek
  • Önceden var olan bir ana ürüne üretici tarafından oluşturulmamış çoklu paket varyasyonları eklemek
    • Doğrudan üretici tarafından satılmayan bir çoklu paket liste kaydı oluşturduysanız liste kaydınızı özdeş bir çoklu paket ürün detay sayfasıyla eşleştirmeniz gerekir. Özdeş bir çoklu paket detay sayfası yoksa kendi benzersiz UPC'si olan yeni bir ürün detay sayfası oluşturmanız gerekir.
    • Aynı üreticinin ürünlerinden iki veya daha fazlasını set haline getirerek çoklu paket alt ürünü eklemek. Örneğin, altılı paket oluşturmak için iki tane üçlü paketi set haline getirmek. Çoklu paket alt ürünleri üretici tarafından paketlenmiş olmalıdır. Müşteri aynı üründen iki adet veya daha fazla almak istiyorsa satın alırken bu adedi seçebilir.

Mükerrer ASIN oluşturma politikası

Ürün Amazon kataloğunda bulunduğu halde yeni ASIN oluşturmak yasaktır ve ASIN oluşturma veya satış yetkilerinizin geçici olarak askıya alınmasına ya da kalıcı olarak kaldırılmasına neden olabilir.

Ürünlerinizi Amazon kataloğunda var olan ürünlerle eşleştirmek, kusursuz müşteri deneyimine katkıda bulunur. Mükerrer liste kaydı oluşturmak yerine mevcut bir ürünle eşleştirmek, ilgili ürüne yönelik alıcı ilgisinden ve trafikten daha fazla yararlanmanızı sağlar.

Mükerrer kayıtlar nasıl oluşur?

Mükerrer kayıtlar, genellikle aşağıdakilerden biri veya daha fazlası meydana geldiğinde oluşur:

  • Sattığınız ürünü tanımlamak için yanlışlıkla ürününüze ait olmayan bir UPC, EAN, ISBN, ASIN veya JAN (mesela başka bir üründen) kullandığınızda
  • Bire bir aynı ürünlere farklı UPC'ler, EAN'ler, ISBN'ler veya JAN'ler tanımladığınızda. Örneğin:
    • Ürünü sattığınız her Amazon pazaryerinde ürüne yeni bir UPC veya EAN atadığınızda
    • Birden fazla dizüstü bilgisayarla uyumlu şarj cihazları gibi ürünlere farklı bir UPC veya EAN atadığınızda.
  • Bir Amazon Marka Kaydı satıcısı olarak ürünlerinizi satışa sunmak için alternatif bir ana özellik kullandığınızda. Aynı ürünü satışa sunmak üzere birden fazla ana özellik değeri kullanırsanız her ana özellik değeri için yeni bir ASIN oluşturulur.
  • Halihazırda ürün tanımlayıcısı olan bir ürün için ürün tanımlayıcı muafiyeti aldığınızda. Bu ürünü bir tanımlayıcı olmadan satışa sunmak, mükerrer kayıt oluşturur.

Mükerrer ASIN'ler oluşturmayı önlemek için ipuçları

Ürünleri satışa sunarken her zaman doğru UPC, EAN, ISBN, ASIN veya JAN kodunu kullandığınızdan emin olun. Kodlar, ürünlerinizi katalogdaki mevcut ürünlerle eşleştirmek için kullanılabilecek güvenilir verilerdir. Bir ürünü satışa sunarken yanlış UPC, EAN, ISBN, ASIN veya JAN kodunun kullanılması yasaktır. Bu durum, ASIN oluşturma haklarınızın askıya alınmasına veya kalıcı olarak kaldırılmasına neden olabilir. Daha fazla bilgi için Olası mükerrer öğeler, Amazon Marka Adı Politikası ve GTIN (UPC, EAN, JAN veya ISBN) numarası olmayan ürünleri listeleme sayfalarına gidin.

Markanızı Amazon'a kaydetme

Kendi ürünlerinizin marka sahibi veya üreticisiyseniz ve her ürünü model numarası ya da stil numarası gibi diğer özelliklerle benzersiz şekilde tanımlayabiliyorsanız, Amazon Marka Kaydı'na markanızı kaydetmeye uygun olabilir, böylece alternatif bir ürün tanımlayıcı kullanabilirsiniz.

Daha fazla bilgi için Amazon Marka Kaydı: Uygunluk ve Uygulama Süreci bölümüne gidin.

Marka veya SKU düzeyinde UPC muafiyeti talep etme

Satışa sunduğunuz ürünün bilinen bir UPC, EAN, ISBN, ASIN veya JAN kodu olmadığı onaylanmışsa ve benzersiz bir ürün satışa sunuyorsanız marka ya da SKU düzeyinde UPC muafiyeti talep edebilirsiniz. Uygunluk konusunda daha fazla bilgi için bkz. GTIN (UPC, EAN, JAN veya ISBN) numarası olmayan ürünleri listeleme.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates