Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

ASIN oluşturma politikası

ASIN oluşturmak için, Ürün Ekle aracımızda açıklanan adımları izleyin. Amazon kataloğunda yer alan bir ürünü satmak için, bir teklif oluşturarak bu ürünü mevcut ASIN ile eşleştirin. Ürününüz Amazon kataloğunda değilse ürün için tek bir yeni ASIN oluşturmanız gerekecektir.

Marka sahibi olmayanlar tarafından ASIN oluşturulması

Marka sahibiyle ilişkili olmayan satıcıların Marka Kaydı'na kayıtlı bir marka için yeni ASIN oluşturmasını, müşterilerin alışveriş deneyimini güvenceye almak adına sınırlandırmaktayız.

Aşağıdaki hata mesajıyla karşılaşıyorsanız bunun sebebi, marka sahibiyle ilişkili bulunmamanız ve dolayısıyla bu marka için yeni ASIN oluşturmanıza kısıtlama getirilmiş olmasıdır. Yeni ASIN'in markaya ait orijinal bir ürün olduğunu ve henüz bir ASIN'e sahip olmadığını göstermeniz halinde, bu kısıtlamaya rağmen onaylanmasını talep edebilirsiniz. Gerekli olan tüm bilgileri, kurduğunuz ilk iletişim sırasında sağlayarak talebinizin incelenme süresini kısaltabilirsiniz.

Hata kodu Hata mesajı Talep edilen bilgiler
5461

Bu marka için yeni ASIN oluşturamazsınız. Ancak, bu markaya ait mevcut tüm ASIN'lere teklif ekleyebilirsiniz (liste kaydı sınırlamaları bulunabilir). Daha fazla bilgi için ASIN oluşturma politikamızı inceleyin.

Satmak istediğiniz ürünün Amazon kataloğunda henüz bulunmadığını ve yeni bir ASIN olarak listelenmesi gerektiğini düşünüyorsanız Satış Ortağı Destek Ekibi'ne ulaşarak 5461 kodlu hatayla karşılaştığınızı belirtin. Satış Ortağı Destek Ekibi'ne ulaşmadan önce ASIN Oluşturma Politikası'nı inceleyin ve ürününüzün katalogda henüz listelenmediğinden emin olun.

Satış Ortağı Destek Ekibi ile iletişime geçtiğinizde aşağıdaki bilgileri verin:

  • Ürün başlığı (renk, beden/büyüklük/kapasite, ölçü, model/parça numarası gibi tüm varyasyonlar dahil olmak üzere)
  • Marka
  • Üretici
  • Kategori
  • Açıklama
  • SKU
  • UPC/EAN/JAN (varsa)
  • Envanter dosyası şablonları kullanıyorsanız envanter dosyası işlem raporunun parti numarasını belirtin
  • Ürünün gerçek görselleri (ürünün UPC'si, marka adı ve barkodu gözükecek şekilde; paketlenmiş, paketlenmemiş ve ürün kıyafetse katlanmamış hallerinin ön ve arka görselleri)

  • Ürün adı
  • Marka
  • Üretici
  • Kategori
  • Açıklama
  • SKU
  • UPC/EAN/JAN
  • Renk, beden/büyüklük/kapasite, ölçü, model/parça numarası gibi tüm varyasyonlar dahil olmak üzere ürün başlığı
  • Envanter dosyası işlem raporunun parti numarası
  • Ürünün görselleri (ürünün UPC'si, marka adı ve barkodu gözükecek şekilde; paketlenmiş, paketlenmemiş ve ürün kıyafetse katlanmamış hallerinin ön ve arka görselleri)

Ürün bilgilerini nerede bulabilirim?

Marka adı, UPC (veya EAN/JAN) ve parça numarası (ya da model/stil numarası), ürününüzün satın alındığı üretici veya distribütörden alınmış bir sipariş emrinde ya da faturada bulunabilir. Bazı bilgiler doğrudan ürün ambalajında veya üreticiye ait katalog ya da web sitesinde olabilir.

ASIN oluşturma sınırı

Müşterilerimizin alışveriş deneyimini korumak için, Amazon'da bir satış geçmişiniz oluşana kadar belirli bir hafta içerisinde oluşturabileceğiniz liste kayıtlarının (teklifler ve ASIN'ler) sayısını sınırlandırmaktayız. Satışlarınız arttıkça kapasiteniz de artacaktır. Satışlarınızı kısa sürede artırmak için, satışa sunduğunuz ürünlere öncelik vermenizi öneririz.

Bunun yanı sıra, yerleşik bir satıcıysanız ve çok sayıda yeni liste kaydı oluşturduysanız, yeni liste kaydı oluşturma yetkinizi geçici olarak kaldırma hakkını saklı tutarız. Durumunuzu haftalık olarak yeniden değerlendiririz.

Liste kaydı oluşturma yetkinizin bir hata sonucu kaldırıldığını düşünüyorsanız Satış Ortağı Destek Ekibi'ne ulaşın.

Varyasyon politikası

Varyasyonlar, birbiriyle ilişkili ürün gruplarıdır. Alıcılar, iyi varyasyon ilişkisine sahip liste kayıtları sayesinde ürünleri, tek bir ürün detay sayfasında sunulan seçenekleri kullanarak boyut/beden, renk özelliklerine veya diğer özelliklere göre karşılaştırıp seçebilir. Daha fazla bilgi için bkz. Varyasyon İlişkileri Özeti.

Aşağıdaki yasaklı uygulamalar, ana ürün ASIN'inde veya ana ürün-alt ürün ilişkilerinde varyasyonların yanlış kullanımlarını gösterir. Bu uygulamalar, olumsuz bir müşteri deneyimine neden olur ve ASIN oluşturma veya satış yetkilerinizin geçici ya da kalıcı olarak kaldırılmasıyla sonuçlanabilir:

  • Ürünün detay sayfasını (ana ürün veya alt ürün), listelenen orijinal üründen temel olarak farklı hale gelecek şekilde değiştirmek.
  • Ana ürün detay sayfasını, alt ürünleriyle eşleşmeyecek biçimde değiştirmek.
  • Ana ürünün gerçek varyasyonları olmayan yanlış alt ürün varyasyonları eklemek. Bu durumlardan bazıları şunlardır:
    • Ana ürün ASIN'inden temel olarak farklı olan ürünler eklemek
    • Ana ürün ASIN'inden temel olarak farklı olan ürün görselleri ve/veya adları eklemek.
    • Ana ürün ASIN'inin daha yeni sürümleri veya modelleri olan ürünler eklemek.
  • Önceden var olan bir ana ürüne üretici tarafından oluşturulmamış çoklu paket varyasyonları eklemek.
    • Doğrudan üretici tarafından satılmayan bir çoklu paket liste kaydı oluşturduysanız liste kaydınızı özdeş bir çoklu paket ürün detay sayfasıyla eşleştirmeniz gerekir. Özdeş bir çoklu paket detay sayfası yoksa kendi eşsiz UPC'si olan yeni bir ürün detay sayfası oluşturmanız gerekir.
    • Aynı üreticinin ürünlerinden iki veya daha fazlasını set haline getirerek çoklu paket alt ürünü eklemek. Örneğin, iki tane üçlü paketi set haline getirerek altılı paket oluşturmak. Çoklu paket alt ürünleri üretici tarafından paketlenmiş olmalıdır. Müşteri aynı üründen iki veya daha fazla adet almak istiyorsa satın alırken bu adedi seçebilir.

Mükerrer ASIN oluşturma politikası

Ürün Amazon kataloğunda bulunduğu halde yeni ASIN oluşturmak yasaktır ve ASIN oluşturma veya satış yetkilerinizin geçici olarak askıya alınmasına ya da kalıcı olarak kaldırılmasına neden olabilir.

Ürünlerinizi Amazon kataloğunda var olan ürünlerle eşleştirmek, kusursuz müşteri deneyimine katkıda bulunur. Mükerrer liste kaydı oluşturmak yerine mevcut bir ürünle eşleştirmek, ilgili ürüne yönelik alıcı ilgisi ve trafikten daha fazla yararlanmanızı sağlar.

Mükerrer kayıtlar nasıl oluşur?

Mükerrer kayıtlar, genellikle aşağıdakilerden biri veya daha fazlası meydana geldiğinde oluşur:

  • Sattığınız ürünü tanımlamak için yanlışlıkla ürününüze ait olmayan bir UPC, EAN, ISBN, ASIN veya JAN (mesela başka bir üründen) kullandığınızda.
  • Özdeş ürünlere farklı UPC'ler, EAN'ler, ISBN'ler veya JAN'ler tanımladığınızda. Örneğin:
    • Ürünü sattığınız her Amazon pazaryerinde ürüne yeni bir UPC veya EAN atadığınızda.
    • Birden fazla dizüstü bilgisayarla uyumlu şarj cihazları gibi ürünlere farklı bir UPC veya EAN atadığınızda.
  • Bir Amazon Marka Kaydı satıcısı olarak ürünlerinizi satışa sunmak için alternatif bir ana özellik kullandığınızda. Aynı ürünü satışa sunmak üzere birden fazla ana özellik değeri kullanırsanız her ana özellik değeri için yeni bir ASIN oluşturulur.
  • Halihazırda ürün tanımlayıcısı olan bir ürün için ürün tanımlayıcı muafiyeti aldığınızda. Bu ürünü bir tanımlayıcı olmadan satışa sunmak, mükerrer kayıt oluşturur.

Mükerrer ASIN oluşturmamak için ipuçları

Ürünleri satışa sunarken her zaman doğru UPC, EAN, ISBN, ASIN veya JAN kodunu kullandığınızdan emin olun. Kodlar, ürünlerinizi katalogdaki mevcut ürünlerle eşleştirmek için kullanılabilecek güvenilir verilerdir. Bir ürünü satışa sunarken yanlış UPC, EAN, ISBN, ASIN veya JAN kodunun kullanılması yasaktır. Bu durum, ASIN oluşturma haklarınızın askıya alınmasına veya kalıcı olarak kaldırılmasına neden olabilir. Daha fazla bilgi için bkz. Olası mükerrer öğeler, Amazon marka adı politikası ve GTIN muafiyeti alma kılavuzu.

Markanızı Amazon'a kaydetme

Kendi ürünlerinizin marka sahibi veya üreticisiyseniz ve her ürünü model numarası ya da stil numarası gibi diğer özelliklerle benzersiz şekilde tanımlayabiliyorsanız, Amazon Marka Kaydı'na markanızı kaydetmeye uygun olabilir, böylece alternatif bir ürün tanımlayıcı kullanabilirsiniz.

Daha fazla bilgi için bkz. Amazon Marka Kaydı hakkında.

Marka veya SKU düzeyinde UPC muafiyeti talep etme

Satışa sunduğunuz ürünün bilinen bir UPC, EAN, ISBN, ASIN veya JAN kodu olmadığı onaylanmışsa ve ürün benzersizse marka ya da SKU düzeyinde UPC muafiyeti talep edebilirsiniz. Uygunluk hakkında bilgi için bkz. GTIN Numarası Olmayan Ürünleri Listeleme.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates