Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Müşteri ürün yorumları

Amazon, beğendikleri ve beğenmedikleri ürünler için alıcıları yorum bırakmaya teşvik ederek, müşterilerin satın alacakları ürünler konusunda bilinçli karar vermesine yardımcı olmayı amaçlar.

Alıcıların yorum bırakarak deneyimlerini paylaşmalarını teşvik etmemizin yanında, yorumların Müşteri Yorum Oluşturma Talimatlarımıza göre moderasyonunu gerçekleştirerek içeriğin adil ve uygun olmasını sağlamamız gerekmektedir.

Satıcı ve üreticiler olarak kendi ürünleriniz için yorum bırakmanıza veya bir rakibinizin ürününe olumsuz yorum yapmanıza izin verilmez.

Uygunsuz ürün yorumları

Aşağıda yasak faaliyetlere örnekler verilmiştir. Bu liste tüm örnekleri kapsamaz.

  • Satıcının, kendi adına veya tarafsız bir alıcı olarak kendi ürünü ya da rakibinin ürünü için yorum bırakması.
  • Satıcının, ürününe veya rakibinin ürününe yorum bırakması karşılığında üçüncü bir tarafa maddi bir ödül, indirim veya başka bir telafi teklif etmesi. Buna, müşteri yorumu satışı yapan hizmetler ve bir teşvikin müşterilerin yorum bırakmasına bağlı olduğunu doğrudan veya dolaylı olarak ifade eden sözleşmeler yapan ya da bu yönde beklentiler oluşturan web siteleri ya da sosyal medya grupları dahildir.
  • Satıcının, alıcının yorum yazmasının ardından para iadesi veya ücret iadesi sağlamayı teklif etmesi (Amazon dışı ödeme yöntemi ile yapılacak ücret iadesi dahil).
  • Satıcının, bir yorumla ilişkili olarak ücretsiz veya indirimli ürünler sunan bir üçüncü taraf hizmeti kullanması (örneğin, müşterilerin yorumlarının satıcılar tarafından izlenebilmesi için müşterilerin herkese açık Amazon profillerini kaydetmelerini gerektiren bir yorum kulübü).
  • Satıcının bir aile üyesinin veya çalışanının, satıcının ya da bir rakibinin ürünü için yorum bırakması.
  • Satıcının, yorum sahibine yorumunu değiştirmesi veya kaldırması karşılığında para iadesi ya da başka bir telafi sunması.
  • Satıcının, yalnızca olumlu deneyim yaşayan alıcılardan yorum bırakmalarını rica etmesi ve olumsuz deneyim yaşayan alıcıları farklı bir değerlendirme mekanizmasına yönlendirme girişiminde bulunması. Müşterinin ürünlerle ilgili memnuniyetini ifade etmek için satıcıya proaktif olarak ulaştığı durumlar buna dahildir.
  • Satıcının, bir ürünün yıldız puanını artırmak amacıyla aslında birbiriyle ilgisi olmayan ürünler arasında varyasyon ilişkisi kurması.
  • Satıcının, ürün paketi içerisine yerleştirdiği not aracılığıyla veya teşvik karşılığında olumlu bir Amazon yorumu talep etmesi.
  • Satıcının, kendisinin veya rakibinin ürünleriyle ilgili herhangi bir yorumda "Faydalı", "Faydalı Değil" veya "Kötüye Kullanımı Bildir" özelliklerini manipüle etmesi.
    Not: Burada "satıcı" ile kastedilen, satıcının yanı sıra tüm çalışanları ve üçüncü taraf iş ortaklarıdır.

Ürünlerinizi Amazon'da satın alan müşterilerden yorum isteyebilirsiniz. Ancak, tüm müşteri yorumları politikalarının bu yorumlar için de geçerli olduğunu unutmayın.

Not: Politikalarımızın ihlal edilmesi, geçerli yasaların da ihlal edilmesiyle ve dolayısıyla yasal işlemler ve cezai yaptırımlarla sonuçlanabilir. Politikalarımızı ihlal etmeniz durumunda adınızı ve ilgili bilgilerinizi kamuya, sivil makamlara veya ceza infaz kurumlarına ifşa edebiliriz.

Yorumları düzenli aralıklarla izlemenizi ve ürün veya hizmet sorunlarının çözümü için müşterilerle iletişime geçmenizi öneririz. Ancak bir sorun çözüme ulaştıktan sonra bile müşterilerden yorumlarını değiştirmelerini veya kaldırmalarını isteyemezsiniz. Ayrıca, ürün detay sayfasındaki yorumlarını yanıtlayarak ve sorunlarını çözüme ulaştırmak üzere Alıcı-Satıcı Mesajlaşması aracılığıyla sizinle iletişime geçmelerini isteyerek müşterilere ulaşabilirsiniz. Alıcılara başka yollarla ulaşamazsınız.

Ayrıca bkz.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Bu yardım sayfasını nasıl iyileştirebiliriz? Lütfen dikkat: Bu form bir destek olayı oluşturmaz. Lütfen içerikle ilgili nasıl bir sorun olduğunu belirtin.
1000
Hangisi yardımcı oldu?
1000
Yardımınız için tekrar teşekkürler!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz. Diğer sorularınız için Contact Us.

Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2020, Amazon.com, Inc. or its affiliates