Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Satıcıdan Gönderim siparişleri için ön ödemeli iadeler

Amazon, Amazon iade politikasıkapsamında yapılan iadeleri otomatik olarak onaylar.

Ön ödemeli iade etiketi sunan tüm satıcılar için, sizin adınıza müşterilere, Kargo Satın Al seçeneğini kullanarak ön ödemeli iade kargo etiketleri sağlarız. Size sadece Amazon'un politikası dışında kalan veya bu manuel inceleme gereklilikten muaf tutulan iade taleplerini göndeririz. Para iadesinin, ürün iadesinin teslim alınmasından sonraki iki iş günü içinde yapılması gerekliliği geçerliliğini korumaktadır.

Ön ödemeli iadelerin detaylarını öğrenmek için ilgili bölümleri inceleyin.

Çizelge 1. Ön ödemeli iade detayları
Konu Politika veya gereklilikler
Ön Ödemeli İade Etiketi programına kendi kendinize kaydolma Siparişler > İade Yönetimi sayfasına gidin ve İade Ayarları’na tıklayın. Ön Ödemeli İade Etiketi programından yararlanın, iadeler daha hızlı olsun. Daha fazla bilgi. cümlesinin yanındaki Kaydol'a tıklayın.
Hesap gerekliliklerini sürekli sağlama Ön ödemeli iade kargosu sunmak için hesabınızın doğru şekilde etkinleştirildiğinden emin olmalısınız.
  1. Hesabınız için varsayılan bir iade adresi belirleyin. Amazon'da Satış politikası uyarınca Ön Ödemeli İade Etiketi programı için bir Türkiye adresi gereklidir. Taşıyıcı firmanın hizmet sunduğu tüm bölgeler için ön ödemeli iade etiketi düzenlenir. İade adresinizi güncellemek için, Ayarlar > Hesap Bilgisi sayfasına gidiniz. Kargo ve İade Bilgisi bölümüne gidin, İade Adresi ayarları’na tıklayın, Varsayılan iade adresi’nin altındaki düğmeye tıklayın.
  2. Sattığınız ürünler için girilen ağırlık ve boyut bilgilerinin her zaman doğru ve güncel olduğundan emin olun. İade kargosu ücretleri, bu bilgilere göre hesaplanır ve size tahmini olarak gösterilir. Ancak, nihai ücreti taşıyıcı firmanın şubesinde görürsünüz. Taşıyıcı firma, şubede sizden kargo ücretini de tahsil eder. Her bir ağırlık bandındaki iade kargolarının taşıyıcı firma ücretleri, Satıcıdan gönderim iadeleri için kargo ücretleri sayfasında belirtilmiştir.
  3. Müşteri hatasından kaynaklanan iadeler için Ayarlar > İade Ayarları seçeneklerine tıklayın, Genel Ayarlar seçeneğini seçin, Ürün iadesi talimatlarınız alanına alıcıya göndereceğiniz mesajı girin ve Ayarları kaydet seçeneğine tıklayın.
İade işlemi Müşteriler her iade talebinde bulunduğunda ve ön ödemeli iade kargo etiketi aldığında size bir e-posta bildirimi gönderilir. Ayrıca Seller Central'daki İade Yönetimi iş akışında tüm iadeler görüntülenir. Detaylar için bkz. İade yönetimi.
Ürün iadesiz para iadeleri Ürün iadesiz para iadesi sunabilirsiniz. Alıcı, ürün iadesiz para iadesine uygun bir iade talep ederse iade talebini gönderir göndermez tam para iadesi alır. Talebi tamamlamak için bir işlem yapmanız gerekmese de bu iade taleplerini İade Yönetimi bölümünde bulabilirsiniz. Bu iadeler için para iadelerini artık manuel olarak işlemeniz gerekmemektedir. Detaylar için bkz. Ürün iadesiz para iadeleri.
İade kargosu MNG Kargo, Kargo Satın Al seçeneği kullanılan satıcıdan gönderim siparişleri için iade kargosu sağlar. Detaylar için bkz. Kargo Satın Al Hüküm ve Koşulları ve Satıcıdan gönderim iadeleri için kargo ücretleri.
Müşteri iadesiyle ilgili muafiyetler Bazı kategori ve alt kategoriler, ön ödemeli iadelerden otomatik olarak muaf tutulur. Bu kategoriler için muafiyet talep etmenize gerek yoktur.

Aşağıdaki program ve kategoriler, ön ödemeli iadelerden otomatik olarak muaf tutulur:

  • Handmade
  • Amazon custom
  • Cinsel Sağlık
  • Profesyonel Tıbbi Malzemeler ve Profesyonel Dişçilik Malzemeleri
  • Tehlikeli Ürünler
Not: 15 Eylül 2021 tarihinden itibaren aşağıdaki kategoriler ve alt kategoriler hariç tutulacaktır.
  • Gıda Ürünleri ve Şarap
  • Video, Video Oyunları, Yazılım ve DVD
  • Çiçekler ve Buketler ve Canlı Çiçekler
  • Bebek Ürünleri, Kişisel Bakım ve Kozmetik, Sağlık ve Kişisel Bakım, Kişisel Bakım Cihazları ürün kategorilerindeki hijyen ürünleri

SKU'lar için muafiyet talep edebilirsiniz.

Detaylar için bkz. Otomatik iade onaylarından muafiyet talep etme.

Sık sorulan sorular

İade taşınırken kaybolursa veya hasar görürse ne olur?

İadenin taşınırken kaybolması veya hasar görmesi durumunda satıcının doğrudan taşıyıcı firmaya talep açma sorumluluğu vardır. Böyle bir durumda müşteriye tam para iadesi yapın ve ücret iadesi almak için doğrudan taşıyıcı firmaya talep açın.

Müşteri iade etiketini yazdıramıyorsa ne yapmalıyım?

Şu seçenekleri deneyebilirsiniz:

  • Müşteri, etikette yazılı olan iade kodunu not edip taşıyıcı firmanın şubesinde sunabilir ve bunun bir Amazon Pazaryeri iade kargosu olduğunu belirtebilir.
  • Müşteri, iade etiketini yazdırmak için internet kafeye, halka açık bir kütüphaneye veya yerel fotokopiciye gidebilir.

Ön Ödemeli İade Etiketi programı kaydımın silinmesini istersem ne olur?

Program kaydının silinmesini isteyen ve ön ödemeli iade etiketi kullanan tüm Satıcıdan Gönderim satıcıları Satış Ortağı Destek Ekibi ile iletişime geçmelidir. Yapılan değişiklik, kayıt silindikten sonra 14 gün içinde satıcı hesabına yansır.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates