Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Fırsatımın durumunu nasıl öğrenebilirim?

Fırsat oluşturduktan sonra bu fırsatın durumunu Fırsatlar gösterge panelinden izleyebilir ve aşağıda önerilen eylemleri gerçekleştirebilirsiniz:

  • Taslak: Fırsatınızdaki bir veya birden fazla değer hatalı. Girdiğiniz değerleri düzenleyip yeniden onaya göndermelisiniz.
  • İnceleniyor: Fırsatınız Amazon'un onayını bekliyor. Fırsatlar genellikle anında onaylanır veya reddedilir; ancak işlenmeleri 15 dakikaya kadar sürebilir.
  • Düzenleme gerekli: Fırsattaki vurgulanan alanları düzenleyip yeniden onaya göndermelisiniz.
  • Beklemede: Fırsat uygun, ancak planı henüz belirlenmemiş. Amazon, planlanan yayınlanma tarihinden önceki bir hafta içinde tarih ve saati bildirir.
  • Yaklaşan (Beklemede, tarihi ve saati en erken başlangıç tarihinden 7 gün önce öğreneceksiniz): Fırsat uygun, ancak planı henüz belirlenmemiş. Fırsat planı, başlangıç tarihinden önceki bir hafta içinde belirlenir.
  • Yaklaşan: Fırsatınızın belirtilen tarih ve saatte yayınlanması planlanıyor. Plan otomatik olarak oluşturulur ve değiştirilemez. Fırsatın bu tarih ve saatte yayınlanmasını istemiyorsanız planlanan başlangıç saatinden 25 saat öncesinde fırsatı ceza almadan iptal edebilirsiniz.
  • Gizli: Fırsatınız uygunluk gerekliliklerini karşılamıyor. Gri renkli her ASIN'in neden gizlendiğini anlamak için ASIN'in solundaki bilgi düğmesine tıklayın ve ardından fiyat, adet veya envanterde gerekli değişiklikleri yapın. Fırsatın iptal edilmesini önlemek için bu işlemi planlanan başlangıç saatinden en az 25 saat önce yapmanız gerekir.
  • ASIN gri renkte yazılı: Ürününüz uygunluk gerekliliklerini karşılamıyor. Gri renkte yazılı ASIN'ler düzenlenemez. Bu ASIN'lerin fırsatınızdan kaldırılması gerekir. Ancak, ASIN'lerinizin çoğu griyse fırsatınızı oluşturmanız veya yeniden etkinleştirmeniz mümkün olmayabilir.
  • Yayında: Fırsat, başlangıç tarihi ile bitiş tarihine uygun olarak yayınlanıyor. Bir fırsat yayınlanırken yalnızca, fırsatın fiyatıyla ilgili sorunları düzeltebilir veya teklifinizi iptal edebilirsiniz. Fırsat ürününüzün satın alınması veya iptal edilmesi durumunda herhangi bir düzenleme gönderemez ve fırsatınızı yeniden etkinleştiremezsiniz.
  • İptal edildi: Fırsatlar aşağıdaki nedenlerden dolayı iptal edilebilir:
    • Fırsatı manuel olarak iptal etmişsinizdir.
    • Fırsat daha önce gizlenmiş ve planlanan başlangıç saatinden en az 25 saat öncesine kadar düzeltilmemiştir.
    • Fırsat, Amazon tarafından iptal edilmiştir. Amazon'un fırsat sıklığı hakkındaki politikasını ihlal eden tüm fırsatlar Amazon tarafından haber verilmeden iptal edilebilir.

Fırsat oluşturduktan sonra, fırsatta yer alan ASIN'lerde veya ana ürün ASIN'lerinde aşağıdaki değişiklikleri yapmaktan kaçının:

  • Envanter Yönetimi sayfanızda hiçbir liste kaydını silmeyin veya kapatmayın.
  • Fırsatta yer alan hiçbir ürünün SKU numarasını değiştirmeyin.
  • Fırsatınızda varyasyonlar varsa ana ürün ASIN'inde değişiklik yapmaktan kaçının. Buna, Envanter Yönetimi sayfasından ana ürün ASIN'inin altında varyasyon olarak yeni alt ürün ASIN'leri oluşturulması, ana ürün SKU'sunun değiştirilmesi ve ana ürün liste kaydının silinmesi/kapatılması dahildir.

    Örneğin: Toplam 3 boyut varyasyonu (küçük, orta, büyük) olan bir ürün için fırsat oluşturduktan sonra, bu ana ürün liste kaydının altında, fırsat ilk kez oluşturulurken belirtilmeyen yeni varyasyonlar (x-small, x-large gibi) oluşturmaktan kaçının. İlk fırsat önerisine dahil edilmemiş olan yeni varyasyon ASIN'leri fırsatta yayınlanmaya uygun değildir ve tüm uygunluk kriterlerinin karşılanmaması nedeniyle fırsatın tamamının gizlenmesine sebep olurlar.

Sık karşılaşılan bazı hataların nasıl giderileceği hakkında bilgi edinmek için şu sayfaya gidin: Fırsatınızdaki sorunları giderme.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates