Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Ters ibraz talebine yanıt verme

Bir alıcı ters ibraz talep etmek için kredi kartı şirketine başvurursa, kredi kartı şirketi işlemle ilgili bilgi almak için Amazon'la iletişime geçer. Bu durumda Amazon, işlem bilgilerini istemek için size bir e-posta gönderir.

Ters ibraz taleplerine iki şekilde yanıt verebilirsiniz:

  • Anında para iadesi yapabilirsiniz. Tüm ayrıntılar için Para İadesi başlıklı yardım sayfasına bakın.
  • Amazon aracılığıyla kredi kartı şirketine olay hakkında görüş bildirebilirsiniz.
Not: Tüm ters ibraz taleplerine, e-posta tarihinden itibaren 2 takvim günü içinde yanıt vermeniz gerekir. Yanıt vermediğiniz takdirde, söz konusu işlem için hesabınız borçlandırılabilir. Ayrıca, talepte belirtilen zaman aralığında gönderilmiş diğer tüm bilgi alma amaçlı taleplere de yanıt vermeniz gerekir.

Olay hakkında görüş bildirmek için aşağıdakileri yapın:

  1. Performans menüsünde Ters İbraz Talepleri seçeneğini seçin.
  2. Olay hakkında görüş bildirin seçeneğine tıklayın. Lütfen dikkat: Ters ibraz e-postasına, istenen bilgileri sunduğunuz bir yanıt yazarak da olay hakkında görüş bildirmeniz mümkündür.
  3. Ters İbrazı ve Sipariş Detaylarını İnceleme başlıklı bölümü okuyun.
  4. Olay hakkında görüş bildirme başlıklı bölümü doldurun.
    • Alıcılar yaptığınız yorumları görmez. Bu yorumlar, sadece Amazon soruşturmacıları tarafından görülebilir.
    • Kargoya veriliş tarihini, kullanılan kargo türünü ve tüm takip bilgilerini sağlayın. Alıcı, web sitesinde gördüğü açıklamadan farklı bir ürün aldığını iddia ediyorsa ürünle ilgili bilgi talep edebiliriz.
    • Gönderdiğimiz bildirime yanıt verirken, alıcıyla yaptığınız tüm yazışmaları da dahil etmenizi öneririz.
    • İlk yanıtınızda mümkün olduğunca fazla bilgi sunun. Yanıtınız yetersiz bulunursa, İş Çözümleri Sözleşmesi'ne uymazsanız veya kredi kartı sağlayıcısı, kart sahibinin lehine karar verirse hesabınız borçlandırılır.
  5. Yanıtınızı göndermek için Devam Et seçeneğine tıklayın.

Bir Amazon soruşturmacısı, sağladığınız bilgileri inceleyip destekleyici belgeleri ("görüş bildirme") hazırlar ve kartı düzenleyen bankaya sizin adınıza iletir. Daha fazla bilgi gerekirse sizinle iletişime geçeriz.

Nihai kararın verilmesi, kredi kartından yapılan ücret tahsilatının kartı düzenleyen bankaya sunulmasından sonra 90 gün kadar (nadir durumlarda daha uzun) sürebilir. Yalnızca ters ibraz için mali açıdan sorumlu tutulursanız sonucu size e-posta aracılığıyla bildiririz. Söz konusu e-posta, bu kararın nedenlerini genel olarak açıklar.

Bir hata sonucunda ters ibraz nedeniyle borçlandırıldığınızı düşünüyorsanız bu e-postayı yanıtlayın. İtirazınızı inceleriz. Ancak çoğu durumda, kartı düzenleyen bankanın kararı nihaidir ve bu karara itiraz etmenin bir yolu yoktur.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Bu yardım sayfasını nasıl iyileştirebiliriz? Lütfen dikkat: Bu form bir destek olayı oluşturmaz. Lütfen içerikle ilgili nasıl bir sorun olduğunu belirtin.
1000
Hangisi yardımcı oldu?
1000
Yardımınız için tekrar teşekkürler!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz. Diğer sorularınız için Contact Us.

Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2020, Amazon.com, Inc. or its affiliates