Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

İki Adımlı Doğrulama ile ilgili sık sorulan sorular

İki Adımlı Doğrulamayı nasıl etkinleştirebilirim?

İki Adımlı Doğrulamayı etkinleştirmek için Seller Central'dan Ayarlar > Giriş Ayarları > Gelişmiş Güvenlik Ayarları > Düzenle yolunu kullanın ve Başla üzerine tıklayın. Aşağıdakilerden birine erişiminiz olması gerekir:

  • Kısa mesaj (SMS) veya sesli çağrı alabilen ya da doğrulama uygulaması yüklü olan bir cep telefonu.
  • Sesli çağrı alabilen bir sabit hatlı telefon.
  • Bir doğrulama uygulaması yüklü olan bir tablet.
  • İki Adımlı Doğrulama, Amazon hesaplarınıza erişmek için kullandığınız giriş bilgilerine bağlı çalışır. Amazon alıcı ve satıcı hesaplarınız için aynı giriş bilgilerini kullanıyorsanız, bu işlem her iki hesabı da korur.
  • Henüz yapmadıysanız, satıcı hesabınıza erişen herkes için Kullanıcı İzinleri üzerinden, farklı e-posta adresleri kullanarak ayrı giriş bilgileri oluşturmanız önerilir. Aksi durumda, ileride sizin açınızdan bir güvenlik riski oluşabileceği gibi söz konusu giriş bilgilerini kullanan herkes erişimini kaybedebilir. Daha fazla bilgi için Kullanıcı izinlerini ayarlama başlıklı yardım konusuna bakın.
  • Satıcı hesabınıza erişen her kullanıcı için halihazırda farklı kullanıcı hesapları varsa, İki Adımlı Doğrulama her hesapta ayrı ayrı etkinleştirilmelidir.

İki Adımlı Doğrulamayı etkinleştirme hakkında adım adım kılavuz için bkz. İki Adımlı Doğrulamayı Etkinleştirme

Ayrıca, ilk yönteme erişiminiz yoksa İki Adımlı Doğrulamayı kullanmak için bir yedek yöntem (farklı bir telefon numarası veya doğrulama uygulaması) sağlamanız istenir. Bu gerekli bir işlemdir ancak İki Adımlı Doğrulamayı ilk ayarladığınızda gerekli değildir.

Adım adım talimatlar için bkz. İki Adımlı Doğrulamayı Etkinleştirme.

İki Adımlı Doğrulama zorunlu bir işlem midir?

Evet. Seller Central hesaplarına erişebilmek için tüm satıcıların İki Adımlı Doğrulama özelliğini etkinleştirmeleri zorunludur.

İki Adımlı Doğrulamayı devre dışı bırakabilir miyim?

Satıcıların İki Adımlı Doğrulama özelliğini etkinleştirmiş olması gerekir. Bu özelliği devre dışı bırakırsanız ayarlama işlemini tekrar yapmanız gerekir.

Doğrulama uygulaması nedir, nereden edinilebilir?

Doğrulama uygulaması, telefon çağrısı almak veya size SMS mesajı gönderilmesini istemek yerine giriş yapmak için kullanabileceğiniz rastgele bir kod oluşturur. Kodun oluşturulması için internet bağlantısına gerek yoktur. Dolayısıyla, herhangi bir nedenle kısa mesaj veya sesli çağrı alamadığınız durumlarda doğrulama uygulamaları en iyi çözümdür.

Microsoft Authenticator veya Google Authenticator, mobil cihazlar için sunulan doğrulama uygulamalarına verilebilecek örneklerdir. Windows yüklü bir PC, dizüstü bilgisayar veya cihaz kullanıyorsanız Windows Store'da "authenticator app" (doğrulama uygulaması) araması yapabilirsiniz. Ayrıca, internette tarayıcı tabanlı uzantılar veya eklentiler de bulabilirsiniz.

Uygulamayı indirdikten sonra, cihazınıza kurmanız gerekir. Microsoft Authenticator veya Google Authenticator yüklenen akıllı telefonlar ve cihazlar, İki Adımlı Doğrulama sayfasındaki QR kodunu tarayabilir. İşlemi tamamlamak için size bir kod gönderilir ve bunu web sayfasına girmeniz istenir.

Daha fazla bilgi için bkz. İki Adımlı Doğrulama için doğrulama uygulaması kullanma.

Sürekli SMS veya sesli çağrı mı alacağım?

Hayır, ancak İki Adımlı Doğrulama kurulumunu tamamlamak için bir kod alabilmeniz gerekir. İşlemin sonunda, her oturum açtığınızda bir kod girmek zorunda kalmamanız için cihazınızı "güvenilir cihaz" yapma seçeneğiniz olacaktır. Bu işlem, Bu cihazda kod sorma onay kutusu seçilerek yapılır. Bunu yapmayı unutursanız, bir sonraki girişinizde ayarlarınızı güncelleyebilirsiniz. Kodu girdiğinizde onay kutusunu seçerseniz bu cihazda bir daha kod girmeniz gerekmez.

Not: Gelecekte kod almanızı gerektirebilecek, Amazon'un kontrolü dışında olan çeşitli nedenler vardır. Örneğin, çerezlere izin vermiyorsanız veya cihazınızdaki çerezleri siliyorsanız tekrar bir kod almanız gerekebilir. Ayrıca, daha önce cihazınızı güvenilir olarak belirlerken kullandığınızdan farklı bir tarayıcı kullanıyorsanız, "anonim" modda geziniyorsanız veya kimliğinizi maskeleyen başka programlar kullanıyorsanız da bir kod almanız lazım olabilir. Kodu yeniden girmeniz istenirse, Bu cihazda kod sorma seçeneğini tekrar işaretleyin.

İki Adımlı Doğrulama kodumu neden e-postayla alamıyorum?

Doğrulama uygulamaları, SMS mesajları ve telefon çağrıları kod almak için daha güvenli yöntemler olabileceğinden, Amazon size daha yüksek bir güvenlik düzeyi sağlayabilmek için bu yöntemleri kullanmayı tercih eder. Örneğin, çoğu kişi farklı hesaplarında aynı parolayı kullanır ve e-postalara size ait olmayan, çeşitli kişilerin kullandığı cihazlardan erişilebilir.

İki Adımlı Doğrulama işlemi, parola girmenizi ve erişimi size ait bir cihaz kullanarak doğrulamanızı gerektirir. E-postayla gönderilen bir koda, farklı cihazlardan erişilebilir ve böylece ikinci doğrulama adımı atlanmış olur.

Satıcı hesabıma birden fazla kullanıcı erişiyorsa İki Adımlı Doğrulama nasıl çalışır?

Her biri benzersiz bir kullanıcı kimliğine sahip ikincil kullanıcılarınız varsa bu kullanıcıların her birinin İki Adımlı Doğrulama özelliğini etkinleştirmesi gereklidir. Özelliği etkinleştiren her kullanıcı şu anda sahip olduğu izinlerle Seller Central'a erişim sağlayabilir. Seller Central için aynı kullanıcı kimliği ve parolayı kullanan birkaç kullanıcı varsa daha iyi bir güvenlik uygulaması olarak her kullanıcıya ikincil izinler atanmasını öneririz. Birden fazla kullanıcının tek bir kullanıcı kimliği ve parola kullanması, sizin açınızdan güvenlik riski oluşturur. Daha fazla bilgi için bkz. Kullanıcı izinlerini ayarlama.

İki Adımlı Doğrulama, Amazon alıcı hesabımı etkiler mi?

Evet. İki Adımlı Doğrulama satıcı hesabınızda etkinleştirildiğinde alıcı hesabınızda da İki Adımlı Doğrulama etkinleşir. Alıcı hesabınızda İki Adımlı Doğrulama kullanmak istemiyorsanız satın alma işlemleri için başka bir Amazon hesabı açabilirsiniz. Ancak İki Adımlı Doğrulama, hesaplarınızı yetkisiz erişime karşı koruduğundan bu özelliği tüm hesaplarınızda kullanmanızı öneririz. Ayarlama sırasında veya giriş yaparken Bu cihazda kod sorma seçeneğini seçerek kod alma sayısını azaltabilirsiniz.

İki Adımlı Doğrulama seçeneğinin etkinleştirilmesi üçüncü taraf bağlantılarımı etkiler mi? (Örneğin; ekran kazıyıcılar, entegratörler veya veri birleştiriciler.)

İki Adımlı Doğrulama, hesabınızın güvenlik açıklarına ve yetkisiz erişime karşı korunmasına yardımcı olur. İki Adımlı Doğrulama, kullanıcı adı ve parolayla hesabınıza giriş yapmak için ekran kazıma teknolojisinin kullanıldığı üçüncü taraflara ait bazı bağlantıları etkileyebilir. Marketplace Web Service'te (MWS) veya Seller Central'daki Raporlar alanında üçüncü bir taraftan yararlandığınız işlevlerin sağlanıp sağlanamayacağını incelemenizi öneririz.

Seyahatte olduğumda ve İki Adımlı Doğrulama kodumu alabileceğim SMS mesajı veya sesli çağrı için hücresel kapsama alanı içinde olmadığımda ne yapmam gerekir?

Bu durumda, en iyi çözüm bir doğrulama uygulaması kullanmaktır. Doğrulama uygulamaları, kod oluşturmak için hücresel ağ kapsama alanı içinde olmanızı gerektirmez.

Telefonum veya cihazım kaybolur ya da çalınırsa ve İki Adımlı Doğrulama kodumu alamazsam ne yapabilirim?

Hesabınıza her zaman erişebilmek için yapabileceğiniz çeşitli işlemler vardır. Öncelikle, İki Adımlı Doğrulama özelliğini etkinleştirirken mutlaka güvenilir yedek bir yöntem de sağlamalısınız. Böylece, telefon numaranızı değiştirdiğinizde veya cep telefonunuzu kaybettiğinizde ve hesabınızı güncellemeyi unuttuğunuzda her zaman hesabınıza erişim sağlayabilirsiniz.

İkinci adım olarak, gelişmiş güvenlik ayarlarınızı güncel durumda tutmaya dikkat etmelisiniz. Seller Central'da, Ayarlar > Giriş Ayarları > Gelişmiş Güvenlik Ayarları > Düzenle seçeneklerine tıklayarak ayarlarınızı görebilirsiniz. Herhangi bir değişiklik yapabilmek için önce bir kod almanız ve bu kodu doğrulamanız gerekir.

Cep telefonunun kaybolması veya çalınması durumunda iletişim operatörünüzle görüşerek cihazınızın kaybolduğunu ya da çalındığını bildirin. Operatörünüzden, cihazı bulana veya yeni bir cihaz edinene kadar, hattınızı bloke etmesini ya da askıya almasını isteyin. Kaybolan bir telefonu bulabilirseniz tekrar güvenilir cihaz olarak ekleyebilirsiniz.

Yedek bir cihazınız yoksa ve ayarlarınızı değiştiremiyorsanız İki Adımlı Doğrulama ve Hesap Kurtarma işlemini tamamlamalısınız. Bu işlem için kimliğinizi doğrulayan belgeleri göndermeniz gerekir. Kimliğiniz doğrulandıktan sonra, genelde belgelerinizi gönderdikten sonraki 12 saat içinde hesabınıza tekrar giriş yapabilirsiniz. Satıcı Destek Ekibi temsilcilerinin bu doğrulama işlemini geçersiz kılarak atlamanıza yardımcı olamayacağını unutmayın.

İki Adımlı Doğrulama kodumu alamazsam ne yapmalıyım?

Kodunuzu girmenizin istendiği web sayfasındaki "Kodu almadınız mı?" bağlantısına tıklayın. Hesabınızı oluştururken belirlediğiniz tüm yedek yöntemler listelenir. SMS mesajının ulaşmadığı durumlarda cep telefonunuzdan aranmayı da tercih edebilirsiniz.

Kayıt sırasında kod alamazsanız verdiğiniz telefon numarasının doğru olup olmadığını kontrol edin. Telefon numarasına bölge kodunu eklediğinizden ve cep telefonunuzun SMS mesajları alabildiğinden emin olun.

İki Adımlı Doğrulamanın etkinleştirilip etkinleştirilmediğini nasıl teyit edebilirim?

Seller Central'da, Ayarlar > Giriş Ayarları > Gelişmiş Güvenlik Ayarları > Düzenle seçeneklerini kullanarak ayarlarınızı görebilirsiniz. İki Adımlı Doğrulama etkinleştirilmişse Yapılandırma veya Devre Dışı Bırak düğmesini görürsünüz. Başla düğmesini görüyorsanız İki Adımlı Doğrulama etkinleştirilmemiş demektir.

Daha fazla bilgi

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Bu yardım sayfasını nasıl iyileştirebiliriz? Lütfen dikkat: Bu form bir destek olayı oluşturmaz. Lütfen içerikle ilgili nasıl bir sorun olduğunu belirtin.
1000
Hangisi yardımcı oldu?
1000
Yardımınız için tekrar teşekkürler!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz. Diğer sorularınız için Contact Us.

Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2020, Amazon.com, Inc. or its affiliates