Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

A'dan Z'ye Garanti talepleri hakkında

Amazon'un sunduğu A'dan Z'ye Garanti, müşteriler doğrudan sizin tarafınızdan satılıp gönderilen ürünleri satın aldığında onları korur. Garantimiz, satışını yaptığınız ürünlerin durumunu ve zamanında teslimini kapsar. Müşteriler bunların birinden memnun kalmadıklarında ve sizinle bir çözüme ulaşamadıklarında Amazon'da bir talep oluşturabilirler.

A'dan Z'ye Garanti müşteri yardım sayfasındaki talep uygunluk politikalarına başvurabilirsiniz.

Not: Müşterilerin, talepte bulunmadan önce sizinle Alıcı-Satıcı mesajlaşması veya iade talebi yoluyla her zaman iletişime geçmeleri gerekir. Müşteriler, 48 saat geçmesine rağmen memnun kalacakları bir çözüme ulaşamazlarsa talepte bulunabilirler. Talebi kendileri oluşturabilir veya yardım için Amazon Müşteri Hizmetlerini arayabilirler. Talep oluşturulursa ve müşteriye 72 saat içinde yanıt vermediğiniz tespit edilirse talebi onaylarız ve tutarı hesabınıza borç olarak yansıtırız.

Talep hakkında karar vermeden önce ek bilgilerin gerekli olduğunu tespit edersek size e-posta yoluyla ulaşırız. Bu durumda 72 saat içinde yanıt vermeniz gerekir. Talep bildirimlerine nasıl yanıt vereceğinize ilişkin yardım için A'dan Z'ye Garanti talebine yanıt verme başlıklı yardım sayfasına bakın.

Müşterinin talebi onaylandığında ve tutar hesabınıza borç olarak yansıtıldığında, kararımızı doğru bulmaz ve araştırmamız için yeni bilgi sunmak isterseniz karara 30 takvim günü içinde itiraz edebilirsiniz. Taleplere nasıl itiraz edeceğinize ilişkin yardım için A'dan Z'ye Garanti talebine itiraz etme başlıklı yardım sayfasına bakın.

A'dan Z'ye Garanti Talepleri sayfasından talepleri yönetebilir ve taleplerle ilgili işlem yapabilirsiniz. Talepler, Kusurlu Sipariş Oranınızın bileşenlerinden biridir. Bu nedenle, bir taleple ilgili ne zaman işlem yapmanız gerektiğini bilmeniz için e-postanızı sık sık kontrol etmenizi öneririz.

Talepleri önleme

Talepleri önlemek için aşağıda özetlenen en iyi uygulamaları benimsemenizi öneririz:

  1. Kargo
    • Tüm kargolar için takip hizmeti satın alın. Kargo takibi, müşterilerin sizinle iletişime geçmeden kargolarının durumunu görebilmelerini sağladığından iyi bir müşteri deneyimi oluşturur. Takip bilgisi verememeniz Geçerli Takip Numarası Oranınızı etkiler ve talebin lehinize sonuçlanması şansını azaltır.
    • Değeri yüksek olan kargolar için imza onayı satın alın. Yüksek değerli kargolarda müşterilerin kendini güvende hissetmesi için imza onaylı takip hizmeti satın almak gerekebilir. Kargonun yüksek değer eşiğini siz belirlersiniz.
    • Kargoları zamanında onaylayın. Müşterilerin, kargolarının durumunu sizinle iletişime geçmeden görebilmeleri için tahmini kargoya veriliş tarihine kadar siparişlerin kargoya verildiğini onaylamak önemlidir. Ürünleri zamanında kargoya vermemeniz, Geç Gönderim Oranınızı etkiler ve talebin lehinize sonuçlanması şansını azaltır.
      Unutmayın: Türkiye'deki yasalar, müşteriye taahhüt edilen tarihte ve siparişten itibaren en geç 30 gün içinde teslimat yapmanızı gerektirir.
  2. Ürünler
    • Ürünleri doğru şekilde tanımlayın ve net görseller kullanın. Böylece müşteriler ellerine nasıl bir ürün geçeceği konusunda karışıklık yaşamaz. Ürünleriniz doğru ASIN ile eşleşmelidir ve ürünlere doğru durum tahsis edilmiş olmalıdır. Daha fazla bilgi için bkz. Durum talimatları.
    • Stokta bulunmayan ürünlerin siparişlerini derhal iptal edin. Ürünlerin gelmesini beklememeleri için, müşterilere e-posta göndererek siparişlerinin neden iptal edildiğini bildirin.
  3. Müşteri Hizmetleri
    • Müşterilere 24 saat içinde yanıt verin. Müşteriler size ulaşırsa iyi bir müşteri deneyimi sunmak için onlara en kısa sürede yanıt verin. Müşteri iade talep ediyorsa müşteriyi iade talebi göndermeye yönlendirin. Müşterilere 24 saat içinde yanıt vermemeniz, talep oluşturulması olasılığını artırır.
    • Müşterilere proaktif olarak para iadesi yapın. Müşteriler sizinle para iadesi için iletişime geçerse, müşterilere vakit kaybetmeden para iadesi yaparak talep oluşturulmasını önleyin.
  4. İadeler
    • Çevrimiçi İade Merkezinden gelen iade taleplerini 48 saat içinde yanıtlayın. Aksi takdirde, A'dan Z'ye Garanti talebi oluşturulabilir ve hesabınız anında borçlandırılabilir.

Not: A'dan Z'ye Garanti politikası, Amazon Pay işlemleri için farklıdır.

Amazon Pay web sitesinde Satıcılar İçin Amazon A'dan Z'ye Garantisi sayfasını inceleyebilirsiniz.

Not: A'dan Z'ye Garanti politikası, Amazon Business müşterileri de dahil olmak üzere tüm müşteriler için geçerlidir.
Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Bu yardım sayfasını nasıl iyileştirebiliriz? Lütfen dikkat: Bu form bir destek olayı oluşturmaz. Lütfen içerikle ilgili nasıl bir sorun olduğunu belirtin.
1000
Hangisi yardımcı oldu?
1000
Yardımınız için tekrar teşekkürler!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz. Diğer sorularınız için Contact Us.

Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2020, Amazon.com, Inc. or its affiliates