Müşterilerinize ve işletmenize katkıda bulunmak için lojistik ağlarımızdan ve uzmanlığımızdan yararlanın. Siz ürünlerinizi Amazon lojistik merkezlerine gönderirsiniz; biz de onları alır, paketler, gönderir ve müşteri hizmetleri sunarız.
Amazon Lojistik'i kullanmanın avantajları şunlardır:
Yeni bir ürün eklediğinizde, Teklif altındaki ürün teklifi detay sayfasında Gönderim kanalı olarak " Amazon gönderecek ve müşteri hizmetleri desteği sağlayacak" seçeneğini seçin. Ürünü Amazon Lojistik kullanarak göndermeye başlamak için yapmanız gereken tek şey budur.
Yeni bir teklif oluşturma hakkında daha fazla bilgi için Tek seferde bir ürün ekleme sayfasına bakın.
Amazon'da satış yapmak için kaydolduğunuzda, Amazon Lojistik'e otomatik olarak kaydolmuş olursunuz. Kargo yönteminiz olarak Amazon Lojistik'i seçin ve ürünlerinizi listelemeye başlayın. Mevcut envanterinizi de Amazon Lojistik'e dönüştürebilirsiniz.
Ürünlerinizi Türkiye'deki lojistik merkezlerinde depolarız. Sipariş aldığınızda ürünlerinizi alır, paketler ve müşterilere göndeririz. Ayrıca, sizin adınıza Amazon Lojistik siparişleriniz için iade işlemlerini de kapsayan müşteri hizmetleri desteği sunarız. Böylece siz de zamanınızı işinizi büyütmeye ayırıp bu konuya odaklanabilirsiniz.
Amazon Lojistik'i kullandığınızda kargo ücretlerine ek olarak yalnızca kullandığınız hizmetler, ürünlerinizin kapladığı alan ve lojistik merkezlerinde depolandığı süre için aylık olarak ücretlendirilirsiniz. Depolama ücretleri, ocak ve eylül ayları arasında metreküp başına 26 TL, ekim ile aralık ayları arasında ise metreküp başına 34 TL olarak fiyatlandırılır. Birim başına depolama ve gönderim maliyetlerini hesaplamak için Amazon Lojistik Ücret Hesaplayıcı'yı kullanabilirsiniz.
Hayır. Amazon Lojistik'i kullanmaya başladığınızda mevcut satış komisyonları ve ödeme koşulları değişmez. Ürün kategorisine göre belirlenen satış komisyonları için Kategori bazında satış komisyonları sayfasına bakın.
Ürünlerinizin lojistik merkezlerindeki kimliği olarak kullanılan Amazon Lojistik ürün etiketleri, ürünlerinizin üzerinde halihazırda bulunan barkodlardan farklıdır. Lojistik merkezlerinde teslim alınan ürünlerin etiketlenmiş olması zorunludur. Ürünlerinizi Envanter Yönetimi üzerinden Amazon Lojistik'e dönüştürdüğünüzde, gerekli etiketleri indirebilirsiniz. Bu etiketleri, yapışkan bir barkod veya bant kullanarak görünür şekilde yapıştırmanız ve ürünün üzerindeki orijinal üretici etiketini kapatmanız gerekir.
Ürünlerinizi bize, lojistik merkezinden randevu alarak veya taşıyıcı firma kullanarak gönderebilirsiniz. Ürünlerinizi kendiniz göndermek istiyorsanız randevu almak için Carrier Central sayfasına gidin. Onay e-postasında belirtilen gün ve saatte ürünlerinizle birlikte hazır bulunmanız gerekir. Dilerseniz randevunuzu iptal edebilir veya değiştirebilirsiniz. Tüm hazırlıklar doğru şekilde yapıldığı takdirde ürünler lojistik merkezine ulaştıktan 48 ila 72 saat sonra satışa uygun hale gelecektir. Ürünlerinizi taşıyıcı firmayla göndermek istiyorsanız MNG Kargo, Yurtiçi Kargo, Aras Kargo, Sürat Kargo veya UPS'yi kendi fiyat tarifeniz üzerinden kullanabilirsiniz. Taşıyıcı firmalarla herhangi bir fiyat sözleşmemiz yoktur.
Siparişlerinizi takip edip müşterilerinize Seller Central üzerinden fatura göndereceksiniz. Ayrıca, ürünlerinizin lojistik merkezlerindeki stok durumunu Amazon Lojistik Envanter Yönetimi bölümünden kontrol edip gerektiğinde stokunuzu yenileyeceksiniz. Son olarak, fiyatlarınızı güncel tutmanız gerekecek.
Amazon Lojistik'te nasıl fatura düzenleyeceğinizi öğrenmek için Amazon Lojistik siparişlerinde faturalama sayfasına bakın.
Hayır. Amazon Lojistik üzerinden satılan ürünleriniz için talep edilen iadeler, lojistik merkezlerine yönlendirilir. Bunun için herhangi bir ek ücret ödemeniz gerekmez.
Hayır. Yalnızca Amazon.com.tr üzerindeki siparişleriniz için Amazon Lojistik hizmetlerinden yararlanabilirsiniz.
Hayır. Amazon Lojistik hizmetlerini yalnızca Amazon.com.tr üzerinden verilen yurt içi siparişleriniz için kullanabilirsiniz.
Evet. Ürünlerinizin size iade edilmesini talep etmek için dilediğiniz zaman Amazon Lojistik Envanter Yönetimi üzerinden kaldırma talimatı oluşturabilirsiniz. Promosyona katıldıysanız, gereklilikleri karşılayan ürünlerinizi ilk altı ay içinde ücretsiz olarak geri çekebilirsiniz. Daha fazla bilgi için Amazon Lojistik Yeni Ürün programı sayfasına bakın.
Ürünler size taşıyıcı firmayla gönderilir. Güvenlik kısıtlamaları nedeniyle, ürünlerinizi bizzat teslim almanıza izin verilmez.
Evet. Göndermek istediğiniz ürün türlerine ve adedine siz karar verirsiniz. Ürün adedi konusunda herhangi bir alt sınır yoktur.
Amazon Lojistik'te tehlikeli mallar satmak için, mevcut geçerli mevzuatı ve yönetmelikleri biliyor olmalı, ürünlerinize ilişkin eksiksiz, doğru ve güncel bilgiler sağlamalı, gerekli güvenlik bilgi formlarını ve muafiyet belgelerini göndermelisiniz. Amazon Lojistik tarafından kısıtlama uygulanan ürünler hakkında daha fazla bilgi edinmek için Amazon Lojistik tarafından yasaklanmış ürünler sayfasında bakın.
Evet. Envanterinizde belirttiğiniz ürünler için Amazon Lojistik'i kullanıp geri kalan ürünlerinizde siparişlerinizi kendiniz göndermeye devam edebilirsiniz.
Amazon Lojistik'te satılan ürünlerinizde Amazon Prime etiketi bulunur ve bu ürünler, ürün detay sayfasında "Amazon tarafından gönderilir" ifadesiyle görüntülenir. Böylece müşterileriniz, Amazon Lojistik aracılığıyla hızlı ve güvenli teslimat hizmetinin yanı sıra satış sonrası müşteri hizmetleri desteği de alacaklarını bilirler.