Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Amazon Lojistik'i kullanmaya başlama

Müşterilerinize ve işletmenize katkıda bulunmak için lojistik ağlarımızdan ve uzmanlığımızdan yararlanın. Siz ürünlerinizi Amazon lojistik merkezlerine gönderirsiniz; biz de onları alır, paketler, gönderir ve müşteri hizmetleri sunarız.

Amazon Lojistik'i kullanmanın avantajları şunlardır:

  • Satışlarınızı artırın: Amazon Lojistik'e katıldığınızda teklifleriniz daha görünür ve daha rekabetçi hale gelir. Ürünleriniz, Amazon Prime'a ve satışlarınızı artırıp sizi daha rekabetçi hale getirmeye yardımcı olacak diğer birçok avantaja uygun olur.
  • Amazon'un 7/24 müşteri hizmetlerinden yararlanın: Amazon Lojistik ile, Amazon'un ünlü 7/24 müşteri hizmetlerini kullanabilirsiniz.
  • Ve daha fazlası: Müşterileriniz, Bir Günde Teslim Kargo için güncel geri sayım gibi, sürekli büyüyen diğer avantajlardan da yararlanır.

Amazon Lojistik'i kullanarak yeni teklif oluşturma

Yeni bir ürün eklediğinizde, ürün teklifi detayları sayfasında Teklif sekmesi altındaki Gönderen için "Ürünü Amazon gönderecek ve müşteri hizmetleri desteği sağlayacak" seçeneğini seçin. Ürünü Amazon Lojistik kullanarak göndermeye başlamak için yapmanız gereken tek şey budur.

Yeni bir teklif oluşturma hakkında daha fazla bilgi için bkz. Tek seferde bir ürün ekleme.

Mevcut bir teklifi Amazon Lojistik'e dönüştürme

Amazon'da satış yapmak için kaydolduğunuzda, Amazon Lojistik'e otomatik olarak kaydolmuş olursunuz. Ürünlerinizi listelerken kargo yönteminiz olarak Amazon Lojistik'i seçin. Mevcut envanterinizi de Amazon Lojistik'e dönüştürebilirsiniz.

  1. Envanter Yönetimi sayfasında, Amazon Lojistik aracılığıyla satmak istediğiniz ürünleri seçin.
  2. Eylemler açılır menüsünden, Amazon Lojistik'e Dönüştür seçeneğini seçin.
  3. Kargonuzu oluşturmaya devam etmek istiyorsanız Dönüştür ve Envanteri Gönder seçeneğine tıklayın. Kargonuzu oluşturmadan önce envanter eklemeye devam etmek istiyorsanız Yalnızca Dönüştür seçeneğine tıklayın.

SSS

Amazon Lojistik'in işleyişi nasıldır ve bana sağladığı avantajlar nelerdir?

Ürünlerinizi Türkiye'deki lojistik merkezlerinde depolarız. Sipariş aldığınızda ürünlerinizi alır, paketler ve müşterilere göndeririz. Ayrıca, sizin adınıza Amazon Lojistik siparişleriniz için iade işlemlerini de kapsayan müşteri hizmetleri desteği sunarız. Böylece siz de zamanınızı işinizi büyütmeye ayırıp bu konuya odaklanabilirsiniz.

Maliyeti nedir? Ödemem gereken ek ücretler var mı?

Amazon Lojistik'i kullandığınızda kargo ücretlerine ek olarak yalnızca kullandığınız hizmetler, ürünlerinizin kapladığı alan ve lojistik merkezlerinde depolandığı süre için aylık olarak ücretlendirilirsiniz. Depolama ücretleri, ocak ve eylül ayları arasında metreküp başına 26 TL, ekim ile aralık ayları arasında ise metreküp başına 34 TL olarak fiyatlandırılır. Birim başına depolama ve gönderim maliyetlerini hesaplamak için Amazon Lojistik Ücret Hesaplayıcı'yı kullanabilirsiniz.

Amazon Lojistik'i kullandığımda satış komisyonları ve ödeme koşulları değişir mi?

Hayır. Amazon Lojistik'i kullanmaya başladığınızda mevcut satış komisyonları ve ödeme koşulları değişmez. Ürün kategorisine göre belirlenen satış komisyonları için Kategori bazında satış komisyonları sayfasına bakın.

Ürünlerimde zaten barkod var veya herhangi bir barkod bulunmuyor. Ürünlerimi Amazon'a gönderdiğimde yine de etiketlemem gerekiyor mu?

Ürünlerinizin lojistik merkezlerindeki kimliği olarak kullanılan Amazon Lojistik ürün etiketleri, ürünlerinizin üzerinde halihazırda bulunan barkodlardan farklıdır. Lojistik merkezlerinde teslim alınan ürünlerin etiketlenmiş olması zorunludur. Ürünlerinizi Envanter Yönetimi üzerinden Amazon Lojistik'e dönüştürdüğünüzde, gerekli etiketleri indirebilirsiniz. Bu etiketleri, yapışkan bir barkod veya bant kullanarak görünür şekilde yapıştırmanız ve ürünün üzerindeki orijinal üretici etiketini kapatmanız gerekir.

Ürünlerimi Amazon'a nasıl gönderebilirim?

Ürünlerinizi bize, lojistik merkezinden randevu alarak veya taşıyıcı firma kullanarak gönderebilirsiniz. Ürünlerinizi kendiniz göndermek istiyorsanız randevu almak için Carrier Central sayfasına gidin. Onay e-postasında belirtilen gün ve saatte ürünlerinizle birlikte hazır bulunmanız gerekir. Dilerseniz randevunuzu iptal edebilir veya değiştirebilirsiniz. Tüm hazırlıklar doğru şekilde yapıldığı takdirde ürünler lojistik merkezine ulaştıktan 48 ila 72 saat sonra satışa uygun hale gelecektir. Ürünlerinizi taşıyıcı firmayla göndermek istiyorsanız MNG Kargo, Yurtiçi Kargo, Aras Kargo, Sürat Kargo veya UPS'yi kendi fiyat tarifeniz üzerinden kullanabilirsiniz. Taşıyıcı firmalarla herhangi bir fiyat sözleşmemiz yoktur.

Amazon Lojistik ile satış yapmaya başladıktan sonra ne gibi sorumluluklarım olacak?

Siparişlerinizi takip edip müşterilerinize Seller Central üzerinden fatura göndereceksiniz. Ayrıca, ürünlerinizin lojistik merkezlerindeki stok durumunu Amazon Lojistik Envanter Yönetimi bölümünden kontrol edip gerektiğinde stokunuzu yenileyeceksiniz. Son olarak, fiyatlarınızı güncel tutmanız gerekecek.

Amazon Lojistik siparişlerim için nasıl fatura düzenlerim?

Amazon Lojistik'te nasıl fatura düzenleyeceğinizi öğrenmek için Amazon Lojistik siparişlerinde faturalama sayfasına bakın.

Amazon Lojistik üzerinden satılan ürünler müşteri tarafından iade edildiğinde bana geri gönderilir mi?

Hayır. Amazon Lojistik üzerinden satılan ürünleriniz için talep edilen iadeler, lojistik merkezlerine yönlendirilir. Bunun için herhangi bir ek ücret ödemeniz gerekmez.

Amazon dışı siparişlerim için Amazon Lojistik hizmetlerinden faydalanabilir miyim?

Hayır. Yalnızca Amazon.com.tr üzerindeki siparişleriniz için Amazon Lojistik hizmetlerinden yararlanabilirsiniz.

Amazon Lojistik aracılığıyla yurt dışına sipariş gönderebilir miyim?

Hayır. Amazon Lojistik hizmetlerini yalnızca Amazon.com.tr üzerinden verilen yurt içi siparişleriniz için kullanabilirsiniz.

Ürünlerimi istediğim zaman lojistik merkezlerinden geri çekebilir miyim?

Evet. Ürünlerinizin size iade edilmesini talep etmek için dilediğiniz zaman Amazon Lojistik Envanter Yönetimi üzerinden kaldırma talimatı oluşturabilirsiniz. Promosyona katıldıysanız, gereklilikleri karşılayan ürünlerinizi ilk altı ay içinde ücretsiz olarak geri çekebilirsiniz. Daha fazla bilgi için Amazon Lojistik Yeni Ürün programı sayfasına bakın.

Geri çekmek istediğim ürünlerimi kendi aracımla teslim alabilir miyim?

Ürünler size taşıyıcı firmayla gönderilir. Güvenlik kısıtlamaları nedeniyle, ürünlerinizi bizzat teslim almanıza izin verilmez.

Gönderilecek ürünlere ve ürün adetlerine ben mi karar vereceğim?

Evet. Göndermek istediğiniz ürün türlerine ve adedine siz karar verirsiniz. Ürün adedi konusunda herhangi bir alt sınır yoktur.

Tehlikeli malları Amazon Lojistik'te nasıl satabilirim?

Amazon Lojistik'te tehlikeli mallar satmak için, mevcut geçerli mevzuatı ve yönetmelikleri biliyor olmalı, ürünlerinize ilişkin eksiksiz, doğru ve güncel bilgiler sağlamalı, gerekli güvenlik bilgi formlarını ve muafiyet belgelerini göndermelisiniz. Amazon Lojistik tarafından kısıtlama uygulanan ürünler hakkında daha fazla bilgi edinmek için Amazon Lojistik tarafından yasaklanmış ürünler sayfasında bakın.

Amazon Lojistik kullansam bile, istediğim ürünler için siparişleri kendim göndermeye devam edebilir miyim?

Evet. Envanterinizde belirttiğiniz ürünler için Amazon Lojistik'i kullanıp geri kalan ürünlerinizde siparişlerinizi kendiniz göndermeye devam edebilirsiniz.

Müşteriler Amazon Lojistik'i kullandığımı nereden bilecek?

Amazon Lojistik'te satılan ürünlerinizde Amazon Prime etiketi bulunur ve bu ürünler, ürün detay sayfasında "Amazon tarafından gönderilir" ifadesiyle görüntülenir. Böylece müşterileriniz, Amazon Lojistik aracılığıyla hızlı ve güvenli teslimat hizmetinin yanı sıra satış sonrası müşteri hizmetleri desteği de alacaklarını bilirler.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates