Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Sipariş Yönetimi SSS

Alıcı sipariş verdiğinde ne olur?

Amazon'da bir sipariş verildiğinde neler olduğu hakkında daha fazla bilgi için Sipariş süreci Yardım sayfamızı okuyun.

Satış yaptığımı nasıl anlarım?

En güncel sipariş durumunu Seller Central'daki Sipariş Yönetimi aracında bulabilirsiniz. Biz alıcının ödeme yöntemini doğruladıktan sonra, kargo bilgileri dahil olmak üzere, siparişlerinizi Sipariş Yönetimi sayfasında görebilirsiniz. Satıcı hesabınızı yeni siparişler için günde en az bir kez kontrol etmenizi öneririz. Size ayrıca "Satıldı, şimdi kargoya verin" başlıklı bir e-posta bildirimi de göndeririz. Profesyonel Satıcılar, satışlarını görüntülemek için Sipariş Raporlarını indirme seçeneğini kullanabilir.

Alıcı, bir sipariş hakkında benimle iletişime geçti fakat ben Amazon'dan "Satıldı, şimdi kargoya verin" e-postası almadım. Ne yapmalıyım?

E-posta her zaman güvenilir bir iletişim aracı değildir, bu nedenle satıcıların tüm gelen siparişlerden haberdar olduklarından emin olmaları için satıcı hesaplarını düzenli olarak kontrol etmelerini öneririz. Yalnızca Seller Central'dan çevrimiçi olarak veya raporlar üzerinden doğrulayabildiğiniz siparişleri kargoya vermelisiniz. Satıcı hesabınızda "Gönderilmedi" olarak listelenen tüm siparişler kargoya verilebilir ve verilmelidir.

Siparişlerimden bazıları eksik. Ne yapmalıyım?

Eksik siparişi aramak için Seller Central'daki Sipariş Yönetimi özelliğini kullanın. Sipariş, arama sonuçlarında görünüyorsa satın alma tarihini not edin ve o dönemin sipariş raporlarını inceleyin. Sipariş, sipariş raporlarınızda gerçekten yoksa veya arama sonuçlarında görünmüyorsa bizimle iletişime geçin ve eksik sipariş numarasını bize iletin.

Neden artık sipariş bildirimi e-postaları almıyorum?

Hesap Ayarları bölümünde e-posta sipariş bildirimleri etkin olduğu sürece, yeni bir sipariş verildiğinde Amazon size bildirim gönderir. Bu e-postaları artık almıyorsanız şunlardan emin olmalısınız:

  • Hesap Ayarları bölümündeki e-posta sipariş bildirimlerinin hâlâ etkin olduğundan.
  • E-postaların gelmesi durduğundan beri yeni siparişler aldığınızdan.
  • Yüklediğiniz herhangi bir güvenlik duvarı veya anti-spam yazılımlarının bu e-postaları engellemediğinden.

Ürünüm iki alıcıya satıldı! Bu nasıl oldu ve ne yapmalıyım?

Satıcıların tamamlanmış ve beklemedeki siparişlerini takip etmelerini ve liste kayıtlarını, gerçek zamanlı envanteri yansıtacak şekilde güncel tutmalarını isteriz. Bununla birlikte, envanter yönetimi sorunlarının, tek bir ürünün birden fazla satışına yol açabileceği durumlar vardır. Örneğin, alıcı, adedi bir olan bir liste kaydı için satın alma işlemi başlattığında ancak ödeme hemen başarılı olmadığında liste kaydı, ödeme beklemedeyken Envanter Yönetimi bölümünde "0" adet olarak görünebilir. Liste kaydının daha sonra düzenlenmesi halinde "1" adet daha eklenir ve satın alınabilir toplam adet ikiye çıkmış olur. Bu noktada iki alıcı, bu liste kaydı için iki farklı siparişte satın alma işlemi yapabilir. Tek bir ürününüz varsa ikinci alıcıya ürünün mevcut olmadığını bildirmeniz ve ardından gönderemeyeceğiniz siparişi iptal etmeniz gerekir. Müşterinin Amazon hesabında sipariş durumunu güncellemeye ek olarak, siparişi iptal ettiğinizde müşteriye bildirmek için otomatik olarak bir e-posta mesajı göndeririz. Alıcıların, satıcılar tarafından iptal edilen siparişler için değerlendirme yapabileceğini unutmayın.

"Beklemede" olan bir siparişim var. Bu ne anlama geliyor?

Siparişler, Amazon, alıcı tarafından sağlanan ödeme yöntemini doğrulamaya çalışırken "Beklemede" olarak listelenir. Beklemedeki siparişler, kargo için alıcı adresini veya iletişim bilgilerini içermez ve alıcının doğrudan size ulaşması durumunda bile kargoya verilmemelidir. Alıcılar, sipariş "Beklemede" durumundayken sizinle iletişime geçerse daha fazla bilgi için onları Amazon Müşteri Hizmetlerine yönlendirin. Ödeme yöntemi başarıyla onaylandıktan sonra Sipariş Yönetimi bölümünde Kargoyu onayla ve Siparişi iptal et düğmeleri görünür. Sipariş de hem Sipariş Raporunda hem de Gönderilmemiş Siparişler Raporunda görünür. Bu noktada sipariş gönderilmelidir. Amazon, Gönderilmemiş Siparişler Raporlarınızdaki veya Sipariş Yönetimi bölümünde Kargoyu onayla ve Siparişi iptal et düğmeleri olan her sipariş için alıcının ödeme yapmama riskini üstlenir. Örneğin, alıcı siparişi almadığında ya da ürün tanımlandığı gibi olmadığında ödemenin sonradan iade edilmesini gerektiren durumlar da söz konusu olabilir.

Alıcı siparişi farklı bir adrese göndermemi istedi. Ne yapmalıyım?

Siparişi henüz göndermediyseniz ve alıcı, siparişi en başta verdiği adrese gönderildiği takdirde alamayacağını söylüyorsa siparişi iptal etmelisiniz. Alıcı, bunun ardından doğru adresi kullanarak yeni bir sipariş vermek için Amazon'a dönebilir. Amazon’un politikası, satıcıların yalnızca satıcı hesabında belirtilen adrese gönderim yapmasını zorunlu kılar.

Sadece kademeli bir rapor yerine nasıl tam bir sipariş raporu alabilirim?

Seller Central'da geçmiş 1, 2, 7, 15 veya 30 gün için istediğiniz zaman manuel olarak bir sipariş raporu oluşturabilirsiniz. Daha fazla bilgi için Sipariş Raporu Oluşturma ve İndirme hakkındaki yardım makalesine başvurun.

Nasıl 30 günden daha eski bir sipariş raporu oluşturabilirim?

Seller Central, 30 günden eski sipariş raporları oluşturamaz. Geçmiş verileri elde etmek için günlük sipariş raporlarınızı arşivlemeniz gerekir. 30 günden eski belirli siparişleri araştırmak için Seller Central'daki Sipariş Arama özelliğini kullanabilirsiniz. Bu özelliğin kullanımı ile ilgili daha fazla bilgi için Sipariş Arama başlıklı yardım makalesine başvurun.

Alıcı, sipariş ettiği ürünü iade etmek istiyor. Ne yapmalıyım?

Tüm Amazon satıcıları, iadeleri kabul etmek zorundadır. Sipariş ettiği ürünün iadesini düzenlemek için alıcıyla işbirliği yapmalı ve iadeyi aldığınızda para iadesi yapmalısınız. İadeden sizin sorumlu olduğunuz durumlarda, iade kargosu ücreti için alıcıya Telafi sunabilirsiniz.

Müşterinin sipariş için ödeme yapıp yapmadığını nasıl bilebilirim?

Müşterinin ödeme yöntemine ücret yansıtıldığında açıkça bilgilendirilmezsiniz. Ancak ödeme başarıyla alındığında Amazon size siparişi bildirmekle yetinir. Bu anlamda, her sipariş, müşterinin sipariş için ödeme yaptığının bir onayıdır.

Siparişin gerçek olup olmadığını nasıl bilebilirim?

Sipariş, Seller Central'daki Sipariş Yönetimi sayfasında listelendiyse veya indirdiğiniz bir sipariş raporunda görünüyorsa geçerlidir ve bu siparişi göndermeniz gerekir. Siparişler, dolandırıcılık kontrolünden geçirilmeden Satıcı Hesabınıza gönderilmez.

Siparişlerimi nasıl kontrol edebilirim?

Siparişlerinizin listesini hızlı bir şekilde görmek için Seller Central'daki Sipariş Yönetimi özelliğini kullanabilirsiniz. Bu özellik, size son yedi gün içindeki tüm siparişleri gösterir veya bir tarih aralığı belirlemenizi sağlar. Hesap ayarlarınızda e-posta sipariş bildirimleri etkinleştirilmişse, Amazon ödeme sisteminde tüm işlemleri tamamlanan her sipariş için size bir e-posta bildirimi gönderilir. Ancak en iyi sipariş bilgisi kaynağı, Seller Central üzerinden indirebileceğiniz sipariş raporudur. Sipariş Raporu, her 24 saatte bir yayınlanır. Geçmiş 1, 2, 7, 15 veya 30 gün için de manuel olarak sipariş raporu oluşturabilirsiniz. Sipariş raporu planlama ve indirme hakkında daha fazla bilgi için Sipariş Raporu İndirme başlıklı yardım makalesine başvurun.

Siparişle ilgili bir sorun olduğunda alıcıyla nasıl iletişime geçebilirim?

Müşteri İletişim formuna gitmek için Sipariş Yönetimi sayfasında yer alan Alıcıya ulaş sütunundaki alıcı adına tıklayın. Satıcılar, alıcıyla bu formu kullanarak, e-posta ile (Amazon tarafından sağlanan şifrelenmiş bir adres üzerinden) veya telefon ile iletişim kurabilir. İhtiyacınız olan irtibat bilgisini sipariş raporlarında bulabilirsiniz. Alıcı-Satıcı Mesajlaşma Hizmeti hakkında daha fazla bilgi edinin.

Alıcı, sipariş verdiği ürünü iptal etmek istiyor. Ne yapmalıyım?

Alıcıların kendi siparişlerini iptal etmek için sadece 30 dakikalık bir süresi vardır ancak siz, siparişleri kargoya vereceğiniz dakikaya kadar iptal edebilirsiniz. Alıcı sizden siparişini iptal etmenizi isterse ve henüz kargoyu gönderip kargoyu onaylamadıysanız Sipariş Yönetimi sayfasından veya Sipariş İptal verilerini kullanarak siparişi iptal edebilirsiniz. Siparişi iptal ettiğinizde, Amazon alıcının Amazon hesabındaki sipariş durumunu otomatik olarak güncelleyip alıcıya e-posta bildirimi gönderir. Ancak siparişi halihazırda gönderdiyseniz siparişin yolda olduğunu alıcıya bildirmeniz ve paketi aldığında bunu size iade etmesini istemeniz gerekir. İadeyi aldıktan sonra, kargoyu halihazırda onaylamışsanız sipariş için para iadesi yapmalısınız. Kargoyu henüz onaylamamışsanız siparişi iptal etmeniz yeterlidir.İptallerin ve para iadelerinin birçok satış işleminin olağan bir parçası olduğunu unutmayın.

Tek bir siparişte iki veya daha fazla ürün varsa sadece bir ürün için para iadesi yapabilir miyim?

Evet, Sipariş Detay Sayfası ve Sipariş Düzeltme verisindeki Siparişlerin Para İadesini Yapma aracı, birçok ürünün olduğu bir siparişte her bir ürün için tam ve kısmi para iadesi yapmanıza olanak tanır. Herhangi türde bir para iadesi yapmak için siparişin kargosunun onaylanmış olması gerektiğini unutmayın.

Neden Sipariş Yönetimi sayfasında iptal edilmiş siparişler görüyorum?

İptal edilen siparişler üzerinde herhangi bir eylem yapmak mümkün olmamasına rağmen Amazon, satıcılara bu siparişlerle ilgili temel bilgileri sunar. Böylece, ürünlerinizin eksiksiz bir satın alma etkinliği kaydıyla birlikte, satışlarınızı ve envanter düzeyinizi etkin bir şekilde yönetme imkanına sahip olursunuz. İptal edilen siparişler, "beklemede" aşaması çözüme ulaştırıldığı için "tamamlandı" kabul edilir. Bazı siparişler işlenme aşamasına girmeden önce alıcı tarafından, bazıları ise saatler veya günler boyunca Amazon tarafından işlendikten sonra iptal edilebilir. Siparişi iptal edilene kadar alıcıyla iletişim halinde olabilirsiniz. Siparişleri iptal edildikten sonra soruları olan alıcıları Amazon Müşteri Hizmetlerine yönlendirin.

Taşıyıcı firmam takip bilgisi vermiyor. Bu zorunlu mu?

Tüm kargo türlerinin takip işlemini desteklemediğinin farkında olduğumuzdan, sipariş yönetimi için takip bilgileri zorunlu değildir. Ancak alıcı değerlendirmesine dayalı olarak, satıcılara alıcılarla takip bilgisi paylaşmalarını şiddetle öneririz. Bilgilendirilmiş alıcılar daha mutlu alıcılardır ve daha mutlu alıcılar daha iyi değerlendirme yapar!

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Bu yardım sayfasını nasıl iyileştirebiliriz? Lütfen dikkat: Bu form bir destek olayı oluşturmaz. Lütfen içerikle ilgili nasıl bir sorun olduğunu belirtin.
1000
Hangisi yardımcı oldu?
1000
Yardımınız için tekrar teşekkürler!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz. Diğer sorularınız için Contact Us.

Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2020, Amazon.com, Inc. or its affiliates