Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Değerlendirme Yöneticisi hakkında

Değerlendirme Yöneticisi, işletmenize alıcılarla ilgili değerli bilgiler sağlar. Detaylı değerlendirme girişleri de dahil olmak üzere uzun ve kısa vadeli satıcı puanı istatistiklerini görüntüleyebilirsiniz.

Değerlendirmenin önemi

Alıcılar, her sipariş için yalnızca bir değerlendirme gönderebilir. Satıcıyı değerlendirme bağlantısı; Amazon'un ana web sitesinde, Hesabım kısmındaki Siparişlerim sayfasında bulunur ve siparişin onaylanmasından 3 gün sonra alıcıların erişimine açılır.

Tüm sorunları; her olumsuz puanın arkasındaki asıl nedeni araştırarak, alıcının aklındaki soru işaretlerini gidermeye çalışarak, süreçlerinizde ve politikalarınızda iyileştirmeler yaparak çözüme kavuşturmanızı tavsiye ederiz. Değerlendirme yönetimi ile ilgili ipuçları için bkz. Değerlendirme puanınızı yükseltme.

Puanlar ne anlama gelir?

Alıcı, değerlendirme yapmak için 5 yıldızlı bir sistem ile size puan vermek zorundadır:

  • Olumlu değerlendirme: 5 veya 4 yıldız
  • Nötr değerlendirme: 3 yıldız
  • Olumsuz değerlendirme: 2 veya 1 yıldız

Değerlendirme yüzdeleri en yakın tam sayıya yuvarlandığından, toplamlarınız %100 yerine bazen %99 olabilir. Örneğin; satıcının 1.001 olumlu, 15 nötr ve 4 negatif puanı varsa, toplam 1.020 puan için yüzdeler %98 (0,981'den yuvarlanmış), %1 (0,014'ten yuvarlanmış) ve %0 (0,003'ten yuvarlanmış) olacak şekilde toplamda %99 olarak gösterilir.

Değerlendirme puanınız aşağıdaki yöntemle hesaplanır:

Son 30 gün, 90 gün, 365 gün ve toplam süre boyunca bırakılan değerlendirmeler için TOPLAM (olumlu değerlendirmeler) / TOPLAM (tüm değerlendirmeler)

Örneğin; değerlendirme puanlarınızın aşağıdaki gibi olduğunu farz edelim:

Değerlendirme 5 4 3 2 1
Değerlendirme başına puan 55 35 5 3 2

  1. Tüm olumlu değerlendirmelerin toplamı=90
  2. Tüm değerlendirmelerin (1'den 5'e) toplamı=100
  3. Olumlu değerlendirmelerin tüm değerlendirmelere bölümü
  4. Değerlendirme puanı=%90,0

Değerlendirmeleriniz 30 günlük, 90 günlük, 365 günlük ve tüm zamanları içeren zaman dilimi gruplarında toplanır. Zaman içinde, değerlendirmeniz her bir zaman dilimi grubundan geçtikçe, toplanan yıldız puanınız ve olumlu değerlendirme yüzdeniz buna göre değişir.

Puanlar müşterilere nasıl gösterilir?

Son 12 aylık süre içinde 10'dan fazla alıcı değerlendirmesi aldıysanız müşteriler Teklif Listeleme sayfasında 12 aylık değerlendirme puanınızı ve tüm zamanlara ait değerlendirme toplam puanlarını aşağıdaki biçimde görür:

Son 12 ayda %XX olumlu. (YYYY toplam değerlendirme).

Son 12 aylık süre içinde 10'dan az alıcı değerlendirmesi aldıysanız veya tüm değerlendirmeleriniz bir önceki yıla aitse müşteriler, Teklif Listeleme sayfasında tüm zamanlara ait değerlendirme puanınızı ve tüm zamanlara ait değerlendirme toplamı puanlarınızı aşağıdaki biçimde görür:

%XX olumlu. (YYYY toplam değerlendirme).

Değerlendirme Yöneticisi'ni anlama

Değerlendirme Yöneticisi iki tablodan oluşur:

Değerlendirme Puanı tablosunda, son 12 aya ait değerlendirme puanınızın yanı sıra 30, 90, 365 güne ve toplam süreye ait yüzdelerinizle birlikte bunlara karşılık gelen gerçek değerlendirme sayılarınız gösterilir.

En Son Değerlendirmeler tablosu, değerlendirmenin alındığı tarihe göre sıralanır ve ilişkili Sipariş Numarası ve puanı ile birlikte asıl değerlendirmeyi gösterir.

En Son Değerlendirmeler tablosunda aşağıdaki işlemleri yapabilirsiniz:

  • Değerlendirme yorumlarını görüntüleme
  • Herkese açık yanıt gönderme
  • Müşterilerle iletişime geçme
  • Yanlış değerlendirmenin kaldırılmasını talep etme (belirli durumlara bağlı olarak)

Bir siparişle veya soruyla ilgili olarak alıcıya ulaşmak isterseniz Alıcı-Satıcı Mesajlaşması şablonlarını kullanarak doğrudan kendisiyle iletişime geçebilirsiniz. Daha fazla bilgi için bkz. Alıcı-Satıcı Mesajlaşması e-posta şablonları.

Önemli: Alıcıların değerlendirme yapmak için 90, yaptıkları değerlendirmeyi kaldırmak için 60 günü vardır. Amazon, yalnızca politikamızda belirtilen kriterleri karşılayan değerlendirmeleri kaldırır. Daha fazla bilgi için bkz. Amazon aldığım değerlendirmeyi kaldırabilir mi?

Yanlış değerlendirme

Alıcılar değerlendirmeyi gözden geçirirken ve gönderirken hata yaptıklarında bunu siz düzenleyemezsiniz, ancak kendileri silebilirler.

Değerlendirme kaldırma talebinde bulunmak isterseniz Değerlendirme Yöneticisi'ne gidip aşağıdaki işlemleri gerçekleştirerek talebinizi iletebilirsiniz:

  1. Değerlendirme Yöneticisi'ne gidin.
  2. En Son Değerlendirmeler tablosunda, değerlendirme kaldırma talebinde bulunmak istediğiniz Sipariş Numarası'nın yanındaki Kaldırma talep et seçeneğini Eylemler sütunundan seçin.
Değerlendirme kaldırmayla ilgili talimatlarımız ve politikalarımız hakkında daha fazla bilgi için bkz. Alıcılar değerlendirmelerini kaldırmak istediğinde.
Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Bu yardım sayfasını nasıl iyileştirebiliriz? Lütfen dikkat: Bu form bir destek olayı oluşturmaz. Lütfen içerikle ilgili nasıl bir sorun olduğunu belirtin.
1000
Hangisi yardımcı oldu?
1000
Yardımınız için tekrar teşekkürler!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz. Diğer sorularınız için Contact Us.

Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2020, Amazon.com, Inc. or its affiliates