Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Varyasyon İlişkileri Özeti

Varyasyonlar sayesinde alıcılar, tek bir detay sayfasında sunulan seçenekleri kullanarak beden/büyüklük/kapasite, renk ve diğer özelliklere göre ürün seçimini özelleştirebilir.

Ana-alt kategori ürünü ilişkilerini kullanarak varyasyon oluşturabilirsiniz. Daha fazla bilgi için Ana-alt kategori ilişkileri başlıklı sayfaya bakın.

Not: Belirli kategoriler için farklı varyasyon talimatları vardır. Ürün kategorinize özel talimatlara başvurun.

Varyasyon ilişkisi nedir?

Varyasyonlar (ana ürün-alt ürün ilişkileri olarak da bilinir) birbiriyle ilişkili ürün gruplarıdır. Alıcılar, iyi varyasyon ilişkisine sahip liste kayıtları sayesinde ürünleri, tek bir ürün detay sayfasında sunulan seçenekleri kullanarak beden/büyüklük/kapasite vb., renk veya diğer özelliklere göre karşılaştırıp seçebilir. Örneğin, kısa kollu bir tişört arayan müşteri, üç bedende (Small, Medium ve Large) ve üç renkte (Mavi, Kırmızı ve Siyah) sunulan bir tişörtün ürün detay sayfasına tıklayabilir. Müşteri, olası tüm renk ve beden kombinasyonlarını sunan karışık bir görünüm yerine, tercih ettiği bedeni ve sunulan üç renk varyasyonu arasından istediği rengi seçebilir.

İyi varyasyon ailelerine örnek olarak aşağıdakiler verilebilir:

  • Farklı beden seçenekleri olan giyim ürünleri (small, medium, large)
  • Farklı renk seçenekleri olan ürünler (mavi, kırmızı, siyah)

Bir varyasyonun müşterilere nasıl göründüğü, aşağıdaki örnekte açıklanmıştır:


Varyasyon ilişkisinin unsurları

Ana ürün-alt ürün ilişkisinin üç bileşeni vardır:

  • Ana ürün liste kaydı: Alt ürünlerle ilişki kurmak için kullanılan, satın alınamayan öğe

    Liste kaydı, sadece Seller Central'ın arama sonuçlarında görüntülenir. Amazon kataloğu, ana ürün liste kaydını alt ürünler arasında ilişki kurmak için kullanır. Örneğin, 2 gömleğin ana ürünü aynıysa bu gömlekler birbiriyle ilişkilidir ve alt ürünler olarak kabul edilir.

  • Alt ürünler: Her bir ana ürün liste kaydıyla ilişkili olan ürünler

    Alt ürün, ana ürünün bir örneğidir. Bir ana ürünle ilişkili birçok alt ürününüz olabilir. Her alt ürün, örneğin boyuta/bedene veya renge göre, bir şekilde farklılık gösterir.

  • Varyasyon teması: Ana ürün ve alt ürün arasındaki ilişki

    Varyasyon teması, ilişkili ürünlerin birbirinden neye göre ayrıldığını tanımlar. Ürünlerinizi listelemek için seçtiğiniz kategoriye bağlı olarak varyasyon temaları da değişir. Örneğin; Giyim, Aksesuarlar ve Bavullar kategorisindeki alt ürünler, boyuta/bedene veya renge göre birbirlerinden farklı olabilir. Evcil Hayvan Ürünleri kategorisindeki alt ürünler ise aroma, koku, adet vb. özelliklere göre birbirlerinden farklı olabilir.

Aşağıdaki örnekler, farklı ürün kategorilerindeki ilişkili liste kayıtlarını göstermektedir.




En iyi uygulamalar

  • Farklı ürünleri birlikte listelemeyin:
    • 1. Örnek: Cep telefonu şarj kablosu ve taşınabilir şarj cihazı, birbiriyle ilişkili olsa da aynı ürün değildir ve aynı detay sayfasında listelenmemelidir.
    • 2. Örnek: Saplı dizüstü bilgisayar çantası ve sapsız dizüstü bilgisayar çantası iki farklı ürün stilidir ve farklı detay sayfalarında listelenmelidir.
  • Varyasyon temalarını yanlış kullanmayın. Bu temalar, yalnızca tanımlandıkları amaç doğrultusunda kullanılmalıdır.
    • Örnek: Bir renk ve boyut varyasyonu teması, sırasıyla renk ve boyut dışında hiçbir bilgi içermemelidir. Örneğin, bir renk temasında farklı telefon modelleri listelenmemelidir.
Not: Amazon, yerleşik varyasyon temalarını doğru şekilde kullanmayan ürün liste kayıtlarını kaldırır.

Varyasyon ilişkileri hakkında daha fazla bilgi

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Bu makale sizin için faydalı oldu mu?
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz
Bu yardım sayfasını nasıl iyileştirebiliriz? Lütfen dikkat: Bu form bir destek olayı oluşturmaz. Lütfen içerikle ilgili nasıl bir sorun olduğunu belirtin.
1000
Hangisi yardımcı oldu?
1000
Yardımınız için tekrar teşekkürler!
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz. Diğer sorularınız için Contact Us.

Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2020, Amazon.com, Inc. or its affiliates