Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

A'dan Z'ye Garanti talepleri nasıl önlenir?

A'dan Z'ye Garanti taleplerini ("talep") önlemek için aşağıdaki en iyi uygulamaları benimsemenizi öneririz:

  1. Kargo
    • Tüm teslimatlar için geçerli takip bilgilerini ekleyin. Takip edilen kargolar sayesinde müşteriler, teslimatlarının durumunu sizinle iletişime geçmeden öğrenebilir. Takip detaylarını sağlamadığınız takdirde Amazon, müşterinin teslimatla ilgili talebini kabul eder. Daha fazla bilgi için bkz. Geçerli takip numarası oranı ve Kusurlu sipariş oranı. "Siparişler" ve ardından "Sipariş yönetimi" bölümüne giderek sipariş takip bilgilerini düzenleyebilirsiniz. Sipariş numarasını Gelişmiş Arama bölümüne girin. Doğru siparişi bulduğunuzda "Kargoyu düzenle" seçeneğine tıklayın ve revize edilmiş takip numarasını girin.
    • Talep edilmesi halinde teslim belgesi sağlayabilecek taşıyıcı firmalarla çalışın.
    • İmza onayı talep edin. İmza, ürünlerin müşteri tarafından teslim alınıp alınmadığını belirlemede Amazon'a yardımcı olur. Bir ürünün teslim edilip edilmediği belli değilse (örneğin diğer takip bilgilerine dayanarak ürünün müşteriye teslim edildiğini belirleyemiyorsak) müşterinin talebinin kabul edilmesi daha olasıdır. Bu nedenle, imza onayı talep etmek faydalı bir uygulamadır.
    • Kargoları, tahmini kargoya veriliş tarihinden önce onaylayın. Kargoları teslim alan kuryenin, müşterinin paketlerini "kargoya veriliş" tarihinde veya bu tarihten önce taradığından emin olun. Müşterilerin siparişlerinin durumunu görebilmeleri ve teslimatın ne zaman yapılacağını size ulaşmaya ihtiyaç duymadan anlayabilmeleri için, tahmini kargoya veriliş tarihinde veya bu tarihten önce siparişleri gönderdiğinizi onaylamanız önemlidir. Paketleri zamanında kargoya vermemek, geç gönderim oranınızı olumsuz yönde etkiler ve müşterinin talebinin kabul edilme olasılığını artırır.
    • Teslimatın, tahmini teslim tarihinden önce tamamlandığından emin olun. Teslimatın gecikmesi durumunda müşteriye bilgi verin.
  2. Ürünler
    • Ürünleri doğru şekilde tanımlayın ve net görseller kullanın. Böylece, müşterilerin ürünlerinizle ilgili net beklentileri olmasını sağlarsınız. Ürünleriniz doğru ASIN ile eşleşmelidir ve ürünlere doğru durum atanmış olmalıdır. Daha fazla bilgi için bkz. Durum talimatları.
    • Stokta bulunmayan ürünlerin siparişlerini derhal iptal edin. Ürünlerin gelmesini beklememeleri için, müşterilere e-posta göndererek siparişlerinin neden iptal edildiğini bildirin.
  3. Müşteri hizmetleri
    • Müşterilere 48 saat içinde yanıt verin. Müşteriler size ulaştığında onlara iyi bir müşteri deneyimi sunmak için en kısa sürede yanıt verin. Müşteri iade talep ediyorsa müşteriyi iade talebi göndermeye yönlendirin. Müşterinin mesajına yanıt vermemek veya bir iade talebini 48 saat içinde onaylamamak (hangisi geçerliyse), müşterinin talebinin otomatik olarak kabul edilme olasılığını artırır.
    • Müşterilere proaktif olarak para iadesi yapın. Para iadesi almak üzere sizinle iletişime geçen müşterilere, talep oluşturmak zorunda kalmamaları için para iadesini derhal yapın.
  4. İadeler
    • İade talebini 48 saat içinde onaylayın. İadeye uygun siparişlerin iade taleplerini mutlaka onaylayın. Müşteriye para iadesi yapmak istiyorsanız para iadesi işlemini gerçekleştirmeden önce müşterinin ürünü iade etmesini talep edebilirsiniz. İade talebini 48 saat içinde onaylamamak, müşterinin talebinin kabul edilmesine ve hesabınızın anında borçlandırılmasına neden olabilir.
    • Müşteriye, iade süreciyle ilgili net talimatlar verin.
      • İade talebini onaylıyor ve ürünün iade edilmesini istiyorsanız mutlaka yerel bir iade adresi veya ön ödemeli iade etiketi ve ürünün nasıl iade edileceğine ilişkin talimatlar sunun.
      • İade talebini onaylıyor ve ürünün iade edilmesini istemiyorsanız müşteriye proaktif olarak tam para iadesi yapın ve müşterinin ürünleri iade etmesine gerek olmadığını açıkça belirtin.
      • İade talebini kapattığınız durumlarda, talebi reddetme nedeninizi mutlaka açıkça belirtin.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates