Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

İade Performansı gösterge paneli hakkında sık sorulan sorular

İade Performansı gösterge panelinin amacı nedir?

İade Performansı gösterge paneli kullanıma sunulmadan önce satıcıların, iade performansını izlemek için kullanabileceği bir araç yoktu. Satıcıların iadeyle ilgili sorunlarını çözmelerinde proaktif adımlar atmalarına yardımcı olmak için İade Performansı gösterge panelini geliştirdik.

İade Performansı gösterge panelinde, üç iade performans istatistiğinin her biri için bir bölüm bulunur: 24 saat geçtikten sonra onaylanan iade talepleri, Reddedilen iade talepleri ve İadelerle ilgili mesajların oranı.

Aracın her bölümünde; istatistik tanımı, mevcut genel istatistik performansı ve genel hedef istatistik eşiğiyle ilgili bilgiler, istatistiğin nasıl hesaplandığına ilişkin açıklamalar ve diğer Amazon sayfalarına bağlantılar bulunur.

İade analizi sayfası nedir?

İade analizi sayfası, iade sorunlarına neden olan tüm liste kayıtlarını tespit etmenize ve gerekenleri yapmanıza yardımcı olan bir araçtır. Bu sayfada, ürün liste kayıtlarınızın her birinde en sık meydana gelen iade sorununu belirleyebilir ve buna göre harekete geçebilirsiniz.

İade Performansı gösterge panelindeki istatistiklerimden herhangi biri eşiğin altına düşerse ne olur?

Başlangıçta, satıcıları istenilen aralığa çekme amacı taşıyan herhangi bir yaptırım uygulanmaz. Ancak alıcılara olumlu bir iade deneyimi sunmaya yardımcı olmak için, iade performans istatistiklerinizin belirtilen eşiklerin altında kaldığından emin olmak amacıyla gösterge panelini düzenli olarak takip etmeniz önemlidir.

İstatistiklerim, istatistik eşiklerine yaklaştığında veya bu eşikleri geçtiğinde uyarı alır mıyım? Bu uyarılar için e-postamı sürekli kontrol etmek zorunda mıyım?

İstatistik eşiklerinizi izlemenize daha fazla yardımcı olmak için, Seller Central'daki İade yönetimi ve İade performansı sayfasının üst kısmında uyarı banner'ı gösterilir. Banner, ilgili istatistik hakkında daha fazla bilgi bulabilmeniz için sizi İade Performansı gösterge paneline yönlendirir. Ayrıca, İade yönetimi sayfasında tüm iade performansı istatistiklerinin özetini görebileceğiniz bir açılır pencere sayesinde, iade performansınızı daha iyi anlayabilirsiniz.

İade performansı istatistiklerim, birkaç iadem varsa ve hata yaparsam gerekli eşikleri hemen aşar mı?

Hayır, iade performansı istatistiklerinizi hesaplamak için bir düzleme formülü kullanıyoruz. Böylece, iade hacimleri düşük olan satıcılar, iade hacmi daha yüksek olan satıcılara kıyasla daha az etkilenir.

Örneğin, yalnızca 10 iade talebiniz varsa ve bunlardan birini onaylamanız 24 saatten uzun sürerse "24 saat geçtikten sonra onaylanan iade talepleri" istatistiğiniz %10 yerine %1 olur.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates