Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

A+ İçerik talimatları

A+ İçeriğinize yönelik net, kullanışlı metinler ve görseller oluşturmak için talimatları izleyin. Amazon'un izin verilemeyecek içerik türlerine ilişkin belirli koşul ve politikaları vardır. Bu nedenle aşağıdaki listeyi dikkatle inceleyin. Bu talimatlara uyulmaması ihlallerle sonuçlanabilir ve sistemimizin içeriği reddetmesine veya ASIN'lerinizin kısıtlanmış ürün olarak değerlendirilip kaldırılmasına ya da her ikisine birden neden olabilir.

Not: Görseller ve metinler için gerekli tüm haklara sahip olmalısınız.

Görsel ve metin biçimlendirme

  • Desteklenen görsel dosyası türlerine RGB renk alanındaki .jpg, .bmp ve .png dahildir. CYMK renk alanı desteklenmemektedir. Her bir dosya 2 MB'den küçük olmalıdır. Çözünürlük en az 72 dpi olmalıdır. Animasyonlu görsellerin (örneğin .GIF) kullanılması yasaktır.
  • Bulanık, düşük kaliteli, filigranlı veya mobil cihazlarda gösterildiğinde okunamayacak kadar küçük metin içeren görsellerin kullanımına izin verilmez.
  • Ekran okuyucu uygulaması kullanan bir müşteri için yararlı olmayacak, görseli betimlemeyen görsel alternatif metni (eski adıyla görsel anahtar kelimeleri), içeriğin reddedilmesine neden olabilir.
  • Görseller ve metinler A+ İçerik'e özel olmalıdır. Halihazırda sayfanın görsel galerisinde yayınlanan görselleri tekrar kullanmaktan kaçının. A+ İçerik, ürün veya markanın benzersiz özelliklerini sergilemek için tasarlanmıştır.
  • Tek bir marka logosu ve sadece müşterilerin metinde gezinmelerine yardımcı olacak simgeler ekleyin. Ortak şirketlerin logo ve sembollerinin kullanılması gerekmez, ancak mantıklı veya faydalıysa bunların eklenmesine izin verilebilir.
  • 10'dan küçük tüm sayıları harflerle yazın, noktalama işaretlerini tutarlı şekilde kullanın ve başlıklarda, bağlaçlar dışındaki tüm kelimelere büyük harfle başlayın. Dil bilgisi hataları, noktalama hataları, yazım yanlışları, tamamı büyük harfle yazılmış metinler, rahatsız edici yazı tipi özellikleri veya gereksiz ya da tekrarlanan bilgiler içeriğin reddedilmesine neden olabilir. Kalın ve eğik biçimlendirme, yalnızca başlıkları veya seçilmiş birkaç sözcüğü vurgulamak için kullanılır.
  • HTML etiketleri dahil olmak üzere, içerikte belirtilenden farklı dillerde yazılmış içeriğe izin verilmez. Ancak marka kimliğinin bir parçası olması kaydıyla farklı bir dilde yazılan kısa metinler kabul edilebilir. Daha fazla bilgi için Yasaklı ürün beyanları sayfasına gidin.

İddialar ve ödüller

  • Ödüllerden veya desteklerden bahsederken metne, ödüllerin ya da desteklerin kazanıldığı tarihi ve ödülü veren kuruluşu içeren bir not ekleyin. 2 yıldan daha uzun bir süre önce alınan ödüllerden bahsetmeyin.
  • Sertifika iddiaları (örneğin; belgelendi, test edildi, onaylandı, kanıtlandı, doğrulandı, tarafından tavsiye edildi) ve ödüller; metne bir not eklenmesi yoluyla, belgeleyen veya ödülü veren kuruluş, araştırma, yayın ya da başka kanıtlar ve yıl belirtilerek desteklenmelidir.
  • Sembolleri de dahil olmak üzere "çevre dostu", "doğada çözünür" ve "gübreleşebilen" gibi kelimeler kullanan çevreyle ilgili iddialara metinlerde ve görsellerde izin verilmez. Bir ürünün "geri dönüşümlü" veya "ekolojik" olduğuna ilişkin iddialar, metne bir not eklenmesi yoluyla destekleyici bilgiler (kullanılan malzemeler ya da belgeleyen kuruluş ve yıl gibi) verilerek kanıtlanmalıdır.
  • Memnuniyet iddialarına (örneğin, "%100 memnuniyet garantisi") ve "1 numaralı", "en beğenilen", "en çok satan" gibi övgü içeren iddialara izin verilmez.
  • İlaçlar, kozmetik ürünleri, tıbbi cihazlar, içecekler, gıda, sağlık ürünleri (doğal sağlık ürünleri, vitaminler ve besin takviyeleri dahil) ile ilgili olarak insanlarda, hayvanlarda veya her ikisinde hastalıkları tedavi etme, hafifletme, iyileştirme ya da önleme iddialarını kaldırın. Bu ürünlerle ilgili diğer iddiaların ve genel tüm iddiaların doğruluğunu kanıtlayan notlar metne eklenmelidir.

İçerik kısıtlamaları

  • Ürünün kendisinin kesin surette garanti kartı olduğu durumlar hariç, Amazon dışı ürün veya para iadesi politikalarına atıflar dahil olmak üzere, taahhüt ya da garanti bilgilerinin A+ İçerik'te yer alması kesinlikle yasaktır.
  • Kısıtlanmış ürün politikaları, kategori gereklilikleri veya program politikaları dahil olmak üzere Amazon politikalarının herhangi bir şekilde ihlal edilmesi yasaktır.
  • Şirketinizi satıcı veya distribütör olarak belirtmeyin (örneğin, "orijinal ürünler için bizden alışveriş yapın") ya da satıcı yetkisinden bahsetmeyin (örneğin, "yalnızca yetkili satıcılar tarafından satılan ürün").
  • A+ İçerik sayfasına herhangi bir kargo bilgisi (örneğin, "ücretsiz kargo"), QR barkodu veya telefon numarası, adres ya da e-posta gibi kişisel bilgiler eklemeyin.
  • A+ İçerik'te şahıslardan, müşterilerden veya diğer özel kişilerden alıntı yapılamaz ya da bunlara atıfta bulunulamaz. Maksimum dört alıntı veya onay eklenmesine izin verilir. Bunlar, yalnızca bilinen yayınlardan veya topluma mal olmuş kişilerden olmalıdır. Alıntılarda ve onaylarda yazarın, tarihin ve bir yayından alıntı yapılıyorsa başlığın belirtilmesi gerekir.
  • Rakiplerden nasıl bahsettiğiniz fark etmeksizin (yani "diğerleri" olarak tanımlanan belirli isimlerle ya da başka bir şekilde), rakip ürünlere atıfta bulunmayın veya bunlarla karşılaştırma yapmayın. Bu içerik, rakipler hakkında fikir beyan etmek için değil, markayı teşkil etmek ve ürün hakkında ek bilgi vermek için kullanılmalıdır.
  • Karşılaştırma tablolarında, yalnızca aynı markaya ait diğer ürünlerle karşılaştırma yapılabilir. LED ampuller ile halojen ampuller gibi, diğer kategorilerle yapılan karşılaştırmalar kabul edilebilir ve rekabetçi ifadeler olarak değerlendirilmez.
  • Fiyatlandırma, promosyon bilgileri, indirimler; ayrıca "uygun fiyatlı", "ucuz", "hediye", "ücretsiz" gibi promosyonlara ilişkin atıflar ve "hemen satın alın", "sepete ekleyin", "şimdi alın" ya da "bizden alın" gibi, müşterileri satın almaya yönlendiren ifadeler kullanmayın.
  • Şimdi/yeni/en yeni/henüz/şimdi indirimde/en yeni ürün/en iyisi gibi zamana duyarlı tabirler kullanmayın veya tatillerle ilgili atıflarda bulunmayın.
  • Ticari markalar ve telif hakkı sembolleri (TM, ®, © ), makul boyutlardaysa ve ürün ambalajına halihazırda eklenmişse veya her zaman logonun bir parçası olarak görünüyorsa ya da her iki durum da geçerliyse kabul edilebilir. Aksi durumda, bağımsız sembollere hiçbir zaman izin verilmez. Tüm ticari marka veya telif hakkı sembolleri metin örneğinden kaldırılmalıdır.
  • Amazon'un içindeki veya dışındaki diğer sitelere (sizin diğer ürünleriniz de dahil) yönlendirme amacıyla kullanılan köprü bağlantılarına, harici web bağlantılarına ya da ifadelere izin verilmez.
  • Amazon dışı müşteri hizmetlerine veya irtibat bilgilerine atıfta bulunulmasına (örneğin; "sorun yaşıyorsanız bize ulaşın", telefon numaraları, iletişim e-postası) izin verilmez.
  • Amazon logolarını, detay sayfası başlıklarını veya detaylarını taklit etme amacıyla hazırlanmış görsellere ya da metinlere izin verilmez. Amazon tarafından desteklenen programlara veya markalı ürünlere atıfta bulunulmasına izin verilir.
  • Amazon'un yetişkin ürünleri politikalarını ve talimatlarını ihlal eden yetişkin ürünlerine ilişkin içeriklere veya herhangi bir suç faaliyetinden bahsedilen içeriklere izin verilmez.
Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates