Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Gizli ve aktif fırsatların sorunlarını giderme

Gizli Fırsat Sorunlarını Giderme

Fırsatlarınızdan herhangi biri gizlenirse Fırsat Yönetimi sayfasının üst kısmında bir uyarı görürsünüz. Takip etmeniz gereken fırsatları bulmak için uyarıdaki Bu fırsatları görüntüle bağlantısına tıklayın. Ayrıca, gizli fırsatlarınızı Takip Edilmesi Gerekiyor Durumuna göre filtreleyip Düzenle seçeneğine tıklayarak fırsatınızı açabilir ve gerekli değişiklikleri görüntüleyebilirsiniz. Fırsatınızın Ürün Detayları ve Fiyatlandırma bölümünde kırmızı renkle belirtilen alanlar veya ilgili hatayı belirten bir uyarı simgesi bulunur. Hatanın kısa açıklamasını almak için simgeye tıklayın.

Not: Bu hatalar, iptal edilmesini önlemek için fırsatın planlanan başlangıç saatinden 25 saat önce çözüme ulaştırılmalıdır.

Hata türleri ve hataları giderme yöntemleri

Hata Açıklama Çözüm
Fırsat Fiyatı Hatası Fırsatın fiyatı, maksimum fırsat fiyatından daha yüksek.
Not: Maksimum fırsat fiyatında, Yeni durumundaki ürüne ilişkin teklifi olan satıcıların talep ettiği en düşük fiyat dikkate alınır.
Fırsatınızın fiyatını, maksimum fırsat fiyatına eşit veya bundan daha düşük olacak şekilde düşürün.
Fırsat Adedi Hatası Fırsat adedi, fırsat için gereken minimum adetten az. Fırsat adedini, fırsat için gereken minimum adede eşit olacak veya bunu aşacak şekilde artırın.

Aktif olan fırsat sorunlarını giderme

Fırsat aktif ancak Amazon Mağazalarında bulunamıyor.

  1. Fırsatlar Gösterge Paneli'nin Fırsat Yönetimi bölümünde, fırsatın iptal edilmediğini ve hâlâ Aktif olarak göründüğünü onaylayın.
  2. Fırsat aktifse, aşağıdaki yöntemlerden herhangi birini kullanarak ASIN'lerin ait olduğu kategoriyi belirleyin:
    1. Fırsata dahil olan ASIN'lerin Amazon detay sayfasını açın ve doğrudan ana görselin üzerinde gösterilen kategoriyi bulun.
    2. Seller Central'daki Envanter Yönetimi sayfanızda, ASIN'lere veya ana ürün ASIN'lerine atanan Kategori (item-type [ürün türü]) bilgisini bulun:
      1. Envanter Yönetimi bölümünde ASIN'i arayın ve Düzenle seçeneğine tıklayın. Varyasyonları olan ASIN'ler için ana ürün ASIN'ini arayın ve Düzenle seçeneğine tıklayın.
      2. Kategori (item-type [ürün türü]), ürün özet bilgileriyle birlikte bulunabilir.
  3. Amazon'daki Günün Fırsatları sayfasında, Aktif Bitmeden Yakala Fırsatlarını veya 7 Günlük Fırsatlar için Tasarruf ve Satışları görüntülemek için filtreleri kullanın ve 2. adımda tanımladığınız Kategoriye (item-type [ürün türü]) karşılık gelen kategoriyi seçin.
  4. Aktif fırsatınızı hâlâ bulamıyorsanız aşağıdaki bölüme bakın. Fırsatınız, Günün Fırsatları bölümünde hiçbir kategoride gösterilmiyorsa Satış Ortağı Destek Ekibi'ne ulaşın.

Fırsat yanlış kategoride veya Günün Fırsatları sayfasında Diğer Her Şey altında gösteriliyor

ASIN'in veya ana ürün ASIN'inin kategorisi aynı zamanda, fırsatın Günün Fırsatları'nda görüneceği kategoridir. Fırsatınız Diğer Her Şey altında gösteriliyorsa fırsata katılan ASIN'lerin ve/veya ana ürün ASIN'inin kategorisi geçersiz ya da eksik olabilir.

  1. Fırsatınız yanlış kategori altında veya Diğer Her Şey altında görünüyorsa ASIN ve/veya ana ürün ASIN'inin kategorisini güncellemek için Satış Ortağı Destek Ekibi'ne ulaşın.
  2. Bazı durumlarda kategoriyi kendiniz değiştirebilirsiniz. Daha fazla bilgi için bkz. Ürünlerinizi Ürün Sınıflandırma Aracı ile Sınıflandırma.
Not: Kategori değişikliklerinin Ürün Detay sayfasına yansıması 24 saat kadar sürebilir.

Fırsatımda tüm varyasyonlar görünmüyor

Bazı durumlarda, belirli alt ürün varyasyonları fırsat kriterlerini karşılamasa bile, varyasyonu olan fırsatlar yayınlanmaya devam edebilir. Bu, uygun olmayan ASIN'ler gizlenirken yalnızca uygun ASIN'lerin fırsata dahil edilmesiyle sonuçlanır. Ancak çok fazla varyasyon gizlenirse bu durum, fırsatın tamamının gizlenmesine veya iptal edilmesine neden olabilir. Fırsatınızda tüm varyasyonların görünmediğini belirlerseniz şu adımları izleyin:

  1. Eksik varyasyonların gizlenip gizlenmediğini onaylamak için Fırsatlar Gösterge Paneli'nden fırsatınızı açın. Gizlenmişse hataları gözden geçirin ve gizleme durumunu düzeltmek için gerekli adımları atın.
  2. Fırsatınızda eksik olan varyasyonların aktif teklifleri olduğunu ve Envanter Yönetimi bölümünde Pasif (Kapatıldı) olarak değiştirilmediğini onaylayın.
  3. Eksik varyasyonların, fırsatın ilk oluşturulduğu andan itibaren orijinal ana ürün ASIN'ine atanmış olduğunu doğrulayın.

Fırsat, ürün detay sayfasında görünmüyor

Bitmeden Yakala Fırsatı yayınlamak, Öne Çıkan Teklif olacağınızı garanti etmez.

Fırsat yayınlamak, Öne Çıkan Teklif olacağınızı garanti etmez.

  1. Fırsatınızı Ürün Detay Sayfasında aktif durumda bulamazsanız farklı bir satıcının Öne Çıkan Teklif olup olmadığını kontrol edin.
  2. Öne Çıkan Teklif olma şansınızı artırmak için fırsatınızın fiyatını düşürmeyi deneyin.

Teknik Hataları Giderme

Bitmeden Yakala Fırsatınızı görüntülemeye çalışırken "Teknik bir hata oluştu" hata mesajını alırsanız fırsattaki bir veya birden fazla SKU ya da ASIN'in Envanter Yönetimi bölümündeki durumu "Pasif (Kapatıldı)" olabilir. Pasif (Kapatıldı) durumunda bir SKU olup olmadığını belirlemek için Envanter Yönetimi bölümünde SKU'ları arayın. Öyleyse, SKU'ların artık Pasif (Kapatıldı) olarak listelenmemesi için Tekrar Listele seçeneğine tıklayın.

Fırsatınızı görüntülemeye çalışırken "Teknik bir hata oluştu" hata mesajını alırsanız fırsattaki bir veya birden fazla SKU ya da ASIN'in Envanter Yönetimi bölümündeki durumu "Pasif (Kapatıldı)" olabilir. Pasif (Kapatıldı) durumunda bir SKU olup olmadığını belirlemek için Envanter Yönetimi bölümüne dahil olan SKU'ları arayın. Öyleyse, SKU'ların artık Pasif (Kapatıldı) olarak listelenmemesi için Tekrar Listele seçeneğine tıklayın.

Teknik bir hatanın oluşmasının bir diğer nedeni, fırsattaki bir veya daha fazla SKU'nun ya da ASIN'in envanterinizden tamamen silinmesi olabilir. Envanter Yönetimi sayfasında, fırsata dahil olan SKU'ları arayın ve bunların envanterinizde hâlâ mevcut olduğunu onaylayın. Silinen tüm SKU'ları ve ASIN'leri envanterinize tekrar ekleyin.

Not:

Yukarıdaki adımlar teknik hatayı çözüme ulaştırmazsa teknik hatanın yaşandığı fırsatı iptal etmeniz ve yeni bir fırsat oluşturmanız gerekir. Fırsatları, Düzenle açılır menüsüne ve ardından Fırsatı İptal Et seçeneğine tıklayarak doğrudan Fırsat Yönetimi sayfasından iptal edebilirsiniz.

Yukarıdaki adımlar teknik hatayı çözüme ulaştırmazsa yeni bir Bitmeden Yakala Fırsatı oluşturmanız gerekir.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates