Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Satıcı Kredi Kartı Hakkında SSS

Satıcı Kredi Kartı Hakkında SSS

1. Nasıl yeni bir kredi kartı ekleyebilirim?

Aşağıdaki adımları uygulayarak yeni bir kredi kartı ekleyebilirsiniz:

  1. Ayarlar bölümüne gidip Hesap Bilgisi seçeneğine tıklayın.
  2. Ödeme Bilgileri bölümünden Ödeme Yapma Yöntemleri seçeneğini seçin.
  3. Değiştirmek istediğiniz kredi kartı için Ödeme Yapma Yöntemini Değiştir seçeneğine tıklayın ve yeni ödeme yapma yöntemi atamak istediğiniz mağazayı seçin.
  4. Yeni Ödeme Yapma Yöntemi Ekle seçeneğini seçin. İstenen bilgileri tam olarak kredi kartı hesap özetinizde göründüğü gibi girin.

2. Kredi kartımın doğrulanması ne kadar sürer?

Normalde kredi katınızı iki dakikadan daha kısa sürede doğrularız. Ancak kartı düzenleyen kuruma ve ağ bağlantısına bağlı olarak, Amazon'un satıcı hesabınızı yeni kredi kartı bilgileriyle güncellemesi 48 saat sürebilir. Bazı durumlarda, Amazon'a geri yönlendirilmeden önce kartınızı bir güvenlik sınamasıyla doğrulamak üzere finans kurumunuza yönlendirilebileceğinizi unutmayın. Amazon'a girdiğiniz her kart ve satış yapmak istediğiniz her mağaza için kart sahibi olduğunuzu doğrulamak üzere ayrı bir güvenlik sınaması yapılabilir.

3. Farklı Amazon mağazalarında farklı kredi kartları kullanabilir miyim?

Evet, farklı Amazon mağazalarında farklı kredi kartları kullanabilirsiniz.

4. Kredi kartımı ekledikten sonra neden kartımdan az miktarda bir ücret alındı?

Yeni bir kart eklediğinizde veya önceden eklenmiş bir kartı bir mağazaya atadığınızda Amazon, az miktarda bir ücret almak için finans kurumunuzdan onay vermesini ister, ancak bu ücret alma işlemini gerçekleştirmez. Satış yapmak için kayıtlı olduğunuz tüm Amazon mağazalarında bu onay işlemini tamamlarız. Finans kurumunuza bağlı olarak, onay işlemi, bekleyen ödeme olarak görünebilir veya görünmeyebilir. Onay işlemi, finans kurumunuzun politikalarına bağlı olarak, 3-5 iş günü içinde kredi kartı hesap özetinizden silinir.

5. Kredi kartını nasıl silebilirim?

Kredi kartınız, satış yaptığınız Amazon mağazalarından herhangi birinde ödeme yapma yöntemi olarak kullanılmıyorsa aşağıdaki adımları izleyerek kartı silebilirsiniz:

  1. Ayarlar bölümüne gidip Hesap Bilgisi seçeneğine tıklayın.
  2. Ödeme Bilgileri bölümünden Ödeme Yapma Yöntemleri seçeneğini seçin.
  3. Eklediğiniz tüm kredi kartlarını görmek için Ödeme Yapma Yöntemlerini Yönet seçeneğine tıklayın.
  4. Kredi kartını kaldırmak için Sil seçeneğine tıklayın. Bu işlem sırasında kart herhangi bir Amazon mağazasıyla ilişkiliyse kartın "Etkin" olarak görüneceğini ve silinemeyeceğini unutmayın.

6. Kredi kartımın doğrulanamadığını nasıl anlayabilirim?

Kredi kartınız doğrulanamazsa satıcı hesabınızda, Amazon'da satış yapmaya devam etmek için geçerli bir kredi kartı gerektiğini bildiren bir banner görürsünüz. Doğrulama başarısız olursa bununla ilgili bir e-posta da gönderilir. Kredi kartınız geçersiz bulunursa liste kayıtlarınızı, envanterinizi ve kargolarınızı yönetemez ve Amazon'dan planlı ödemeleri alamazsınız.

7. Neden bir güvenlik kodu girmem gerekiyor?

Kartınızın Amazon'da yetkisiz kişiler tarafından kullanılmasını önlemek için finans kurumunuz, kredi kartınızı onaylamadan önce bir güvenlik doğrulamasını tamamlamanızı isteyebilir. Bu durumda, doğrulamayı tamamlamadan önce özgün bir güvenlik kodu girmeniz istenebilir. Kod, finans kurumunuzda hangisini belirlediğinize bağlı olarak, size SMS, e-posta veya belirteç yoluyla gönderilir. Bunun yerine finans kurumunuz, işlemi parmak izi veya yüz tanıma teknolojisi yoluyla (kullanıyorsanız) doğrulamanızı isteyebilir.

Güvenlik doğrulamanızla ilgili bir sorun oluşursa, Ödeme Yapma yöntemlerinizdeki yönergeleri izleyerek doğrulama işlemini yeniden deneyebilirsiniz. Bunun için aşağıdakilere dikkat edin:

  1. Girdiğiniz adla kartınızın üzerindeki ad aynı olmalıdır. Finans kurumu sadece kartın sahibine kod gönderir.
  2. Kodu, istendiği gibi ve doğru şekilde girmiş olmanız gerekir. Kodun yerine kodun gönderildiği telefon numarasını girmek sık yapılan hatalardan biridir.
  3. Hesap Bilgisi bölümündeki kişisel bilgileriniz güncel olmalıdır.

Yine de bir hata mesajı alıyorsanız veya doğrulamayı başarıyla tamamlayamıyorsanız finans kurumunuzla iletişime geçin ya da kurumun size yakın bir şubesini ziyaret edin. Böylece, doğrulamanızla ilgili sorun hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. Daha sonra işlemi tamamlamayı tekrar deneyin. Kartınızın onaylanması 48 saat sürebilir. Kartınızla ilgili sorun yaşamaya devam ederseniz başka bir kredi kartı girmenizi öneririz.

8. Kredi kartım neden geçersiz görünüyor?

Kredi kartınızı aşağıdaki gerekliliklere göre doğrularız. Amazon, aşağıdaki gerekliliklerden birinin veya birden fazlasının ihlali durumunda kartınızı reddeder.

  • Girdiğiniz numara, kredi kartınızdaki numarayla aynı olmalıdır.
  • Girdiğiniz fatura adresi, kredi kartı hesap özetinizdeki fatura adresiyle aynı olmalıdır.
  • Girdiğiniz CVV kodu, kredi kartınızdaki kodla aynı olmalıdır.
  • Kartın son kullanma tarihi, kartı eklediğiniz tarihten en az 6 ay ileride olmalıdır.
  • Girdiğiniz kart sahibi adı, kredi kartınızda görünen kart sahibi adıyla (Latin alfabesinde) aynı olmalıdır.
  • Kart; ön ödemeli, sanal kart veya hediye kartı olmamalıdır.
  • Karttan, kartın girildiği Amazon mağazalarının para birimiyle ödeme alınabilmelidir.
  • Kartın kredi limiti, ücretleri ödemek için yeterli olmalıdır.
  • Finans kurumunuz tarafından özgün bir güvenlik kodu girmeniz istendiğinde girdiğiniz kod, kart sahibine SMS, e-posta veya belirteç yoluyla gönderilen kodla aynı olmalıdır.

Kartınız yukarıdaki tüm gereklilikleri karşılamasına rağmen geçersiz bulunuyorsa farklı bir kart denemenizi veya yardım için finans kurumunuzla iletişime geçmenizi öneririz. Yukarıdaki gereklilikleri karşılayan en az iki kart denediyseniz ve ikisi de reddedildiyse yardım için Amazon Satış Ortağı Destek ekibine başvurun.

9. Kredi kartım çalışıyordu ancak artık doğrulaması başarısız oluyor. Nedeni ne olabilir?

Kartın son kullanma tarihi yaklaştıysa veya geçtiyse ya da finans kurumu veya kart sahibi tarafından karta ek değişiklikler ya da kısıtlamalar uygulanıyorsa, geçmişte çalışmış bir kartın doğrulaması başarısız olabilir. Örneğin, fatura adresinizi güncellemiş olabilirsiniz veya bankanız, kartınızın Amazon'da kullanılmasını kabul etmemiş olabilir. Farklı bir kart kullanmanızı veya yardım için finans kurumunuza başvurmanızı öneririz.

10. Kartım bazı Amazon mağazalarında geçerli, bazılarında geçerli değil. Neden?

Finans kurumunuz, kredi kartınızın yalnızca belirli ülkelerde kullanılmasına izin veriyor olabilir. Bu nedenle, Amazon'un aynı kredi kartını bazı mağazalarda kabul ettiğini, bazılarında ise kabul etmediğini görebilirsiniz. Kartınızın kullanılabildiği ülkeleri öğrenmek için finans kurumunuzla iletişime geçin.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates