Amazon'da sat Oturum aç
Bu madde, şurada yapılacak satışlar için uygulanır: Türkiye

Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı hakkında SSS

Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı programı hakkında sık sorulan soruların yanıtlarını bu sayfada bulabilirsiniz.

1. Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı programı nedir?

Amazon'u müşteriler ve satıcılar için dünyanın en güvenli ve en güvenilir mağazası haline getirme konusundaki sürekli çalışmalarımızın bir parçası olarak, olası art niyetli faaliyetleri tespit etme, önleme ve onlara karşı eylemde bulunma kabiliyetimizi geliştirmek üzere Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı programını başlatıyoruz. Bu, müşteriler ile satıcıları dolandırıcılık ve suistimale karşı korumaya devam etmemize yardımcı olacak. Amazon satış gelirlerini almak için bir ödeme hizmeti sağlayıcısından faydalanmayı tercih eden satıcıların bu programa katılan bir hizmet sağlayıcısını kullanması gerekir.

2. Ödeme hizmeti sağlayıcısı kullanıp kullanmadığımı nasıl anlarım?

Amazon mağazanızda, ödeme alan bir banka tarafından doğrudan size verilmiş bir banka hesabı yerine, ödeme şirketi tarafından yönetilen bir banka hesabını ödeme alma yöntemi olarak atadıysanız ödeme hizmeti sağlayıcısı kullanıyorsunuz demektir.

3. Kullandığım ödeme hizmeti sağlayıcısını değiştirmem veya başka bir banka hesabı sağlamam gerekip gerekmediğini nasıl anlarım?

Bir ödeme hizmeti sağlayıcısından faydalanmıyorsanız ancak bunun yerine ödeme alan bir banka tarafından doğrudan verilmiş bir banka hesabı kullanıyorsanız herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Şu anda kaynaklarınızı almak için yalnızca program kapsamındaki ödeme hizmeti sağlayıcılarını kullanıyorsanız herhangi bir işlem yapmanız gerekli değildir. Programa henüz dahil olmayan bir ödeme hizmeti sağlayıcısı kullanıyorsanız söz konusu sağlayıcıyla iletişime geçerek programa ne zaman kaydolmayı planladığı konusunda bilgi edinmenizi öneririz. Söz konusu sağlayıcı programa kaydolmayı düşünmüyorsa 31 Mayıs 2021 tarihine kadar aşağıdaki planlı ödeme çözümlerinden birine geçmelisiniz:

  1. Program kapsamındaki bir ödeme hizmeti sağlayıcısı tarafından size sunulan bir banka hesabı
  2. Amazon mağazanızda geçerli para birimiyle planlı ödemeleri kabul eden ve ödeme alan bir banka tarafından doğrudan size verilen bir banka hesabı
  3. Ödeme alan bir bankanın doğrudan size verdiği veya program kapsamındaki bir ödeme hizmeti sağlayıcısından aldığınız banka hesabınıza Satıcılar İçin Amazon Döviz Kuru Çevirici üzerinden planlı ödeme yapılması

4. Programa dahil olmayan bir ödeme hizmeti sağlayıcısı kullanmaya devam edersem ne olur?

1 Mart 2021 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere, bir ödeme hizmeti sağlayıcısından alınmış yeni bir banka hesabı ekleyen satıcılar, program kapsamındaki bir ödeme hizmeti sağlayıcısını kullanmalıdır. 31 Mayıs 2021 tarihinden sonra, programa dahil olmayan bir ödeme hizmeti sağlayıcısının banka hesabını kullanmaya devam eden satıcılar, tahmini teslim tarihinden itibaren 21 güne kadar uzayabilecek bir planlı ödeme ihtiyat süresine tabi olur. Teslim tarihine bağlı ödemeler hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın. 15 Temmuz 2021 tarihinden itibaren, programa dahil olmayan ödeme hizmeti sağlayıcılarını kullanan satıcılara yapılan planlı ödemeleri, program kapsamındaki bir ödeme hizmeti sağlayıcısına geçiş yapılana veya ödeme alan bir banka tarafından doğrudan verilen bir banka hesabı kullanılana kadar durduracağız.

5. Program kapsamındaki bir ödeme hizmeti sağlayıcısına nasıl geçebilirim?

Başka bir banka hesabı sunmanız gerekip gerekmediğini öğrenmek için yukarıdaki "Kullandığım ödeme hizmeti sağlayıcısını değiştirmem veya başka bir banka hesabı sağlamam gerekip gerekmediğini nasıl anlarım?" sorusunu inceleyin. Program kapsamındaki bir ödeme hizmeti sağlayıcısına geçmeniz gerekiyorsa aşağıdaki adımları izleyin:

  1. Şu anda program kapsamında olan ödeme hizmeti sağlayıcılarından birini seçin.
  2. Program kapsamındaki bir ödeme hizmeti sağlayıcısının web sitesini ziyaret edin. Amazon mağazalarınızda kullandığınız para birimlerini destekleyen bir banka hesabı açma başvurusunda bulunmak için sitede verilen talimatları uygulayın. Son olarak, ödeme hizmeti sağlayıcısının şart koştuğu doğrulama işlemini tamamlayın.
  3. Program kapsamındaki ödeme hizmeti sağlayıcısından yeni banka hesabınızı aldıktan sonra banka hesap bilgilerinizi güncellemek için Seller Central'daki Ödeme Alma Yöntemi sayfasına gidin.
  4. Banka hesabı güncelleme işleminizi tamamlamak için Amazon'un talep edebileceği tüm ek belgeleri sağlayın.
Hesabınızla ilgili herhangi bir sorunla karşılaşırsanız Satış Ortağı Destek ekibimizle veya varsa hesap yöneticinizle iletişime geçin.

6. Satıcılar İçin Amazon Döviz Kuru Çevirici'yi kullanıyorsam ne yapmalıyım?

Satıcılar İçin Amazon Döviz Kuru Çevirici kullanıyorsanız ve Amazon gelirlerinizi programa dahil bir ödeme hizmeti sağlayıcısı veya ödeme alan bir banka tarafından doğrudan verilen bir banka hesabına planlı ödemeyle alıyorsanız herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Programa dahil olmayan bir ödeme hizmeti sağlayıcısı tarafından verilen bir banka hesabına yapılan planlı ödemelerle ilgili olarak Satıcılar İçin Amazon Döviz Kuru Çevirici'yi kullanıyorsanız yukarıdaki "Kullandığım ödeme hizmeti sağlayıcısını değiştirmem veya başka bir banka hesabı sağlamam gerekip gerekmediğini nasıl anlarım?" sorusunu inceleyerek herhangi bir işlem yapmanız gerekip gerekmediğini öğrenin.

7. Banka hesabımla ilgili bir sorum olduğunda destek almak için kiminle iletişime geçmeliyim?

Bir ödeme hizmeti sağlayıcısı tarafından verilen banka hesabınızla ilgili sorunlar için öncelikle ödeme hizmeti sağlayıcınıza başvurmalısınız. Banka hesabınızın program kapsamındaki bir ödeme hizmeti sağlayıcısı tarafından verildiğini doğrulamanıza rağmen bu hesabı Amazon ödeme alma yöntemi olarak kullanmakta hâlâ sorun yaşıyorsanız bize ulaşın.

8. Amazon bu program kapsamındaki ödeme hizmeti sağlayıcılarıyla nasıl çalışır?

Program kapsamındaki ödeme hizmeti sağlayıcılarının gerekli risk ve uygunluk kontrollerini uyguluyor olması, dolandırıcılık ve suistimal riskini azaltmak için Amazon ile birlikte çalışması gerekir. Detaylar için Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı programı sayfasına bakın.

9. Teslim tarihinden sonra 21 gün ihtiyat politikası nedir?

Teslim tarihinden sonra 21 gün ihtiyat politikası, Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı programı kapsamında, planlı ödemelerinize teslim tarihinden sonraki 21 gün boyunca ihtiyat uygulanacağı anlamına gelir. 31 Mayıs'tan itibaren tüm aktif ve yeni siparişlerinizin satış gelirleri, siparişin gerçek teslim tarihinden veya en geç tahmini teslim tarihinden sonraki 21 gün boyunca ihtiyati olarak tutulacak ve teslim tarihinden sonraki 22. günden itibaren planlı ödemeye hazır olacaktır.

Örneğin, teslim tarihinden sonraki 21 günü kapsayan bu yeni ihtiyat politikası uyarınca, ürünü kargoya 1 Ocak'ta verirseniz ve gerçek teslim tarihi 5 Ocak ise satış gelirleri 27 Ocak'tan itibaren kullanılabilir. Geçerli takip bilgisi olmayan siparişlerin satış gelirleri, siparişin en geç tahmini teslim tarihinden sonraki 21 gün boyunca tutulur.

10. Programdan önce tabi olduğum ihtiyat politikasını varsayılan ihtiyat politikası haline nasıl getirebilirim?

15 Temmuz 2021'den önce bu banka hesabını, program kapsamındaki bir ödeme hizmeti sağlayıcısının düzenlediği veya ödeme alan bankanın doğrudan size verdiği bir banka hesabıyla değiştirerek ihtiyat politikanızı eski durumuna getirebilirsiniz. Bir ödeme hizmeti sağlayıcısı kullanmayı tercih ediyorsanız banka hesabınızı güncellemek için aşağıdaki adımları izleyin:

  1. Şu anda program kapsamında olan ödeme hizmeti sağlayıcılarından birini seçin.
  2. Program kapsamındaki bir ödeme hizmeti sağlayıcısının web sitesini ziyaret edin. Amazon mağazalarınızda kullandığınız para birimlerini destekleyen bir banka hesabı açma başvurusunda bulunmak için sitede verilen talimatları uygulayın. Son olarak, ödeme hizmeti sağlayıcısının şart koştuğu doğrulama işlemini tamamlayın.
  3. Program kapsamındaki ödeme hizmeti sağlayıcısından yeni banka hesabınızı aldıktan sonra banka hesap bilgilerinizi güncellemek için Seller Central'daki Ödeme Alma Yöntemi sayfasına gidin.
  4. Banka hesabı güncelleme işleminizi tamamlamak için Amazon'un talep edebileceği tüm ek belgeleri sağlayın.

Satıcı hesabınızla ilişkili banka hesap bilgileri güncellendikten sonra, gelecekteki ödemeleriniz bu yeni banka hesabına gönderilir ve programdan önce kullandığınız ihtiyat politikanız, varsayılan politikanız olarak kabul edilir. Bu değişiklikten önce başlatılmış para transferleri, değişiklikten etkilenmez.

Not: Banka hesap bilgilerindeki herhangi bir değişiklik yürürlüğe girmeden önce güvenlik amacıyla üç günlük zorunlu bir bekleme süresi uygulanır. Para transferleri, yeni banka hesap bilgilerinizi satıcı hesabınıza girdiğiniz tarihte başlayan süre dolana kadar yapılamaz.

Banka hesap bilgilerinizi satıcı hesabınızın ayarlar bölümünde istediğiniz zaman güncelleyebilirsiniz.

Aracı kullanmak ve kişiselleştirilmiş yardım almak için oturum açın (masaüstü tarayıcı gerekli). Oturum aç


Yüz Milyonlarca Müşteriye Erişin

Amazon'da Satış Yapmaya Başlayın


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates