Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı programı hakkında sık sorulan soruların yanıtlarını bu sayfada bulabilirsiniz.
Amazon'u müşteriler ve satıcılar için dünyanın en güvenli ve en güvenilir mağazası haline getirme konusundaki sürekli çalışmalarımızın bir parçası olarak, olası art niyetli faaliyetleri tespit etme, önleme ve onlara karşı eylemde bulunma kabiliyetimizi geliştirmek üzere Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı programını başlatıyoruz. Bu, müşteriler ile satıcıları dolandırıcılık ve suistimale karşı korumaya devam etmemize yardımcı olacak. Amazon satış gelirlerini almak için bir ödeme hizmeti sağlayıcısından faydalanmayı tercih eden satıcıların bu programa katılan bir hizmet sağlayıcısını kullanması gerekir.
Amazon mağazanızda, ödeme alan bir banka tarafından doğrudan size verilmiş bir banka hesabı yerine, ödeme şirketi tarafından yönetilen bir banka hesabını ödeme alma yöntemi olarak atadıysanız ödeme hizmeti sağlayıcısı kullanıyorsunuz demektir.
Bir ödeme hizmeti sağlayıcısından faydalanmıyorsanız ancak bunun yerine ödeme alan bir banka tarafından doğrudan verilmiş bir banka hesabı kullanıyorsanız herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Şu anda kaynaklarınızı almak için yalnızca program kapsamındaki ödeme hizmeti sağlayıcılarını kullanıyorsanız herhangi bir işlem yapmanız gerekli değildir. Programa henüz dahil olmayan bir ödeme hizmeti sağlayıcısı kullanıyorsanız söz konusu sağlayıcıyla iletişime geçerek programa ne zaman kaydolmayı planladığı konusunda bilgi edinmenizi öneririz. Söz konusu sağlayıcı programa kaydolmayı düşünmüyorsa 31 Mayıs 2021 tarihine kadar aşağıdaki planlı ödeme çözümlerinden birine geçmelisiniz:
1 Mart 2021 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere, bir ödeme hizmeti sağlayıcısından alınmış yeni bir banka hesabı ekleyen satıcılar, program kapsamındaki bir ödeme hizmeti sağlayıcısını kullanmalıdır. 31 Mayıs 2021 tarihinden sonra, programa dahil olmayan bir ödeme hizmeti sağlayıcısının banka hesabını kullanmaya devam eden satıcılar, tahmini teslim tarihinden itibaren 21 güne kadar uzayabilecek bir planlı ödeme ihtiyat süresine tabi olur. Teslim tarihine bağlı ödemeler hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın. 15 Temmuz 2021 tarihinden itibaren, programa dahil olmayan ödeme hizmeti sağlayıcılarını kullanan satıcılara yapılan planlı ödemeleri, program kapsamındaki bir ödeme hizmeti sağlayıcısına geçiş yapılana veya ödeme alan bir banka tarafından doğrudan verilen bir banka hesabı kullanılana kadar durduracağız.
Başka bir banka hesabı sunmanız gerekip gerekmediğini öğrenmek için yukarıdaki "Kullandığım ödeme hizmeti sağlayıcısını değiştirmem veya başka bir banka hesabı sağlamam gerekip gerekmediğini nasıl anlarım?" sorusunu inceleyin. Program kapsamındaki bir ödeme hizmeti sağlayıcısına geçmeniz gerekiyorsa aşağıdaki adımları izleyin:
Satıcılar İçin Amazon Döviz Kuru Çevirici kullanıyorsanız ve Amazon gelirlerinizi programa dahil bir ödeme hizmeti sağlayıcısı veya ödeme alan bir banka tarafından doğrudan verilen bir banka hesabına planlı ödemeyle alıyorsanız herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Programa dahil olmayan bir ödeme hizmeti sağlayıcısı tarafından verilen bir banka hesabına yapılan planlı ödemelerle ilgili olarak Satıcılar İçin Amazon Döviz Kuru Çevirici'yi kullanıyorsanız yukarıdaki "Kullandığım ödeme hizmeti sağlayıcısını değiştirmem veya başka bir banka hesabı sağlamam gerekip gerekmediğini nasıl anlarım?" sorusunu inceleyerek herhangi bir işlem yapmanız gerekip gerekmediğini öğrenin.
Bir ödeme hizmeti sağlayıcısı tarafından verilen banka hesabınızla ilgili sorunlar için öncelikle ödeme hizmeti sağlayıcınıza başvurmalısınız. Banka hesabınızın program kapsamındaki bir ödeme hizmeti sağlayıcısı tarafından verildiğini doğrulamanıza rağmen bu hesabı Amazon ödeme alma yöntemi olarak kullanmakta hâlâ sorun yaşıyorsanız bize ulaşın.
Program kapsamındaki ödeme hizmeti sağlayıcılarının gerekli risk ve uygunluk kontrollerini uyguluyor olması, dolandırıcılık ve suistimal riskini azaltmak için Amazon ile birlikte çalışması gerekir. Detaylar için Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı programı sayfasına bakın.
Teslim tarihinden sonra 21 gün ihtiyat politikası, Ödeme Hizmeti Sağlayıcısı programı kapsamında, planlı ödemelerinize teslim tarihinden sonraki 21 gün boyunca ihtiyat uygulanacağı anlamına gelir. 31 Mayıs'tan itibaren tüm aktif ve yeni siparişlerinizin satış gelirleri, siparişin gerçek teslim tarihinden veya en geç tahmini teslim tarihinden sonraki 21 gün boyunca ihtiyati olarak tutulacak ve teslim tarihinden sonraki 22. günden itibaren planlı ödemeye hazır olacaktır.
Örneğin, teslim tarihinden sonraki 21 günü kapsayan bu yeni ihtiyat politikası uyarınca, ürünü kargoya 1 Ocak'ta verirseniz ve gerçek teslim tarihi 5 Ocak ise satış gelirleri 27 Ocak'tan itibaren kullanılabilir. Geçerli takip bilgisi olmayan siparişlerin satış gelirleri, siparişin en geç tahmini teslim tarihinden sonraki 21 gün boyunca tutulur.
15 Temmuz 2021'den önce bu banka hesabını, program kapsamındaki bir ödeme hizmeti sağlayıcısının düzenlediği veya ödeme alan bankanın doğrudan size verdiği bir banka hesabıyla değiştirerek ihtiyat politikanızı eski durumuna getirebilirsiniz. Bir ödeme hizmeti sağlayıcısı kullanmayı tercih ediyorsanız banka hesabınızı güncellemek için aşağıdaki adımları izleyin:
Satıcı hesabınızla ilişkili banka hesap bilgileri güncellendikten sonra, gelecekteki ödemeleriniz bu yeni banka hesabına gönderilir ve programdan önce kullandığınız ihtiyat politikanız, varsayılan politikanız olarak kabul edilir. Bu değişiklikten önce başlatılmış para transferleri, değişiklikten etkilenmez.
Banka hesap bilgilerinizi satıcı hesabınızın ayarlar bölümünde istediğiniz zaman güncelleyebilirsiniz.