Buybox algoritmasındaki tutarsızlıklar
Merhabalar,
Yaklaşık 15 listede, buybox'ı alamamış. Buybox'ı alan satıcıyla aynı fiyatla olmasına rağmen. Ek olarak bir karşılaştırma yapıyorum.
Benim ürünlerim FBA, kendisi FBM satıyor. Benim müşteri memnuniyetim geribildirimlerde %100 , Buybox'ı alan rakibin %19 memnuniyet oranı. Aldığı 10 siparişten 7'sini göndermeyip iptal ediyor. Bugün satış dahi yapamıyor olması gereken bir hesap, FBM tekliflerle 15 listede benim önümde.
Burada çok büyük bir tutarsızlık ve mantıksızlık var, ya algoritmada bir sıkıntı var ya da manuel müdahale ediliyor, başka bir açıklama bulamıyorum.
Buybox algoritmasındaki tutarsızlıklar
Merhabalar,
Yaklaşık 15 listede, buybox'ı alamamış. Buybox'ı alan satıcıyla aynı fiyatla olmasına rağmen. Ek olarak bir karşılaştırma yapıyorum.
Benim ürünlerim FBA, kendisi FBM satıyor. Benim müşteri memnuniyetim geribildirimlerde %100 , Buybox'ı alan rakibin %19 memnuniyet oranı. Aldığı 10 siparişten 7'sini göndermeyip iptal ediyor. Bugün satış dahi yapamıyor olması gereken bir hesap, FBM tekliflerle 15 listede benim önümde.
Burada çok büyük bir tutarsızlık ve mantıksızlık var, ya algoritmada bir sıkıntı var ya da manuel müdahale ediliyor, başka bir açıklama bulamıyorum.
2 yanıt
Seller_M77kR8gZ8qGEj
Merhaba,
Buybox sahibinin 10 siparişten 7'sini iptal ettiğini nasıl tespit ettiniz?
BuyBox'a ilişkin bir hak yoktur ve dolayısıyla onu nasıl alacağınıza dair bir talimat da yoktur. Hatanız, satın alma kutusu için belirleyici faktörün fiyat olması düşündüğünüzdür.
Rakibinizin FBA'da daha iyi performans metrikleri olabilir. Satıcı degenlendirme uzun süredir pek önem verilmiyor, çünkü bunlar test satın alımları ve rakipler tarafından da edilebiliyordu. Buybox sahibinin elinde büyük bir envanter olması da söz konusu olabilir. Amazon'un Buy Box'ı vermesinin birçok kriteri var ve bunlar farklı puanlarla belirtiliyor.
Seller_HSyTWnBgZouOr
Maalesef benim de çok mağdur olduğum bir durum, özellikle sahte ürün satanlardan ve farklı marka/markasız ürün gönderenlerden çok muzdaribim, lakin bunun tutarsızlık ya da hata olduğunu düşünmüyorum. Uzun yıllar yurtdışı Amazon'larında satış yapmış biri olarak şuna bağlıyorum, Amazon yeni bir pazara açıldığında, o ülke pazarında hakimiyeti kazanana kadar farklı fazlar uyguluyor. Başlarda iyi olsun kötü olsun tüm satıcılara çok toleranslı davranarak pazaryerindeki toplam satıcı sayısını yüksek tutmaya çalışıyor; pazar hakimiyeti kazandıkça da elindeki satıcıları elemeye ve yalnızca iyi olanları tutmaya meyilli oluyor. Misalen Amerika'da %80'den az pozitif yorumu olan bir satıcının satışa devam edebilmesi mümkün değil. Aynı şekilde FBA'de 80$'a satılan bir malı FBM listeleyerek 70$'a satsanız bile buybox almanız çok çok zor. Velhasıl bize sadece iyi bir satıcı olarak kalıp beklemek düşüyor, maalesef.