Satmış olduğum markadaki ürünlerin sahtesini satan bir sayfa var ancak amazon konu ile alakalı hiçbir şey yapmıyor. Markanın da Türkiye Amazonda marka kaydı açabilecek yetkilisi olmadığı için satıcı olarak gerekli başvuruları bile yapamıyorsunuz. Müşteri hizmetleri bile bu konuda müşteri olarak sipariş verip öyle şikayet oluşturmam gerektiği konusunda tavsiye verdi.
Nitekim ürünü sipariş ettim ve gelen ürün sahteydi. Ki bu kullanıcının profiline baktığınızda 10+ yorumun hepsinde ürünlerin sahte olduğu yazıyor ve ürünlerin hepsi amazon deposundan yollanıyor.
Amazon ürünü imha etmemizi söyledi ve kişinin liste kaydını kapattı ama 2 gün sonra tekrar açtı ve bu kullanıcı ürün satmaya devam ediyor.
Yüksek ihtimalle orjinalliği ile alakalı bir fatura yükledi kullanıcı ve hesabı açıldı. 10 adet birimli fatura bulmak bu kadar zor değil!? Gümrük belgeleri, ithalat belgeleri, sağlık sertifikaları vs. istenmeli. Hepsini geçtim benim de ürünlerim depolarında duruyor; iki ürünü yan yana koysalar sahte olduğu anlaşılacak ama hiçbir aksiyon alınmıyor.
Kısacası Amazon deposundan Amazon güvencesi ile gönderilen, kullanıcının profilinde 10 un üzerinde sahte olduğuna dair yorum bulunan ve defalarca şikayet kaydı oluşturduğumuz ürünleri Amazon satmaya devam ediyor.
Ne yapılmalı kime bildirilmeli?