This is Small Business'teki yeni podcast serimiz Small Business Bytes kapsamında, Yapımcı Andrea Marquez, 100'den fazla Amerikalı küçük işletme sahibiyle yaptığı görüşmelerden, onların büyüme sürecindeki önemli anları, karşılaştıkları zorlukları ve öğrendikleri dersleri aktarıyor.
Bu seride Marquez, düşünce yapısının uzun vadeli planlamaya yön vermede ve zorlukların üstesinden gelmede nasıl etkili bir araç olduğunu inceliyor:
This Is Small Business ve Small Business Bytes yayınlarının tüm bölümlerini dinlemek için Amazon Music, Spotify veya Apple Podcasts'e gidebilirsiniz.
(Lütfen dikkat: Bölümler İngilizce olarak sunulmaktadır.)
Alıcı iletişim tercihlerini daha iyi korumak için Alıcı-Satıcı Mesajlaşması seçeneklerimizi güncelledik.
Alıcı-Satıcı Mesajlaşması, siparişleri tamamlamak veya müşteri hizmetleri sorularına yanıt vermek için alıcılarla iletişime geçmenizi sağlar ancak bu araç, pazarlama ve promosyon amacıyla kullanılmamalıdır.
Mesajlaşmanın yalnızca önemli mesajlarda kullanıldığından emin olmak amacıyla, mesaj konu satırına "[Önemli]" ibaresini ekleme ve alıcının mesaj almama tercihini geçersiz kılma seçeneğini kaldırdık.
Alıcılarla, siparişleriyle ilgili önemli mesajlar göndererek iletişim kurmaya devam edebileceksiniz. İletişim siparişin tamamlanması için kritik önem taşıyorsa, alıcının mesaj almama tercihine bakılmaksızın mesajınız iletilir.
En iyi deneyim için; sipariş numaralarını otomatik olarak içeren, mesajları alıcının tercih ettiği dile çeviren ve gerekirse mesajları [Önemli] olarak işaretleyen mesaj şablonlarımızı kullanmanızı öneririz.
Daha fazla bilgi için Alıcı-Satıcı Mesajlarını kullanarak alıcıyla iletişime geçme sayfasına gidin.
Hangi tür alıcı mesajlarına izin verildiği hakkında daha fazla bilgi için İletişim talimatları sayfasına gidin.
29 Mayıs 2025 itibarıyla, Uyumluluk Yönetimi gösterge panelindeki ürün ve gıda güvenliğiyle ilgili tüm uyumluluk gerekliliklerini Satıcı Performansı gösterge panelindeki Politika uyumluluğu sayfasına geçireceğiz.
Güncellenen bu Satıcı Performansı gösterge paneli, uyumluluk yönetimini daha kolay hale getirir. Böylece tek bir yerden politika ihlallerini izleyebilir, belge gönderebilir, itiraz iletebilir ve ürün doğrulaması için test, inceleme ve sertifikasyon hizmeti sağlayıcılarıyla koordinasyon kurabilirsiniz.
Geçiş döneminde, tüm ihlallerinizi görüntülemek için her iki gösterge panelini de kontrol etmeniz gerekir. Geçiş işlemi başlatıldığında, güncellenmiş yardım sayfalarını ve video öğreticilerini paylaşarak size bu süreçte rehberlik edeceğiz.
Geçiş işleminin Temmuz ayında tamamlanması beklenmektedir. Tüm uyumluluk ihlalleri Satıcı Performansı gösterge panelinde birleştirildiğinde bunu size bildireceğiz.
Seller Central'da uyumluluk yönetimini basitleştirmeye çalıştığımız bu süreçteki anlayışınız için teşekkür ederiz.
Daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız 27 Mayıs tarihli web seminerimize ve soru cevap oturumuna kaydolabilirsiniz: Satıcı Performansı gösterge panelini kullanarak ürün ve gıda güvenliği gerekliliklerini görüntüleme
Amazon'da yakın zamanda gerçekleşmesi planlanan Prime Day ve Okula Dönüş gibi indirim etkinliklerini keşfetmenize ve bunlara hazırlamanıza yardımcı olmak amacıyla İndirim Etkinliği Planlayıcısı'nı kullanıma sunduk.
Artık Türkiye'de kullanıma sunulan bu yeni araç, size başlangıç tarihleri, bitiş tarihleri ve fırsatları yapılandırmaya yönelik son tarihler gibi önemli etkinlik detaylarını gösterir.
İndirim Etkinliği Planlayıcısı, her etkinlikten en iyi şekilde yararlanabilmeniz için kişiselleştirilmiş öneriler de sunar.
Aracı kullanmak için İndirim Etkinliği Planlayıcısı’na gidin.
Satış etkinlikleri ve aracın nasıl kullanılacağı hakkında bilgi edinmek için İndirim Etkinliği Planlayıcısı sayfasına gidin.
12 Haziran 2025 tarihinde, Amazon Lojistik ile Türkiye'ye yapılan sınır ötesi gönderimlere yönelik ücretler; gönderim, taşıma ve teslimat maliyetlerindeki değişiklikleri yansıtacak şekilde güncellenecektir.
İş birliğinize değer veriyor ve Amazon'daki başarınızı destekleyen programlara yatırım yapma konusundaki kararlılığımızı sürdürüyoruz.
Kayıtlı marka sahiplerinin kullanabileceği A+ içerik, marka hikayenizi paylaşabilmenizi, müşterileri tekrar ürün satın almaya teşvik edebilmenizi ve Temel A+ içerikte satışları yüzde 8'e, Premium A+ içerikteyse yüzde 20'ye kadar artırabilmenizi sağlar. A+ içerik bunu nasıl yapar? A+ içerik, markanızı sergileyen ve müşterileri ürünlerinizin özellikleri hakkında bilgilendiren zengin içerikler oluşturmaya yardımcı olur.
A+ içerik, şunları yapmanıza olanak tanıyarak markanız ile ürünlerinizin rekabette öne çıkmasına ve müşterilerinizle bağ kurmasına yardımcı olur:
A+ İçerik Yöneticisi, önceden biçimlendirilmiş modül düzenlerinden, veri odaklı içerik önerilerinden, dil ve ürün varyasyonları eklemek üzere içerik çoğaltmadan yararlanarak içeriğinizi oluşturup yönetmenizi kolaylaştırır.
Başlamak için Seller Central A+ İçerik Yöneticisi sayfasına gidin.
Daha fazla bilgi edinmek üzere Marka sahipleri için kapsamlı A+ içerik kılavuzuna gidin.
Lütfen dikkat: Kılavuz yalnızca İngilizce olarak sunulmaktadır.
Toplu fırsat oluşturma özelliği, aynı anda birden fazla mağazada toplu olarak iki veya daha fazla fırsat oluşturmanıza yardımcı olmak üzere Seller Central'daki Fırsatlar gösterge panelinde kullanıma sunuldu.
Toplu fırsat oluşturma özelliği ile aşağıdakileri yapabilirsiniz:
Toplu fırsat oluşturma ve yönetme hakkında daha fazla bilgi için Fırsat oluşturma sayfasına gidin.
Yapımcı Andrea Marquez, Amazon'un sunduğu bir podcast olan This Is Small Business sayesinde "uzmanlara yönelik bir girişimcilik dersini ön sıralardan izleyebildiğini" söylüyor. Her bölümde, yaşadıkları önemli anlar hakkında sohbet etmek üzere ABD'nin dört bir yanındaki küçük işletme sahipleriyle bir araya geliyor. Her bir bölümde bu işletme sahiplerinin karşılaştığı zorluklara ve işletmelerini ölçeklendirdikleri sırada öğrendiklerine odaklanılıyor.
Aşağıda Marquez, 2024'te en çok indirilen bölümlerden derlenmiş bazı temel analizleri ve eyleme dönüştürülebilir dersleri kendi üslubuna uygun şekilde dile getiriyor:
This Is Small Business podcast'inin tüm bölümlerini dinlemek istiyorsanız Amazon Music, Spotify veya Apple Podcasts'e gidebilirsiniz.
Endüstrideki öncü teknolojilerle ve stratejik iş ortaklıklarıyla kötü niyetli kişileri durdurma ve işletmenizi sahte ürünlerden koruma konusundaki çabalarımızı gösteren Marka Koruması raporumuzu yakın zamanda yayınlamıştık.
2024 yılında 1 milyar USD'nin üzerinde yatırım yaparak; müşterileri, markaları, satış ortaklarını ve mağazamızı sahteciliğe, dolandırıcılığa ve diğer kötüye kullanım olaylarına karşı korumak amacıyla makine öğrenimi bilimcileri, yazılım geliştiricileri ve uzman araştırmacılar da dahil olmak üzere binlerce kişiyi istihdam ettik.
Rapor, aşağıdaki önemli noktalar da dahil olmak üzere, kaydettiğimiz ilerlemeyi özetliyor:
Bu alanda geliştirmeleri sürdürme konusunda kararlıyız ve sahteciliği sıfıra indirene kadar durmayacağız.
Stratejik odak noktalarımız ve kaydettiğimiz ilerleme hakkında daha detaylı güncellemeler için Marka Koruması raporuna gidin.
Kötü niyetli müşterileri veya satıcıları bildirmek için Kötüye kullanım bildir sayfasına gidin.
Artık Satış Ortağı Destek ekibine yaptığınız bir aramanın sonunda bize hemen geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Önceden, geri bildirimde bulunmak için, olay çözüme ulaştırıldıktan sonra size bir e-posta göndermemizi beklemeniz gerekiyordu. Artık, aramanızın ardından hatta kalarak kısa bir memnuniyet anketini tamamlayabilirsiniz.
Bu anket, yardım aldıktan hemen sonra geri bildirimde bulunmanızı kolaylaştırır. Söz konusu anket, Satış Ortağı Destek ekibi deneyimimizi geliştirmek ve iyileştirilecek alanları belirlemek için süren çalışmalarımız kapsamında sunulmaktadır.