Satıcı forumları
Giriş yap
Giriş yap
imgGiriş yap
imgGiriş yap

Tartışmalara göz at

user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
Sıralama ölçütü
Son etkinlikYakın zamanda oluşturulanlarEn çok görüntülenenEn çok oy kullanılan
Filtreler
Tarih/saatTüm zamanlarGeçen günGeçen haftaGeçen aySon 3 ayGeçen yılTarih aralığı
Hızlı filtreler
Tartışmalar
Kategoriler
Etiketler

Tartışmalara göz at

user profile
News_Amazon
user profile

This is Small Business'teki yeni podcast serimiz Small Business Bytes kapsamında, Yapımcı Andrea Marquez, 100'den fazla Amerikalı küçük işletme sahibiyle yaptığı görüşmelerden, onların büyüme sürecindeki önemli anları, karşılaştıkları zorlukları ve öğrendikleri dersleri aktarıyor.

Bu seride Marquez, düşünce yapısının uzun vadeli planlamaya yön vermede ve zorlukların üstesinden gelmede nasıl etkili bir araç olduğunu inceliyor:

  1. Çözmekte olduğunuz sorun hakkında bilgi sahibi olun: Probleminizin sebebi kararlarınızı ve marka mesajlarınızı yönlendirir ve işler zorlaştığında devam etmenizi sağlar. Örneğin Sean Brownlee, gaziler için sivil hayata geçişte istikrarlı ve anlamlı işler yaratmak için Ravenox'u kurdu. Teri Johnson, ABD'deki Siyahi kültürünü kokular aracılığıyla onurlandırmak için Harlem Candle Co.'yu kurdu. İkisi de işlerini belirli bir amaç doğrultusunda kurarak başarı elde etti. Kendinize şunları sorun: Yaptığım iş hangi soruna çözüm buluyor? Bu, benim temel amacımla nasıl ilişkili?
  2. Kusursuz olmasını beklemeyin: Ürününüzü lanse etmeden önce mükemmel olmaya çalışmak büyümenizi geciktirebilir. Spread the Love Foods kurucusu Val Fishbane erken lansman yaptığında, gerçek müşteri verileri içeriklerden kavanoz boyutuna kadar her şeyi geliştirmesinde ona rehberlik etti. Küçük bir başlangıç yapmayı, geri bildirim toplamayı ve süreci tekrar etmeyi düşünün.
  3. Marka hikayenizi kişisel hale getirin: Hikaye anlatımı duygusal bağ kurar, ama bunun anlamlı bir temele dayanması gerekir. Conchita Pleasant, kanser tedavisi sırasında saçları döküldükten sonra Nefertiti's Secrets markasını kurdu. Kendi iyileşme deneyimini insanları güçlendirmeye odaklanan bir saç bakım markasına dönüştürdü. Soap Sox kurucusu Ray Phillips, tedavi merkezlerindeki çocukların banyo saatinde kendilerini güvende hissetmelerine yardımcı olmak için ürününü yarattı. Bu hikayeler, müşterilerin fark edildiklerini ve anlaşıldıklarını hissetmelerini sağlıyor. İşinizi başlatan o özel anı paylaşın. Bu çözümü yaratmaya neden siz karar verdiniz?
  4. Saniyeler içinde ilgi çeken bir sunum konuşması hazırlayın: İddialı bir asansör konuşması hemen merak uyandırmalıdır. Felicia Jackson'un (CPR Wrap) konuşmasına, çocuğunun boğulmasını izlediği ve kalp masajı eğitimi almasına rağmen çaresiz hissettiği sürükleyici bir panik anıyla başlıyor. Mattela Tesvich (Skunk Skin), mizah ve ilişkilendirilebilirlik kullanarak dinleyiciyle bağ kuruyor: Kendi kokan ayaklarıyla ilgili espri yapıyor, ardından kokuyla mücadele eden çoraplar sunuyor. Sorunu, duygusal bir kanca ve basit bir çözümle birlikte sunun; bunu 60 saniyeden kısa sürede yapmaya çalışın.
  5. Güven oluşturmak için sosyal kanıttan yararlanın: Yorumlar, sosyal medya etiketleri, müşteri fotoğrafları ve videoları gibi kullanıcı tarafından oluşturulan içerikler, markanızı büyütmek için etkili araçlardır. Araştırmalar, müşterilerin %70'inin bir ürünü satın almadan önce kullanıcıların oluşturduğu içerikleri dikkate aldığını gösteriyor. Markalı bir hashtag oluşturun, müşteri içeriklerini (izin alarak) yeniden paylaşın ve ürün sayfalarınızda ya da e-posta bültenlerinizde yorumlara veya videolara yer verin.

This Is Small Business ve Small Business Bytes yayınlarının tüm bölümlerini dinlemek için Amazon Music, Spotify veya Apple Podcasts'e gidebilirsiniz.

(Lütfen dikkat: Bölümler İngilizce olarak sunulmaktadır.)

0 oy
0 oy
0 görüntüleme
0 yanıt
Son etkinlik
user profile
News_Amazon
user profile
Alıcı-Satıcı Mesajlaşması seçenekleri değişiyor
News_Amazon tarafından yazıldı

Alıcı iletişim tercihlerini daha iyi korumak için Alıcı-Satıcı Mesajlaşması seçeneklerimizi güncelledik.

Alıcı-Satıcı Mesajlaşması, siparişleri tamamlamak veya müşteri hizmetleri sorularına yanıt vermek için alıcılarla iletişime geçmenizi sağlar ancak bu araç, pazarlama ve promosyon amacıyla kullanılmamalıdır.

Mesajlaşmanın yalnızca önemli mesajlarda kullanıldığından emin olmak amacıyla, mesaj konu satırına "[Önemli]" ibaresini ekleme ve alıcının mesaj almama tercihini geçersiz kılma seçeneğini kaldırdık.

Alıcılarla, siparişleriyle ilgili önemli mesajlar göndererek iletişim kurmaya devam edebileceksiniz. İletişim siparişin tamamlanması için kritik önem taşıyorsa, alıcının mesaj almama tercihine bakılmaksızın mesajınız iletilir.

En iyi deneyim için; sipariş numaralarını otomatik olarak içeren, mesajları alıcının tercih ettiği dile çeviren ve gerekirse mesajları [Önemli] olarak işaretleyen mesaj şablonlarımızı kullanmanızı öneririz.

Daha fazla bilgi için Alıcı-Satıcı Mesajlarını kullanarak alıcıyla iletişime geçme sayfasına gidin.

Hangi tür alıcı mesajlarına izin verildiği hakkında daha fazla bilgi için İletişim talimatları sayfasına gidin.

0 oy
0 oy
10 görüntüleme
1 yanıt
Son etkinlik
user profile
News_Amazon
user profile

29 Mayıs 2025 itibarıyla, Uyumluluk Yönetimi gösterge panelindeki ürün ve gıda güvenliğiyle ilgili tüm uyumluluk gerekliliklerini Satıcı Performansı gösterge panelindeki Politika uyumluluğu sayfasına geçireceğiz.

Güncellenen bu Satıcı Performansı gösterge paneli, uyumluluk yönetimini daha kolay hale getirir. Böylece tek bir yerden politika ihlallerini izleyebilir, belge gönderebilir, itiraz iletebilir ve ürün doğrulaması için test, inceleme ve sertifikasyon hizmeti sağlayıcılarıyla koordinasyon kurabilirsiniz.

Geçiş döneminde, tüm ihlallerinizi görüntülemek için her iki gösterge panelini de kontrol etmeniz gerekir. Geçiş işlemi başlatıldığında, güncellenmiş yardım sayfalarını ve video öğreticilerini paylaşarak size bu süreçte rehberlik edeceğiz.

Geçiş işleminin Temmuz ayında tamamlanması beklenmektedir. Tüm uyumluluk ihlalleri Satıcı Performansı gösterge panelinde birleştirildiğinde bunu size bildireceğiz.

Seller Central'da uyumluluk yönetimini basitleştirmeye çalıştığımız bu süreçteki anlayışınız için teşekkür ederiz.

Daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız 27 Mayıs tarihli web seminerimize ve soru cevap oturumuna kaydolabilirsiniz: Satıcı Performansı gösterge panelini kullanarak ürün ve gıda güvenliği gerekliliklerini görüntüleme

0 oy
0 oy
1 görüntüleme
0 yanıt
Son etkinlik
user profile
News_Amazon
user profile

Amazon'da yakın zamanda gerçekleşmesi planlanan Prime Day ve Okula Dönüş gibi indirim etkinliklerini keşfetmenize ve bunlara hazırlamanıza yardımcı olmak amacıyla İndirim Etkinliği Planlayıcısı'nı kullanıma sunduk.

Artık Türkiye'de kullanıma sunulan bu yeni araç, size başlangıç tarihleri, bitiş tarihleri ve fırsatları yapılandırmaya yönelik son tarihler gibi önemli etkinlik detaylarını gösterir.

İndirim Etkinliği Planlayıcısı, her etkinlikten en iyi şekilde yararlanabilmeniz için kişiselleştirilmiş öneriler de sunar.

  • Ürün görünürlüğünü artırmak için reklam kampanyaları ve fırsatlar önerir.
  • Yoğun satış dönemlerinden önce ürün stokunu yenilemenizi hatırlatır.
  • Önceliklendirme yapmanıza yardımcı olmak amacıyla her etkinlik için reklam ve fırsat oluşturmaya yönelik son tarihleri listeler.

Aracı kullanmak için İndirim Etkinliği Planlayıcısı’na gidin.

Satış etkinlikleri ve aracın nasıl kullanılacağı hakkında bilgi edinmek için İndirim Etkinliği Planlayıcısı sayfasına gidin.

0 oy
0 oy
2 görüntüleme
0 yanıt
Son etkinlik
user profile
News_Amazon
user profile

12 Haziran 2025 tarihinde, Amazon Lojistik ile Türkiye'ye yapılan sınır ötesi gönderimlere yönelik ücretler; gönderim, taşıma ve teslimat maliyetlerindeki değişiklikleri yansıtacak şekilde güncellenecektir.

İş birliğinize değer veriyor ve Amazon'daki başarınızı destekleyen programlara yatırım yapma konusundaki kararlılığımızı sürdürüyoruz.

Güncellenen ücretleri inceleyin

0 oy
0 oy
9 görüntüleme
0 yanıt
Son etkinlik
user profile
News_Amazon
user profile
A+ içerik ile satışları artırmaya yardımcı olun
News_Amazon tarafından yazıldı

Kayıtlı marka sahiplerinin kullanabileceği A+ içerik, marka hikayenizi paylaşabilmenizi, müşterileri tekrar ürün satın almaya teşvik edebilmenizi ve Temel A+ içerikte satışları yüzde 8'e, Premium A+ içerikteyse yüzde 20'ye kadar artırabilmenizi sağlar. A+ içerik bunu nasıl yapar? A+ içerik, markanızı sergileyen ve müşterileri ürünlerinizin özellikleri hakkında bilgilendiren zengin içerikler oluşturmaya yardımcı olur.

A+ içerik, şunları yapmanıza olanak tanıyarak markanız ile ürünlerinizin rekabette öne çıkmasına ve müşterilerinizle bağ kurmasına yardımcı olur:

  • Marka Hikayesi özelliğini kullanarak benzersiz marka hikayenizi paylaşın.
  • Zengin görseller, metinler, videolar, soru-cevap, özellik aktif noktaları ve karşılaştırma modülleri yoluyla marka bilinirliği oluşturun ve ürün hikayenizi anlatın.
  • Ürün düzeyindeki özellikleri vurgulamak için, geliştirilmiş ürün açıklamaları oluşturun.
  • Müşteri sorularını proaktif olarak yanıtlayarak müşteri iadelerini ve olumsuz değerlendirmeleri azaltın.
  • Müşterilerin diğer ürünlerinizi keşfetmesine ve markanıza güven duymasına yardımcı olarak tekrar satın alma davranışını teşvik edin.

A+ İçerik Yöneticisi, önceden biçimlendirilmiş modül düzenlerinden, veri odaklı içerik önerilerinden, dil ve ürün varyasyonları eklemek üzere içerik çoğaltmadan yararlanarak içeriğinizi oluşturup yönetmenizi kolaylaştırır.

Başlamak için Seller Central A+ İçerik Yöneticisi sayfasına gidin.

Daha fazla bilgi edinmek üzere Marka sahipleri için kapsamlı A+ içerik kılavuzuna gidin.

Lütfen dikkat: Kılavuz yalnızca İngilizce olarak sunulmaktadır.

0 oy
0 oy
8 görüntüleme
0 yanıt
Son etkinlik
user profile
News_Amazon
user profile

Toplu fırsat oluşturma özelliği, aynı anda birden fazla mağazada toplu olarak iki veya daha fazla fırsat oluşturmanıza yardımcı olmak üzere Seller Central'daki Fırsatlar gösterge panelinde kullanıma sunuldu.

Toplu fırsat oluşturma özelliği ile aşağıdakileri yapabilirsiniz:

  • Fırsatlar kapsamında yer alacak ASIN'ler ve fiyat veya indirim önerisi dahil olmak üzere fırsat önerileri içeren önceden doldurulmuş bir Excel şablonu indirme
  • Fırsatlarınızın zamanlamasını planlama
  • Ürünleriniz için fırsatın fiyatını girme
  • Birden fazla ülke için aynı anda fırsat oluşturmak üzere Excel şablon dosyasını yükleme

Toplu fırsat oluşturma ve yönetme hakkında daha fazla bilgi için Fırsat oluşturma sayfasına gidin.

2 oy
0 oy
12 görüntüleme
1 yanıt
Son etkinlik
user profile
News_Amazon
user profile

Yapımcı Andrea Marquez, Amazon'un sunduğu bir podcast olan This Is Small Business sayesinde "uzmanlara yönelik bir girişimcilik dersini ön sıralardan izleyebildiğini" söylüyor. Her bölümde, yaşadıkları önemli anlar hakkında sohbet etmek üzere ABD'nin dört bir yanındaki küçük işletme sahipleriyle bir araya geliyor. Her bir bölümde bu işletme sahiplerinin karşılaştığı zorluklara ve işletmelerini ölçeklendirdikleri sırada öğrendiklerine odaklanılıyor.

Aşağıda Marquez, 2024'te en çok indirilen bölümlerden derlenmiş bazı temel analizleri ve eyleme dönüştürülebilir dersleri kendi üslubuna uygun şekilde dile getiriyor:

  1. E-posta listeniz altın değerindedir. Bir yazar, podcast sunucusu ve dijital pazarlama uzmanı olan Jenna Kutcher bana e-posta ile pazarlama devrinin sona ermediğini hatırlatmakla kalmayıp beni bunun en değerli araç olduğuna ikna etti. E-posta listeniz, müşterilerinize doğrudan erişebileceğiniz bir hat gibidir. Sosyal medyanın aksine bu liste size aittir. Hiçbir algoritma listenizi elinden alamaz. İnsanlara ücretsiz ürün, indirim veya karşı koyamayacakları başka bir avantaj gibi bir neden sunarak listenize katılmalarını sağlayabilirsiniz. Ardından da onlarla irtibatı sürdürmelisiniz. Yardımcı, eğlenceli veya ilham verici içeriklerle müşterilerinizin gelen kutusunda yer edinmeye devam edin.
  2. Paranın her türlüsü iyi değildir. CDC Small Business Finance bünyesinde kurumsal müşterilere kredi sunan Iman Cotton şu analizi paylaştı: Krediler ancak neyle karşılaşacağınızı biliyorsanız işe yarayabilir. Herhangi bir şey kulağa gerçek olamayacak kadar iyi geliyorsa muhtemelen değildir. Kendinize her zaman şunu sorun: "Bu kredi, işletmemi büyütmeme yardımcı olacak mı yoksa sadece bir yangını söndürmeye mi çalışıyorum?" Bir yangını söndürmeye çalışıyorsanız durumu tekrar gözden geçirin.
  3. İş ilişkileri kurmak demek kartvizit biriktirmek demek değildir. Bir yazar, işletme koçu, podcast sunucusu ve Biz Book Publishing Hub'ın kurucusu olan Robbie Samuels, iş ilişkileri kurmanın sayılarla değil insanlarla ilgili bir mesele olduğunu bana hatırlattı. Önemli olan çok sayıda bağlantıya sahip olmak değil, anlamlı bağlantılara sahip olmak. Takip iletişiminde bulunun. Evet, itiraf ediyorum ki benim de bu alanda eksikliklerim var. Hızlıca bir e-posta gönderin veya bir kaynak paylaşın. Hayır, bu hiç de garip değil. Düşünceli bir hareket.
  4. Hazırlık her şey demektir. Creator Science'ın kurucusu Jay Clouse, lansman öncesi hazırlıkların önemini vurguladı. Müşterilerin sizden bahsetmesini sağlamak ve kitlenizi tanımak çok önemli. Lansmanınız hakkında konuşmaya erkenden başlayın. İnsanların sunmak üzere olduğunuz ürün veya hizmete ihtiyaç duyduklarını hissetmesini sağlamak için tanıtıcılardan veya bekleme listelerinden yararlanın.
  5. Pazarlama sihir değil stratejidir. Danish Endurance'tan Liz Downing ve Elena Fahrländer şu hususu net şekilde ifade etti: Pazarlamanın işe yaraması için gösterişli olması gerekmez, orijinal olması gerekir. Markanızın anlattığı hikayeyi düşünün ve bunun tüm platformlarınızda tutarlı olduğundan emin olun. Satış yapmaya daha az, bağlantı kurmaya daha fazla odaklanın.

This Is Small Business podcast'inin tüm bölümlerini dinlemek istiyorsanız Amazon Music, Spotify veya Apple Podcasts'e gidebilirsiniz.

Not: Bu bölümler İngilizce olarak sunulmaktadır.

0 oy
0 oy
1 görüntüleme
0 yanıt
Son etkinlik
user profile
News_Amazon
user profile

Endüstrideki öncü teknolojilerle ve stratejik iş ortaklıklarıyla kötü niyetli kişileri durdurma ve işletmenizi sahte ürünlerden koruma konusundaki çabalarımızı gösteren Marka Koruması raporumuzu yakın zamanda yayınlamıştık.

2024 yılında 1 milyar USD'nin üzerinde yatırım yaparak; müşterileri, markaları, satış ortaklarını ve mağazamızı sahteciliğe, dolandırıcılığa ve diğer kötüye kullanım olaylarına karşı korumak amacıyla makine öğrenimi bilimcileri, yazılım geliştiricileri ve uzman araştırmacılar da dahil olmak üzere binlerce kişiyi istihdam ettik.

Rapor, aşağıdaki önemli noktalar da dahil olmak üzere, kaydettiğimiz ilerlemeyi özetliyor:

  • 2024 yılında, dünya çapında 15 milyondan fazla sahte ürün tespit edip bu ürünlere el koyarak ve bunları uygun şekilde bertaraf ederek ürünlerin müşterilere zarar vermesini veya perakende tedarik zincirinin başka bir yerinde yeniden satılmasını önledik.
  • Amazon'un Sahtecilik Suçları Birimi 2020 yılında kurulduğundan bu yana, mahkeme yoluyla ve cezai hukuk yaptırımlarıyla 24.000'den fazla kötü niyetli kişiyi hedefine aldı.
  • Yapay zekaya yapmaya devam ettiğimiz yatırımlar sayesinde, geliştirilmiş proaktif denetimlerimiz, ihlalde bulunduğundan şüphelenilen liste kayıtlarının %99'undan fazlasını marka sahipleri bunları tespit edip bildirmeden önce engelledi.
  • 2020 yılından bu yana, mağazamızda satışa sunulan ürün sayısı artmaya devam etse de markalar tarafından gönderilen toplam geçerli ihlal bildirimlerinde %35 düşüşe tanık olduk.
  • Transparency programımız kapsamında 2,5 milyardan fazla ürün biriminin orijinal olduğu doğrulanmıştır. Söz konusu programa Fortune 500 şirketleri, global markalar, startup'lar ve küçük ölçekli işletmeler dahil olmak üzere dünya genelinde 88.000 marka kayıtlıdır.

Bu alanda geliştirmeleri sürdürme konusunda kararlıyız ve sahteciliği sıfıra indirene kadar durmayacağız.

Stratejik odak noktalarımız ve kaydettiğimiz ilerleme hakkında daha detaylı güncellemeler için Marka Koruması raporuna gidin.

Kötü niyetli müşterileri veya satıcıları bildirmek için Kötüye kullanım bildir sayfasına gidin.

1 oy
0 oy
8 görüntüleme
0 yanıt
Son etkinlik
user profile
News_Amazon
user profile

Artık Satış Ortağı Destek ekibine yaptığınız bir aramanın sonunda bize hemen geri bildirimde bulunabilirsiniz.

Önceden, geri bildirimde bulunmak için, olay çözüme ulaştırıldıktan sonra size bir e-posta göndermemizi beklemeniz gerekiyordu. Artık, aramanızın ardından hatta kalarak kısa bir memnuniyet anketini tamamlayabilirsiniz.

Bu anket, yardım aldıktan hemen sonra geri bildirimde bulunmanızı kolaylaştırır. Söz konusu anket, Satış Ortağı Destek ekibi deneyimimizi geliştirmek ve iyileştirilecek alanları belirlemek için süren çalışmalarımız kapsamında sunulmaktadır.

0 oy
0 oy
5 görüntüleme
0 yanıt
Son etkinlik